Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroaisitko, jos mies ei suostuisi hoitamaan päiväkotikuskauksia?

Vierailija
15.08.2024 |

Minulla ja miehelläni on molemmilla liukuva työaika, eli ei ole pakko olla töissä juuri tiettyyn aikaa, mutta viimeistään ysiltä kummankin. Minä lopetan työt iltapäivällä aiemmin, jo klo 15, teen lyhennettyä, joten hoidan aina lapsen hakemisen päiväkodista. Taloudessa on vain yksi auto, se on miehen työmatkoja varten hänellä, minä menen bussilla. Työpaikkamme on ihan eri suunnissa eli ei voida mennä samaa matkaa. Minun työmatkani bussilla on ajallisesti pidempi. Päiväkotiin on vain 400 metriä (mutta eri suunta kuin bussipysäkki). No nyt on kova riita kun mies ei suostu koskaan viemään lasta päiväkotiin aamulla. Vaan minä joudun hakujen lisäksi hoitamaan kaikki viennit myös. Syyksi olen saanut monta tekosyytä. Hän siis kieltäytyy ehdottomasti ja täysin kaikista päiväkotikuskauksista. Mikään keskustelu ei hänen päätä käännä näköjään. Minusta tämä vaan ei ole kovin reilua, että joudun hoitamaan nuo kaikki, ja hän ei mitään niistä. Eroaisitko tällaisen asian vuoksi? Vai eläisitkö tyytyväisenä näin?

Kommentit (342)

Vierailija
121/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt pitäisi olla itsestään selvää, että toinen vie ja toinen hakee, jotta lapselle saadaan mahdollisimman lyhyt hoitopäivä. Aloittajan mies on uskomattoman laiska ja itsekäs, ero on hyvä vaihtoehto.

Mikä ihmeen itseisarvo se mahdollisimman lyhyt hoitopäivä on? Ei se lapsi siellä päiväkodissa rikki mene vaikka olisi pidempäänkin varsinkin jos on vähän isompi.

Höpöhöpö tottakai on lapselle parempi olla vähemmän muiden ihmisten hoidossa, paras olisi jos voisi olla kotona oman vanhemman kanssa, eikä pitkää päivää isossa ryhmässä taistelemassa hoitajien huomiosta.

Tätä on vuosikymmenten milloin minkin tahon propagandan tuloksena hoettu, mutta mitään perusteluja tälle ei koskaan esitetä. Vakaumus kumpuaa syvältä isän tai äidin sisimmästä. Se on uskonkappale, jonka kyseenalaistaminen on lähes henkilökohtainen loukkaus. Tuntuu, kuin nämä vanhemmat luulisivat omistavansa lapset kuten kotieläin omistetaan. He ovat hurmoksellisen vakuuttuneita, että he ja vain he tietävät, mikä heidän lapselleen on hyväksi.

Vierailija
122/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kerran väärän lapsen päiväkodista. Vaimo tuli 2 tuntia myöhemmin töistä kotia ja voi sitä huutoa kun huomasi tuntemattoman lapsen ruokapöydässä. Ei ole tuon jälkeen enää antanut minun hakea...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommatkaa toinen auto !

Vierailija
124/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs jos sinä otat sen auton ja mies kulkee julkisilla työmatkat. Tasoittaa tilannetta.

Vierailija
125/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi vastata rehellistä selvää syytä miksi mies ei suostu, kun en sitä syytä tiedä. Hän ei ole suostunut sitä sanomaan. Ap

Ei halua, koska se nyt vaan on tosi rasittavaa. Lisäksi sinä teet lyhyempää päivää pienemmällä palkalla. Miksi? Ihan kohtuullista, että silloin viet ja haet ja teet enemmän kotonakin.

Tulee mieleen Cats in the cradle. Kyllä se lapsi huomaa jos aina vain toinen vanhempi hoivaa, eikä sitä tietyn pisteen jälkeen voi korvata. 

Vierailija
126/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt pitäisi olla itsestään selvää, että toinen vie ja toinen hakee, jotta lapselle saadaan mahdollisimman lyhyt hoitopäivä. Aloittajan mies on uskomattoman laiska ja itsekäs, ero on hyvä vaihtoehto.

Mikä ihmeen itseisarvo se mahdollisimman lyhyt hoitopäivä on? Ei se lapsi siellä päiväkodissa rikki mene vaikka olisi pidempäänkin varsinkin jos on vähän isompi.

Höpöhöpö tottakai on lapselle parempi olla vähemmän muiden ihmisten hoidossa, paras olisi jos voisi olla kotona oman vanhemman kanssa, eikä pitkää päivää isossa ryhmässä taistelemassa hoitajien huomiosta.

Mutta suurelle enemmistölle lapsista päiväkoti on hyväksi, vaikka omistushaluiset vanhemmat mitä vänkäisivät. Se on tukeva perusta, jolta ponnistaa elämään. Mahdollisimman varhaisen päivähoidon tulisi olla osa oppivelvollisuutta, ei vapaaehtoista.

Vierailija
127/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän se ero tule vaikuttamaan tuohon itse asiaan mitenkään. Kuskata saat jatkossakin. 

Mutta jos asia vaikuttaa siihen, että et enää rakasta miestäsi, etkä halua viettää enää hänen kanssaan arkea, niin eroa.

Ai että ei ero vaikuta tuohon asiaan mitenkään? Töihinsäkö se mies ottaa muksun niillä viikoilla kun lapsi on hänellä?

Vierailija
128/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on pieni lapsi, niin mitäpä luulet? Olet itse lapseton, mistäpä sinä mitään tietäisit.

Omia lapsia ainakin olen saanut maanitella lähtemään kesken leikkien päiväkodista harva se päivä ja kysymys on yleensä miksi en voi tulla vasta kun kaverikin haetaan. Tietysti jos laittaa lapsensa huonoon päiväkotiin, jossa ei halua lastaan ylipäänsä pitää niin voi katsoa ihan peiliin.

Vierailija
129/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain kerran väärän lapsen päiväkodista. Vaimo tuli 2 tuntia myöhemmin töistä kotia ja voi sitä huutoa kun huomasi tuntemattoman lapsen ruokapöydässä. Ei ole tuon jälkeen enää antanut minun hakea...

Huono vitsi.

Vierailija
130/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommatkaa toinen auto !

Minkä hiton takia?

Vierailija
131/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut kaikkia vastauksia, mutta ilmoittaisi miehelle, että normaalitilanteessa se, joka menee autolla, vie lapsen ihan helppouden ja nopeuden takia. Piste. En viitsisi heittäytyä lapatossuksi ja yksinkertaisesti suostua käyttämään ylimääräistä aikaa arjessa tuollaiseen. Vapaapäivät tai poikkeustilanteet sitten voi miettiä tapauskohtaisesti erikseen. 

Ainakin tässä talossa nopeus ja käytännöllisyys ratkaisee asiat, hermo menisi joutua vääntämään joka ikisestä asiasta. 

Vierailija
132/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta suurelle enemmistölle lapsista päiväkoti on hyväksi, vaikka omistushaluiset vanhemmat mitä vänkäisivät. Se on tukeva perusta, jolta

Se ei tarkoita sitä, että lapsilla pitää olla mahdollisimman pitkät hoitopäivät.

Vierailija
133/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän se ero tule vaikuttamaan tuohon itse asiaan mitenkään. Kuskata saat jatkossakin. 

Mutta jos asia vaikuttaa siihen, että et enää rakasta miestäsi, etkä halua viettää enää hänen kanssaan arkea, niin eroa.

Ai että ei ero vaikuta tuohon asiaan mitenkään? Töihinsäkö se mies ottaa muksun niillä viikoilla kun lapsi on hänellä?

heh, muualla asuvan vanhemman ainoa, huom ainoa velvollisuus on maksaa elatusta. 

Vierailija
134/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono vitsi.

Eikä edes mahdollinen. Päiväkodissa kyllä katsotaan aika tarkkaan kuka lapsi lähtee kenenkin matkaan. Varsinkin jos sen hakee henkilö jota ei siellä ole ennen näkynyt.

Vierailija
135/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mielipiteeni - jos toinen tienaa huomattavasti enemmän (en tiedä onko tässä tapauksessa niin), vastaavasti toinen ottaa enemmän koppia kotona. Etenkin, jos on lyhyemmän päivän takia siihen aikaa.

En löydä tästä logiikkaa. Harva Suomessa tienaa vähemmän koska tekee lyhyempää päivää. Sitä paitsi pieni lapsi ei välitä rahasta. Kunhan toimeen tullaan. Kyllä se hoiva ja läheisyys ja vanhempien jaksaminen ovat tärkeämpiä. Tässä aloittaja selkeästi pyytää apua. 

Vierailija
136/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä vastaan, ettei oikein kehtaa mennä kovin pientä lasta ainakaan hakemaan, kun kaikki ovat iltapäivällä pihalla, kaikki lapset ovat samannäköisiä eikä ole mitään käsitystä siitä millaisissa vaatteissa oma lapsi siellä on! Noloa olisi hoitajilta kysyä, mikä noista on minun lapsi?

Eli sinä olet oman lapsesi kanssa niin vähän aikaa, että et edes tunnista omaa lastasi?

Vierailija
137/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien tekeminen pitäisi olla luvanvaraista. En muuta sano. Luvattomat sitten heti huostaan.

Vierailija
138/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommatkaa toinen auto !

Minkä hiton takia?

Äireen työmatkan helpottamiseksi

/eri

Vierailija
139/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono vitsi.

Kuten myös tuo aiempi, jossa mies ei tunnista omaa lastaan muiden joukosta.

Vierailija
140/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies taas piti hirveän huutoraivarin, kun otin pihalta miehen mukaan ja vietin sen kanssa kaksi tuntia sängyssä. Enhän minä huomannut, että se oli naapuri eikä oma mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän