Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloin laskemaan kaloreita -500/pvä jotta laihdun, nyt on koko ajan nälkä!

Vierailija
14.08.2024 |

Mä syön aamulla kaurapuuroa marjoilla, raejuustolla ja pieni kourallinen pähkinöitä.

Lounas kanarisotto ja paljon kasviksia 

Välipala maustamaton rahka ja hedelmä 

Päivällinen jauhelihaa ja perunaa, parsakaalta, vihanneksia 

Iltapala kolmen munan munakas ja hedelmä, vihanneksia.

Kaloreita 1500, punnittu tarkkaan. 

Ongelma on se, että nälkä on ihan koko ajan. Koitan syödä ekstratomaatin/porkkanaa tms ennen ruokaa jotta vatsa tulee oikeesti täyteen ja lähtee se näläntunne edes silloin kun syö. 

Teen etätöitä enkä harrasta liikuntaa tällä hetkellä, joten kulutus on varmasti vielä vähemmän kuin se 2000kcal minkä laskurilla arvioin. Eli tuosta pitäis teoriassa pystyä nipistämään vielä. En aio sitä tehdä. 

Aina kuulee puhuttavan että dieetillä ei pitäisi olla nälkä jos syö oikein, mitä helvattaa mä teen väärin!? Sen tiedän että tätä en tule jaksamaan! Nyt reilu viikko takana ja usko loppuu ihan kohta 🤥

Kommentit (235)

Vierailija
21/235 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedä proteiini juomia välissä

Yhdyssanojen kertaus olisi paikallaan.

Vierailija
22/235 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lihoaisin kuin plussapallo jos söisin noin paljon, enkä ole erityisen pieniruokainen. Ei voi mitenkään olla nälkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/235 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on joku nälänsäätelyhormooni rempsallaan. En itse pystyisi syömään noin paljon.

Uskon, että kun laihdut, niin nälänsääntely normalisoituu pidemmällä tähtäimellä.

Vierailija
24/235 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä kyennyt noihin kitudieetteihin (ja joo, sellainen toi musta on), joten ratkaisuni on syödä kunnolla ja liikkua kunnon treeni (-1000kcal) joka toinen päivä. Näin paino on pidemmän aikaa pysynyt sopivana. Jokaiselle toimii eri asiat tietysti, mutta jos sullakin nälkä on sietämätön, mikset panostaisi ennemmin liikkumiseen? Tai sitten alat vähentää kaloreita vähän hitaammin eli ensiksi vaikka -100kcal/päivä parin viikon ajan, sitten taas siitä vielä -100kcal jne.

Vierailija
25/235 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vähän ihmiset oikein syö, jos tuo on useammalle kommentoijalle iso määrä ruokaa? 1500kcal on 300kcal per ateria, annosten pitää olla aika pieniä tuolla määrällä.

Vierailija
26/235 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ikinä kyennyt noihin kitudieetteihin (ja joo, sellainen toi musta on), joten ratkaisuni on syödä kunnolla ja liikkua kunnon treeni (-1000kcal) joka toinen päivä. Näin paino on pidemmän aikaa pysynyt sopivana. Jokaiselle toimii eri asiat tietysti, mutta jos sullakin nälkä on sietämätön, mikset panostaisi ennemmin liikkumiseen? Tai sitten alat vähentää kaloreita vähän hitaammin eli ensiksi vaikka -100kcal/päivä parin viikon ajan, sitten taas siitä vielä -100kcal jne.

Ihan mielenkiinnosta, mitä pitää sisällään treeni joka vie -1000kcal?

Ohis

Vierailija
27/235 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä vaikka paastoa välillä niin opit, että nälkä ei ole mikään mörkö, välteltävä asia eikä hengenhätä. Tai syö harvemmin (mitä harvemmin syö, sitä harvemmin on nälkäkään vaikka se on paradoksaalista - näin toimii nälkähormoni greliini).

Vierailija
28/235 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No syö vaikka omena vielä lisäksi? Ei varmaan maata kaada.

Tuntuu että tarvisin lisää energiaa, ei sitä tuossa omenassa hirveästi ole. Onko tää vaan tottumiskysymys? Onko kellään kokemusta että nälkä hellittää kun jaksaa x viikkoa kitua?

Ap

Syö kuitua. Se taltuttaa nälkää ihan tutkitusti. 

Ai yhä enemmän vihanneksia? 

Ap

Tee risoton sijasta ohrotto ohrasuurimoista. Niissä on kuitua toisin kuin valkoisessa riisissä. 

Vierailija
29/235 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on niin vähän kuitua, ettei ole ihme, jos olet nälkäinen. Syö vaikka näkkäriä pari palaa iltapalalla ja välipalalla, ei ole kuin 180 kcal lisää päivässä ja pitää nälkää paremmin.

Vierailija
30/235 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, mitä pitää sisällään treeni joka vie -1000kcal?

Ohis

Juoksua tai kuntopyöräilyä 1h ja siihen päälle 0,5-1h kuntosalitreeniä. Joskus pelkkää kuntopyöräilyä 1,5h (se on aika tasan 1000kcal tottumallani tahdilla).

Vierailija
31/235 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin aika lailla noita ruokia 1500kcal päivässä ja liikuin raskaasti 4 kertaa viikossa. Paino putosi vain alle puoli kiloa viikossa. Neljä kuukautta jaksoin, sitten repes.

Vierailija
32/235 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinus 500 kaloria vähemmän eli otat 500 kaloria enemmän? Menee myös kalorit ja kilokalorit sekaisin teitillä. Taitaa tuo ylipaino olla pienin ongelma elämässäsi.

Vierailija
33/235 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tosiaan nälkä 5 kertaa vuorokaudessa?

Mä näen tossa jo heti aamussa, että nyt lähtee vikaan. Itsellä ainakin olis nälkä taas kohta. Nuorempana yritin syödä suositusten mukaan vaikka aamupala tekee vaan pahemman olon. Paljon helpompi kun luonnollisesti skippaa aamupalan ja ensimmäinen ruoka miten milloinkin.

Ja illalla jos syö hiilaria, niin aamulla taatusti on nälkä jo herätessä. Joku munakas reilulla rasvalla ja vihanneksilla vie seuraavaan iltaan asti.

Satsaisin noihin pääruokiin ja vaihtaisin koostumusta niin, ettei se itse ruoka ruoki sitä nälkää.

Ja siihen uuteen ruokarytmiinkin tottuu. Mä oon koittanut taas pätkäpaastoa ja vasta nyt söin ekaa kertaa tänään. Ei varsinaisesti ollut edes nälkä.

Vierailija
34/235 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vähän ihmiset oikein syö, jos tuo on useammalle kommentoijalle iso määrä ruokaa? 1500kcal on 300kcal per ateria, annosten pitää olla aika pieniä tuolla määrällä.

Pölhö, ap luulee että kyseessä on laihdutusdietti. 1500 kcal on valtava määrä kaloreita laihduttajalle,  2000 kcal on normaali päivätarve.

Vierailija
35/235 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tuo vähän väliä syöminen ihmetyttää, kalorithan ei ole korkealla.

Mä vedän mieluummin yhden tai kaksi isompaa ateriaa ilman rajoitteita, olis rasittavaa laskea ja miettiä koko ajan mitä seuraavaksi saa syödä.

Vierailija
36/235 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pölhö, ap luulee että kyseessä on laihdutusdietti. 1500 kcal on valtava määrä kaloreita laihduttajalle,  2000 kcal on normaali päivätarve.

Luulee että kyseessä on laihdutusdieetti? Mikä tuo sitten on, jos normaali tarve on tuon 2000 kcal?

Vierailija
37/235 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä, tutkittu fakta että moni kuvittelee että on nälkä vaikka onkin jano.

Vierailija
38/235 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä käytät rasvaa?

Vierailija
39/235 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kolme salaattipäivää viikossa.

Vierailija
40/235 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo piimää se täyttää vatsaa, puolukoita lisäksi. 2 eka viikkoa sitten tottuu uuteen tapaan. Vettä tarpeeksi päivän aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän