Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroaisitko, jos mies ei suostuisi hoitamaan päiväkotikuskauksia?

Vierailija
15.08.2024 |

Minulla ja miehelläni on molemmilla liukuva työaika, eli ei ole pakko olla töissä juuri tiettyyn aikaa, mutta viimeistään ysiltä kummankin. Minä lopetan työt iltapäivällä aiemmin, jo klo 15, teen lyhennettyä, joten hoidan aina lapsen hakemisen päiväkodista. Taloudessa on vain yksi auto, se on miehen työmatkoja varten hänellä, minä menen bussilla. Työpaikkamme on ihan eri suunnissa eli ei voida mennä samaa matkaa. Minun työmatkani bussilla on ajallisesti pidempi. Päiväkotiin on vain 400 metriä (mutta eri suunta kuin bussipysäkki). No nyt on kova riita kun mies ei suostu koskaan viemään lasta päiväkotiin aamulla. Vaan minä joudun hakujen lisäksi hoitamaan kaikki viennit myös. Syyksi olen saanut monta tekosyytä. Hän siis kieltäytyy ehdottomasti ja täysin kaikista päiväkotikuskauksista. Mikään keskustelu ei hänen päätä käännä näköjään. Minusta tämä vaan ei ole kovin reilua, että joudun hoitamaan nuo kaikki, ja hän ei mitään niistä. Eroaisitko tällaisen asian vuoksi? Vai eläisitkö tyytyväisenä näin?

Kommentit (342)

Vierailija
41/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilua olisi että autollinen hoitaa tai että ainakin molemmat hoitaisi toiseen suuntaan... 

Vierailija
42/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi koskaan mokoman loisen kanssa edes mennyt yhteen

Mistä minä olisin voinut etukäteen tietää tämän? Ennen lasten saamista sovittiin, että hoidetaan lapseen liittyvät asiat suunnilleen puoliksi ja että molemmat hoitaa paljon. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten viitsinyt naiselliseen tyyliin kertoa, että miksi mies ei tahdo. Varmasti on jotain syitä kertonut.

Meillä mies kieltäytyy viemästä, jotta työpäivä ei veny ja mieluummin hakee töiden jälkeen lapsen kotio.

Kerroinhan, että sanoo syyksi tekosyitä. Että ei ehdi ja sellaista, ei mitään kunnollista syytä. Ja hän ei siis suostu viemään eikä hakemaan. Ap

Ei sinun tulkintasi ole se. Mitä miehesi on sinulle sanonut.

Lähinnä huutanut, että en ehdi hakemaan, en voi hakea, aamuni on kiireisiä en vain voi, iltapäiväni on kiireisiä en vain voi jne. Ap

Ok. Minä kyllä eroaisin.

Vierailija
44/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten viitsinyt naiselliseen tyyliin kertoa, että miksi mies ei tahdo. Varmasti on jotain syitä kertonut.

Meillä mies kieltäytyy viemästä, jotta työpäivä ei veny ja mieluummin hakee töiden jälkeen lapsen kotio.

Kerroinhan, että sanoo syyksi tekosyitä. Että ei ehdi ja sellaista, ei mitään kunnollista syytä. Ja hän ei siis suostu viemään eikä hakemaan. Ap

Mi-tä te-ko-syi-tä? Ne voi olla sinulle tekosyitä, mutta joillekin ei.

Mikä voisi olla oikea ja kunnollinen syy siihen, että ei koskaan eikä ikinä voi viedä eikä hakea omaa lastaan päiväkodista? Kun asiaa mietin, niin lopulta kaikki on minusta aika tekosyitä. Kyse on kuitenkin omasta lapsesta. No joo, ehkä sellainen syy olisi oikea, että on joku neliraajahalvaantunut tms eikä pääse oikeasti liikkumaan. Mutta mieheni on ihan urheilullinen työssäkäyvä ihminen, joka ei edes ole mikään ujo tms. Ap

Vierailija
45/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän se ero tule vaikuttamaan tuohon itse asiaan mitenkään. Kuskata saat jatkossakin. 

Mutta jos asia vaikuttaa siihen, että et enää rakasta miestäsi, etkä halua viettää enää hänen kanssaan arkea, niin eroa.

Mielenkiintoista miten tuommoinen asia voi ratkaista rakastaako vai ei.

Vierailija
46/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä huutanut, että en ehdi hakemaan, en voi hakea, aamuni on kiireisiä en vain voi, iltapäiväni on kiireisiä en vain voi jne. Ap

Kuulostaa siltä, että siellä on useampikin syy, jotka jätät vain kertomatta. Itse kieltäytyisin hakemasta, koska se tarkoittaisi automaattisesti ruuhkaan juuttumista ja se taas loisi omat ongelmansa.

Sillä se tarkoittaisi n. Tunnin pidempää työmatkaa + lapsen nouto päälle. 

Vierailija
47/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä on/on ollut sutinaa jonkun päikkytädin kanssa. Ei halua sinne mennä, että se täti ei tunnista. Miten muuten osallistuu lapsen hoitoon? Tätä moni jo kysynytkin. 

Vierailija
48/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aamulla on kiire niin kannattaa mennä aikaisemmin nukkumaan ja herätä tuntia aikaisemmin. Valvooko mies koneella myöhään?

Vierailija
49/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen naisia jotka suostuvat tähän. Kaverillani samanlainen tilanne. Miehen työpaikka on lähempänä päiväkotia, menee silti autolla eikä hae lapsia. 

Vierailija
50/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että siellä on useampikin syy, jotka jätät vain kertomatta. Itse kiel

En puhu iltapäivistä, minä voin hyvin hakea lapsen kun kerran teen lapsen takia lyhennettyä iltapäivästä. Tämä aloitus koskee aamuja. Päiväkoti on lähellä, sinnepäin ei ole mitään ruuhkaa. Ap

Vierailija
51/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juttu ei oikein aukea. Onko miehellä esimerkiksi hyvin vaativa duuni? Vai onko juntti? Toimiiko lapsi rauhallisemmin äidin kanssa päiväkotimatkat? Millainen mies on muuten?

Lapsi ei mene rikki pidemmistä päivistä, jos vieminen ja hakeminen tuo ongelmia sinun päivääsi. Enemmän vaikuttaa mahdollinen riitely asiasta kotona.

Vierailija
52/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin erotakin. En nimittäin ymmärrä ollenkaan tuollaista ajatusmaailmaa, miksi hän kuvittelee ettei ole velvollisuutta osallistua oman lapsen kuskaamiseen? Mun mieheni ainakin toivoo että ehtisi useammin hakemaan lapsen, koska päiväkoti on kuitenkin iso osa elämää ja on ihan kiva nähdä ja tutustua päiväkodin väkeen joiden kanssa lapsi päiviään viettää. 

Minulle on tullut lapsen syntymän jälkeen aina järkytyksenä nämä kaikki ja tuo mieheni ajatusmaailma. Ennen kuin edes yritettiin lasta, niin oltiin kyllä puhuttu miten tietenkin hoidetaan kaikki suunnilleen puoliksi ja mies maalaili minulle puheissaan silloin vaikka mitä siitä miten viettää todella paljon aikaa lapsen kanssa ja kuskaa tätä eri paikkoihin, harrastaa tämän kanssa jne. Silti vain kävi niin, että eipä tuo suostu vaikka näihin kuskauksiin mitenkään osallistumaan enkä keksi muuta oikeaa syytä kuin

Jos mies puhuu vaan kuskaamisista ja harrastuksista, niin se puhuu vähintään 7-vuotiaasta lapsesta. 

Mies, joka haluaa perhe-elämää, puhuu siitä miten se pitää susta huolen. 

Vierailija
53/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä vastaan, ettei oikein kehtaa mennä kovin pientä lasta ainakaan hakemaan, kun kaikki ovat iltapäivällä pihalla, kaikki lapset ovat samannäköisiä eikä ole mitään käsitystä siitä millaisissa vaatteissa oma lapsi siellä on! Noloa olisi hoitajilta kysyä, mikä noista on minun lapsi?

Tänä iltana kotona otat nyt sitten ja oikein katsot lastasi silmiin ja moikkaat, että "Hei, minä olen isi!" Sitten opettelet miltä hän näyttää. Ja kun huomenna puet hänet tarhaa varten, pistät muistiin mitä oikein puit päälle. Jos muistisi on oikein huono, otat vaikka oikein kännykameralla kuvan.

T. Kahden pojan yksinhuoltajaisä

Vierailija
54/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän on aivan järkyttävä kyykyttäjä ja kiusaaja. Todellakin eroaisin.

Vierailija
55/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sillä on/on ollut sutinaa jonkun päikkytädin kanssa. Ei halua sinne mennä, että se täti ei tunnista. Miten muuten osallistuu lapsen hoitoon? Tätä moni jo kysynytkin. 

Ei ole. Ei ole koskaan vienyt eikä hakenut. Eli ei edes tunne niitä tätejä. On tavannut kaikki vain kerran. Lapsi aloitti päikyssä keväällä ja olen nyt muutaman kuukauden tätä epäreiluutta yrittänyt sietää (välissä oli kesäloma). Nyt en enää jaksa! Ap

Vierailija
56/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olisi koskaan mokoman loisen kanssa edes mennyt yhteen

Mistä minä olisin voinut etukäteen tietää tämän? Ennen lasten saamista sovittiin, että hoidetaan lapseen liittyvät asiat suunnilleen puoliksi ja että molemmat hoitaa paljon. Ap

Ja nyt olet kertonut ettei mies vie lasta päivähoitoon. Lapsesta ei ole muuta vaivaa?

Vierailija
57/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttiin miten muuten osallistuu. Jonkun verran osallistuu, mutta ei lähellekään puolia. Sekin on ollut suuri pettymys minulle. Ap

Vierailija
58/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että siellä on usea

Mies on putkiaivoisena päättänyt, että teet lyhennettyä jotta voit hoitaa KAIKEN lapseen liittyvän.

Ongelma ratkeaa palaamalla kokoaikatöihin.

Vierailija
59/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mi-tä te-ko-syi-tä? Ne voi olla sinulle tekosyitä, mutta joillekin ei.

Onko sulla jotenkin luetun ymmärtämisessä haasteita? Syitä tai tekosyitä on mm. aamut on kiireisiä, ei vaan voi. Ei tuo voi olla todellista viikko ja kuukausi toisensa jälkeen. Siinä tapauksessa vois nousta aikaisemmin sängystä. 

Vierailija
60/342 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että siellä on usea

Ei minua erityisesti kiinnosta puhutko hakureissuista vai viennistä. Vaan siitä. Miksi se mies kieltäytyy. Siihen et halua selkeästi vastata. Ehkä siksi, että tiedät rehellisten vastausten vievän sinulta syyn valittaa koko asiasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän