Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroaisitko, jos mies ei suostuisi hoitamaan päiväkotikuskauksia?

Vierailija
15.08.2024 |

Minulla ja miehelläni on molemmilla liukuva työaika, eli ei ole pakko olla töissä juuri tiettyyn aikaa, mutta viimeistään ysiltä kummankin. Minä lopetan työt iltapäivällä aiemmin, jo klo 15, teen lyhennettyä, joten hoidan aina lapsen hakemisen päiväkodista. Taloudessa on vain yksi auto, se on miehen työmatkoja varten hänellä, minä menen bussilla. Työpaikkamme on ihan eri suunnissa eli ei voida mennä samaa matkaa. Minun työmatkani bussilla on ajallisesti pidempi. Päiväkotiin on vain 400 metriä (mutta eri suunta kuin bussipysäkki). No nyt on kova riita kun mies ei suostu koskaan viemään lasta päiväkotiin aamulla. Vaan minä joudun hakujen lisäksi hoitamaan kaikki viennit myös. Syyksi olen saanut monta tekosyytä. Hän siis kieltäytyy ehdottomasti ja täysin kaikista päiväkotikuskauksista. Mikään keskustelu ei hänen päätä käännä näköjään. Minusta tämä vaan ei ole kovin reilua, että joudun hoitamaan nuo kaikki, ja hän ei mitään niistä. Eroaisitko tällaisen asian vuoksi? Vai eläisitkö tyytyväisenä näin?

Kommentit (342)

Vierailija
61/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen naisia jotka suostuvat tähän. Kaverillani samanlainen tilanne. Miehen työpaikka on lähempänä päiväkotia, menee silti autolla eikä hae lapsia. 

Siksi kysynkin suoraan otsikossa, että eroaisiko ihmiset tästä syystä. Olen nimittäin todennut, että ei taida olla tapaa saada miestä suostumaan kuskauksiin. Joten vaihtoehtoja on joko suostua tilanteeseen ja jäädä yhteen tai erota. Ero päiväkotikuskausten takia tuntuu kuitenkin aika radikaalilta. Ap

Vierailija
62/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten viitsinyt naiselliseen tyyliin kertoa, että miksi mies ei tahdo. Varmasti on jotain syitä kertonut.

Meillä mies kieltäytyy viemästä, jotta työpäivä ei veny ja mieluummin hakee töiden jälkeen lapsen kotio.

Kerroinhan, että sanoo syyksi tekosyitä. Että ei ehdi ja sellaista, ei mitään kunnollista syytä. Ja hän ei siis suostu viemään eikä hakemaan. Ap

Ei sinun tulkintasi ole se. Mitä miehesi on sinulle sanonut.

Lähinnä huutanut, että en ehdi hakemaan, en voi hakea, aamuni on kiireisiä en vain voi, iltapäiväni on kiireisiä en vain voi jne. Ap

Kuulostaa siltä, että siellä on usea

En puhu iltapäivistä, minä voin hyvin hakea lapsen kun kerran teen lapsen takia lyhennettyä iltapäivästä. Tämä aloitus koskee aamuja. Päiväkoti on lähellä, sinnepäin ei ole mitään ruuhkaa. Ap

Huhuu, ap...kuis teidän elämä muuten? Ei kai kukaan vain sen takia eroa, että mies ei vie aamuisin lasta hoitoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, asumusero ainakin. Hommata lakisääteisesti puoliksi. Jos ei sittenkään ymmärtäisi, pakkohan se olisi erota. 

Vierailija
64/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit viedä ja hakea jos menet autolla. Muutenkin olisi reilua jos lasten kuskaajalla olisi auto käytössä ja toinen menisi julkisilla.

Vierailija
65/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen naisia jotka suostuvat tähän. Kaverillani samanlainen tilanne. Miehen työpaikka on lähempänä päiväkotia, menee silti autolla eikä hae lapsia. 

Siksi kysynkin suoraan otsikossa, että eroaisiko ihmiset tästä syystä. Olen nimittäin todennut, että ei taida olla tapaa saada miestä suostumaan kuskauksiin. Joten vaihtoehtoja on joko suostua tilanteeseen ja jäädä yhteen tai erota. Ero päiväkotikuskausten takia tuntuu kuitenkin aika radikaalilta. Ap

Jankuti jankuti, oliko muuta?

Vierailija
66/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi vastata rehellistä selvää syytä miksi mies ei suostu, kun en sitä syytä tiedä. Hän ei ole suostunut sitä sanomaan. Ap

Vierailija
67/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli muuten on kaikki ihan okein, mutta päiväkoti  kuskaaminen tökkii? 

Vierailija
68/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä vastaan, ettei oikein kehtaa mennä kovin pientä lasta ainakaan hakemaan, kun kaikki ovat iltapäivällä pihalla, kaikki lapset ovat samannäköisiä eikä ole mitään käsitystä siitä millaisissa vaatteissa oma lapsi siellä on! Noloa olisi hoitajilta kysyä, mikä noista on minun lapsi?

Ja tämän avuttomuutesi takia et sitten hae lastasi ollenkaan vaan vaimo joutuu yksin hoitamaan kaikki? Minä olen kasvosokea, ja aina kun haen lapseni päikystä menen suoraan jollekin hoitajista sanomaan, että moi, tulin hakemaan Emmaa, ja sitten hoitaja tuo Emman luokseni ja lähdemme kotiin. En ole edes kertonut siellä että olen kasvosokea. Ei kukaan ole ihmetellyt tapaani. 

Tuollaiseen tapaan ei kukaan varmaan mitenkään kiinnitä erityistä huomiota, kun lapsen haku pitää joka tapauksessa kertoa jollekin työntekijälle.

Vierailija
69/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten viitsinyt naiselliseen tyyliin kertoa, että miksi mies ei tahdo. Varmasti on jotain syitä kertonut.

Meillä mies kieltäytyy viemästä, jotta työpäivä ei veny ja mieluummin hakee töiden jälkeen lapsen kotio.

Kerroinhan, että sanoo syyksi tekosyitä. Että ei ehdi ja sellaista, ei mitään kunnollista syytä. Ja hän ei siis suostu viemään eikä hakemaan. Ap

Ei sinun tulkintasi ole se. Mitä miehesi on sinulle sanonut.

Lähinnä huutanut, että en ehdi hakemaan, en voi hakea, aamuni on kiireisiä en vain voi, iltapäiväni on kiireisiä en vain voi jne. Ap

Ettei vain olisi klassinen tarina, jossa mies tekee päämärkänä hommia, jotta rahat riittää elämiseen ja sen takia laiminlyö muita hommia. 

Vierailija
70/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vie joka autolla lähtee.

400m takia ei kyllä ole mitään järkeä pakata lasta turvaistuimeen. Mutta sikäli olen samaa mieltä, että toinen vie ja toinen hakee. Ehdotan siis, että mies vie lapsen kävellen ja lähtee sitten autolla töihin. 

Vierailija
71/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit viedä ja hakea jos menet autolla. Muutenkin olisi reilua jos lasten kuskaajalla olisi auto käytössä ja toinen menisi julkisilla.

Jumalauta, matka on 400m. :D 

Vierailija
72/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli muuten on kaikki ihan okein, mutta päiväkoti  kuskaaminen tökkii? 

Ei, tuossa aiemmin jo kirjoitin, että tökkii sekin, että mies muutenkin osallistuu lapsen asioihin liian vähän. Mutta siitä ei ole aiheutunut minulle isompaa käytännön ongelmaa. Näistä päiväkotikuskauksista taas on, koska minunkin aamut on todella kiireisiä. Ap

Vierailija
73/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilua olisi että autollinen hoitaa tai että ainakin molemmat hoitaisi toiseen suuntaan... 

Jos matkaa on 400m niin ei ole mitään järkeä kuskata autolla. Kurakeleillä vielä vähemmän.

Vierailija
74/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi vastata rehellistä selvää syytä miksi mies ei suostu, kun en sitä syytä tiedä. Hän ei ole suostunut sitä sanomaan. Ap

Joo joo, ollaan jo kuultu. 

Vierailija
75/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sillä on/on ollut sutinaa jonkun päikkytädin kanssa. Ei halua sinne mennä, että se täti ei tunnista. Miten muuten osallistuu lapsen hoitoon? Tätä moni jo kysynytkin. 

Ei ole. Ei ole koskaan vienyt eikä hakenut. Eli ei edes tunne niitä tätejä. On tavannut kaikki vain kerran. Lapsi aloitti päikyssä keväällä ja olen nyt muutaman kuukauden tätä epäreiluutta yrittänyt sietää (välissä oli kesäloma). Nyt en enää jaksa! Ap

Jos on sen päikkytätin tavannut muualla ja sen takia ei halua sinne mennä, että täti ei näe, että jaa se olikin Nicon isä ketä panin talvella. Ja mies jäisi kiinni. Ok, ehkä kaukaa haettu, luultavasti miehesi on vain mulk ku. 

Vierailija
76/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko muuta? Jos ei niin kivaa päivän jatkoa.

Vierailija
77/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos sä olet sairaana? Mitä silloin tapahtuu? Mies jättää lapsen kotiin sun kanssa kun ei osaa viedä päiväkotiin?

Vierailija
78/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaako se mies muutenkaan olla oman lapsensa kanssa kahdestaan, osaako pitää lapsesta huolta? Vai onko AP koko ajan vierellä? 

Vierailija
79/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tee pää märkänä hommia elättääkseen perheensä. Me maksetaan kaikki puoliksi. Minun nettopalkka lyhennetyllä työajalla on suunnilleen sama kuin miehen netto kokopäivätyössä, minulla noin 70 e kuussa vähemmän. Ap

Vierailija
80/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuuko mies mitenkään muulla tavoin lapsen elämään ? Päiväkotiaikaa ei kestä ikuisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme