Eroaisitko, jos mies ei suostuisi hoitamaan päiväkotikuskauksia?
Minulla ja miehelläni on molemmilla liukuva työaika, eli ei ole pakko olla töissä juuri tiettyyn aikaa, mutta viimeistään ysiltä kummankin. Minä lopetan työt iltapäivällä aiemmin, jo klo 15, teen lyhennettyä, joten hoidan aina lapsen hakemisen päiväkodista. Taloudessa on vain yksi auto, se on miehen työmatkoja varten hänellä, minä menen bussilla. Työpaikkamme on ihan eri suunnissa eli ei voida mennä samaa matkaa. Minun työmatkani bussilla on ajallisesti pidempi. Päiväkotiin on vain 400 metriä (mutta eri suunta kuin bussipysäkki). No nyt on kova riita kun mies ei suostu koskaan viemään lasta päiväkotiin aamulla. Vaan minä joudun hakujen lisäksi hoitamaan kaikki viennit myös. Syyksi olen saanut monta tekosyytä. Hän siis kieltäytyy ehdottomasti ja täysin kaikista päiväkotikuskauksista. Mikään keskustelu ei hänen päätä käännä näköjään. Minusta tämä vaan ei ole kovin reilua, että joudun hoitamaan nuo kaikki, ja hän ei mitään niistä. Eroaisitko tällaisen asian vuoksi? Vai eläisitkö tyytyväisenä näin?
Kommentit (342)
Vierailija kirjoitti:
Entä jos sä olet sairaana? Mitä silloin tapahtuu? Mies jättää lapsen kotiin sun kanssa kun ei osaa viedä päiväkotiin?
Näin ei ole käynyt vielä, koska en juuri koskaan ole sairaana, mutta luultavasti sitten noin kävisi. Ap
Se nyt pitäisi olla itsestään selvää, että toinen vie ja toinen hakee, jotta lapselle saadaan mahdollisimman lyhyt hoitopäivä. Aloittajan mies on uskomattoman laiska ja itsekäs, ero on hyvä vaihtoehto.
Onko mies koskaan vienyt lasta hoitoon? Mitä jos kokeilisit sanoa että teillä on töissä nyt niin kiire että sinun on pakko olla siellä ennen kuin päikky avautuu. Että miehen pitää nyt aamuisin hoitaa tuo asia, miten reagoi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi koskaan mokoman loisen kanssa edes mennyt yhteen
Mistä minä olisin voinut etukäteen tietää tämän? Ennen lasten saamista sovittiin, että hoidetaan lapseen liittyvät asiat suunnilleen puoliksi ja että molemmat hoitaa paljon. Ap
Jos teet lyhennettyä päivää lapsen takia niin silloin myös hoidat enemmän lapsen asioita. Luulisi olevan ihan itsestäänselvää. Oli se sitten päiväkotikuskaamisia tai jotain muuta. Tosin ei se silti tarkoita, että koko ajan pitää olla lasta viemässä ja hakemassa päiväkodista.
Vierailija kirjoitti:
En voi vastata rehellistä selvää syytä miksi mies ei suostu, kun en sitä syytä tiedä. Hän ei ole suostunut sitä sanomaan. Ap
Likaantuuko auto, saako lapsi lainkaan olla auton kyydissä ? Miehelläsi taitaa olla jokin salaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilua olisi että autollinen hoitaa tai että ainakin molemmat hoitaisi toiseen suuntaan...
Jos matkaa on 400m niin ei ole mitään järkeä kuskata autolla. Kurakeleillä vielä vähemmän.
No en kyllä ensin kävelisi 400m lapsen kanssa ja 400m kotiin ja sieltä töihin vaan töihin lähtiessä veisin lapsen autolla ja jatkaisin suoraan työpaikalle. Ja sama kotiin tullessa. Huonolla kelillä se auto paras onkin.
Virhe on tapahtunut jo paljon ennemmin. Siis silloin, kun ehkäisy on jätetty pois. Lapset ovat suurin syy onnettomaan aikuisuuteen, riitoihin, ja eroihin. Minkä takia sukupolvi toisensa jälkeen toistaa samat virheet. Meillä on kaksi lasta vaimoni kanssa. He ovat minulle tärkeitä. Mutta jos uudelleen saisin päättää, niin en hommaisi ainoatakaan. Melkein neljännesvuosisadan olen hoitanut muiden asioita, kuskannut, vaatettanut, maksanut, tapellut koulun kanssa, lastensuojelun kanssa, kuunnellut huutoa, kuunnellut vattuilua ym. Ja kaikki tämä silloin, kun elämän parhaat vuodet ovat. Olisin voinut tehdä jotain muutakin nuo vuodet. No nyt ne on aikuisia, mutta eihän se siihen lopu. Tarvii rahaa, auta siinä tai tossa, korjaa mun auto. Ei kannata nuoret, ei todellakaan.
M45
Vierailija kirjoitti:
Onko mies koskaan vienyt lasta hoitoon? Mitä jos kokeilisit sanoa että teillä on töissä nyt niin kiire että sinun on pakko olla siellä ennen kuin päikky avautuu. Että miehen pitää nyt aamuisin hoitaa tuo asia, miten reagoi?
En mielelläni ala valehtelemaan tuollaisia. Mutta jos sanoisin noin, niin mies hermostuisi, alkaisi huutamaan että minun on vain pakko sopia pomoni kanssa etten voi tehdä enempää töitä kuin nyt, koska hän vain ei voi viedä lasta aamuisin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies ei tee pää märkänä hommia elättääkseen perheensä. Me maksetaan kaikki puoliksi. Minun nettopalkka lyhennetyllä työajalla on suunnilleen sama kuin miehen netto kokopäivätyössä, minulla noin 70 e kuussa vähemmän. Ap
Se mitä miehellesi maksetaan tai ollaan maksamatta ei kerro. Onko hän töidensä takia ylikuormittunut ja hengittääkö esim. YT-juna hänen niskaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi koskaan mokoman loisen kanssa edes mennyt yhteen
Mistä minä olisin voinut etukäteen tietää tämän? Ennen lasten saamista sovittiin, että hoidetaan lapseen liittyvät asiat suunnilleen puoliksi ja että molemmat hoitaa paljon. Ap
Oliko mies aktiivinen perhe- ja tuttavapiiriin kuuluvien lasten kanssa ennen omia lapsia? En lisääntyisi miehen kanssa, joka ei mitenkään osoita olevansa lapsiystävällinen.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt pitäisi olla itsestään selvää, että toinen vie ja toinen hakee, jotta lapselle saadaan mahdollisimman lyhyt hoitopäivä. Aloittajan mies on uskomattoman laiska ja itsekäs, ero on hyvä vaihtoehto.
Mikä ihmeen itseisarvo se mahdollisimman lyhyt hoitopäivä on? Ei se lapsi siellä päiväkodissa rikki mene vaikka olisi pidempäänkin varsinkin jos on vähän isompi.
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä vastaan, ettei oikein kehtaa mennä kovin pientä lasta ainakaan hakemaan, kun kaikki ovat iltapäivällä pihalla, kaikki lapset ovat samannäköisiä eikä ole mitään käsitystä siitä millaisissa vaatteissa oma lapsi siellä on! Noloa olisi hoitajilta kysyä, mikä noista on minun lapsi?
Kyllä se lapsi sinut tunnistaa.
Kun mä menen hakemaan lapsenlasta, henkilökunta usein näyttää, että tuolla se Pärttyli kaivaa kuoppia Sylvesterin kanssa.
Tai sit Pärttyli juoksee itse vastaan. Myös muut lapset tunnistaa jo mut tai kysyy, et kuka sä oot ja tiedottaa Pärttylille.
Mun ongelma on, et kasvojen tunnistus on joskus hankalaa, mutten suin surminkaan halua kenenkään hoksaavan, ettei helposti löydä sitä lasta omin avuin. Onneksi hänellä on melko uniikki hattumaku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mielelläni ala valehtelemaan tuollaisia. Mutta jos sanoisin noin, niin mies hermostuisi, alkaisi huutamaan että minun on vain pakko sopia pomoni kanssa etten voi tehdä enempää töitä kuin nyt, koska hän vain ei voi viedä lasta aamuisin. Ap
Eroaisin. Mies kuulostaa idiootilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä vastaan, ettei oikein kehtaa mennä kovin pientä lasta ainakaan hakemaan, kun kaikki ovat iltapäivällä pihalla, kaikki lapset ovat samannäköisiä eikä ole mitään käsitystä siitä millaisissa vaatteissa oma lapsi siellä on! Noloa olisi hoitajilta kysyä, mikä noista on minun lapsi?
Ja tämän avuttomuutesi takia et sitten hae lastasi ollenkaan vaan vaimo joutuu yksin hoitamaan kaikki? Minä olen kasvosokea, ja aina kun haen lapseni päikystä menen suoraan jollekin hoitajista sanomaan, että moi, tulin hakemaan Emmaa, ja sitten hoitaja tuo Emman luokseni ja lähdemme kotiin. En ole edes kertonut siellä että olen kasvosokea. Ei kukaan ole ihmetellyt tapaani.
Tuollaiseen tapaan ei kukaan varmaan mitenkään kiinnitä erityistä huomiota, kun lapsen haku pitää joka tapauksessa kertoa jollekin työn
Ei kiinnitä ei. Jokatapauksessa moni hakija tuumii tullessaan että missähän mahtaa oma mukula vilistää vaikka tarkkaan tuntee omansa. Yhdessä sitten katsellaan missä menee. Ja usein kyllä ehtii sana jo kiiriä kavereilta että sun äiti/isä tuli. Pienetkin hyvin osaavat Iltapäivisin odottaa ja lähteä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei tee pää märkänä hommia elättääkseen perheensä. Me maksetaan kaikki puoliksi. Minun nettopalkka lyhennetyllä työajalla on suunnilleen sama kuin miehen netto kokopäivätyössä, minulla noin 70 e kuussa vähemmän. Ap
Se mitä miehellesi maksetaan tai ollaan maksamatta ei kerro. Onko hän töidensä takia ylikuormittunut ja hengittääkö esim. YT-juna hänen niskaansa.
Voi hän olla töiden takia ylikuormittunut kyllä. Tosin olen minäkin. Onko ylikuormitus hyväksyttävä syy siihen ettei vie eikä hae lasta? Sittenhän minunkaan ei enää tarvitse. Kukahan sen sitten vie? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen itseisarvo se mahdollisimman lyhyt hoitopäivä on? Ei se lapsi siellä päiväkodissa rikki mene vaikka olisi pidempäänkin varsinkin jos on vähän isompi.
Kyllä se melu ja jatkuva sosiaalisuus rasittavat monia lapsia. Minusta käsittämätöntä että lapsen päivää pitäisi venyttää isän laiskuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Voitit juuri Vuoden Isä -palkinnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilua olisi että autollinen hoitaa tai että ainakin molemmat hoitaisi toiseen suuntaan...
Jos matkaa on 400m niin ei ole mitään järkeä kuskata autolla. Kurakeleillä vielä vähemmän.
No en kyllä ensin kävelisi 400m lapsen kanssa ja 400m kotiin ja sieltä töihin vaan töihin lähtiessä veisin lapsen autolla ja jatkaisin suoraan työpaikalle. Ja sama kotiin tullessa. Huonolla kelillä se auto paras onkin.
Sinulla vissiin ei ole lasta päiväkodissa? Nenänpäätä myöten kurassa on enemmän sääntö kuin poikkeus syyskeleillä enkä missään nimessä haluaisi autoa ruveta siivoamaan välttääkseni pienen kävelyn. Tekee lapsellekin hyvää.
Liu'uta työ- ja hoitoaikaa aiemmas. Vie muksu autolla, jätät auton bussipysäkin lähettyville ja hyppäät bussiin.
Hakekoon mies autonsa, jos ei suostu hakemaan lastaan.
hmm...Ero päiväkotikuskausten takia tuntuu kuitenkin aika radikaalilta. Ap
Aloitus on yhtä totta kuin Salatut elämät?