Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myyrä kausi 4 OFFICIAL

Vierailija
15.08.2024 |

Neljäs kausi ulos 11.9.2024 alkaen. Mukana 11 julkkista, 6 naista ja 5 viestä. Naiskilpailijat: Henny Harjusola, Viivi Pumpanen, Arja Koriseva, Mari Perankoski, Ina Mikkola, Linnea Skog. Mieskilpailijat: Kari Kanala, Robert Helenius, Aaron Bojang, Tomas Grekov, Jon Korhonen

Kurkkaa seuraavat Myyrä-lähetysajat  Iltapulu Iltapulusta

Kommentit (3590)

Vierailija
3301/3590 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisi jokerin kun valtaa Venäjän niin Putin ei tällä hetkellä voisi saada jokeria.

??? Menee niin yli hilseen nää laskutehtävät ja vertaukset, että ei mitään rajaa. 

Uskon, että Kari on myyrä.

Vierailija
3302/3590 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä keksit näiden pussiem sisällön? Kerrottiinko se jossain?"

Luin käsikirjoituksesta, jonka löysin roskiksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3303/3590 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Tuo myös selittää, miksi Tomas piilotti juuri Karin pussukan eikä Inan pussukkaa.

Ai mikä selittää?"

Teoria selittää sen.

Vierailija
3304/3590 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun ohjelmaan ottaa etäisyyttä niin olisihan se aika älytöntä että kilpailija olisi tuhlannut eniten rahaa, ja vielä yhdellä kertaa."

Järkevämpää olisi jyvittää 7800e summa lippaasta huutaneiden kesken esim. näin:

Kari 3000

Henny 2500

Tomas 1000

Ina 700

Arja 300

Viivi 200

Robert 100

Vähän sama kuin että jotakuta hakataan porukalla, ja vain se viimeisen delaukseen johtavan hutaisun antava olisi se jonka pitää joutua vankilaan.

Vierailija
3305/3590 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alunperin tulkitsin tämän suunnilleen näin: Inan säkeissä oli Robben niihin kurkatessa enemmän rahaa kuin kaikissa viidessä maaliin tulleessa pussissa yhteensä lopulta."

Tuo on ihan ufo tulkinta.

Järkevämpi tulkinta:

Yhdessä Inan pussukassa, jonka sisällön Robert tarkisti oli enemmän rahaa kuin kolmessa muussa maaliin päätyneessä nimellä varustetussa pussukassa oli ollut Robertin tarkastuksessa.

Eli Inan > Inan + Robertin + Karin.

Ehkä jotakuinkin: 900 > 400 + 200 + 100.

Kaikki nuo luvut eivät todennäköisesti ole se alkuperäinen pussukassa ollut summa, tai edes se Robertin tarkastushetken tilanne.

Vierailija
3306/3590 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tämä ollut kiinnostava ohjelma, kun on näin paljon pohdiskelevia kirjoituksia tullut. En ole huomannut että mistään muusta ohjelmasta olisi kirjoitettu näin paljon. 

Selviytyjät,( ja uutena Petolliset) kerää aina muhkean potin kirjoituksia. Enemmän kuin täällä.

Selviytyjät on minusta kuolettavan tylsä. Väärin nimettykin, pitäisi olla selkäänpuukottajat.

Vierailija
3307/3590 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alunperin tulkitsin tämän suunnilleen näin: Inan säkeissä oli Robben niihin kurkatessa enemmän rahaa kuin kaikissa viidessä maaliin tulleessa pussissa yhteensä lopulta."

Tietenkin kahdessa Inan säkissä on enemmän rahaa kuin kahdessa Inan säkissä, vapaassa, ja Karin ja Robertin säkeissä yhteensä.

Vierailija
3308/3590 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei siinä kuvassa ole kuin Robert niin vaikea sanoa varmaksi ketä katsoo."

Ei tarvitsekaan varmaksi pystyä sanomaan. 99 % todennäköisyydellä katsoo Inaa, 1 % todennäköisyydellä Karia.

Minulle tuo riittää.

Yli 10 %:lla suomalaisista se, jota he kutsuvat isäksi ei ole heidän biologinen isä. Eivät he silti pyri "isänsä" ja äitinsä veriryhmät kysymällä selvittämään olisiko edes mahdollista että "isä" on biologinen isä. Tai DNA-testin avulla.

Ei DNA-testikään anna 100 % varmuutta. Vain 99,9999 % varmuuden. Olen niitä lappuja nähnyt. Noin se todennäköisyys niissä ilmaistaan lähes aina.

Blabeti blabeti blabeti blab. Ihan siis älyttömiä "vertauksia" ja tuo prosenttiluku, että ketä Robert katsoo ja millä todennäköisyydellä on jo aivan omituinen. 

Vierailija
3309/3590 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, että jatkuvasti nostetaan esille tätä, että Kari tuhlasi huutokaupassa niin paljon rahaa. Jokainen, joka kättään nosti, osallistui yhtä lailla tuhlaukseen. Karin ei voi siis katsoa tuhlanneen 7800 e (vai mikä se loppusumma oli), jos Hennykin yritti tuhlata 7700 e. Ja ne, jotka sitä ennen huusivat 7600, 7500... Oli ihan ns. sattumaa, että se viimeinen huuto ja esine jäi juuri Karille.

"Merkillistä, että niin moni nielee ajatuksen, että kilpailija tuhlaisi noin paljon rahaa. Eikä edes kertoisi sitä muille." No Henny oli kilpailija ja tuhlasi "pokkana" myös 7700 e. En tiedä olisiko kertonut, kirstunvartijuudesta kertoi vain Inalle.

Enkös samassa viestissäni pohdiskellutkin myös tuota Hennyä...

Huutokaupan kulku on minulle tuttu. Pointtini on kai edellisessä viestissäni ollut se että Karin pelityyli on ollut muutoin erityyppistä kuin tuossa tehtävässä. Hennyn tyyli oli hyvin persoonallinen, joten se ei ihmetyttänyt yhtä paljon. Siksi mietinkin viestissäni että olisiko Karin kanssa kukaan lähtenyt huutamaan mikäli Hennyä ei olisi ollut. Sillähän ei ole väliä kenelle huudettu tavara jää jos voi olla varma ettei siitä jää kiinni. Mutta täällä minua viisaampi jo osasi selittää omalla kielelläni, miten ehkä olen tästä tehtävästä väärässä.

En ole huomannut että tätä huutokauppaa on Karin näkökulmasta nostettu esille enää ikuisuuksiin. Tomasin vinkkelistä mietittiin tuota yhtä nostoa välissä, mutta en silloin itse miettinyt vielä Karia ollenkaan. Sori.

Vierailija
3310/3590 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei siinä kuvassa ole kuin Robert niin vaikea sanoa varmaksi ketä katsoo."

Ei tarvitsekaan varmaksi pystyä sanomaan. 99 % todennäköisyydellä katsoo Inaa, 1 % todennäköisyydellä Karia.

Minulle tuo riittää.

Yli 10 %:lla suomalaisista se, jota he kutsuvat isäksi ei ole heidän biologinen isä. Eivät he silti pyri "isänsä" ja äitinsä veriryhmät kysymällä selvittämään olisiko edes mahdollista että "isä" on biologinen isä. Tai DNA-testin avulla.

Ei DNA-testikään anna 100 % varmuutta. Vain 99,9999 % varmuuden. Olen niitä lappuja nähnyt. Noin se todennäköisyys niissä ilmaistaan lähes aina.

Blabeti blabeti blabeti blab. Ihan siis älyttömiä "vertauksia" ja tuo prosenttiluku, että ketä Robert katsoo ja millä todennäköisyydellä on jo aivan omituinen. 

Mä oon varmaan tunteellinen vikasta illasta kun ei ota enää nämä vertaukset hermoon.

Vierailija
3311/3590 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni kommenttini jatkui suunnilleen, että ei siinä ole järkeä. :D Kommentti on selvästi ollut kokonaisuudessaan epäselvä.

Sun teoriassa on järkeä muuten, paitsi että Robert sanoi sen selvästi syyttävästi (mielestäni Inaa kohti mutta sillä ei oo tulkinnan kohdalla väliä). Mitä syyttävää siinä on, että yhden pussit ovat arvokkaampia kuin muiden? Ehkä se, että se yksi olisi vienyt rahaa muiden pusseista, mutta en tiedä onko se kuinka mahdollista tässä. 

Tietenkin kahdessa Inan säkissä on enemmän rahaa kuin kahdessa Inan säkissä, vapaassa, ja Karin ja Robertin säkeissä yhteensä.

Eikun että Inan säkeissä oli Robertin katsoessa eli kesken kisan enemmän rahaa kuin kaikissa yhteensä maalissa, eli että varmasti olisi kadonnut rahaa Inan säkeistä.

Vierailija
3312/3590 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi Tomasta epäillyt miettii nyt, että onkohan se sit kuitenkin Ina. On sellainen tunne ja naismyyrähän olisi odotettu juttu tässä kohtaa. Inan olen täällä todennut ja perustellut useasti kilpailijaksi ja Tomaksen myyräksi. Pysyn edelleen Tomaksessa, mutta on tällainen loppuvaiheen ajatus.

Vierailija
3313/3590 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni kommenttini jatkui suunnilleen, että ei siinä ole järkeä. :D Kommentti on selvästi ollut kokonaisuudessaan epäselvä.

Sun teoriassa on järkeä muuten, paitsi että Robert sanoi sen selvästi syyttävästi (mielestäni Inaa kohti mutta sillä ei oo tulkinnan kohdalla väliä). Mitä syyttävää siinä on, että yhden pussit ovat arvokkaampia kuin muiden? Ehkä se, että se yksi olisi vienyt rahaa muiden pusseista, mutta en tiedä onko se kuinka mahdollista tässä. 

Eikun että Ina

Ajatus siitä, että kyseessä on juuri Inan pussi, perustuu kai vain sille, että olettaa Robertin osoittavan Inaa.

Vierailija
3314/3590 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eikun että Inan säkeissä oli Robertin katsoessa eli kesken kisan enemmän rahaa kuin kaikissa yhteensä maalissa, eli että varmasti olisi kadonnut rahaa Inan säkeistä."

Inan yhdessä säkissä siis vähintään 2700?! Vapaa 1000. Eli seitsemässä muussa vain 2300.

Aika kaukaa haettua.

Ja Roberthan ei alakerrassa käynyt eli ei tiedä Inan toisen pussukan sisältöä.

Toki jos Robert on huomannut että yhdessä Inan säkissä on 1400 tai 1500 nin hän on saattanut olettaa, että siinä toisessakin on.

Inan pussukoiden arvot on saattaneet olla jopa 1500 ja 0. Muilla sit ehkä 800+200, 700+300 ja 600+400, ja toinen vapaa 500.

Vierailija
3315/3590 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tätä peliä ei kannata miettiä liian monimutkaisesti. Kuvio on aika avoimesti tässä esillä."

Miksi Karia epäilevä Robert sitten tippui ja Inaa epäilevä Tomas säilyi?

Miksi Kari ei ole kertaakaan halunnut kirstunvartijaksi?

Miksi Kari ei vaunutehtävässä ja laivanupotuksessa pyrkinyt myyräilemään?

Miksi Kari ei olisi yrittänyt ottaa kolikoita kahteen tonniin saakka? Olisi vaikuttanut uskottavalta hyvitysyritykseltä 7800 lippaaseen tuhlailleelta.

Miksi tornimuseolla auttoi yleistietämyksellään tehtävän etenemistä?

Kari myyränä on hyvin monelta kantilta epätyydyttävä ratkaisu.

Robert oikein perusteli, miksi ei pidä Karia myyränä.

Miksi myyrän olisi pitänyt haluta kirstunvartijaksi, jos suunnitellut myyräilyt eivät perustu rooliin? Vaikea etukäteen

Oon mää näitä Kari-juttuja tänne tasaisesti kirjoitellut. Esim kuinka Kari myyräili missäkin tehtävässä kiikkuun asti. Välillä mustakin tuntui yksinäiseltä. Mutta ehkäpä finaalin jälkeen useampikin ilmoittautuu tienneen Karin myyräksi. On meitä oikeesti monia. 

Vierailija
3316/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau onnittelut kaikille, jotka tiesi Inan!! Ite olin poissulkumenetelmällä päätynyt Kariin. Tai täällä joskus kirjoitin, että en haluasi myyräilyn olevan överiksi vedettyä feikkimyyräilyä vaan salassa tapahtuvaa toimintaa ja siksi en suostu pitämään Inaa mun myyränä.

