Myyrä kausi 4 OFFICIAL
Neljäs kausi ulos 11.9.2024 alkaen. Mukana 11 julkkista, 6 naista ja 5 viestä. Naiskilpailijat: Henny Harjusola, Viivi Pumpanen, Arja Koriseva, Mari Perankoski, Ina Mikkola, Linnea Skog. Mieskilpailijat: Kari Kanala, Robert Helenius, Aaron Bojang, Tomas Grekov, Jon Korhonen
Kurkkaa seuraavat Myyrä-lähetysajat Iltapulusta
Kommentit (3590)
Tuli mieleen tällainen hauska ajatus; jos itse olisitte myyriä, niin seuraisitteko esim. tätä keskustelua ja/tai laittaisitteko vääriä havaintoja tänne? :D mä varmaan oisin se myyrä, joka tekis noin. Toki kuvauksista on jo aikaa ym. ja ihmisillä on muuta tekemistä, mutta toki finalistit tai myyrä ainakin on tietoinen, milloin lopputulos paljastuu.
Vierailija kirjoitti:
Tajuaakohan muuten Inaa epäilevät (ja muut), että on iso ero isossa mittavakaavassa Tomaksen ja Inan "hyvän kilpailijan esittämisessä". Ina tuo rahaa pottiin ja yrittää kaikkensa. Tomas taas luo itsestään kuvaa kilpailijana eri tavalla ja vain hämätäkseen; kerää jokereita, on yrittävinään kunnolla siis esim. monissa tehtävissä saattaa aloittaa ihan hyvin, mutta pitää huolen siitä, että ei tuo kuitenkaan kauheasti rahaa pottiin. Keinutehtävä, pussukkatehtävä, taidetehtävä, näitä on monia..
Ai Tomas on yrittävinään kunnolla ja aloittaa ihan hyvin esim taidetehtävä?? :-----D
"Ai Tomas on yrittävinään kunnolla ja aloittaa ihan hyvin esim taidetehtävä?? :-----D"
Osaatko katsoa kokonaisuutta? On tainnut olla 18 tehtävää ja kukaan ei ole toiminut samalla tavalla jokaisessa. Ei kukaan. Monissa tehtävissä toi kuitenkin pitää paikkaansa et Tomasin tyyli esittää kilpailijaa on ollut sellainen että yrittää ja sit pitää huolen ettei onnistu rahanarvoisesti paljoa VRT. Ina. Huomioi myös asiani pointti.
Kiinnostaisi myös tietää, minkä tasoista porukkaa täällä arvuuttelee myyrää? Itse olen ainakin akateemisesti koulutettu. Enkä tarkoita, että sillä ratkaisee myyrän, mutta tuntuu että osa täällä ei tajua mistää mitään jos näin voi sanoa. :D
Vierailija kirjoitti:
Lisäyksenä vielä: jos Tomas olisi kilpailija, niin eikö hän haluaisi vaikuttaa katsojillekin vähän epäilyttävältä inserteissä? Toki voi olla kilpailija (kaikki on mahdollista), mutta sekin että suuttui noin paljon kun tippui pussukkatehtävässä, niin vaikutti liioitellulta. Täällä kun Inasta on puhuttu, että esittää reaktioissaan ym. Voi olla ihan suunniteltu juttu, että esittää vihaista jos tippuu.
Ei niissä inserteissä esitä kuin myyrä. Kilpailijan motiivi olla epäilyttävä on se, että saisi muut kilpailijat äänestämään itseään. Ei kilpailijat esitä muille kuin toisilleen. Eikä myyrällä olisi mitään syytä esittää Roopelle tilanteessa, jossa ei ole kameroita.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen tällainen hauska ajatus; jos itse olisitte myyriä, niin seuraisitteko esim. tätä keskustelua ja/tai laittaisitteko vääriä havaintoja tänne? :D mä varmaan oisin se myyrä, joka tekis noin. Toki kuvauksista on jo aikaa ym. ja ihmisillä on muuta tekemistä, mutta toki finalistit tai myyrä ainakin on tietoinen, milloin lopputulos paljastuu.
En uskaltais lukee, mitä musta sanottais anonyymilla keskustelupalstalla. Ja veikkaan et noita osallistuja ei kiinnosta. Mut ois kyl hauska :D
Vierailija kirjoitti:
"Ai Tomas on yrittävinään kunnolla ja aloittaa ihan hyvin esim taidetehtävä?? :-----D"
Osaatko katsoa kokonaisuutta? On tainnut olla 18 tehtävää ja kukaan ei ole toiminut samalla tavalla jokaisessa. Ei kukaan. Monissa tehtävissä toi kuitenkin pitää paikkaansa et Tomasin tyyli esittää kilpailijaa on ollut sellainen että yrittää ja sit pitää huolen ettei onnistu rahanarvoisesti paljoa VRT. Ina. Huomioi myös asiani pointti.
Kiinnostaisi myös tietää, minkä tasoista porukkaa täällä arvuuttelee myyrää? Itse olen ainakin akateemisesti koulutettu. Enkä tarkoita, että sillä ratkaisee myyrän, mutta tuntuu että osa täällä ei tajua mistää mitään jos näin voi sanoa. :D
Tomas alottaa sen taidetehtävän pukemalla viitan päälle niin oli vaan huvittava esimerkki sulla tossa. Älä viitti alkaa heti kiihkoon jostain älykkyyksistä tai koulutuksesta, jos joku heittää sulle pienen piikin. Täälä on jo puhuttu siitä, että keskitytään arvioimaan kilpailijoita, ei kommentoijia. En ehkä itekään ole mikään kauniin keskustelukulttuurin mallikappale, mutta joku roti nyt juttuihin. Kirjaviisaus on ihan hieno asia, mutta tärkeämpää olla sivistynyt käytökseltään. t.ktm
Ihmiset on liikaa keskittyny pieniin yksityiskohtiin täällä mitä toki tarvitaankin mut täs kohtaa pitää katsoa kokonaisuutta. Tomas on koko kauden ajalta toiminut eniten siten, että olisi myyrä. Munkin mielestä jossain jutussa X Ina voisi olla myyrä ja jutussa Y taas Kari, mutta kuka on läpi näiden 18 tehtävän se myyrä, olettaen että myyrä on sama henkilö kokoajan? :D Tietysti myyränkin on välillä täytynyt käyttäytyä kuin kilpailija. Jos Ina tai Kari on myyriä, niin sit vois vaikka myyrän tekemisen lopettaa, jos noin vähällä on tällä kaudella päässyt. Ja ei, kausi ei ole huono vaikka on ollut feikkimyyräilyä. Paljon on toki voitu leikata pois, mutta Ina ja Kari on monissa tehtävissä tuonut niin paljon rahaa ja käyttäytyneet kuin kilpailija, että tämä on selvä peli tässä kohtaa.
Onko muut samaa mieltä, että jossain ollaan epäonnistuttu ja pahasti jos myyrän myyräilyt ovat jääneet pienemmäksi kuin jonkun yksittäisen feikkimyyräilyt? Huom. en tarkoita kaikkien feikkimyyräilyjä yhteensä, vaan että joku on myyräillyt myyrää enemmän. Tylsää, jos näin on.
Tomaksen useat teot ovat olleet sellaisia, jotka sopisivat juuri oikealle myyrälle. Ei yritä liikaa feikkimyyräillä tai esittää epäilyttävää (yleensä), mutta on kuitenkin saanut rahapottia pidettyä pienempänä.
Lisäksi mietin sitä Tomaksen reaktiota pussukkatehtävässä, jos olisi kilpailija ja olisi reagoinut noin siihen, että ei saa jatkaa enempää eikä saa tuotua rahaa pottiin, niin miksi sitten ei ole aiemmin yhtään harmittanut hävitä rahaa?
"Kiinnostaisi myös tietää, minkä tasoista porukkaa täällä arvuuttelee myyrää?"
Virallinen äo-testi kahden tunnin yöunilla ja noin promillen humalassa heittämällä Mensa-rajan yli.
"Eikä myyrällä olisi mitään syytä esittää Roopelle tilanteessa, jossa ei ole kameroita."
Paitsi jos harmittaa ettei kerennyt poistaa rahaa pussukasta, piilottaa lisää pussukoita, tulla kilpailijan näkemäksi, ja läpäistä tehtävä kunnialla, jolloin olisi mahdollisuus saada olla kirstunvartija viimeisessä tehtävässä.
Nyt oli jo liian vaikea paikka. Ja otettiin valttikortti "kaikki saavat edun seuraavassa tehtävässä, jos mä saan olla kirstunvartija". Vaikka tuo olisi ollut totta niin 5 jokeria kaikille ja sit vaan jokainen myyrätestiin hymy naamalla...
Vierailija kirjoitti:
Lisäyksenä vielä: jos Tomas olisi kilpailija, niin eikö hän haluaisi vaikuttaa katsojillekin vähän epäilyttävältä inserteissä?
Mun mielestä yleensä juurikin myyrä on esittänyt kovin viatonta inserteissä ja kilpailijat ei. Tai ainakin niissä mitä on näytetty. Varsinkin viime aikoina Tomas on ollut kuin Henny oli. Hennyhän myönsi suoraan, että ei hän katsojille edes yrittänyt esittää, kanssakilpailijoille vain.
Vierailija kirjoitti:
Jos Ina olisi myyrä, olisi hyödyntänyt eri tavalla ratkaisevat roolinsa. Voin vain kuvitella, mitä Tomas olisi saanut aikaan noissa rooleissa.
Kerro meillekin kuvitelmasi? Ihan oikeasti kysyn, sillä mun silmään Ina on käyttänyt asemansa juuri myyrämäisen fiksusti.
Vierailija kirjoitti:
Tajuaakohan muuten Inaa epäilevät (ja muut), että on iso ero isossa mittavakaavassa Tomaksen ja Inan "hyvän kilpailijan esittämisessä". Ina tuo rahaa pottiin ja yrittää kaikkensa. Tomas taas luo itsestään kuvaa kilpailijana eri tavalla ja vain hämätäkseen; kerää jokereita, on yrittävinään kunnolla siis esim. monissa tehtävissä saattaa aloittaa ihan hyvin, mutta pitää huolen siitä, että ei tuo kuitenkaan kauheasti rahaa pottiin. Keinutehtävä, pussukkatehtävä, taidetehtävä, näitä on monia..
Me vaan yksinkertaisesti nähdään asiat eri tavalla. Mun silmiin Ina esittää tekevänsä hyvin, satunnaisesti tekeekin, mutta ei kuitenkaan ehkä tee. Tomas taas esittää äänekkäästi tekevänsä outouksia, mutta taustalla tekee kuitenkin hyvin. Ymmärrän mitä tarkoitat, olen vaan eri mieltä ja se on ok. :D
Vierailija kirjoitti:
"Eikä myyrällä olisi mitään syytä esittää Roopelle tilanteessa, jossa ei ole kameroita."
Paitsi jos harmittaa ettei kerennyt poistaa rahaa pussukasta, piilottaa lisää pussukoita, tulla kilpailijan näkemäksi, ja läpäistä tehtävä kunnialla, jolloin olisi mahdollisuus saada olla kirstunvartija viimeisessä tehtävässä.
Nyt oli jo liian vaikea paikka. Ja otettiin valttikortti "kaikki saavat edun seuraavassa tehtävässä, jos mä saan olla kirstunvartija". Vaikka tuo olisi ollut totta niin 5 jokeria kaikille ja sit vaan jokainen myyrätestiin hymy naamalla...
Kerrot tässä, miksi Tomas olisi myyränä voinut olla oikeasti pettynyt pudottuaan. Tuossa sanottiin, että myyrällä ei ole syytä ESITTÄÄ Roopelle, koska alkuperäisessä viestissä epäiltiin, että vihaisen esittäminen olisi sovittu juttu. Ei puhuttu oliko Tomaksella syytä olla tuohtunut vaan että oliko se joku ihme sovittu esitys.
Vierailija kirjoitti:
Onko muut samaa mieltä, että jossain ollaan epäonnistuttu ja pahasti jos myyrän myyräilyt ovat jääneet pienemmäksi kuin jonkun yksittäisen feikkimyyräilyt? Huom. en tarkoita kaikkien feikkimyyräilyjä yhteensä, vaan että joku on myyräillyt myyrää enemmän. Tylsää, jos näin on.
Tomaksen useat teot ovat olleet sellaisia, jotka sopisivat juuri oikealle myyrälle. Ei yritä liikaa feikkimyyräillä tai esittää epäilyttävää (yleensä), mutta on kuitenkin saanut rahapottia pidettyä pienempänä.
Lisäksi mietin sitä Tomaksen reaktiota pussukkatehtävässä, jos olisi kilpailija ja olisi reagoinut noin siihen, että ei saa jatkaa enempää eikä saa tuotua rahaa pottiin, niin miksi sitten ei ole aiemmin yhtään harmittanut hävitä rahaa?
Oli kai joku viime kaudellakin sitä mieltä, että Olli myyräili enemmän kuin Pete. Kyllä formaatin idea kai on, että myyrä sabotoi pottia eniten, mutta minkäs sille mahtaa, jos porukalla tulee aitoja mokia tai feikkimyyräily lähtee käsistä.
Tomaksen reaktioon pussukkatehtävässä: ehkä Tomas olisi oikeasti halunnut tehdä tuon tehtävän paremmin. Inaakin harmitti kun jousiammunta meni huonosti, vaikka haloissa ei haitannu viedä potista rahaa. Koska molemmat eivät voi olla myyriä, niin tuolla on ainakin yksi kilpailija, joka jossain tehtävässä haluaisi suorittaa hyvin ja jota jossain tehtävässä ei haittaa hävitä rahaa.
Alusta asti olen epäillyt Karia. Viime jakson aikana rupesin mietttimään että Inasta on koko kauden annettu reilun ja ahkeran kilpailijan kuva. Ehkä se on ollut vain tuotannon avustuksella aikaansaatu imago ja Ina paljastuukin myyräksi. Vaikka hän on tuonut pottiin paljon rahaa niin ehkä myös myyräillyt ja sabotoinut niin ettei muu porukka ole saanut liian paljon rahaa kasaan.
Vierailija kirjoitti:
Alusta asti olen epäillyt Karia. Viime jakson aikana rupesin mietttimään että Inasta on koko kauden annettu reilun ja ahkeran kilpailijan kuva. Ehkä se on ollut vain tuotannon avustuksella aikaansaatu imago ja Ina paljastuukin myyräksi. Vaikka hän on tuonut pottiin paljon rahaa niin ehkä myös myyräillyt ja sabotoinut niin ettei muu porukka ole saanut liian paljon rahaa kasaan.
Älä suotta luovuta Karin suhteen! :D on se Inakin hyvä vaihtoehto
"Tuossa sanottiin, että myyrällä ei ole syytä ESITTÄÄ Roopelle."
On syytä. Roopekaan ei tiedä myyrää joten kyllä se haittaisi ohjelman tekemistä, jos Roope saisi liikaa vihiä kuka on myyrä.
"Kerro meillekin kuvitelmasi? Ihan oikeasti kysyn, sillä mun silmään Ina on käyttänyt asemansa juuri myyrämäisen fiksusti."
Tomas ei olisi onnistunut noin hyvin taidetehtävässä tai siinä tvtornin numerotehtävässä Inan paikalla, jos olisi myyrä siis. Selittelisi sitten inserteissä minkä ehtii, miten ei pystynyt millään parempaan muiden takia sen sijaan että analysoisi muita tms. Tomas olisi tuonut selvästi vähemmän rahaa pottiin ja olisi korostanut itseään hyvänä kilpailijana kuitenkin, mutta sellaisin keinoin jotka ei tuo rahaa. Tomaksella on ollut monia tilanteita muutenkin, joissa lopputulos on ollut rahallisesti heikko, kun taas Inalla nimenomaan lopputulos useissa (ei kaikissa) tehtävissä on ollut parempi. Tomas on luonut uskottavuutta monesti ns. melkein onnistumalla, mutta sitten ei kuitenkaan onnistu esim. keinutehtävässä.
Muista että määrä ei korvaa laatua! Älä anna laadun kärsiä, vaikka enkkoja lähtisit tavoittelemaan!