Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroaisitko, jos mies ei suostuisi hoitamaan päiväkotikuskauksia?

Vierailija
15.08.2024 |

Minulla ja miehelläni on molemmilla liukuva työaika, eli ei ole pakko olla töissä juuri tiettyyn aikaa, mutta viimeistään ysiltä kummankin. Minä lopetan työt iltapäivällä aiemmin, jo klo 15, teen lyhennettyä, joten hoidan aina lapsen hakemisen päiväkodista. Taloudessa on vain yksi auto, se on miehen työmatkoja varten hänellä, minä menen bussilla. Työpaikkamme on ihan eri suunnissa eli ei voida mennä samaa matkaa. Minun työmatkani bussilla on ajallisesti pidempi. Päiväkotiin on vain 400 metriä (mutta eri suunta kuin bussipysäkki). No nyt on kova riita kun mies ei suostu koskaan viemään lasta päiväkotiin aamulla. Vaan minä joudun hakujen lisäksi hoitamaan kaikki viennit myös. Syyksi olen saanut monta tekosyytä. Hän siis kieltäytyy ehdottomasti ja täysin kaikista päiväkotikuskauksista. Mikään keskustelu ei hänen päätä käännä näköjään. Minusta tämä vaan ei ole kovin reilua, että joudun hoitamaan nuo kaikki, ja hän ei mitään niistä. Eroaisitko tällaisen asian vuoksi? Vai eläisitkö tyytyväisenä näin?

Kommentit (342)

Vierailija
101/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi koskaan mokoman loisen kanssa edes mennyt yhteen

Voi kuule, sen loisen todellinen luonne tulee esiin vasta sitten kun todellinen arki alkaa. Lasta ei tarvitse hoitaa, eikä kotitöihin tarvitse osallistua. 

Vierailija
102/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi vastata rehellistä selvää syytä miksi mies ei suostu, kun en sitä syytä tiedä. Hän ei ole suostunut sitä sanomaan. Ap

Ei halua, koska se nyt vaan on tosi rasittavaa. Lisäksi sinä teet lyhyempää päivää pienemmällä palkalla. Miksi? Ihan kohtuullista, että silloin viet ja haet ja teet enemmän kotonakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyttiin miten muuten osallistuu. Jonkun verran osallistuu, mutta ei lähellekään puolia. Sekin on ollut suuri pettymys minulle. Ap

Tasa-arvoinen vanhemmuus ei ole sitä, että kaikki jaetaan käytännössä tasan vaan tasapuolista vastuunjakoa. Pienen lapsen kanssa se on lähinnä hengissä pitämistä, vanhemmuus joutuu testiin kun lapsen elinpiiri kasvaa, koulu, harrastukset, jne. Itse olen esim etätöissä ja hoidan päiväkodin tuomat velvotteet ja mies vastaavasti ruokahuollon, iltatoimet, jne.

Oletko miehen kanssa keskustellut, että jos sinä otat enemmän koppia päivähoidosta hän voisi ottaa enemmän muista asiosta vastuussa?

- Rintarinnan kumpikin omia vahvuuksia käyttäen

Vierailija
104/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen naisia jotka suostuvat tähän. Kaverillani samanlainen tilanne. Miehen työpaikka on lähempänä päiväkotia, menee silti autolla eikä hae lapsia. 

Siksi kysynkin suoraan otsikossa, että eroaisiko ihmiset tästä syystä. Olen nimittäin todennut, että ei taida olla tapaa saada miestä suostumaan kuskauksiin. Joten vaihtoehtoja on joko suostua tilanteeseen ja jäädä yhteen tai erota. Ero päiväkotikuskausten takia tuntuu kuitenkin aika radikaalilta. Ap

Ehkä ensin asiaa voisi yrittää selvittää kolmannen osapuolen, vaikka terapeutin, kanssa. Ei se tuosta itsestään parane, voin kaveriani seuranneena sanoa. 

Vierailija
105/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt pitäisi olla itsestään selvää, että toinen vie ja toinen hakee, jotta lapselle saadaan mahdollisimman lyhyt hoitopäivä. Aloittajan mies on uskomattoman laiska ja itsekäs, ero on hyvä vaihtoehto.

Mikä ihmeen itseisarvo se mahdollisimman lyhyt hoitopäivä on? Ei se lapsi siellä päiväkodissa rikki mene vaikka olisi pidempäänkin varsinkin jos on vähän isompi.

Höpöhöpö tottakai on lapselle parempi olla vähemmän muiden ihmisten hoidossa, paras olisi jos voisi olla kotona oman vanhemman kanssa, eikä pitkää päivää isossa ryhmässä taistelemassa hoitajien huomiosta.

Vierailija
106/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä vastaan, ettei oikein kehtaa mennä kovin pientä lasta ainakaan hakemaan, kun kaikki ovat iltapäivällä pihalla, kaikki lapset ovat samannäköisiä eikä ole mitään käsitystä siitä millaisissa vaatteissa oma lapsi siellä on! Noloa olisi hoitajilta kysyä, mikä noista on minun lapsi?

Kyllä se lapsi sinut tunnistaa.

Kun mä menen hakemaan lapsenlasta, henkilökunta usein näyttää, että tuolla se Pärttyli kaivaa kuoppia Sylvesterin kanssa.

Tai sit Pärttyli juoksee itse vastaan. Myös muut lapset tunnistaa jo mut tai kysyy, et kuka sä oot ja tiedottaa Pärttylille.

Mun ongelma on, et kasvojen tunnistus on joskus hankalaa, mutten suin surminkaan halua kenenkään hoksaavan, ettei helposti löydä sitä lasta omin avuin. Onneksi hänellä on melko uniikki hattumaku.

Tää on hyvä keino löytää omansa. Sellainen pukine jonka hoksaa porukasta. Että missä se hattu tai takki nyt menee. 

Vierailija
107/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt pitäisi olla itsestään selvää, että toinen vie ja toinen hakee, jotta lapselle saadaan mahdollisimman lyhyt hoitopäivä. Aloittajan mies on uskomattoman laiska ja itsekäs, ero on hyvä vaihtoehto.

Mikä ihmeen itseisarvo se mahdollisimman lyhyt hoitopäivä on? Ei se lapsi siellä päiväkodissa rikki mene vaikka olisi pidempäänkin varsinkin jos on vähän isompi.

Kyllä se melu ja jatkuva sosiaalisuus rasittavat monia lapsia. Minusta käsittämätöntä että lapsen päivää pitäisi venyttää isän laiskuuden vuoksi. 

Ne aamun ensimmäiset ja iltapäivän viimeiset ovat nimenomaan niitä rauhallisimpia, koska lapsen parasta stressaavat vanhemmat ovat jo hakeneet omansa pois

Vierailija
108/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyttiin miten muuten osallistuu. Jonkun verran osallistuu, mutta ei lähellekään puolia. Sekin on ollut suuri pettymys minulle. Ap

Tasa-arvoinen vanhemmuus ei ole sitä, että kaikki jaetaan käytännössä tasan vaan tasapuolista vastuunjakoa. Pienen lapsen kanssa se on lähinnä hengissä pitämistä, vanhemmuus joutuu testiin kun lapsen elinpiiri kasvaa, koulu, harrastukset, jne. Itse olen esim etätöissä ja hoidan päiväkodin tuomat velvotteet ja mies vastaavasti ruokahuollon, iltatoimet, jne.

Oletko miehen kanssa keskustellut, että jos sinä otat enemmän koppia päivähoidosta hän voisi ottaa enemmän muista asiosta vastuussa?

Kyllä kokonaisuuden pitäisi mennä suunnilleen puolet ja puolet, sehän tuossa tökkii. Onko päiväkodista hakeminen jonkun vahvuus? 

Vierailija
109/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, sen loisen todellinen luonne tulee esiin vasta sitten kun todellinen arki alkaa. Lasta ei tarvitse hoitaa, eikä kotitöihin tarvitse osallistua. 

Mä olen vähän eri mieltä. Yleensä ne viat ja puutteet tulee esille varsin aikaisessa vaiheessa, mutta niille merkeille ollaan sokeita kun on niin kiire siihen rakkauteen, kun on unelma siitä perheestä. Kyllä se mies siitä sitten muuttuu, kun meillä on se lapsi. 

Vierailija
110/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää päiväkoti-ikäisiä mutta kaksi lasta kuskasin ennen klo 7 8km päähän ja klo 15 jälkeen kotiin päin. Kuravaatteet säilytettiin päiväkodissa ja jos joskus oli märät tai likaiset vaatteet niin lämpimään autoon voi hypätä ilman päällysvaatteita, joita varten on kestokassi autossa. 

Vierailija
111/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päikkyyn vieminen loppuu jossain vaiheessa, joten en sen takia eroaisi, mutta vakava paikka on suhteessa noin muuten jos asiasta ei voi ilman huutamista keskustella. Onko mies aina ollut tuollainen tai onko hän muissa asioissa tuollainen, ehdoton ja aggressiivinen?

Vierailija
112/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on pieni lapsi, niin mitäpä luulet? Olet itse lapseton, mistäpä sinä mitään tietäisit.

Vierailija
113/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteenkään sellaiseen tapaukseen, jossa loisivan vanhemman laiskuutta ei olisi aiemmin voinut huomata, en ole törmännyt. Sellaisiin, joissa se toinen puoliso on kompensoinut ja toivonut parasta kunnes on väsynyt lasten myötä, sen sijaan olen. 

Vierailija
114/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EROAISIN! 

Vierailija
115/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei tee pää märkänä hommia elättääkseen perheensä. Me maksetaan kaikki puoliksi. Minun nettopalkka lyhennetyllä työajalla on suunnilleen sama kuin miehen netto kokopäivätyössä, minulla noin 70 e kuussa vähemmän. Ap

Se mitä miehellesi maksetaan tai ollaan maksamatta ei kerro. Onko hän töidensä takia ylikuormittunut ja hengittääkö esim. YT-juna hänen niskaansa.

Voi hän olla töiden takia ylikuormittunut kyllä. Tosin olen minäkin. Onko ylikuormitus hyväksyttävä syy siihen ettei vie eikä hae lasta? Sittenhän minunkaan ei enää tarvitse. Kukahan sen sitten vie? Ap

Voi se ylikuormitus olla erinomainen syy. 

Tosin toisen vastauksesi perusteella vaikuttaa enemmän siltä, että miehesi työpaikka on vaarassa. Jos tämä ei pompi pomonsa pillin mukaan. Kestääkö talous? Jos mies saa potkut sen takia ettei suoriudu pomonsa asettamista tulostavotteista? 

Vierailija
116/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi vastata rehellistä selvää syytä miksi mies ei suostu, kun en sitä syytä tiedä. Hän ei ole suostunut sitä sanomaan. Ap

Ei halua, koska se nyt vaan on tosi rasittavaa. Lisäksi sinä teet lyhyempää päivää pienemmällä palkalla. Miksi? Ihan kohtuullista, että silloin viet ja haet ja teet enemmän kotonakin.

Suomessa on oppivelvollisuus, mutta ei velvollisuutta oppia ymmärtämään lukemaansa? Ap on aika selkeäsi sanonut, että hakee kun hän on enemmän siltä osin kotona, mutta aamulla hän ei ole  yhtään sen enempää kotona kuin mieskään. 

Vierailija
117/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se melu ja jatkuva sosiaalisuus rasittavat monia lapsia. Minusta käsittämätöntä että lapsen päivää pitäisi venyttää isän laiskuuden vuoksi. 

Ne aamun ensimmäiset ja iltapäivän viimeiset ovat nimenomaan niitä rauhallisimpia, koska lapsen parasta stressaavat vanhemmat ovat jo hakeneet omansa pois

Ihan sama on töissä. Aamulla ennen seitsemää ja iltapäivällä viiden jälkeen on rauhallisinta tehdä töitä. Se ei haittaa, että työpäivälle tulee 12 tuntia pituutta, koska aamut ja illat on rauhallisia.

Vierailija
118/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kokonaisuuden pitäisi mennä suunnilleen puolet ja puolet, sehän tuossa tökkii. Onko päiväkodista hakeminen jon

Oma mielipiteeni - jos toinen tienaa huomattavasti enemmän (en tiedä onko tässä tapauksessa niin), vastaavasti toinen ottaa enemmän koppia kotona. Etenkin, jos on lyhyemmän päivän takia siihen aikaa.

Vierailija
119/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, poistut vaan ovesta ulos aamulla ja jätät miehen lapsen kanssa kotiin. Ja anna päiväkotiin hänen numeronsa yhteystiedoksi.

Vierailija
120/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vähän eri mieltä. Yleensä ne viat ja puutteet tulee esille varsin aikaisessa vaiheessa, mutta niille merkeille ollaan sokeita kun on niin kiire siihen rakkauteen, kun on unelma siitä perheestä. Kyllä se mies siitä sitten muuttuu, kun meillä on se lapsi. 

Miten paljon teillä hoidettiin lasten asioita päiväkotikuljetuksia myöten ennen lapsia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi