Miten olette sopineet treffipaikasta, jos toinen haluaa kävelylle ja toinen kahvilaan/ravintolaan?
Jos olet tutustunut uuteen tyyppiin esim. Deittisovelluksessa, ja kumpikin on kiinnostunut lähtemään treffeille ja toinen ehdottaa kävelyä ulkona tai vaikka keilausta ja toinen käyntiä kahvilassa/lounaalla/brunssilla/ravintolassa, niin miten te olette sitten sopineet treffipaikasta? Minusta tuntuu, että ne miehet, joihin minä olen tutustunut, ja jotka eivät missään nimessä halua mennä mihinkään syömään/kahville, ovat kovin ehdottomia tässä asiassa, että he eivät jousta. Sitten ei ole tullut treffejä. Sitten minullekin tulee sellainen fiilis, että olenko minä joustamaton kun en suostu miehen ehdotukseen? Sitten taas toisaalta jos se mies on sen tyyppinen, ettei viihdy ravintolassa niin en mä ehkä edes halua tutustua sellaiseen, kun mun mielestä pitäisi olla jotain yhteisiä mielenkiinnon kohteita ja jos miehen mielestä lenkki talvipakkasilla on romanttista ja hyvät puitteet ensitreffeille, niin ehkä hän ei ole mun tyylinen.
Kommentit (172)
Miksi mä menisin treffeille ihmisen kanssa, joka ei kykene neuvottelemaan, tulemaan vastaan ja tekemään kompromisseja? Eihän tuollainen ihminen olisi edes parisuhdematskua.
T: vakaope, joka opettaa noita asioita lapsille
Jos ei miehelle käy ravintola/kahvila-treffit, niin sitten saa olla kokonaan. En lähde mihinkään kävelemään jonkun vieraan miehen kanssa.
Mä nautin siitä, kun treffeille valmistautuessa laitan hiukset ja meikin ja valitsen siistit vaatteet. Jos menisin talvipakkasilla ulos kävelylenkille, niin mä vaan pukeutuisin toppavaatteisiin enkä mitenkään panostaisi ulkonäköön. Ei se olisi kivaa.
Ehkä toisaalta voisi ensi talvena huvikseen käydä testaamassa tuota lenkkitreffejä, mutta en mä sitä tapaamista tosissani ottaisi .
Kävelytreffit ensimmäisiksi treffeiksi on parhaat. Pääsee tarvittaessa pois pian ja voi tarvittaessa jatkaa kahvilaan tai syömään tai mihin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mä menisin treffeille ihmisen kanssa, joka ei kykene neuvottelemaan, tulemaan vastaan ja tekemään kompromisseja? Eihän tuollainen ihminen olisi edes parisuhdematskua.
Niin,mutta kumpi sitten on se, joka ei suostu joustamaan treffipaikan valinnassa? Jos toinen haluaa ehdottomasti kävelylle ja toinen ehdottomasti kahvilaan, niin pakkohan siinä on jokin kompromissi tehdä. Eli joko toinen luopuu ehdotuksesta tai sitten ei tavata ollenkaan.
Eikös tuossa yleensä säästä vain aikaa, kun ei panosta sellaiseen jolla on ihan erilaiset elämäntavat? Parhaat treffit ovat olleet museossa, kävelyllä, keikalla, hiihtolenkillä, rullaluistelemassa. Missään nimessä en halua tuntemattoman kanssa ravintolaan, vaikka sitten piknikille tai haetaan kahvit kävelylle mukaan. N30
Ap on ihan yhtä joustamaton.
Jos toinen ehdottaa ensin asiaa x, niin jos se ei ole täysin vastenmielistä tai kuulosta pelottavalta, niin kyllä minä menisin. Ehdottaisin sitten vaikka sen kävelyn jälkeen kahvilaa ja että minä voin tarjota.
En kokisi mahdollisuutta suhteelle kumppanin kanssa, jonka kanssa ekoista treffeistä sopiminen olisi noin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei miehelle käy ravintola/kahvila-treffit, niin sitten saa olla kokonaan. En lähde mihinkään kävelemään jonkun vieraan miehen kanssa.
Nopeasti sovitut ravintola/kahvila-treffit menevät melkein aina puihin, jolloin menet turhaan sinne treffeille. Sellaiset treffit sopivat pelkästään ulkonäköön perustuvaan panosuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kävelytreffit ensimmäisiksi treffeiksi on parhaat. Pääsee tarvittaessa pois pian ja voi tarvittaessa jatkaa kahvilaan tai syömään tai mihin vaan.
Just näin. Ravintola on ihan viimeinen paikka josta haluan ekat treffit aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ap taitaa kaivata tukiopetusta, koska ei kykene neuvottelemaan asioista.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin,mutta kumpi sitten on se, joka ei suostu joustamaan treffipaikan valinnassa? Jos toinen haluaa ehdottomasti kävelylle ja toinen ehdottomasti kahvilaan, niin pakkohan siinä on jokin kompromissi tehdä. Eli joko toinen luopuu ehdotuksesta tai sitten ei tavata ollenkaan.
Kumpikin joustaa, jotta molempien toiveet tulevat edes jotenkin huomioiduksi, mm. yhdistämällä ne.
Mulle yks mies ehdotti, että mentäis vanhalle tehdasalueelle kävelylle... no en mennyt.
Alunperin piti mennä kahvilaan, tai kaupungin keskustaan joenvarrelle,
Ensin totesi, " että kahvi maistuu aina" no ei näköjään maistunut.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo.. Ei sulla ole käynyt mielessä et kaikki miehet eivät halua kertoa itsestänsä ravintolassa kaikkien korvien kuullen vaan haluavat jonkinnäköistä yksityisyyttä, viemättä kumminkaan kotiinsa tms.?
Ei ravintolassa ihmiset kuuntele mitä toisissa pöydissä puhutaan. Tai ehkä jotkut oudot tyypit kuuntelevat.
Syödessä on hankalaa keskustella. Rento kävely tai puiston penkillä jutteleminen on luontevampaa. Myös häiritseviä tekijöitä puuttuu ja treffien lopettaminen helpompaa.
Jos mies ehdottaa talviaikaan kävelytreffejä, niin pitäisikö mun vaan rehellisesti vastata, että en nauti kävelystä ulkona talvipakkasilla?
Eihän se ole treffeillä kivaa tehdä epämiellyttäviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Mulle yks mies ehdotti, että mentäis vanhalle tehdasalueelle kävelylle... no en mennyt.
Alunperin piti mennä kahvilaan, tai kaupungin keskustaan joenvarrelle,
Ensin totesi, " että kahvi maistuu aina" no ei näköjään maistunut.
Vanha arkkitehtuuri voi olla kiehtovaa
Christiiina kirjoitti:
Jos mies ehdottaa talviaikaan kävelytreffejä, niin pitäisikö mun vaan rehellisesti vastata, että en nauti kävelystä ulkona talvipakkasilla?
Tottakai, ei muut osaa ajatuksiakaan lukea.
Mä olen yhden kerran käynyt kävelytreffeillä ja se johtui siitä, että olin kesälomalla Helsingissä ja olin syönyt runsaan aamupalan hotellilla kun menin klo 12 aikaan rautatieasemalle deittiä vastaan joka tuli 2h junamatkan päästä ja mentiin sitten bussilla Seurasaareen. Siellä käveltiin joku reilu tunti kun mies yhtäkkiä lähti pois.
Ap
Christiiina kirjoitti:
Kyllä. Ja sitten voit heittää vastaehdotuksen. Mutta entä jos on talvi, mutta ei pakkasta?
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ajattelen että jos näin alussa ollaan jo näin erilaisia elämäntavoiltaan ja sielunmaisemaltaan, ei kannata näön vuoksi tehdä kompromisseja. Elämä ei ole yhtä varhaiskasvatusta ja parisuhde on monille se ihmissuhde, jossa halutaan sielujen sinfoniaa
En minä ainakaan kuuntele ravintolassa käydessä muiden asiakkaiden juttuja.