Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyrä kausi 4 OFFICIAL

Vierailija
15.08.2024 |

Neljäs kausi ulos 11.9.2024 alkaen. Mukana 11 julkkista, 6 naista ja 5 viestä. Naiskilpailijat: Henny Harjusola, Viivi Pumpanen, Arja Koriseva, Mari Perankoski, Ina Mikkola, Linnea Skog. Mieskilpailijat: Kari Kanala, Robert Helenius, Aaron Bojang, Tomas Grekov, Jon Korhonen

Kurkkaa seuraavat Myyrä-lähetysajat  Iltapulu Iltapulusta

Kommentit (3590)

Vierailija
3341/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ette tienneet Inaa myyräksi: Missä vaiheessa finaalia arvasitte? Vasta kun oikeasti paljastettiin?

Mietin, että alkujaksostakaan ei enää yritetty varsinkaan huijata muihin suuntiin, mutta ei oikein peitelläkään. Kari heti ensimmäisessä kommentissa puhui miten Huutokauppa oli rankka mutta pelaamaan tultiin. Mietin, että oliko siinä Karinkin myyryyteen uskovilla selvää ettei Kari ole myyrä? Vai oliko vaan ennakkolasit mulla niin vahvat.

Samoin myöhemmin vihjeitä hakiessa Kari sanoi suoraan Tomasille, että päätti ottaa saman kuin hän. Sellainen "minä tiedän että sinäkin tiedät" -hetki. Vai oliko muille? :D Insertissä Tomas jatkoi samaa linjaa ja mietti, että Kari olisi ehkä hakenut jokerit jos hän ei. Inan jokerit eivät tuntuneet missään.

Vierailija
3342/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä oli aika loistavaa myyräilyä Inalta, koska hän toimi niin, että loista itse, mutta pilaa toisten suoritus. Monihan tuli tässäkin siihen tulokseen, että Ina ei voi olla myyrä, koska upotti niin monta laivaa. No samalla hän pilasi Arjan suorituksen täysin ja Tomaksen ainakin pyrki."

Lopputuloshan olisi ollut paljon parempi, jos ei olisi kääntänyt karttaa: Tomas ampui 19 laakia ja Arja 2. Jos Tomas olisi ollut hakoteillä niin olisi mennyt kauan aikaa ennen kuin jotain informaatiota saadaan. Eli Arjalta vasta.

Tomas lukemassa karttaa väärinpäin ja Arja oikeinpäin olisi ollut lottovoitto myyrälle. Tomas opetteli kolme paattia ja Arja yhden.

En laske loistavaksi myyräilyksi sellaista minkä kilpailijat muutenkin mokaisivat, ja vieläpä isommin. En laske loistavaksi myyräilyksi myöskään isoimman potin tuomista. Silloinhan Inan tulos 125 jousiammunnasta olisi loistavaa myyräilyä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3343/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ina ei oikeesti paljoa myyräillyt, vaan yritti näyttää vaan oikealta kilpailijalta. Mutta monet muut (vale)myyräilivät enemmän, jotta he näyttäisivät myyrältä..

No myyräili kyllä oikeasti paljon, mutta niinhän myyrän pitääkin yrittää näyttää oikealta kilpailijalta. Eihän siinä muuten mitään mieltä olisi. Ja valemyyräilyn sitten taas tunnistaa siitä, että se halutaan näyttää muillekin, että huomasitteko tai ainakin annetaan salaperäisillä puheilla ymmärtää, että ehkä tein jotain ehkä en.

Vierailija
3344/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ina suoriutui parhaiten 5 tehtävässä ja Tomas 2:ssa.

Ina suoriutui huonoiten 5 tehtävässä ja Tomas 8 tehtävässä (osa jaetulla sijalla huonoin kuten eka tietovisa).

Näin ajateltuna Inan +/- tilasto 0 ja Tomaksen -6.

Ehkä voit tässä ottaa oppia ensi kauteen, että harvoin sen myyrän kannattaa olla huonoin. Pete taisi viime kauden lopuksi sanoa, että olisihan hän voinut usein nollille vetää, mutta sitten olisi paljastunut todella helposti. 

Myyrän kuuluu esittää, että tekee parhaansa, mutta ei tee. Tilanteesta riippuen joko hankaloittaa muiden tehtävää (sora raiteilla ja laivanupotus), sotkea tilannetta (pyykit) tai itse olla huono (torni ja jousiammunta). Tai vaan osallistua rahan kadottamiseen (huutokauppa).

Inahan ei yhtään ymmärtänyt Karin ajatusta, että myyrä paljastuu ostamalla immuniteetin. Ei myyrän tarvitse itse ostaa, myyrän tarvitsee kuluttaa rahaa ja kannustaa muitakin siihen. 

Vierailija
3345/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tässä oli aika loistavaa myyräilyä Inalta, koska hän toimi niin, että loista itse, mutta pilaa toisten suoritus. Monihan tuli tässäkin siihen tulokseen, että Ina ei voi olla myyrä, koska upotti niin monta laivaa. No samalla hän pilasi Arjan suorituksen täysin ja Tomaksen ainakin pyrki."

Lopputuloshan olisi ollut paljon parempi, jos ei olisi kääntänyt karttaa: Tomas ampui 19 laakia ja Arja 2. Jos Tomas olisi ollut hakoteillä niin olisi mennyt kauan aikaa ennen kuin jotain informaatiota saadaan. Eli Arjalta vasta.

Tomasin 19 laakia on sun päätelmää. 

Ei myyräkään voi arvata mitä muut tekevät. Kartan käännölllä oli lopulta tosi pieni merkitys, kun sitä eivät löytäneet kuin Tomas ja Arja. Arjaa se haittasi, Tomasia ilmeisesti ei. Luultavasti koska käytti niin paljon ajastaan aiemmilla kartoilla.

Jos Viivi ja Aaron olisivat löytäneet kartan, ja juuri sen viimeisen Tomasin ohjeen mukaan, olisi tuosta voinut olla paljon enemmän haittaa. Ehkä jopa niin paljon, että kartan kääntö olisi ollut vaarassa paljastua?

Vierailija
3346/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei siinä kuvassa ole kuin Robert niin vaikea sanoa varmaksi ketä katsoo."

Ei tarvitsekaan varmaksi pystyä sanomaan. 99 % todennäköisyydellä katsoo Inaa, 1 % todennäköisyydellä Karia.

Minulle tuo riittää.

Yli 10 %:lla suomalaisista se, jota he kutsuvat isäksi ei ole heidän biologinen isä. Eivät he silti pyri "isänsä" ja äitinsä veriryhmät kysymällä selvittämään olisiko edes mahdollista että "isä" on biologinen isä. Tai DNA-testin avulla.

Ei DNA-testikään anna 100 % varmuutta. Vain 99,9999 % varmuuden. Olen niitä lappuja nähnyt. Noin se todennäköisyys niissä ilmaistaan lähes aina.

Hölmö, olet tuonkin väärinymmärtänyt.

Kyse on ns."isyyden epäily: tilanteista. Kun on syntynyt jo EPÄILY isyydestä ja sitå on läjdetty selvittämään on laskettu että n.10% näistä epäilyistä on osoittautunut todeksi. Eikä todellakaan 10% kaikista isistä. Kannattaa TODELLAKIN hiukan tarkemmin lukea sitä dataa🙄 tuloksissa on valtava ero.

Vierailija
3347/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee olin ainoa joka täällä ollut pisiten oikeassa. Inan vaijeritehtävästä asti. Lal lal. Ja myös siitä että hänen myyräilyjään ei vaan näytetty sen kummemmin tv:ssä. Noinhan se oli.

Vierailija
3348/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ina suoriutui parhaiten 5 tehtävässä ja Tomas 2:ssa.

Ina suoriutui huonoiten 5 tehtävässä ja Tomas 8 tehtävässä (osa jaetulla sijalla huonoin kuten eka tietovisa).

Näin ajateltuna Inan +/- tilasto 0 ja Tomaksen -6.

Ehkä voit tässä ottaa oppia ensi kauteen, että harvoin sen myyrän kannattaa olla huonoin. Pete taisi viime kauden lopuksi sanoa, että olisihan hän voinut usein nollille vetää, mutta sitten olisi paljastunut todella helposti. 

Myyrän kuuluu esittää, että tekee parhaansa, mutta ei tee. Tilanteesta riippuen joko hankaloittaa muiden tehtävää (sora raiteilla ja laivanupotus), sotkea tilannetta (pyykit) tai itse olla huono (torni ja jousiammunta). Tai vaan osallistua rahan kadottamiseen (huutokauppa).

Inahan ei yhtään ymmärtänyt Karin ajatusta, että myyrä paljastuu ostamalla immuniteetin. Ei myyrän tarvitse itse ostaa, myyrä

Karin toiminta sen lippaan kanssa oli niin epäloogista, että se ainakin hämäsi mua. Ja Kari oli ainoa, joka ei feikkimyyräillyt ainakaan mitenkään törkeästi. Tuon feikkimyyräilyasian takia jäi mulla ainoaksi vaihtoehdoksi. Vaikka siinäkin oli niitä ihmetyksiä, kuten miksi ei halunnut keinua. Mutta eihän Inakaan myyräillyt ja suoritti välillä erinomaisesti esim muistipelissä, joten kaikilla oli myös niitä kilpailijamaisia valintoja.

Mietin vieläkin, miksei Ina huutanut kirstunvartijuutta. Mitä jos joku olisi blokannut hänet pois sukellusveneestä? Ja olisi ne muumimukit kerrottu, koska nyt siitä tehtävästä ei ollut mitään uutta kerrottavaa. Kyllä myyräilyjen pitäisi olla sellaisia, että paljastuksissa olisi ennennäkemätöntä materiaalia.

Vierailija
3349/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos onnitteluista! Oikeassa siis alusta asti olin ja Inan myyräilyt, joista minä ja muutamat muut yritimme täällä kertoa, menivät juuri niin, vaikka kiivaita vastaväitteitä saimmekin.

Juurikin noin. En ole saanut kyllä muuta kuin alapeukkuja vaikka sieltä vaijeritehtävästä asti olen ollut satavarma ja tänne antanut perustelut. 

Vierailija
3350/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksot 3-9 uskoin eniten Tomaksen olevan myyrä.

1-3 päivää ennen finaalia myyrätutka alkoi enenevissä määrin huutamaan hoosiannaa Inan kohdalla, kun tutkin etenkin ysijaksoa isommalla tarkkuudella.

- epäili Karia, joka vetänyt hyvin, ei järkevää syytä epäillä

- myyräkirja suht perussettiä, ei kovin yksityiskohtainen, mikä ei toimittaja-kirjailijalle uskottavaa, myös selkeä virhe siinä ainoassa kohdassa, jonka edes tarkistin

- pyöreän taulun nimen von Lampi the Younger oli laittanut pölyhuiskunaiselle, jolla kyllä oli myös pitkä nimi ja sukunimessä "van", mutta siis miehen ja naisen kuvan sekoittaminen?!

- toinen kerubi oikein eli toisenkin olisi järjellä ajateltuna pitänyt mennä oikein (näimme Karin selittämässä)

- toinen patsaspää oikein eli toisenkin olisi pitänyt mennä helposti oikein (näimme Robertin selittämässä)

- rukoilevaksi naiseksi oli veikattu naista jolla kädet kaukana rukoiluasennosta

- prinssiä ei arvattuna vaikka toinen ukko oli yli 50v ja ehkä enemmän sotilaan näköinen

- 10-12 koiraa ja toinen hevostaulu menneet päittäin väärin

Eli yhdeksän enemmän oikein olisi noilla saanut. Osa voi mennä väärin, mutta että kaikki nuo?

Lisäksi kun Inan aloituskerroksen vapaata ja Robertin pussia ei löytynyt, ja oli epätodennäköistä, että Tomas olisi voinut Inan näkemättä tai tietämättä käydä kummatkin piilottamassa, niin vaikutti selvältä että Inan kolttosia molemmat.

Lisäksi kun oli selvää, että Inan pusseissa oli ollut alunperin enemmän rahaa ja Karin ja Robertin tuomissa vähemmän, niin vaikutti selvältä, että Ina tuhosi muut pussiensa rahat, paitsi satkun, jottei saisi jokeria, eli ettei paljastuisi myyräksi. 700->100 ja 300->100. Karin ja Robertin pussukoissa oli alkuperäiset 300.

Kaikki muut mahdolliset selitykset linnatehtävälle olivat suht epätodennäköisiä. Occamin partaveitsi kirkui Inaa.

Lisäksi Inan muuttuminen vähäsanaiseksi, kysymysten väistely, ja muuten kummallinen käytös loppua kohden pisti silmään. Taisteluväsymys roolin esittämiseen. Ja Instassa paljastamansa kolme paniikkikohtausta tuossa kuussa. Myyräily stressaa, ja stressi laukaisee noita kohtauksia.

Lisäksi sillä silmällä katsellen löysin mikroilmeitä inserteistä.

Lisäksi aiemmin olin kirjoittanut tänne, että jos Ina alkaa eniten myyräillä niin on myyrä, ja taktiikka oli vain saada alussa luottamusta. Jolloin mokaaminen vaikuttaisi vain "olen liian viaton tähän kisaan" feikkimyyräilyltä.

Vierailija
3351/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette tienneet Inaa myyräksi: Missä vaiheessa finaalia arvasitte? Vasta kun oikeasti paljastettiin?

Mietin, että alkujaksostakaan ei enää yritetty varsinkaan huijata muihin suuntiin, mutta ei oikein peitelläkään. Kari heti ensimmäisessä kommentissa puhui miten Huutokauppa oli rankka mutta pelaamaan tultiin. Mietin, että oliko siinä Karinkin myyryyteen uskovilla selvää ettei Kari ole myyrä? Vai oliko vaan ennakkolasit mulla niin vahvat.

Samoin myöhemmin vihjeitä hakiessa Kari sanoi suoraan Tomasille, että päätti ottaa saman kuin hän. Sellainen "minä tiedän että sinäkin tiedät" -hetki. Vai oliko muille? :D Insertissä Tomas jatkoi samaa linjaa ja mietti, että Kari olisi ehkä hakenut jokerit jos hän ei. Inan jokerit eivät tuntuneet missään.

Mä en ainakaan katsonut sitä finaalin alkua. Kelasin suoraa paljastuksiin.

Vierailija
3352/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos onnitteluista! Oikeassa siis alusta asti olin ja Inan myyräilyt, joista minä ja muutamat muut yritimme täällä kertoa, menivät juuri niin, vaikka kiivaita vastaväitteitä saimmekin.

Juurikin noin. En ole saanut kyllä muuta kuin alapeukkuja vaikka sieltä vaijeritehtävästä asti olen ollut satavarma ja tänne antanut perustelut. 

Olisitko sitten toivonut, että kaikki olisivat olleet yksimielisiä myyrästä ja täällä ei olisi ollut keskustelua? Erikoista olla satavarma ennen huutokauppaa.

Vierailija
3353/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei myyrän tarvitse itse ostaa, myyrän tarvitsee kuluttaa rahaa ja kannustaa muitakin siihen."

Inalla meinasi käydä kylmät, kun voitti vihjeen erikoisjokerista 250:llä vaikka jokeri meni 350:llä. Seuraava voitettu kohde olisi lopettanut Inan huutelut.

En osta sitä että lippaan meneminen 7800:lla johtui siitä, että Ina huusi aktiivisesti neljään tonttuun saakka. Jos noin on niin voin kai sitten saada Merituuli Platinani kaupattua 1500:lla, kunhan vaan itse huudan 730e saakka.

Jos yli kuuden tonnin kohdalla oli ainakin kolme kilpalaulajaa niin kai vielä enemmän neljään tonttuun saakka, ilman Inaakin.

Vierailija
3354/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jee olin ainoa joka täällä ollut pisiten oikeassa. Inan vaijeritehtävästä asti. Lal lal. Ja myös siitä että hänen myyräilyjään ei vaan näytetty sen kummemmin tv:ssä. Noinhan se oli.

Inaltahan näytettiin enemmän kuin mitä Tomakselta ja Karilta olisi näytetty, jos heistä jompi kumpi olisi ollut myyrä.

Vierailija
3355/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos Viivi ja Aaron olisivat löytäneet kartan, ja juuri sen viimeisen Tomasin ohjeen mukaan, olisi tuosta voinut olla paljon enemmän haittaa."

Salaliittoteoriat tulevat nostamaan päätään.

"Tomas, mites ois jos mä käyn kääntämässä sen kartan ja sä sitte pyydät muita menemään sen vikan kartan luo?"

"Tomas, mites ois jos mä hidastelen siellä tornissa ja sä vielä autat mua kysymällä niitä kyssäreitä sellasessa järjestyksessä, että multa menis maksimaalisen paljon aikaa hissillä liikkumiseen?"

"Tomas, laita mut vikaks tv-tornilla niin mä sit teen mahdollisimman hyvän tuloksen niin näytän taas luotettavalta."

"Tomas, laita mut kolikoissa kolmanneks niin mä joko nostan pääkallokolikon (ja sä pääset ostamaan viimeisen edun) tai saan jonkun edun jonka vaihdan sulle johonkin tietoon tms."

Never stop the madness ja kohta vedetään taas.

Vierailija
3356/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mietin vieläkin, miksei Ina huutanut kirstunvartijuutta."

Jos Ina ois voittanut tokan kohteen lisäksi viidennen, niin sitten ois ollu laulut laulettu. Kuten Karilla kävi jo kolmoskohteen voitettuaan.

Ei voinut nostaa edes kättä pystyyn virheen merkiksi.

Vierailija
3357/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vieläkin, miksei Ina huutanut kirstunvartijuutta. Mitä jos joku olisi blokannut hänet pois sukellusveneestä? Ja olisi ne muumimukit kerrottu, koska nyt siitä tehtävästä ei ollut mitään uutta kerrottavaa. Kyllä myyräilyjen pitäisi olla sellaisia, että paljastuksissa olisi ennennäkemätöntä materiaalia.

Eihän sukellusveneeseen pääsy järin tärkeää ollut. Erikoisjokerivihjeen sai varmaan vähän vahingossa, ja kartan kääntö oli myyräilyistä pienimpiä.

Halkotehtävästähän oli aika paljonkin puhetta. Miten Tomas lähti mukaan ja etsivät halkoja merestä jne. Muumimukit voi olla Robertin virhekin, mutta kyllä nykytiedoilla sanoisin, että suurella todennäköisyydellä Inan sanomaa. Mutta hyväksyn kyllä jos selviää, että olen väärässä. :D 

Jospa joku kysyy Inalta asiaa instassa tms myöhemmin. :D 

Vierailija
3358/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sukellusveneeseen pääsy järin tärkeää ollut. Erikoisjokerivihjeen sai varmaan vähän vahingossa, ja kartan kääntö oli myyräilyistä pienimpiä.

Halkotehtävästähän oli aika paljonkin puhetta. Miten Tomas lähti mukaan ja etsivät halkoja merestä jne. Muumimukit voi olla Robertin virhekin, mutta kyllä nykytiedoilla sanoisin, että suurella todennäköisyydellä Inan sanomaa. Mutta hyväksyn kyllä jos selviää, että olen väärässä. :D 

Jospa joku kysyy Inalta asiaa instassa tms myöhemmin. :D 

Oli se sukellusveneen kartan kääntö mun mielestä Inan varmaan paras myyräily. Siis siltä kantilta, että millä voisi yllättää paljastuksissa eli katsoja ei olisi tajunnut, miten tehtävässä myyräiltiin. Olis ollut ohjelman kannalta todella sääli, jos se ei olis toteutunut.

Vierailija
3359/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmö, olet tuonkin väärinymmärtänyt.

Kyse on ns."isyyden epäily: tilanteista. Kun on syntynyt jo EPÄILY isyydestä ja sitå on läjdetty selvittämään on laskettu että n.10% näistä

Tutkimuksesta riippuen 10-50 %. Eli keskimäärin 30 %.

"Up to 5% of direct-to-consumer DNA test takers discover an unexpected biological father or mother."

Minulla oli pienempi virhemarginaali kuin sinulla. Sinun lukuun pitää lisätä 200 % että päästään oikeaan lukuun. Minun luvusta pitää vähentää vain 50 % että päästään oikeaan lukuun. Voitin siis 4-1.

Vierailija
3360/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli se sukellusveneen kartan kääntö mun mielestä Inan varmaan paras myyräily. Siis siltä kantilta, että millä voisi yllättää paljastuksissa eli katsoja ei olisi tajunnut, miten tehtävässä myyräiltiin. Olis ollut ohjelman kannalta todella sääli, jos se ei olis toteutunut.

No tuo on totta. Mutta ehkä ei kuitenkaan paljastumisen arvoista. Ja ehkä pidettiin melkoisen selvänä, että kahden blokatun joukkoon ei kovin herkästi Inaa laitettaisi hänen luotettavuudellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan