Miten varakkailta ja hyväosaisilta voisi leikata?
Kommentit (129)
Ap on tyypillinen vassari - aina käsi toisten kukkarolla
Vierailija kirjoitti:
Juu, sen kun kiristetään hyvätuloisten verotusta entisestään. Saattaa moni muukin tehdä saman ratkaisun kuin itse olen tehnyt, eli vähentää työntekoa. Otetaan miehen kanssa kesäisin yleensä ns. tuplalomat, eli palkattomia viikkoja virallisen loman päälle. Työaikaa voi tehdä osa-aikaisena, työnantajan on jopa tähän suostuttava kun työntekijä on pienen lapsen vanhempi.
Miksi tienata euroakaan enempää, kun siitä jää itselle niin vähän? Elämä on valintoja, teen vähemmän töitä ja käytän vapaa-aikaa perheen kanssa tai kotihommiin. Jossain matalamman verotuksen massaa kannattaisi tienata enemmän ja ostaa vastaavasti vapaa-aikaa esim. siivous-, kodinhoito- ja remonttipalveluilla. Ei Suomessa. Täällä hyvätuloinen pariskunta rakentaa terassin ja remontoi keittiön ihan itte.
Tätä on haluttu, tätä on saatu. Korotetaan verotusta ihmeessä lisää!
Niin. Lähden tässä pian viemään poikaa parturiin. Olen korkeakoulutettu ja keskijohdon asemassa suuressa kansainvälisessä yhtiössä. Teen lähes kolme tuntia töitä, että voin tuloilla ostaa tunnin parturipalvelua :D
5 päivää kesätneen kylpyhuoneremontin hankkimiseen menikin sitten työn osalta 5 viikon tulot.
Terassi kieltämättä rakennettiin miehen kanssa jo sitten itse.
No suurituloisten lapsilisän voi poistaa ja siirtää niihin pieniin työeläkkeisiin. Tapahtuu tasausta vanhat pääsee hammaslääkäriin ja ostamaan bussilippuja.
Olen nyt eläkkeellä. Työelämässä lasten hoitoa piti järjestellä. Minä vei hoitoon ja isä haki kun työpäivät joskus venyivät. Vanhempani myös isona apuna. Lomat oli pakko sovitella. Ei mitään neljän viikon yhteistä lomaa! Joskus mieheni meni edeltäkäsin ja minä bussilla kun pääsin töistä..
Nyt saan ihan keskitason eläkettä. En todellakaan halua että leikkauksia tehdään.
Joitakin sijoituksia olemme tehneet , kuten moni muukin, olemmeko niitä, joilta pitää leikata? Ei!
Emme ole hyväosaisia, vaan tavallisia ihmisiä, joita kaivataan talkoisiin. Ei velkaa eikä nälkää.
Olen juuri valmisteleassa firmani muuttoa täältä suopeampaan ympäristöön. Ei kiinnosta enää maksella teidän luusereiden tukia ja valtion törsäystä. Maailma on täynnä parempia paikkoja. Useat kovatuloiset tuttavani ovat jo muuttaneet.
Asiaan kannattaa suhtautua vakavasti; parhaat veronmaksajat ja kirkasjärkisimmät innovaattorit lähtevät kireän verotuksen ja heikkojen uranäkymien vuoksi.
Jaa pienituloisilta voi ottaa kirpputori myynnistä verot se on pimeää tuloa. Usein myydään varastettua muiden maksamaa. Uskontolahkoissa on kirpputorit kirjamyynnit ne verolle. Sitten nämä huonekaluja myyvät kirppikset niistä osa on varastettu ihan asunnoista. Nämä pimeät tulot, kuin myös koiranpentu tehtaat, että pimeästi myydään liukuhihna tyyliin. Sitten parturi tuoli vuokraajat kumpikin vetää välistä pyydä siis kuitti. Toki voit miettiä miten varastetut autot saadaan takaisin niille jotka ne on maksanut, MONET OSAMAKSULLA. Eipä köyhän varkaan mieleen tule miksi köyhiltä varastetaan pöytiä ja posliinia sekä astioita ja viherkasveja. Miksi sä varastat muiden maksamia tavaroita. Et älyä miettiä edes että joku on saanut syntymäpäivä lahjaksi läheisiltään jonkun esineen tai korun ja sä varastat sen. Siksi sä köyhä olet kun varastat. Jopa toisilta viety imureita pesukoneita VUOKRA asunnosta, kai nyt köyhäkin vaatteensa saa pestä. Entä nämä jotka iskee huumepiikin ryöstettävään ja vie rahat. Miksi meillä on ilmaiset koulut jos lopputulos on tämä käytös.
Vierailija kirjoitti:
No suurituloisten lapsilisän voi poistaa ja siirtää niihin pieniin työeläkkeisiin. Tapahtuu tasausta vanhat pääsee hammaslääkäriin ja ostamaan bussilippuja.
Nyt löytyi se itsekäs kuspiä vanhus, joka on valmis ottamaan sen tikkarin lapsen kädestä. Normaalit vanhukset antaa lapsille eikä ota heiltä.
Nämä nuoret vasta syntyi tänne muiden rakentamaan maailmaan joku pyyhki pyllyn vaihtoi vaipat ja syötti. Nyt ne varastelee täällä.
Tuloerot alkoivat, kun pääomatuloja alettiin verottaa kevyemmin. Varakkailta saa enemmän tuloja, kun pääomatulojen verotusta kiristetään. Listaamattomien yritysten osinkojen veroista voisi myös kiristää. Palkkatuloilla ei täällä rikastuta. Perintöveroa voisi myös kiristää.
Ainakin mun veroja voisi leikata ja paljon.
Tiedättekö miten paljon virosta tulleet varastelee täällä. Kiittämättömät.
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö, kun pääomatulojen verotus nostetaan samalle tasolle kuin työtulojen. Näin se oli 1990-luvun alkuun.
Lopetetaan listaamattomien yritysten osinkojen älytön matala verotus, jonka Juha Sipilän hallitus sorvasi suomalaisille varakkaille.
Lisäksi verotuksessa on varakkaille monia porsaanreikiä, joka mahdollistaa verosuunnittelun eli suomeksi veronkierron. Nämä tulee tukkia.
Tämä oli hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meiltä tarvitsisi leikata vaan hyväosaisten pitäisi vaan tulla järkiinsä ja pistää rahansa palveluihin ja suomalaisiin tuotteisiin esim. ulkomaamatkailun ja ulkomaisen elektroniikan/ sisustustuotteiden/ vaatteiden sijaan. Itse käyn usein omalla kylällä kampaajalla, kauneushoitolassa, kahvilassa ym. sen sijaan että tilailisin netistä jotain ulkomaisia tavaroita/ turhakkeita. Ruokaostoksilla mietin myös kotimaisuutta. Varakkaat ihmiset usein elävät pääsääntöisesti ulkomaisilla ruuilla, esim. avokadot, bataatti, couscous ja tämäntyyliset tuotteet suomalaisten sijaan. Ja miettikää kun kaikki suomalaisyrittäjät,ne kampaajat ja muut,taas laittaisivat vastaavalla tavalla saamansa rahat kiertoon, niin kaikki hyötyisivät.
Tämä. Kaikenlaisia lamoja ja laskusuhdanteita piristäisi kummasti, jos taloudellisesti turvatussa asemassa olevat (sellaiset joilla on töitä tai varallisuutta joka tapauksessa) eivät lähtisi mukaan paniikinomaiseen nuukailuun.
Jos olet joku lääkäri tai virkamies, laita raha kiertämään. Antaa raksaukkojen ja automyyjien hoitaa vyönkiristäminen.
Meidän perheessä on lääkäri ja virkamies, mutta ihan samalla tavalla tämä inflaatio vaikuttaa. Toki rahat riittää, mutta ennen pystyi ostaa vain kotimaista ja pienyrittäjiltä, nyt ei enää pysty. Pakko karsia ostoksista ja kotimaan matkailusta.
Eläkkeisiin katto, muissakin pohjoismaissa on.
Nuoriso ja aikuiset on täällä saanut kätilön synnytys avun neuvolan rokotukset ja koulun ilmaiseksi. Täällä ei rosvoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ap on tyypillinen vassari - aina käsi toisten kukkarolla
Tuonon wokeoikeiston aivopieruja.
On leikattu työpaikkoja ja koko ajan leikataan lisää, se on paha juttu veroja maksaneelle hyvätuloiselle.
minne he menevät töihin? On toinen kysymys
Vierailija kirjoitti:
"Rikkailta" leikataan jo yli kolmannes omalla työllä rienatuista rahoista. Eikö se riitä?
anna perseaukinaisten luusereitten unelmoida.lisää vaa leikkausia sosiaaliturvaan.
Vierailia kirjoitti:
Juu, sen kun kiristetään hyvätuloisten verotusta entisestään. Saattaa moni muukin tehdä saman ratkaisun kuin itse olen tehnyt, eli vähentää työntekoa. Otetaan miehen kanssa kesäisin yleensä ns. tuplalomat, eli palkattomia viikkoja virallisen loman päälle. Työaikaa voi tehdä osa-aikaisena, työnantajan on jopa tähän suostuttava kun työntekijä on pienen lapsen vanhempi.
Miksi tienata euroakaan enempää, kun siitä jää itselle niin vähän? Elämä on valintoja, teen vähemmän töitä ja käytän vapaa-aikaa perheen kanssa tai kotihommiin. Jossain matalamman verotuksen massaa kannattaisi tienata enemmän ja ostaa vastaavasti vapaa-aikaa esim. siivous-, kodinhoito- ja remonttipalveluilla. Ei Suomessa. Täällä hyvätuloinen pariskunta rakentaa terassin ja remontoi keittiön ihan itte.
Tulovero ei ole ainoa vero, Rikkaiden veroja on jatkuvasti kevennetty. orpokauden aikana rikkaiden veroja tullaan AIVAN VARMASTI keventämään.
Onko Suomi kommunistinen maa? Miksi pitäisi saada yhteiskunta,jossa kenelläkään vahingossakaan ei ole muita enemmän mitään? Kuitenkin kansalaisten älykkyystaso,selviytymisresurssit,tiedot,taidot,taitavuudet,oppimiskyky yms.vaihtelevat rajusti. Suomessa halveksitään pärjäämistä ja jos joku onneton onnistuu, ollaan heti haluamassa mulle,mulle.
Tää sosialismi on onnistunut;sulle-mulle,mulle ja mulle,mulle-sulle.