Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyrä kausi 4 OFFICIAL

Vierailija
15.08.2024 |

Neljäs kausi ulos 11.9.2024 alkaen. Mukana 11 julkkista, 6 naista ja 5 viestä. Naiskilpailijat: Henny Harjusola, Viivi Pumpanen, Arja Koriseva, Mari Perankoski, Ina Mikkola, Linnea Skog. Mieskilpailijat: Kari Kanala, Robert Helenius, Aaron Bojang, Tomas Grekov, Jon Korhonen

Kurkkaa seuraavat Myyrä-lähetysajat  Iltapulu Iltapulusta

Kommentit (3590)

Vierailija
1281/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Sukellusvenetehtävässä toi 750e pottiin. Olisko kuitenkin ollut liian epäuskottavaa jos ei olisi mitään tietoja tuonut sukellusveneestä

Olisi. Tai jälkiviisaana ei, kun niin moni muu mokaili (tahallaan tai ei), mutta etukäteen suunniteltuna ei voi vaatia kuvamuistiin vedoten ekaa vuoroa sukellusveneessä ja sitten olla muistamatta/löytämättä yhtään mitään.

Pidän edelleen Inan suoritusta sukellusveneessä liiankin tehokkaana. Varsinkin tornin jälkeen.

Vierailija
1282/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen joulu 2004 muumimukin arvo on tarrattomana 100-120e. Ina on ottanut tuosta keskiarvon 110e. Myynyt viisi kpl kyseistä mukia 20e/kpl.

Ei siis liity siihen että hänen oikea muumimukimäärä kotona olisi 3 kpl. Nuo on saattaneet olla työhuoneen, mökin, kaverin, sukulaisen tms muumimukeja. Tai häkkivarastoon jemmattuja, ei siis kotona sijainneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin zoomailla tuota Pritsimehed-taulua, josko siitä näkisi edes vähän millainen signeeraus on. Mutta en parhaalla tahdollanikaan näe siinä yhtään mitään, en mitään viitettä missä nimi/nimikirjaimet edes olisi. Vaikka aika hyvän screenshotin saa Inan tiiraillessa. Todisteiden puute ei todista, mutta ei autakaan.

Vierailija
1284/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Sukellusvenetehtävässä toi 750e pottiin. Olisko kuitenkin ollut liian epäuskottavaa jos ei olisi mitään tietoja tuonut sukellusveneestä

Olisi. Tai jälkiviisaana ei, kun niin moni muu mokaili (tahallaan tai ei), mutta etukäteen suunniteltuna ei voi vaatia kuvamuistiin vedoten ekaa vuoroa sukellusveneessä ja sitten olla muistamatta/löytämättä yhtään mitään.

Pidän edelleen Inan suoritusta sukellusveneessä liiankin tehokkaana. Varsinkin tornin jälkeen.

Ei kai silti tarvi tuoda sitä arvokkainta paattia? Tehtävästä sanottiin, että Ina ja Tomas olivat parhaat.

Vierailija
1285/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kai silti tarvi tuoda sitä arvokkainta paattia? Tehtävästä sanottiin, että Ina ja Tomas olivat parhaat."

Tuomalla arvokkaimman paatin (huom vain yhden) vahvistat omaa kilpailija-leimaa sopivasti. Eikö se kannattaisi juuri myyrälle?

Vierailija
1286/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että olet varma Inasta. Sinulle Inan hyvät, huonot ja keskitason suoritukset ovat kaikki todisteita myyryydestä.

Vierailija
1287/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin zoomailla tuota Pritsimehed-taulua, josko siitä näkisi edes vähän millainen signeeraus on. Mutta en parhaalla tahdollanikaan näe siinä yhtään mitään, en mitään viitettä missä nimi/nimikirjaimet edes olisi. Vaikka aika hyvän screenshotin saa Inan tiiraillessa. Todisteiden puute ei todista, mutta ei autakaan.

Yritin samaa, mutta se taulu on kuvattu niin, ettei siinä näy yhtään mitään, pelkkää tasaista vaaleaa vain. Samoin sitä pientä taulun vieressä olevaa lappua ei pysty zoomaamaan niin, että näkisi yhtään mitä siinä lukee. Siinä kulman takanahan (kun Ina katsoo vielä edellistä taulua) on seinällä kyltti, jossa kerrotaan ko. taiteilijasta.

Googlaamalla löytyy kuva tuosta taulusta, mutta siinä taiteilija itse seisoo edessä niin ettei alakulma näy.

Se mikä tässä on mielestäni myös merkittävää, että Inalle näytti olevan ihan ok antaa noin puutteellinen vastaus pohtimatta asiaa tai etsimättä tietoa yhtään enempää.

Vierailija
1288/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai silti tarvi tuoda sitä arvokkainta paattia? Tehtävästä sanottiin, että Ina ja Tomas olivat parhaat.

Kummatkin toivat (liian?) hyvät paatit, mutta siitä että he olivat lopulta parhaat saa kyllä enemmänkin kiittää Viiviä ja Aaronia sekä osittain Arjaakin, koska näitä huonompia ei mitenkään nyt pystynyt olemaan. Sitä ei etukäteen oikein voinut arvata, että joku ei löydä edes karttoja.

Vierailija
1289/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei kai silti tarvi tuoda sitä arvokkainta paattia? Tehtävästä sanottiin, että Ina ja Tomas olivat parhaat."

Tuomalla arvokkaimman paatin (huom vain yhden) vahvistat omaa kilpailija-leimaa sopivasti. Eikö se kannattaisi juuri myyrälle?

Mitä tahansa Ina tekee, niin se on jonkun mielestä juuri se optimaalisin myyrälle. 

Pienet paatit on vaikein löytää ja niistä saa eniten rahaa. Ei myyrän kannata tuoda sellaista ja vielä ihan tehtävän alussa. Ina osui myös myöhemmin. Ilmeisesti hän ja Tomas osuivat eniten. On tosi hyvin Inalta, että hän sai ylipäätään mitään paattia tuotua, kun etsi samalla sen superjokerinkin.

Vierailija
1290/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi jopa parempi ettei olisi tällaisia keskustelusivuja myyrästä. Suurin osa kirjoituksista on toki valheellisia, mutta siellä joukossa on niitä oikeitakin pohdintoja. Itse sarjan seuraamisen kannalta olisi parempi jos ainoastaan itse pohdiskelee mitä siinä tapahtuu. Kaikki aiemmatkin kaudet olen katsonut ja itse ne ratkaissut jossain vaiheessa. Myönnettäköön että tämänkertainen kausi on ollut vaikeampi, mutta minusta myös mukavampi. Olin harhateillä ja epäilin useitakin. Toisaalta ihan itse tein tälläkin kertaa ratkaisun. Myyräksi löytyi mielestäni tehtävään parhaiten sopiva.

Vierailija
1291/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummatkin toivat (liian?) hyvät paatit, mutta siitä että he olivat lopulta parhaat saa kyllä enemmänkin kiittää Viiviä ja Aaronia sekä osittain Arjaakin, koska

Tuo on totta. Mutta muiden mokailu antaa myös myyrälle mahdollisuuden rohkeampaan sabotointiin ilman pelkoa siitä, että olisi erottuvasti epäilyttävin.

Vierailija
1292/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehkä olisi jopa parempi ettei olisi tällaisia keskustelusivuja myyrästä. Suurin osa kirjoituksista on toki valheellisia, mutta siellä joukossa on niitä oikeitakin pohdintoja. Itse sarjan seuraamisen kannalta olisi parempi jos ainoastaan itse pohdiskelee mitä siinä tapahtuu. Kaikki aiemmatkin kaudet olen katsonut ja itse ne ratkaissut jossain vaiheessa. Myönnettäköön että tämänkertainen kausi on ollut vaikeampi, mutta minusta myös mukavampi. Olin harhateillä ja epäilin useitakin. Toisaalta ihan itse tein tälläkin kertaa ratkaisun. Myyräksi löytyi mielestäni tehtävään parhaiten sopiva."

Ei näitä pakko oo lukea ;)

Vierailija
1293/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Inalla vaan alkaa näitä sattumalta myyrämäisiä valintoja olla. Ensin sattui tietämään 12 kysymystä putkeen, sitten luolassa nosti sattumalta vaunuun Karin ja Aaronin (ihan ok valinnat myyrän näkökulmasta) ja sitten vielä tämä laatikkojuttu. Oli psykologia mitä tahansa niin aika suuri sattuma tehdä nämä valinnat kilpailijana."

Tulkaas dislikettäjät kertomaan, että voiko tosiaan olla mahdollista, kilpailuista etukäteen tietämättä, että napsuu nämä sattumavalinnat näin hyvin myyrän agendan näkökulmasta? Siis jos olisi kilpailija :)

Vierailija
1294/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI tiedättekö mitä :D Keksin tehdä vielä instahaun Antsviidalepp ja sillä yllättäen löytyi hyvä kuva Pritsimehedistä. Ja todentotta siinä alakulmassa lukee vain

2006

A.V.

Vierailija
1295/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ohjelmassa näytetty pelkästään teoksen nimi kehyksessä? Ei maalausta.

Vierailija
1296/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ohjelmassa näytetty pelkästään teoksen nimi kehyksessä? Ei maalausta.

??? Näytettiinhän se maalaus siinä.

Vierailija
1297/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikea sanoa kuka on myyrä, koska kaikki kilpailijat sabotoivat tällä kaudella pottia niin roimasti. Robert on ainoa jonka en usko olevan myyrä. 

Kari on tuhonnut pottia melkein joka tehtävässä. Jos olisi myyrä, en yllättyisi. 

Ina ja Tomas samoin... sabotointia monissa tehtävissä.

Aaronia on vaikeampi lukea. En silti usko että olisi myyrä.

Vierailija
1298/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olisi jopa parempi ettei olisi tällaisia keskustelusivuja myyrästä. Suurin osa kirjoituksista on toki valheellisia, mutta siellä joukossa on niitä oikeitakin pohdintoja. Itse sarjan seuraamisen kannalta olisi parempi jos ainoastaan itse pohdiskelee mitä siinä tapahtuu. Kaikki aiemmatkin kaudet olen katsonut ja itse ne ratkaissut jossain vaiheessa. Myönnettäköön että tämänkertainen kausi on ollut vaikeampi, mutta minusta myös mukavampi. Olin harhateillä ja epäilin useitakin. Toisaalta ihan itse tein tälläkin kertaa ratkaisun. Myyräksi löytyi mielestäni tehtävään parhaiten sopiva.

Mä tykkään tästä aspektista mikä syntyy tänne keskusteluihin. On jännä seurata miten eri tavalla toiset tulkitsee ohjelmaa. Toiset luottaa psykologiaan, toiset rahaan, joku matematiikkaan. Tässä samalla voi etsiä niitä keskusteluun osallistuneita myyriä, jotka koettavat vain hämmentää epäilyjä.

Aiemmin on koettu Arja-kiihko ja nyt on meneillään Ina-propagandan kausi!

Vierailija
1299/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaantikerperi on Instaan laittanut kesällä 2020 kuvan 2006 vuoden Pritsimehed-maalauksesta.

Siinä todella lukee vain nimikirjaimet!

Tomas ja todennnäköisesti vastannut että hänen kotona on 0 muumimukia. Vaikka uskon että sekä Tomaksella että Miisalla on muumimuki. On epätodennäköisempää että Inalla olisi 3 mutta vastaisi silti 1.

Toisaalta: jos Ina on halunnut varmistaa että jos joku haluaa feikkimyyräillä lisäämällä yhdem halon niin silloin hänen antama vastaus 2 johtaisikin oikeaan tulokseen.

Ina painaa hississä nappulaa 2. Vasemmalla on rivissä parilliset: 8, 6, 4, 2, 0. Oikealla on parittomat 7, 5, 3, 1. Hidastetusta videosta viimeistään paljastuu että Ina painaa pohjaan nappulan 2. Eli menee kiellettyyn kerrokseen. Aikaa pelaamaan. Ei se tosin paljoa aikaa tapa, koska seuraavana voi mennä kolmoseen. Enemmän aikaa olisi hukannut menemällä ensin vaikka neloseen.

Vierailija
1300/3590 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEI tiedättekö mitä :D Keksin tehdä vielä instahaun Antsviidalepp ja sillä yllättäen löytyi hyvä kuva Pritsimehedistä. Ja todentotta siinä alakulmassa lukee vain

2006

A.V.

Oot aivan oikeassa! :D

Aah oli tämäkin mysteeri. Minulle ei tullut mieleen kyllä instasta etsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä