Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloin laskemaan kaloreita -500/pvä jotta laihdun, nyt on koko ajan nälkä!

Vierailija
14.08.2024 |

Mä syön aamulla kaurapuuroa marjoilla, raejuustolla ja pieni kourallinen pähkinöitä.

Lounas kanarisotto ja paljon kasviksia 

Välipala maustamaton rahka ja hedelmä 

Päivällinen jauhelihaa ja perunaa, parsakaalta, vihanneksia 

Iltapala kolmen munan munakas ja hedelmä, vihanneksia.

Kaloreita 1500, punnittu tarkkaan. 

Ongelma on se, että nälkä on ihan koko ajan. Koitan syödä ekstratomaatin/porkkanaa tms ennen ruokaa jotta vatsa tulee oikeesti täyteen ja lähtee se näläntunne edes silloin kun syö. 

Teen etätöitä enkä harrasta liikuntaa tällä hetkellä, joten kulutus on varmasti vielä vähemmän kuin se 2000kcal minkä laskurilla arvioin. Eli tuosta pitäis teoriassa pystyä nipistämään vielä. En aio sitä tehdä. 

Aina kuulee puhuttavan että dieetillä ei pitäisi olla nälkä jos syö oikein, mitä helvattaa mä teen väärin!? Sen tiedän että tätä en tule jaksamaan! Nyt reilu viikko takana ja usko loppuu ihan kohta 🤥

Kommentit (235)

Vierailija
201/235 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan 1500 kaloria sinulle liikaa, jos haluat laihtua? 

Tavoitepainon tulisi olla 48kg/160cm, 52kg/165cm, 56kg/170cm. 

Tuolloin kulutus, jolla saat pidettyä painon samana on 1200-1400 kaloria päivässä ilman liikuntaa. 

Miksi pitää olla noin alhainen paino?

Koska se on terveyden kannalta optimaalinen paino. Kehopositiivisuus ja terveys eivät kulje käsikädessä. 72kg on uusi normaali, mutta terveelliseksi se ei koskaan muutu. Jos haluaa elää pidempään ja pysyä terveenä, niin painoindeksillä ja rasvaprosentilla on merkitystä. Monet nuoretkin ovat jo monisairaita, kiitos ylipainon aiheuttamien terveysongelmien. 

Vierailija
202/235 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, ap!

Itse täällä virittelen sitä oikeaa sopivaa "loppuelämän" ruokailutapaa, olen jo useamman vuoden viritellyt. Vielä ei sitä viisastenkiveä ole löytynyt, joka saisi painon pysyvästi laskemaan. En varsinaisesti jojoile, mutta parin laihtumisen jälkeen paino on noussut takaisin. Siinä mielessä voin olla tyytyväinen, että en ole aivan hirveästi ylipainoa kerännyt, mutta ehkä 15 kiloa kuitenkin. 

Tällä hetkellä panostan liikuntatottumusten kuntoon saamiseen. Huomasin, etten ole koskaan liikkunut riittävästi suositusten mukaan, mutta nyt olen aloittanut sen. Ja se viekin keskittymistä aika paljon, siinä nimittäin riittää liikkumista. Viikossa kestävyysliikuntaa riittävällä sykkeellä 2,5 tuntia ja kahden kuntosalikäynnin verran lihaskuntoa.

N52 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/235 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana kuulla, ap!

Itse täällä virittelen sitä oikeaa sopivaa "loppuelämän" ruokailutapaa, olen jo useamman vuoden viritellyt. Vielä ei sitä viisastenkiveä ole löytynyt, joka saisi painon pysyvästi laskemaan. En varsinaisesti jojoile, mutta parin laihtumisen jälkeen paino on noussut takaisin. Siinä mielessä voin olla tyytyväinen, että en ole aivan hirveästi ylipainoa kerännyt, mutta ehkä 15 kiloa kuitenkin. 

Tällä hetkellä panostan liikuntatottumusten kuntoon saamiseen. Huomasin, etten ole koskaan liikkunut riittävästi suositusten mukaan, mutta nyt olen aloittanut sen. Ja se viekin keskittymistä aika paljon, siinä nimittäin riittää liikkumista. Viikossa kestävyysliikuntaa riittävällä sykkeellä 2,5 tuntia ja kahden kuntosalikäynnin verran lihaskuntoa.

N52 

Tsemppiä sinulle, on tuossa tosiaan kirimistä jos ei ole aiemmin liikkunut. Mutta parempaa vointia ja terveyttä kohti😊

Vierailija
204/235 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä nälkää on pakko sietää jonkin verran, jos haluaa pudottaa painoa tehokkaasti. Moni ei sitä siedä ja siksi valtaosa dieeteistä epäonnistuu. Olen joskus paastonnut viisi päivää ja siinä nälän tunne meni ohi jossain kohtaa, joten kyllä se mahdollista on siihen tottua. Oikeastaan olen huomannut, että mitä enemmän syö niin sitä enemmän on myös nälkä, koska maha odottaa sitä isoa syömistä.

Vierailija
205/235 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tapauksessa kokeilisin siirtää 50 % päivän kaloreista aamiaiselle ja lounaalle, loppupäivä kevyemmin. Tutkitusti parasta kehon nälkähormonien ym. kannalta, kun syö siihen aikaan päivästä, kun on aktiivinen ja energiaa tarvitaan (myös ajatustyöhön). Jos aamupäivällä pääsee tulemaan nälkä, niin peli on monilla loppupäiväksi menetetty nälänhallinnan suhteen. 

Vierailija
206/235 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan! Espanjassa syövät päivällistä klo 22-23 aikoihin, kunnon ateria viineineen. Italiassak

Välimeren maissa iltasyöminen liittyy ainoastaan siihen, että osan aikaa vuodesta siellä on ihan hiton kuuma. Siksi ihmiset on tottuneet viettämään aikaa illalla myöhään kun aurinko on laskenut. Koska silloin on viileämpi ilma ja pystyy nauttimaan olostaan.

Vierailija
207/235 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmien syönti aiheuttaa mulle myös näläntunteen, uskoisin sen johtuvan heldelmien runsaasta sokeripitoisuudesta.  Jos syön vaikka omenan, niin siitä ilmeisesti nousee verensokeripiikki ja alan hamuta jotain muuta syötävää makean jälkeen.  Korvaan hedelmät manteleilla ja pähkinöillä.  Pähkinät ovat luonnon omia tehopakkauksia jotka alentavat kolestrolia ja auttavat ylläpitämään veren sokeritasapainoa.  Pähkinöissä on valinnanvaraa ja niistä löytyy runsaasti tietoa, niille jotka haluavat vertailla sopivuutta itselleen.  Mulla on nyt käytössä, mantelit ja sitten parapähkinät Seleleenin saannin turvaamiseksi. Ruovaliollani en tarvitse enkä syö välipaloja, mutta esim. ennen ruokakauppaan tai asioille lähtemistä rouskutan muutaman mantelin jottei "muka nälkä" mieliteot kaupassa innosta ostamaan tarpeettomia elintarvikkeita.   

Vierailija
208/235 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap.  Mikä sulla oli tilanne ekan viikon jälkeen?  Saitko nesteet liikkeelle, eli aleniko sulla paino, minkä verran sait pois.  Jatkuva nälän tunne tressaa, eikä se ole hyvä kaveri laiduttajalle.  Tsemppiä jaksamiseen. 

Vierailija
209/235 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, kun joillekin tuntuu olevan vaikeuksia antaa aloittajan valitseman aiheen olla keskipisteessä ketjussa.  Miksi täytyy vinoilla ja rumasti arvostella.  Tämä ketju ei ole ainoa jossa voi huomata, että jollekin on liian "tuskallista" osoittaa laihduttajalle arvostusta, siihen että hän on tehnyt hyvän päätöksen ja aloittanut paremmin huomioimaan hyvinvoinnistaan ja sitä myöden omasta terveydestään, koko tulevaisuutta ajatellen.  Yritän ymmärtää, että monella voi olla omakohtaisia traumoja, epäonnistumisista.  Pahansuopa kateus on kavala tauti, koska se kuluttaa ja vahingoittaa vain kadehtijan itsensä mielenterveyttä.   

Vierailija
210/235 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistön kannattaa antaa välillä levätä ja työstää edellistä ateriaa. Joten jatkuva syöminen ei ole itselle hyväksi. Olisko 5-h väli hyvä aika?

Vierailija
211/235 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, mantelit sopivat laihduttajan ruokavalioon.                                                           Manteli ja pähkinät auttavat monien tutkimusten perusteella sydän- ja verisuonitautien sekä muun muassa metabolisen oireryhmän ja 2-tyypin diabeteksen välttämisessä.  Terveellisten rasvojen lisäksi niissä on paljon proteiineja ja kuitua.  Joskus aikaisemmista tiedoista ovat poikenneet uusimpien tutkimusten tiedoista.  On ollut käsitys että pähkinät ovat liian energiapitoisia laihduttajalle.                                                                                        PS: Tulinko turhaan kertomaan, onko tämä ketju jo kuopattu, vai jatkuuko keskustelu? 

Vierailija
212/235 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. aika erikoista. Olen itse myöskin tarkalla ruokavaliolla, kun haluan pudottaa painoa lievästä ylipainosta normaalipainon keskivaiheille. Eli 10kg olisi pudotettavana. 

Päivän ruokavaliosi oli lähes samanlainen kuin minullakin, mutta minä en kärsi nälkää. Päinvastoin, joinakin päivinä en ehdi syömään edes kaikkea määrää jota voisin. Käyn myös salilla kolmasti viikossa ja teen tunnin reippaita lenkkeilyä vähintään kolmasti viikossa. Askeleitakin tulee vuorokaudessa ka 11 000. 

Onkohan sinulla nyt vain jkn tottumuskysymys, fyysinen tai psyykkinen? 

Vierailija
213/235 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näläntunnetta en ole minäkään tuntenut vaikka tälläkin hetkellä on toive miinustaa muutama kilokalori.  Mulla ei kuitenkaan ole kokemuspohjaa tietyn energiamäärän valinnasta laihtuakseni.  Tressaannun jos alan kontrolloimaan tai jopa punnitsemaan syömisiäni, joten valintani on ollut ja on tälläkin kertaa vähentää hiilihydraatteja.  Vuoden alussa olin muuttopuuhissa ja jätin hyväksi kokemani 8/16 pätkäpaaston, mutta nyt olen kesäkuusta alkaen jatkanut.  Varsinkin hiilarit jättämällä saa yllättävän nopeasti nälän jopa mieliteon "haidutettua" paastoa voin jopa pidentää yli tuon 16h:n kun nälkä ei vaivaa.  Toisaalta saan syödä vatsani sopivasti täyteen laskematta kaloreita.  Ymmärrettävä tosiasia  kuitenkin on, että tietynlainen kohtuus on huomioitava, mutta riittävästi voin syödä.  Hiilareiden tilalle tulee rasva.  MIkäli keho ei saa polttoainetta, rasvaa niin saattaa oireena olla ketoflunssa.  Ketoflunssan olen saanut kaksi kertaa, ja se johtui siitä etten alunalkaen perehtynyt aloittaessani *mitä pitää huomioida ryhtyessäni kokeiluun*.  Voin erittäin hyvin ja kevyesti käypi askeleet ja askareet :)  Tässä on minun tarinani, tiedän ettei sama sovi kaikille eikä kaikki pysty tai halua valintaani hyväksyä, mutta muistetaan kuitenkin, että jokaisella on oikeus tehdä omat valinnat.  Tämä mikä sopii minulle ei välttämättä sovi sinulle, mutta fiksuna lukijana valitset oman tavan toimia, mikäli haluat eroon ylikiloista.  Hyvää loppukesää ja hyvänmielen terveiset minulta.

Vierailija
214/235 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme taida useinkaan ottaa huomioon omaa laihdutukseen liittyvää historiaamme.  Mitä useammalla dietillä on ollut, sitä vaikeammaksi laihduttaminen muuttuu.  Kun energian saanti laskee liikaa, keho valmistautuu selviytymään ja alkaa säästää hidastamalla aineenvaihduntaa.  Siitä sitte päästään siihen johon laihduttaja ei haluaisi joutua, säästöliekille.  Selvyyden vuoksi erotan em. asiasta paaston, jota keho kohtelee ihan eritasoisena.  Paastossa keho ei päädy säästöliekille.  Paastossa  (jota saatamme harrastaa pitkiäkin jaksoja) kehossa tapahtuu eriarvoisia hyviäkin jopa tervehdyttäviä toimintoja.  Olen nyt ollut yhteensä 40h paastolla, mutta ei siitä sen enempää.  Onko kenellekään tapahtunut sellaista, että laihdutus pysähtyy kuin seinään ja syyksi ilmeni, että yllätyksenä itselle keho siirtyi ns. säästöliekille.      

Vierailija
215/235 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä menee useempi kuukausi että tottuu syömään vähemmän.

Monille nälkä = maha ei oo ihan pinkeeksi  täyteen ahmittu vielä.

Oikea nälkä ihan erijuttu.

Vierailija
216/235 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentavia nämä ihmisten ruokavaliot. Sitä ainaista puuroa, marjaa ja rahkaa. Ja se klassikko kourallinen pähkinöitä. Uskokaa nyt että ne pähkinät on suklaan kaltainen herkku, jota ei syödä joka jumalan päivä! Se teidän kourallinen tuo hetkessä 300 ylimääräistä kaloria. 

Puurot, pähkinät ja leivät pois. Samoin riisit, perunat ja makaronit. Lihaa, kalaa, juureksia, vihanneksia, hedelmiä, marjoja. Ei mitään smoothie-höpötyksiä. 

Kolme tukevaa ruokaa per päivä, ei mitään välipaloja. 

Jo lähtee. Eikä tartte oikeastaan edes laskea kaloreita. 

Vierailija
217/235 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laihtunut 10kg sillä, että syön 3kertaa päivässä itseni kunnolla täyteen. Aamupalan syöminen on aina ollut takkuista ja päätin lopettaa sen kokonaan, juon vain kahvin ja 11 syön sitten lounaan. Seuraavan kerran 16 päivällinen ja 20-21 maissa vielä iltapalaa. Makeita en syö ollenkaan, en ole koskaan ollut niitten perään. Lihonnut olen, koska sairastuin ja liikuntakyky meni nollaan ja siinä sitten masentuneena ainut ilo oli roskaruuan syöminen. Ylipaino pahentaa vielä sairautta niin pakko on tehdä jotain. Olen myös opetellut juomaan vettä..aiemmin join vain light limuja tai vissyjä. Itse ajattelen, että on tärkeää miettiä mikä keino sopii siihen omaan elämään parhaiten ja helpoiten.

Vierailija
218/235 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut 8.4 kg kesäkuun alusta lähtien. Olen syönyt vähemmän mutta liikkunut enemmän. Teen lähinnä polkupyörällä 20 km lenkkiä päivisin.

Vierailija
219/235 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentavia nämä ihmisten ruokavaliot. Sitä ainaista puuroa, marjaa ja rahkaa. Ja se klassikko kourallinen pähkinöitä. Uskokaa nyt että ne pähkinät on suklaan kaltainen herkku, jota ei syödä joka jumalan päivä! Se teidän kourallinen tuo hetkessä 300 ylimääräistä kaloria. 

Puurot, pähkinät ja leivät pois. Samoin riisit, perunat ja makaronit. Lihaa, kalaa, juureksia, vihanneksia, hedelmiä, marjoja. Ei mitään smoothie-höpötyksiä. 

Kolme tukevaa ruokaa per päivä, ei mitään välipaloja. 

Jo lähtee. Eikä tartte oikeastaan edes laskea kaloreita. 

:: Älä hyvä ihminen masennu muiden takia tai heidän valinnoista, ketään ei voi käskyttää toimimaan oman näkemyksen mukaisesti.  Ole ylpeä kun olet löytänyt oman parhaasi joten nauti siitä, turha tuhlata kaunista päivää  muiden valintojen vähättelyyn.  En itse halua luetella syömisiäni, en usko, että ne kiinnostavat ketään.  Mikäli viesti tympii niin aina voit hypätä seuraavaa lukemaan, jospa se olisi mielenkiintoisempi, paremmilla valinnoilla, ehkä.

Vierailija
220/235 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen laihtunut 10kg sillä, että syön 3kertaa päivässä itseni kunnolla täyteen. Aamupalan syöminen on aina ollut takkuista ja päätin lopettaa sen kokonaan, juon vain kahvin ja 11 syön sitten lounaan. Seuraavan kerran 16 päivällinen ja 20-21 maissa vielä iltapalaa. Makeita en syö ollenkaan, en ole koskaan ollut niitten perään. Lihonnut olen, koska sairastuin ja liikuntakyky meni nollaan ja siinä sitten masentuneena ainut ilo oli roskaruuan syöminen. Ylipaino pahentaa vielä sairautta niin pakko on tehdä jotain. Olen myös opetellut juomaan vettä..aiemmin join vain light limuja tai vissyjä. Itse ajattelen, että on tärkeää miettiä mikä keino sopii siihen omaan elämään parhaiten ja helpoiten.

Hienosti on sulla kiloja karissut.  Ja parasta myös kokonaisuuteen, että olet selviytynyt sairaudesta, mikä vei voimat asettaa itsesi hyvinvoinnin ykköseksi.  Toivottelen mitä parhainta jatkoa hyvinvoinnin merkeissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi