Myyrä kausi 4 OFFICIAL
Neljäs kausi ulos 11.9.2024 alkaen. Mukana 11 julkkista, 6 naista ja 5 viestä. Naiskilpailijat: Henny Harjusola, Viivi Pumpanen, Arja Koriseva, Mari Perankoski, Ina Mikkola, Linnea Skog. Mieskilpailijat: Kari Kanala, Robert Helenius, Aaron Bojang, Tomas Grekov, Jon Korhonen
Kurkkaa seuraavat Myyrä-lähetysajat Iltapulusta
Kommentit (3590)
Meni mönkää oma veikkaus. Tomas epäilin ja oliki ina. Ina vilpittömyys meni läpi, vaikka useasti mietin voisko olla se jotenkin tomas sai mut vakuuttuneeksi. Taitavasti ina rakenti luottamuksen, toki kun luottamus oli noin suuri nin olis voinu vähä rohkeammin myyräillä ei kukaan sitä olis kuitenkaan epäilly. Ilari oli kyllä kakkoskaudella oikeassa tää on aivan sairas psykologinen peli. Kehenkään ei voi luottaa eikä kaikki oo sitä miltä näyttää. Tomas korostetusti näytettiin myyräksi kari pelas pottiin ja mietin et lopun taulutehtävä olis sopiva Myyräks. Mut jotenkin ohitin sen sillä että ina on ollu rehellinen ei voi olla. Omasta mielestäni Tomas että Kari molemmat on voittajia molemmat pelas hienosti ja kariki tosi hienosti pelas. Ina hienoa myyräilyä. Seuraavaa kautta odottellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vieläkin, miksei Ina huutanut kirstunvartijuutta. Mitä jos joku olisi blokannut hänet pois sukellusveneestä? Ja olisi ne muumimukit kerrottu, koska nyt siitä tehtävästä ei ollut mitään uutta kerrottavaa. Kyllä myyräilyjen pitäisi olla sellaisia, että paljastuksissa olisi ennennäkemätöntä materiaalia.
Eihän sukellusveneeseen pääsy järin tärkeää ollut. Erikoisjokerivihjeen sai varmaan vähän vahingossa, ja kartan kääntö oli myyräilyistä pienimpiä.
Halkotehtävästähän oli aika paljonkin puhetta. Miten Tomas lähti mukaan ja etsivät halkoja merestä jne. Muumimukit voi olla Robertin virhekin, mutta kyllä nykytiedoilla sanoisin, että suurella todennäköisyydellä Inan sanomaa. Mutta hyväksyn kyllä jos selviää, että olen väärässä. :D
Jospa joku kysyy Inalta asiaa instassa tms myöhemmin. :D
Kysyispä joku! Eiköhän Ina mielellään vastailisi katsojien kysymyksiin myyräilyistä. Olis kyllä typerää ohjelmalta, jos olisi jätetty tuollainen oikeasti nokkela myyräily paljastamatta ja sen sijaan näytetty halkojen heittelyä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
"Tässä oli aika loistavaa myyräilyä Inalta, koska hän toimi niin, että loista itse, mutta pilaa toisten suoritus. Monihan tuli tässäkin siihen tulokseen, että Ina ei voi olla myyrä, koska upotti niin monta laivaa. No samalla hän pilasi Arjan suorituksen täysin ja Tomaksen ainakin pyrki."
Lopputuloshan olisi ollut paljon parempi, jos ei olisi kääntänyt karttaa: Tomas ampui 19 laakia ja Arja 2. Jos Tomas olisi ollut hakoteillä niin olisi mennyt kauan aikaa ennen kuin jotain informaatiota saadaan. Eli Arjalta vasta.
Tomas lukemassa karttaa väärinpäin ja Arja oikeinpäin olisi ollut lottovoitto myyrälle. Tomas opetteli kolme paattia ja Arja yhden.
En laske loistavaksi myyräilyksi sellaista minkä kilpailijat muutenkin mokaisivat, ja vieläpä isommin. En laske loistavaksi myyräilyksi myöskään isoimman potin tuomista. Silloinhan Inan tulos 125 jousiammunnasta olisi loistavaa myyräilyä...
Niin sitähän emme tiedä miksi Tomas kuitenkin luki karttaa oikeinpäin. Johtuiko sitten ihan siitä, että oli niin kiire, että tapahtui vahingossa. Ja kävi siis tuuri. Karttahan oli selkeästi tarkoitettu luettavaksi siltä puolelta, jolla Arja seisoi. Oli sillä reunalla pöytää ja edessä tuoli kuin istumista varten. Toiselta puolelta joutui kurkottelemaan pöydän yli kartalle, mutta niin Tomas kiireessä valitsi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ina suoriutui parhaiten 5 tehtävässä ja Tomas 2:ssa.
Ina suoriutui huonoiten 5 tehtävässä ja Tomas 8 tehtävässä (osa jaetulla sijalla huonoin kuten eka tietovisa).
Näin ajateltuna Inan +/- tilasto 0 ja Tomaksen -6.
Ehkä voit tässä ottaa oppia ensi kauteen, että harvoin sen myyrän kannattaa olla huonoin. Pete taisi viime kauden lopuksi sanoa, että olisihan hän voinut usein nollille vetää, mutta sitten olisi paljastunut todella helposti.
Myyrän kuuluu esittää, että tekee parhaansa, mutta ei tee. Tilanteesta riippuen joko hankaloittaa muiden tehtävää (sora raiteilla ja laivanupotus), sotkea tilannetta (pyykit) tai itse olla huono (torni ja jousiammunta). Tai vaan osallistua rahan kadottamiseen (huutokauppa).
Inahan ei yhtään ymmärtänyt Karin ajatusta, että myyrä paljastuu ostamalla immuniteetin. Ei myyrän tarvitse itse ostaa, myyrä
Niin kyllähän tässäkin jo mentiin monta kertaa sillä rajoilla, että ihmeteltiin miten fiksu Ina voi olla niin huono. Miksei osaa tornissa yhtään ajatella mistä suunnalta vastaus voisi löytyä, miksei muistanut kiikussa sen enempää sanoja jne. Hän ei ollakseen uskottava olisi voinut vetää enää huonommin. Pakko oli olla välillä sitten hyväkin. Jossain fyysisessä tehtävässä se ehkä onnistui paremmin. Ehkä kukaan ei niin odottanut, että Inan pitäisi olla parempi jousiampuja ja kun sanoi, että on korkeanpaikankammo, niin porukka ymmärsi vaijerilla tapahtuneen.
Sille myyrä ei sitten taas mitään voi, jos joku muu epäonnistuu tai feikkimyyräilee niin överisti, että rahaa menetetään paljon ja jos joku päätyy sen perusteella pitämään tätä varmana myyränä pelkästään matemaattisten laskelmien perusteella.
Seuraavalle kaudelle toivotaan myyrää, joka näyttää kaikkensa yrittävältä kilpailijalta eikä myyräile feikkimyyräilyn varjolla kuten Ina ja Pyhimys. Lisää sellaisia myyräilyjä kuten kartan kääntäminen ja rahan vieminen pusseista.
Veikkasin Tomasta siihen asti, kunnes Ina paljastui myyräksi. Oli kyllä lopulta hyvä kausi ja odotettu naismyyrä. Tykkäsin siitä, että Ina oli käyttänyt luottamusta hyväksi ja näillä tunteilla huijannut myös. Osa oli täällä arvattuja juttuja ja osa ei. Rahallisesti odotin vielä isompaa miinusta kaiken kaikkiaan. Hienoa oli kyllä se, miten esim. 2. jakson jokeritehtävässä ja tuossa hylkytehtävässä oli varmistunut siitä ja tehnyt asioita siten, että joku muu tuo miinusta pottiin Inan toimesta, mutta ei suoraan Ina ja hän ei jää kiinni eli sabotoi jonkun muun suorituksen ja/tai laittaa jonkun toisen ns. asialle.
Munkin mielestä voisi vielä enemmän näyttää myyräilyjä ja niitä voisi analysoida vielä enemmän ja esim. vihjeitä ei käyty läpi. Jatkossa oma jakso näille!
Ennen kun lähden lukemaan aamuisia viestejä ja mieli intoutuu niiden pohjalta mihinkään uusiin suuntiin, kerron omat mietteeni finaalijaksosta. Jäi nimittäin vähän ontoksi mielestäni tämä kokonaisuus. En tiedä olisiko ohjelma-aikaa pitänyt olla 15-30 minuuttia lisää vai mikä mättää. Olin odottanut että saataisiin nähdä enemmän. Ennen ja jälkeen tehtävien tapahtuvaa myyräilyä ei oikein ollutkaan. Joistain tehtävistä jäi kysymysmerkkejä joita ei avattu. Vähän tylsää.
Jouduin ensikertaa katsomaan Johtolangat alusta loppuun, mutta sielläkin tuntui aika loppuvan kesken. Eikä tuo ohjelma jotenkaan ole ollut koskaan kunnolla tehty, vähän sutaisten rakennettu studio ja small talkia.
Pitääköhän nyt etsiä Inan ja Tomasin käynnissä olevat podcastit jos sieltä saisi kuulla lisää. Varmaan käyttävät tätä luodakseen ainakin jotain sisältöä. Mitkäköhän ovat aktiiviset podcastit?
Onko muillakin sellainen fiilis, et haluaa katsoa vielä jaksoja uusiksi ns. eri silmin? :D nyt voi tutkia Inan ja muiden reaktioita eri tavalla
Vierailija kirjoitti:
Onko muillakin sellainen fiilis, et haluaa katsoa vielä jaksoja uusiksi ns. eri silmin? :D nyt voi tutkia Inan ja muiden reaktioita eri tavalla
Mulla ei ole tämmöistä fiilistä, mutta toivoisin olevan. En haluaisi myyräilyn vielä loppuvan.
Lisäys aiempaan viestiini:
Käännyin Tomasistista Inaistiksi myös siksi, että ysijaksossa kysyttiin onko myyrä naimisissa. Ina ainoana heistä neljästä ei ollut, joten olisi epäreilua kysyä tuollaista, jos Ina on kilpailija: automaattisesti oikea vastaus. Jos siis Ina tietää toisten siviilisäädyt. Mutta ei tuolla tarkoitus ole niin vaikeita siviilielämään liittyviä kysyä, että vaikka tietäisi myyrän niin ei osaisi vastata vaan voisi vaan veikata.
Lisäksi kun muskelitehtävässä oli listattu rannalla olijoiden takkien värejä, niin Junon ja Robertin värit puuttuivat. Tuo hutilointi selittyi sillä, ettei myyrä edes ollut rannalla vaan vedessä.
Karinkin laskin kauan sitten pois myyrä-ehdokkaista, koska myyrätestissä kysyttiin onko myyrällä pitkät hiukset. Kari on rajatapaus. Itse lasken pitkiksi hiuksiksi, jotkut kai lyhyiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos onnitteluista! Oikeassa siis alusta asti olin ja Inan myyräilyt, joista minä ja muutamat muut yritimme täällä kertoa, menivät juuri niin, vaikka kiivaita vastaväitteitä saimmekin.
Juurikin noin. En ole saanut kyllä muuta kuin alapeukkuja vaikka sieltä vaijeritehtävästä asti olen ollut satavarma ja tänne antanut perustelut.
Silloin vaan tulta alle ja muotoilee perustelunsa paremmin. Jos haluaa herättää muissa ajatuksia ja ehkä vaikuttaa mielipiteisiinkin, on mietittävä miten oman kantansa tuo esiin. Perustelu ei saa vaikuttaa pelkältä mielipiteeltä jos haluaa että joku pysähtyy kuuntelemaan ja sitten ehkä yläpeukuttaa. Eli KOVEMMALLA ÄÄNELLÄ. :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos onnitteluista! Oikeassa siis alusta asti olin ja Inan myyräilyt, joista minä ja muutamat muut yritimme täällä kertoa, menivät juuri niin, vaikka kiivaita vastaväitteitä saimmekin.
Juurikin noin. En ole saanut kyllä muuta kuin alapeukkuja vaikka sieltä vaijeritehtävästä asti olen ollut satavarma ja tänne antanut perustelut.
Olisitko sitten toivonut, että kaikki olisivat olleet yksimielisiä myyrästä ja täällä ei olisi ollut keskustelua? Erikoista olla satavarma ennen huutokauppaa.
Joo sillä myös saa helposti alapeukkuja, jos sanoo että on ykkös- tai kakkosjaksossa keksinyt kuka on myyrä. Koska semmoisen ihmisen sanaan on vaikea luottaa kun ei tunne. Se kuulostaa liikaa siltä että ohjelmaa katsotaan sen jälkeen tietyllä asenteella eikä objektiivisesti.
Eli niitä "olen tiennyt kakkosjaksosta asti että X on myyrä" -viestejä ei usein jaksa lukea ajatuksella. Vaikka jotain järkiperusteluja siellä olisikin niin ne menee aivoissa vähän enemmän taka-alalle kuin tasavertaisesti kaikkia pohdiskelevan viestit.
Vierailija kirjoitti:
Halkotehtävästähän oli aika paljonkin puhetta. Miten Tomas lähti mukaan ja etsivät halkoja merestä jne. Muumimukit voi olla Robertin virhekin, mutta kyllä nykytiedoilla sanoisin, että suurella todennäköisyydellä Inan sanomaa. Mutta hyväksyn kyllä jos selviää, että olen väärässä. :D
Jospa joku kysyy Inalta asiaa instassa tms myöhemmin. :D
Jos nuo muumimukit paljastuu Inan myyräilyksi, ja Ina on postannut niistä instassa, tulee Inalle vielä oikeusreissu. Entä jos oikeasti on vahingossa paljastanut somessa jotain mistä ihmiset voisivat etukäteen päätellä koko ohjelman pääjuonen ja viimeisen jakson sisällön?
No ehkä Ina on jo käynyt oikeudessa, mistä syystä ohjelmaa siirrettiin. Että ihmiset unohtaisivat muumimukipostauksen.
Vierailija kirjoitti:
Jee olin ainoa joka täällä ollut pisiten oikeassa. Inan vaijeritehtävästä asti. Lal lal. Ja myös siitä että hänen myyräilyjään ei vaan näytetty sen kummemmin tv:ssä. Noinhan se oli.
Jee et muuten ollut. Itse olen kirjoittanut jo tuolla alussa, että tietokilpailussa loistaminen saattoi olla hämäystä Inalta eli luottamuksen keruuta. Ja nähtyäni Inan käyttäytymisen vaijeritehtävässä, että kertoi heti ensimmäisenä, että kammo on, mutta uskoo voittavansa sen ja haluaa suorittaa ja sitten täydellinen epäonnistuminen. Eli lopulta olemassa olevan kammon hyväksikäyttö ja liioittelu. Nähtävissä oli myös, että käytös ja näennäinen spontaanisuuskin häneltä voi olla harkittua päinvastoin kuin esim. Arjan spontaanit ryöpsähdykset. Nämä asiat yhdessä ja löin lukkoon, että Ina on myyrä.
Ja kaikki Inan sen jälkeen tekemä oli järkevästi ja loogisesti sovitettavissa tähän kuvioon, joten mitään tarvetta ei edes tullut harkita asiaa uudelleen. Lähes jokaisen tehtävän jälkeen olen tainnut täällä myös perustella, miksi Ina myyränä teki niinkuin teki, mutta monet yrittivät kuitata kirjoittamani vain vahvistusharhana.
Ja uskon, että täällä oli kyllä vielä muitakin lähes alusta asti Inasta varmoja. (Joten yksin tai kaksinkaan en ansiota ota.) Siis myyrän tekemisten perusteella. Ne, että joku jo ennen alkua heittelee arvauksia tai "tietoja", että joku on myyrä, koska intuitio kertoo tai se, että nyt pitää olla nainen tai että etukäteen vaikuttaa sopivalta henkilöltä, voi jättää omaan arvoonsa.
Loistava kausi.
Myyrä on kuin petolliset, mutta katsojakin joutuu mitimään kuka on myyrä.
Tosin emme näe kaikkea esim. myyrän laiskottelu, silloin kun muut ei näe.
Myyrä johtolangat. Ihana kun K Kanala oli siistinyt ulkonäköään. ( tai maski).
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalle kaudelle toivotaan myyrää, joka näyttää kaikkensa yrittävältä kilpailijalta eikä myyräile feikkimyyräilyn varjolla kuten Ina ja Pyhimys. Lisää sellaisia myyräilyjä kuten kartan kääntäminen ja rahan vieminen pusseista.
Tämän allekirjoittaisin minäkin.
Ei ollut ollenkaan sellainen kausi mitä toivoin. Monesta varmasti hyvä, sen tietysti ymmärrän, mutta itse vaan tykkään erilaisesta. Ehkä nyt intoudun katsomaan niitä kansainvälisiä versioita.
Harmi kyllä että täällä on ainakin yksi innokas Myyrä-fani spoilannut niin paljon varsinkin Hollannin versiosta, ettei sitä ainakaan tänä talvena voi ruveta katsomaan. Pitää katsoa sitten kun on unohtunut suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kun lähden lukemaan aamuisia viestejä ja mieli intoutuu niiden pohjalta mihinkään uusiin suuntiin, kerron omat mietteeni finaalijaksosta. Jäi nimittäin vähän ontoksi mielestäni tämä kokonaisuus. En tiedä olisiko ohjelma-aikaa pitänyt olla 15-30 minuuttia lisää vai mikä mättää. Olin odottanut että saataisiin nähdä enemmän. Ennen ja jälkeen tehtävien tapahtuvaa myyräilyä ei oikein ollutkaan. Joistain tehtävistä jäi kysymysmerkkejä joita ei avattu. Vähän tylsää.
Jouduin ensikertaa katsomaan Johtolangat alusta loppuun, mutta sielläkin tuntui aika loppuvan kesken. Eikä tuo ohjelma jotenkaan ole ollut koskaan kunnolla tehty, vähän sutaisten rakennettu studio ja small talkia.
Pitääköhän nyt etsiä Inan ja Tomasin käynnissä olevat podcastit jos sieltä saisi kuulla lisää. Varmaan käyttävät tätä luodakseen ainakin jotain sisältöä. Mitkäköhän ovat aktiiviset podcastit?
Näinhän se on valitettavasti ollut aiemmillakin kausilla, että vähän hutaisten ja osa myyräilyistä pois jättäen on finaalijakso tehty. Kyllä katsojia kiinostaisivat muutkin yksityiskohdat, että oliko jokin asia oikea vihje, oliko jokin asia lopulta myyräilyä vai ei, kun on koko kauden niitä etsinyt ja arvuutellut.
Olen useasti jo sanonut, että olispa Ina myyränä ostanut kirstunvartijuuden huutokaupasta. En usko, että se olisi ollut mitenkään ilmeinen juttu myyrälle ja sen takia olisi jotenkin paljastunut. Olisin vaan itse tyytyväisempi kauteen, jos tuossa olisi paljastunut enemmän jotain parin siirron päähän mietittyjä juttuja. Nyt Ina puhui kuin olisi suunnitellut pääsevänsä torniin tai että olisi luottamuksen avulla päässyt vikassa tehtävässä avainasemaan. Olisi se kirstu ollut sitten varmistus, että pääsee sukellusveneeseen sisään tai että pääsee torniin etsijäksi, niin olisi ollut jotain lisäkerrottavaa paljastuksissa.