Myyrä kausi 4 OFFICIAL
Neljäs kausi ulos 11.9.2024 alkaen. Mukana 11 julkkista, 6 naista ja 5 viestä. Naiskilpailijat: Henny Harjusola, Viivi Pumpanen, Arja Koriseva, Mari Perankoski, Ina Mikkola, Linnea Skog. Mieskilpailijat: Kari Kanala, Robert Helenius, Aaron Bojang, Tomas Grekov, Jon Korhonen
Kurkkaa seuraavat Myyrä-lähetysajat
Iltapulusta
Kommentit (3590)
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en löytänyt hissistä mitään vitosta. Nelosen kyllä löysin. Kutonen on ihan jakson alussa.
Vitonen on juurikin se jota kuvailin aiemmin. Ina puhuu radiopuhelimeen ja kuvakulma on aika jänskästi valittu niin että koko vasemman puolikkaan kuvaruudun tilasta vie hissinovi ja punainen numero viisi. Kameran takana on valittu tämä asetelma tarkoituksella, koska normaalia olisi sijoittaa Ina kuvan keskelle.
Tarkalleen tämä on kohdassa 10:48 sikäli mikäli ohjelmaa katsoo Katsomosta.
Vierailija kirjoitti:
Kun kertoo 327 ja 836 saa palindromiluvun 273372.
https://kane.fi/fi/vinyyli-lp/273372-ek-tomas-lp-mainosvalot-kansi-ex-l…
Vinyylin linkissä siis numero 273372 ja Tomashan se siinä.
Kun googlaa 273372 löytää linkin jossa kyseinen numerosarja tarkoittaa sinistä väriä. Sama sininen kuin Inan jakku jakson alussa kilpailijoiden esittelypätkässä. Ina on myyrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun googlaa 273372 löytää linkin jossa kyseinen numerosarja tarkoittaa sinistä väriä. Sama sininen kuin Inan jakku jakson alussa kilpailijoiden esittelypätkässä. Ina on myyrä?
Mut Inan jakku ei ole lähellekään sinistä #273372. Ammattini puolesta tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kaukaa haettua?
Aivan ensimmäisen jakson myyrätestissä sen sijaan Viivillä oli yksivärinen melko tarkalleen myyränvihreä paita, jota on mahdoton jättää huomiotta kun sen kerran näkee.
Muut kilpailijathan eivät näe toisiaan myyrätestien aikana, joten vihreä paita olisi sopiva vihje katsojille juuri siihen hetkeen. Testien tulokset paljastetaan eri tilanteessa, jolloin kaikilla on jo eri vaatetus. Eli tämmöinen vihje ei näkyisi kilpailijoille vaan pelkästään meille.
Eikö Pyhillä ollut jo vaatevihjeitä? Mulla (kuten varmaan monella muullakin) oli jo ennen ohjelman alkua Viivi pääepäiltynä ja siitä paidasta sitten mietin, onko tää väri vihje siitä, että myyrä tietää pudotuksessa saavansa vihreen sormenjäljen. Mutta päätin luottaa tuotannolla olevan jotain luovempaa tarjota ja olin jo ehtinyt unohtaa koko paidan tässä välissä.
"Jos mä tipun seuraavaks niin polta mun myyräkirja ettei kukaan sitä pääse lukeen."
Näin sanoi Viivi maireasti virnuillen. Aika selvää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Pyhillä ollut jo vaatevihjeitä? Mulla (kuten varmaan monella muullakin) oli jo ennen ohjelman alkua Viivi pääepäiltynä ja siitä paidasta sitten mietin, onko tää väri vihje siitä, että myyrä tietää pudotuksessa saavansa vihreen sormenjäljen. Mutta päätin luottaa tuotannolla olevan jotain luovempaa tarjota ja olin jo ehtinyt unohtaa koko paidan tässä välissä.
Myyrä-ohjelman koko brändäys on rakennettu tietynsävyisen vihreän ympärille. Siis kaikki on vihreää. Mukaan lukien siis esimerkiksi ohjelman logo, alkutekstit, kaikki otsikot, tekstit, tekstikentät, viirit, valot, tehtävien ilmapallot jne. Se on viralllinen myyränväri, joka on osa graafista ilmettä.
Ilmapalloista tulikin mieleen tornitehtävästä pieni ohikiitävä kohtaus, jossa näemme Viivin solmivan ilmapalloja yhteen. Oliko hän vastuussa ilmapallojen täyttämisestä ja täten esimerkiksi niiden määrästä?
Miksi Viivi olisi peukaloinut ilmapalloja?
Ei meille sanottu että kilpailijat itse joutuisivat keräämään ilmapallot selkäänsä. Meille annettiin olettaa että tuotanto on täyttänyt ilmapallot valmiiksi etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Myyrä oli niissä, jotka otti kuvia seinältä. Ketkä ne oli, Junoko otti Robertin, sitten se on selvää.
Myyrä on tietenkin se jonka kuva otettiin ensimmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaivostehtävässä pohdittiin miten myyrä pystyi siihen vaikuttamaan. Jospa hän istui kyydissä suuren osan matkasta ja joutui katsomaan mitä muut tekevät tai työnsi mutta ei päässyt valitsemaan kuvaa. Pohdinta siitä tiesikö myyrä kuvien järjestyksen, varmaan tiesi, mutta pääsikö hän edes kuvaa valitsemaan. Tai jos pääsi, niin hän sitten valitsi muutaman miehen ja sitten itsensä. Miksi näin?
Roope oli miettivinään, että minkä lapun ottaa taulusta, vaikka tiesi järjestyksen vai tiesikö?
Tottakai tiesi mutta esitti mietteliästä. Hän tiesi että valitsee keskimmäisen kuvan. Näkeehän se ettei ollut umpimähkäinen liike.
Nyt tässä voi jo itse ruveta ehdottelemaan täysin väärää kilpailijaa myyräksi. Jos olisin kilpailija, puhuisin vääriä epäilyksiä muille kilpailijoille ja vetäisin huomiota itseeni tekemällä myyrämäisiä tekoja. Kerron kuitenkin sen ettei kilpailun juontaja tiennyt minkä kuvan hän ottaa. Juontaja ei tiedä kuka on myyrä. Voi hänelläkin tietysti epäilykset olla. Ja myyrä on Robert.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän huutokaupassa kaiketi saa korottaa omaa huutoaan, siinä ei vaan normaalisti ole järkeä. Yleensä ihmiset eivät halua tuhlata rahaa. Myyrä sen sijaan haluaa.
En usko että myyrän tarvitsi huutokauppatehtävässä tehdä mitään. Myyrästä on ollut hauskaa seurata sivusta miten joukkue tyhjentää pottinsa itse.
Huutokaupassa myyrä oli ehkä suunnitellut myyräilevänsä enemmän, mutta tehtävä lähtikin laukalle. Eli hänen ei tosiaaan tarvinnut hirveästi tehdä mitään. Nosteli pottia välillä mikäli muiden huudoilta kerkesi.
Ehkä myyrä oli suunnitellut huutavansa esimerkiksi viimeistä tavaraa eli tietoa siitä kuka on tuhlannut eniten rahaa. Jos huuto olisi päässyt tapahtumaan, olisi tietoa voinut käyttää manipuloimaan kilpailijoita toisiaan vastaan. Myyrähän tietenkin saa tietää tämän tiedon ilman huutoakin, mutta ei voi paljastaa muille tietoaan kun tavaraa ei tyhjästä kassaasta päässyt kukaan huutamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerron kuitenkin sen ettei kilpailun juontaja tiennyt minkä kuvan hän ottaa. Juontaja ei tiedä kuka on myyrä. Voi hänelläkin tietysti epäilykset olla.
Juontajalla ei ole valtaa pelin kannalta. Hän avasi sen kuvan jonka tuotanto häntä oli käskenyt avaamaan.
On ihan se ja sama tietääkö juontaja myyrän henkilöllisyyttä. Hänen tehtävänsä on olla juontaja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olette Viiviin uskovat siitä mieltä, että Arja on pitkään sanonut Viiviä myyräksi? Vaihtoiko viime hetkellä, vai oliko vaan superhuono testissä?
Arja sanoi testin aikana hajauttavansa edelleen ja tuntevansa epävarmuutta siitä. Hajauttamiseen sisältyy enemmän riskejä sitä mukaa kun porukka pienenee.
Viivi kuvattu myyräkirjan kanssa peilin vieressä niin, että Viivin viereen heijastuu sana myyrä. Myyräkö?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Pyhis kertoi vaatteidensa M- kirjaimen (Makia-vaatemerkki) viitanneen myyrään.
Ois siellä tornissa oleva ihan hyvin voinut tahallaan hidastellakin. Paras paikka myyräilylle. Taulun lähellä ois lukenut se taiteiljakin. Samoin ensimmäisenä laatikoille mennyt voi tietenkin selitellä että täysin vahingossa tuli isot miinukset. Toki jos hän olisi ollut myyrä, näin hän myös olisi tehnyt. Jos myyrä oli joku myöhempi, hän otti jokerin.