Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinit syövät kaiken mikä irti lähtee ollessani töissä

Vierailija
14.08.2024 |

Voi juma*auta en paremmin sano. Minulla (yh oon) 17-vuotias poika, joka nyt on koko kesän vätystellyt kotona ja ihan kiitettävästi syönyt. No omansa ruokkii, mutta nyt on tässä kaksi kuukautta tuon pojan kaverit asuneet kodissamme iltapäivisin ja aina kun tulee väsyneenä töistä kotiin, jääkaappi on rohmuttu ja lisäksi leivät, murot, keksit, pullat, kaikki mahdollinen vedetty mahoihin. 

Pötkyävät meillä vielä iltaruoankin aikoihin ja syövät kuin hevoset. Jos yritän ehdottaa että menisivät kotiinsa, vastauksena ällistynyt tuijotus ja mutinaa että "pelit kesken ja mä saan olla täällä ainaski kasiin asti". Lisäksi jos koetan komentaa,  poikani suuttuu verisesti ja seuraavat päivät on pelkkää mulkoilua ja sitä, miten nolo mutsi on.

En voi olla noita vahtimassa ip kun oon töissä eikä oikein lukkoakaan viitsisi jääkaappiin laittaa. Ihan oikeasti nuo teinit syö enemmän kun jaksan automarketista tuoda. Mitä tälle voi tehdä???

Koulut joo alkaneet mutta kun kesällä oppivat, että meillä on aina ruokaa, pesiytyvät iltapäiviksi meille.

Kommentit (262)

21/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ruuat kylmälaukuissa autoon tai teidän ulkovarastoon. Tuo sisälle vasta, kun vieraat pojat lähtevät. Se opettaa sinun poikasi asettamaan itse rajoja ystävilleen, kun joutuu heidän vuokseen kärsimään nälkää.

Vierailija
22/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vieraat voi päättä kauan he teillä viipyy. Käske painua hel vettiin eikä takas tarvi tulla ennenkl oppii käytöstavat ja syömään kotonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ostaisi sinne kotiin mitään ruokaa enkä herkkuja, jääkaappi kun on tyhjä niin ei poikia vierailu kauan kiinnosta. Kun soittavat sulle töihin että ei tääl oo mitää ruokaa, sano että menkää mäkkäriin tms. Eihän tosta tuu mitään että sä ruokit koko kulmakunnan teinit yksin. Missä niiden vanhemmat on?

Vierailija
24/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pleikkari myyntiin ja paksut pojat ulos leikkimään pallon kanssa. 

Vierailija
25/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki jämäkyyttä vähän itsellesi. Kiellä kaverien tulo ja sano että kokoontuvat jonkun toisen luona. Sopikaa kun yksi tulee (vai muutama) ja hänen vanhemmat kustantavat eväät ja ruoat, jotka ottavat kaupasta mukaan. Teidän ruokia ja juomia ei vedetä. ÄLÄ OTA sinne isoa kaveriporukkaa, oikeasti. Mistä tiedät mitä tekevät ja sotkevat. -Toinen vaihtoehto on puhua jokaisen tyypin vanhempien kanssa asiasta ja kertoa tilanne, sopia miten toimitaan. Ja mitä sitten jos sääntöjä on rikottu. -Ei ole normaalia että joku jengi parveilee koko ajan teillä.

Vierailija
26/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappiin lukko ja porkkanapussi pöydälle.

Vierailija
27/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki eteiseen joku valvontakamera ja etäyhteys. Kelaa taaksepäin montako sinne tulee. Jos tulee väkisin sisälle porukkaa, pitää hankkia joku vartija varmaan. Käyttävätkö hyväksi poikaasi, että tulevat vain.

Vierailija
28/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5, jos on totta, niin ap on todella lapanen.

Vierailija
29/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vieraat voi päättä kauan he teillä viipyy. Käske painua hel vettiin eikä takas tarvi tulla ennenkl oppii käytöstavat ja syömään kotonaan.

No on aika röyhkeetä kyllä, ei oo käytöstapoja opetettu. Mä saisi raivarit jos joku sanoisi mulle että mä voin viipyä täällä sun luona ainaki pari päivää vielä. Heittäisin ulos heti. 

Ja joo ap, olet liian pehmeä. Jos sun poika vetää herneet nenään niin vetäköön. Ei se kauan jaksa kiukkuilla. Sano sille että sen tulee kunnioittaa sua ja jos ei osaa käyttäytyä niin kotiarestia ja pleikkari pois. Vähän kovempaa otetta nyt.

Vierailija
30/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä teitä rajattomia yh-mammoja oikein sikiää? Juuri äskeittäin joku ulisi alakouluikäisen lapsensa kaverista ja nyt sitten vuorossa teinit. Miten vaikeaa on kasvattaa ne lapset täysipäisiksi ja realiteetit ymmärtäviksi yksilöiksi?

Vierailija
31/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tunnet heidän vanhempiaan,ota yhteys,sovitte pelisäännöt,kuinka paljon vuorotellen kenenkin kodissa ja kyläilijäll' omat eväät, joskus voidaan tarjota toki jotain mutta pientä, perusruoka kotona ellei joku poikkeus. omat eväät ns välipalaa,mutta pääruoka omassa himassa.

selitä jos normi päähän ei yskästä ymmärrä, et jaksa tuoda noin isoja määriä ruokaa monelle kasvavalle, rahamitoitus-budjetti talousmenoihin,on vain määrämitta rahaa käyttää,ruoka, asuminen muu elämä. ruokailun suunnittelu johon ei arkena vieraat mahdu, työ uuvuttaa tarvitsee lepoakin eikä ruokahuollon suunnittelua vieraille. puhu myös omille lapsillesi tämä, väännä budjetti. ota nyt yhteys vanhempiin joko yksilötasolla tai yhteisöllisesti.

muuten miten sun rahat riittää,ilmeisesti et ole pienituloinen. 

Vierailija
32/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v on melkein aikuinen, ei mikään pikkupentu enää. Kasvatus mennyt pahasti reisille, jos tuonikäiset vielä hyppivät nenille. 

Vierailija
33/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee suuria satseja ruokaa esim makaronilaatikkoa , keittoja ja jätä herkut kauppaan . Opeta poikasi tekemään helppoja koti ja pastaruokia ja siivoamaan omat jäljet . 

Vierailija
34/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee suuria satseja ruokaa esim makaronilaatikkoa , keittoja ja jätä herkut kauppaan . Opeta poikasi tekemään helppoja koti ja pastaruokia ja siivoamaan omat jäljet . 

Ja miten tuo estää niitä kavereita tyhjentämästä ap:n kaapit?

Vierailija
35/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vastailee: kiitos kommenteista, ymmärrän että olen liian pehmeä mutta tuo poika on mulle se ainoa tärkeä maailmassa. Kun isänsä kanssa erottiin (2 v sitten) niin poika otti sen tosi raskaasti ja näytti että elämänilo kokonaan katosi. Sen takia oon kai ollut liian pehmeä ja antanut myöten liikaa. Isänsä luon ei viihdy kun isällä uusi avokki. 

Vaikeita on nämä asiat, ehkä tosiaan rupean ostamaan "pahaa" ruokaa niin eivät ehkä viihdy niin hyvin. Toisaalta mä haluan syödä itse hyvin ja terveellisesti ja opettaa pojankin siihen, sen takia tykkään pitää tuoretta jääkaapissa ja laadukkaita tuotteita. 

Huoh. Tappelu tässä taitaa olla edessä joka suuntaan :-( 

Vierailija
36/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako pojat kokata? Jos ei, homma on helppo: Älä osta valmiita ruokia jääkaappiin, vaan ainoastaan raaka-aineita niiden valmistamiseen.

Ja iltaruoalle teet vain sen verran ruokaa, että riittää sinulle ja omalle pojallesi. Kerrot poikasi kavereille, että sinulla ei ole varaa ruokkia heitä.

Ole yhteydessä myös poikasi kavereiden vanhempiin, ja kerro, että sinulla ei ole varaa ruokkia heidän poikiaan. Jotta jos pojat teillä iltaa viettävät, syömiset pitää hankkia nyyttäriperiaatteella. Eli jokainen tuo jotain, niin että evästä riittää koko illaksi.

Tai sitten kokoontuvat eri iltoina eri kodeissa. Vai onko pojallasi kaveriporukan parhaat pelivermeet?

Vierailija
37/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet perinteisen av-mamman muotoinen, ota tavaksi hiippaloida kotona pelkissä rintaliiveissä ja pikkuhousuissa, kun kaverit ovat kylässä. Aloita myös vegaani-hippivaihe eli ruuaksi esim. höyrytettyä parsakaalia ja soijanakkeja viherpirtelön kera. Alkaa pojilla kummasti muut hengailupaikat houkutella. 

Vierailija
38/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se on. Tämä pitäisi varmaan kertoa vanhemmille jo neuvolassa. Jos yhtään helpottaa, niin todennäköisesti autat lastasi luomaan kestäviä ystävyyssuhteita. Voithan ottaa yhteyttä lasten vanhempiin, jos haluat

Vierailija
39/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet surkea kasvattaja ja uhriutujaäiti. Ota se 17-vuotias vätys mukaasi ruokaostoksille ja pane kantamaan ne. Tai laitat hänet asialle. Et pidä enää varastoissa herkkuja.

Itse olet tämän kaiken mahdollistanut.

Noniin tulihan se sieltä. Naisen syytä. Huono äiti. Millainen sika täällä kärkkyy odottamassa, että pääsee haukkumaan naisia. Hyi mikä oksettava olento oletkaan.

Vierailija
40/262 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Jätä ruuat kylmälaukuissa autoon tai teidän ulkovarastoon. Tuo sisälle vasta, kun vieraat pojat lähtevät. Se opettaa sinun poikasi asettamaan itse rajoja ystävilleen, kun joutuu heidän vuokseen kärsimään nälkää.

Ihanat suomalaiset rajat. Meillä ei ystäviä ruokita, pysykööt poissa