Muutama kysymys jäi: miksi Ina heitti mereen niitä halkoja, joita oli lopulta liikaa ja muumimukien määrän kertoi ilmeisesti rehellisesti? Jos Ina olisi valehdellut mukeista, niin se olisi varmasti kerrottu. Kuinkahan Ina sai Robertin uskomaan, että Kari heitti rahaa pois pussukoista? Miksi Ina ei ostanut kirstunvartijuutta huutokaupasta, jos halusi torniin? Eikö täällä ollut varmistettu, että sukellusveneessä karttaa ei oltu käännetty? :D miksi Inalla ei ollut jokeria testissä? Miksi Tomas ja Kari halusivat Inan avainasemaan taidetehtävässä, kun molemmat tiesivät Inan olevan myyrä? Tai miksi Tomas laittoi Inan viimeiseksi muistitehtävässä, vaikka tiesi Viivin tiputtua Inan olevan myyrä?

Oli kiva olla väärässä, kun aiemmat kaudet ovat olleet niin helppoja. Aivan upeaa näyttelemistä vaijeritehtävässä Inalta! Huono maku jäi joistain Inan tavoista myyräillä, mutta tällä kertaa tämmöisiä. Eipä Suomi-kaudet ole ennenkään tarjoilleet iloisia ahaa-elämyksiä. Jälkikäteen uskon, että ne tatuoinnit oli vihje, mutta kalakuva ei todellakaan ollut.

Vierailija
3317/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi Tomasta epäillyt miettii nyt, että onkohan se sit kuitenkin Ina. On sellainen tunne ja naismyyrähän olisi odotettu juttu tässä kohtaa. Inan olen täällä todennut ja perustellut useasti kilpailijaksi ja Tomaksen myyräksi. Pysyn edelleen Tomaksessa, mutta on tällainen loppuvaiheen ajatus.

Ina se oli.

Vierailija
3318/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vau onnittelut kaikille, jotka tiesi Inan!! Ite olin poissulkumenetelmällä päätynyt Kariin. Tai täällä joskus kirjoitin, että en haluasi myyräilyn olevan överiksi vedettyä feikkimyyräilyä vaan salassa tapahtuvaa toimintaa ja siksi en suostu pitämään Inaa mun myyränä.

Muutama kysymys jäi: miksi Ina heitti mereen niitä halkoja, joita oli lopulta liikaa ja muumimukien määrän kertoi ilmeisesti rehellisesti? Jos Ina olisi valehdellut mukeista, niin se olisi varmasti kerrottu. Kuinkahan Ina sai Robertin uskomaan, että Kari heitti rahaa pois pussukoista? Miksi Ina ei ostanut kirstunvartijuutta huutokaupasta, jos halusi torniin? Eikö täällä ollut varmistettu, että sukellusveneessä karttaa ei oltu käännetty? :D miksi Inalla ei ollut jokeria testissä? Miksi Tomas ja Kari halusivat Inan avainasemaan taidetehtävässä, kun molemmat tiesivät Inan olevan myyrä? Tai miksi Tomas laittoi Inan viimeiseksi muistitehtävässä, vaikka tiesi Viivin tiputtua Ina

Ina heitti kyllä vihreän halon mereen myös. Muihin kohtiin voi vain spekuloida, ehkä Kari ja Tomas halusivat loppuvaiheessa varmistuksen sille, että Ina on myyrä. Vähän olisin kaivannut finaaliin lisää myyräilyllä mässäilyä mutta olipahan ainakin loistava myyrä tällä kaudella. Vihjeet olisi saanut paljastaa myös kuten ulkomailla tehdään

Vierailija
3319/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thomasin reaktio huutokaupassa oli jotenkin niin aidosti pettynyt etten osannut epäillä häntä myyräksi. Ina puolestaan halusi usein kirstunvartijaksi eli päättämään pelipaikoista. Hyvä opetus miten ihmisiä manipuloidaan tunteita teeskentelemällä ja kovaäänisellä käytöksellä. Hyvä kausi

Vierailija
3320/3590 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista! Oikeassa siis alusta asti olin ja Inan myyräilyt, joista minä ja muutamat muut yritimme täällä kertoa, menivät juuri niin, vaikka kiivaita vastaväitteitä saimmekin.