Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyrä kausi 4 OFFICIAL

Vierailija
15.08.2024 |

Neljäs kausi ulos 11.9.2024 alkaen. Mukana 11 julkkista, 6 naista ja 5 viestä. Naiskilpailijat: Henny Harjusola, Viivi Pumpanen, Arja Koriseva, Mari Perankoski, Ina Mikkola, Linnea Skog. Mieskilpailijat: Kari Kanala, Robert Helenius, Aaron Bojang, Tomas Grekov, Jon Korhonen

Kurkkaa seuraavat Myyrä-lähetysajat  Iltapulu Iltapulusta

Kommentit (3590)

Vierailija
3381/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ina on myyrä. Jännä nähdä saako Kari vai Tomas myyräpotin. Veikkaan Tomasia. Hyvin pelattu Kari ja erityisesti Tomas.

Vierailija
3382/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi epäselväksi kenen koriin Kanala laittoi kaikki munat. Tomakselle varmaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3383/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut näitä mutta spoilattu taas. Sen verran olin näkevinäni ettei Tomas ole myyrä.Tuskin niin tuntematonta olisi myyräksi valittu. Olen alusta asti ollut sitä mieltä että Ina on myyrä.

Vierailija
3384/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin 3375 kirjoittaja saattaa kirjoitustyylistä päätellen olla se, joka sai minut käymään ja katsomaan jaksot läpi uudestaan Inan vinkkelistä. Sain juonesta aika helposti kiinni ja keksin itsekin vielä lisää uusia vinkkejä Inan myyryydestä.

Mutta sitten kiinnostuin muiden tutkimisesta enemmän, koska Inan takana ei ollut paljon tutkittavaa. Pelityyli oli sellainen että se perustui puheisiin, reaktioihin ja muutenkin näkyvillä oleviin asioihin. Halusin vähän väkisin tutkia kaikkea nippelitietoa, koska se oli se mitä itse kaipasin.

En siis koskaan torpannut inaistien logiikkaa vaikka itse en siitä "tykännyt". En monesti intoutunut aiheeseesta kirjoittamaan, vaikka yhdessä vaiheessa olin itsekin vahvasti Inan kannalla.

Minulle suurin Inaan viittaava tekijä oli tuo luottamustehtävän alku, jossa Ina osoitteli sormella muita kilpailijoita ennen kuin lähti ylittämään siltaa. Lietsominen oli niin voimakasta että sitä arvostin enemmän kuin tornia tai halkoja. Tuo luottamustehtävän myyräily oli ehdottomasti mun lemppari.

Vierailija
3385/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkoisin ei tänne mitään asiaa jos ei ole katsonut ohjelmaa! Hus!

Vierailija
3386/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ina suoriutui parhaiten 5 tehtävässä ja Tomas 2:ssa.

Ina suoriutui huonoiten 5 tehtävässä ja Tomas 8 tehtävässä (osa jaetulla sijalla huonoin kuten eka tietovisa).

Näin ajateltuna Inan +/- tilasto 0 ja Tomaksen -6.

Sinä lasket tässäkin taas vain henkilökohtaiset suoriutumiset. Kuten koosteesta kuulimme, myyrä toteutti tehtäväänsä myös niin, että sai jotkut toiset epäonnistumaan ja itse samalla teki hyvän tai kohtalaisen tuloksen.

Vierailija
3387/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muillakin sellainen fiilis, et haluaa katsoa vielä jaksoja uusiksi ns. eri silmin? :D nyt voi tutkia Inan ja muiden reaktioita eri tavalla

Eiköhän nuo kohtaukset ja ilmeet muista jo tällä katselulla ulkoa.

Eli kulutettua tuli tätä kautta hyvinkin ahkerasti. :)

Vierailija
3388/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mietin vieläkin, miksei Ina huutanut kirstunvartijuutta. Mitä jos joku olisi blokannut hänet pois sukellusveneestä? Ja olisi ne muumimukit kerrottu, koska nyt siitä tehtävästä ei ollut mitään uutta kerrottavaa."

Laski ilmeisesti myös sen varaan, että koska on niin hyvä ja luotettavan maineen hankkinut, niin kellään ei ole hyvää syytä blokata häntä pois. Ja sitten tilanteessa vetosi taas siihen kuvamuistiinsa, miksi hän on hyvä valinta ja vieläpä ensimmäiseksi.

Se on myös mahdollista, että muumimukiasiassa ei ollut filunkia, niin sittenhän ei edes ole mitään kerrottavaa. Toivottavasti Ina vielä jotain kautta vastailee, että oliko jotain.

Vierailija
3389/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi kyllä että täällä on ainakin yksi innokas Myyrä-fani spoilannut niin paljon varsinkin Hollannin versiosta, ettei sitä ainakaan tänä talvena voi ruveta katsomaan. Pitää katsoa sitten kun on unohtunut suurin osa.

Niitä on joku 24 kautta ja suurin osa löytyy youtubesta. Tehtäviäkin per jakso taitaa olla enemmän. Jos täällä on parista tehtävästä kerrottu, niin tuskin se mitään kautta kokonaan spoilaa. Täällä on kuitenkin puhuttu myös Jenkkien vanhasta, Netflixin ja Belgian myyrästä. Hollannista ei mun mielestä ole puhuttu juuri yhtään. Itse oon kertoillut Belgiasta, kun sitä varmaan harvempi katsoo. Siihen ei löydy tietääkseni enkkutekstejä. Hollantilainen kannattaa aloittaa vanhoista, koska vanhat myyrät voivat esiintyä myöhemmillä kausilla.

Vierailija
3390/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mietin vieläkin, miksei Ina huutanut kirstunvartijuutta. Mitä jos joku olisi blokannut hänet pois sukellusveneestä? Ja olisi ne muumimukit kerrottu, koska nyt siitä tehtävästä ei ollut mitään uutta kerrottavaa."

Laski ilmeisesti myös sen varaan, että koska on niin hyvä ja luotettavan maineen hankkinut, niin kellään ei ole hyvää syytä blokata häntä pois. Ja sitten tilanteessa vetosi taas siihen kuvamuistiinsa, miksi hän on hyvä valinta ja vieläpä ensimmäiseksi.

Se on myös mahdollista, että muumimukiasiassa ei ollut filunkia, niin sittenhän ei edes ole mitään kerrottavaa. Toivottavasti Ina vielä jotain kautta vastailee, että oliko jotain.

Juuri ennen hylkyjä oli halot, joten olisi hyvin voitu Ina blokata sukellusveneestä.

Vierailija
3391/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oli se sukellusveneen kartan kääntö mun mielestä Inan varmaan paras myyräily. Siis siltä kantilta, että millä voisi yllättää paljastuksissa eli katsoja ei olisi tajunnut, miten tehtävässä myyräiltiin. Olis ollut ohjelman kannalta todella sääli, jos se ei olis toteutunut."

Niin ja se oli tavallaan harmi, että Aaron ja Viivi eivät löytäneet karttoja ollenkaan, niin emme saaneet nähdä olisiko tullut lisää ylösalaisin katsomisia.

Vierailija
3392/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua katsoa spoilauksia mutta olen varma että Ina on myyrä. Toivon että olisi kilpailija mutta en usko.

Vierailija
3393/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos onnitteluista! Oikeassa siis alusta asti olin ja Inan myyräilyt, joista minä ja muutamat muut yritimme täällä kertoa, menivät juuri niin, vaikka kiivaita vastaväitteitä saimmekin.

Juurikin noin. En ole saanut kyllä muuta kuin alapeukkuja vaikka sieltä vaijeritehtävästä asti olen ollut satavarma ja tänne antanut perustelut. 

Olisitko sitten toivonut, että kaikki olisivat olleet yksimielisiä myyrästä ja täällä ei olisi ollut keskustelua? Erikoista olla satavarma ennen huutokauppaa.

Joo sillä myös saa helposti alapeukkuja, jos sanoo että on ykkös- tai kakkosjaksossa keksinyt kuka on myyrä. Koska semmoisen ihmisen sanaan on vaikea luottaa kun ei tunne. Se kuulostaa liikaa siltä että ohjelmaa katsotaan sen jälkeen tietyllä asenteella eikä objektiivisesti.

Eli niitä "olen tiennyt kakkosjaksosta asti että X on myyrä" -viestejä ei usein jaksa lukea ajatuksella. Vaikka jotain järkiperusteluja siellä olisikin niin ne menee aivoissa vähän enemmän taka-alalle kuin tasavertaisesti kaikkia pohdiskelevan viestit.

Sillä saa helposti alapeukkuja, että vaan julistaa tietävänsä myyrän. "Ina on myyrä" tai "tiedän kuka on myyrä" ei kumpikaan ole järin kiinnostava kommentti.

Kyllä Inaakin koskevat perustelut on olleet yläpeukkujen tai peukuttomuuden arvoisia, jos ovat keskittyneet perusteluihin eikä oman mielipiteen julistamiseen. Kuten voi arvailla tuo "satavarman" ehkä tehneen, ihan tuosta kommentista päätellen.

Vierailija
3394/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle jäi epäselväksi kenen koriin Kanala laittoi kaikki munat. Tomakselle varmaan?

Kyllä Kari ja Tomas molemmat tiesivät myyrän ja tiesivät, että toinen tietää. Katso käytös viimeisessä valinnassa, kun merestä hakivat rahaa.

Vierailija
3395/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittajan shekissä oli päiväys 14.9.2023. Eikö me eletä vuotta 2024!

Vierailija
3396/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos onnitteluista! Oikeassa siis alusta asti olin ja Inan myyräilyt, joista minä ja muutamat muut yritimme täällä kertoa, menivät juuri niin, vaikka kiivaita vastaväitteitä saimmekin.

Juurikin noin. En ole saanut kyllä muuta kuin alapeukkuja vaikka sieltä vaijeritehtävästä asti olen ollut satavarma ja tänne antanut perustelut. 

Olisitko sitten toivonut, että kaikki olisivat olleet yksimielisiä myyrästä ja täällä ei olisi ollut keskustelua? Erikoista olla satavarma ennen huutokauppaa.

Joo sillä myös saa helposti alapeukkuja, jos sanoo että on ykkös- tai kakkosjaksossa keksinyt kuka on myyrä. Koska semmoisen ihmisen sanaan on vaikea luottaa kun ei tunne. Se kuulostaa liikaa siltä että ohjelmaa katsotaan sen jälkeen tietyl

Itse ainakin kuitenkin perustelin "keksimiseni" joka kerta sillä miten myyrä tehtävissä ja roolijaossa toimi. En intuitiolla, en jollakin oudolla ilmeellä, en edes sillä mikä kuva leikatuissa haastattelupätkissä haluttiin antaa. Ei minua ollut tarpeen tuntea ja minuun luottaa, koska kirjoitin, että katsokaa tätä, kiinnittäkää tähän asiaan huomiota. Katsokaa itse ja todetkaa asia mikä sieltä näkyy. Katsokaa myös ennenkaikkea sitä, kuka vaikuttaa valmistautuneen, kenelle ei ole samantekevää mitä joutuu tekemään.

Vierailija
3397/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi kyllä että täällä on ainakin yksi innokas Myyrä-fani spoilannut niin paljon varsinkin Hollannin versiosta, ettei sitä ainakaan tänä talvena voi ruveta katsomaan. Pitää katsoa sitten kun on unohtunut suurin osa.

Minä luen nämä "spoilaukset" tarkoituksella aina vain niin ylimalkaisesti, että en edes yhtään yritä laittaa mieleen, että mikä maa, mikä kausi ja mitä teki. Unohdan siis samantien, niin ei ole haitannut. 

Vierailija
3398/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ina on myyrä. Jännä nähdä saako Kari vai Tomas myyräpotin. Veikkaan Tomasia. Hyvin pelattu Kari ja erityisesti Tomas.

Hyvin pelattu kummaltakin, kun lopulta onnistuivat kumpikin päättelemään oikean myyrän. Finaaliin asti ei siis päässyt kukaan "pihalla" oleva, vaan he ansaitsivat paikkansa.

Ja ovat varmasti muutoinkin nämä kaksi tyytyväisiä suorituksiinsa, kun niin moni haksahti viimeiseen asti luulemaan jompaakumpaa heistä myyräksi. Miska mukaanlukien. Toki on myös myyrän taitavan toiminnan ansiota tämä.

Vierailija
3399/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voittajan shekissä oli päiväys 14.9.2023. Eikö me eletä vuotta 2024!

Eletään ja ohjelma on kuvattu jo vuonna 2023.

Vierailija
3400/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi finalistia olivat sellaisia että myös mahdollistivat meille sen arvuuttelun loppuun asti. Itse pidin Tomasia rehtinä. Hän ei inserteissä vihjaillut olevansa myyrä, mutta tehtäviä suoritti niin että niitä sai onneksi spekuloida. Ja Kari aika hyvin alusta asti puhui inserteissä suoraan niin että haki epäilyä myös itseensä. "Joku meistä kolmesta on myyrä", esimerkiksi. Arvostettavaa että on miettinyt myös katsojia tässä. Muuten olisi Ina tunnistettu helpommin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi