Teinit syövät kaiken mikä irti lähtee ollessani töissä
Voi juma*auta en paremmin sano. Minulla (yh oon) 17-vuotias poika, joka nyt on koko kesän vätystellyt kotona ja ihan kiitettävästi syönyt. No omansa ruokkii, mutta nyt on tässä kaksi kuukautta tuon pojan kaverit asuneet kodissamme iltapäivisin ja aina kun tulee väsyneenä töistä kotiin, jääkaappi on rohmuttu ja lisäksi leivät, murot, keksit, pullat, kaikki mahdollinen vedetty mahoihin.
Pötkyävät meillä vielä iltaruoankin aikoihin ja syövät kuin hevoset. Jos yritän ehdottaa että menisivät kotiinsa, vastauksena ällistynyt tuijotus ja mutinaa että "pelit kesken ja mä saan olla täällä ainaski kasiin asti". Lisäksi jos koetan komentaa, poikani suuttuu verisesti ja seuraavat päivät on pelkkää mulkoilua ja sitä, miten nolo mutsi on.
En voi olla noita vahtimassa ip kun oon töissä eikä oikein lukkoakaan viitsisi jääkaappiin laittaa. Ihan oikeasti nuo teinit syö enemmän kun jaksan automarketista tuoda. Mitä tälle voi tehdä???
Koulut joo alkaneet mutta kun kesällä oppivat, että meillä on aina ruokaa, pesiytyvät iltapäiviksi meille.
Kommentit (262)
Kerro koteihin, huoltajille ja pyydä tuomaan omat eväät pelikekkereihin. 😊🏇🏻
Vierailija kirjoitti:
Sanot että kaverit syövät jatkossa omissa kodeissaan. Ei se nii vaikeaa ole.
No jos luit niin eivät usko ja en oo iltapäivisin kotona kyttäämässä. AP
Pyydä tuomaan omat eväät tai että maksaa murkinasta. Jos ei oo rahaa, niin vaikka siivoamalla.
Sano pojille ystävällisesti, mutta napakasti, että teillä on ruoka-aika kohta ja pojatkin menevät kotiinsa ruokailemaan. Voivat tulla myöhemmin uudestaan, jos koulutehtävät antaa myöten.
Ongelma eivät ole nämä pojat, vaan heidän vanhempansa. Sieltä puuttuu kasvatusote ja ohjaus, että kotona syödään eikä kerjätä kylässä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro koteihin, huoltajille ja pyydä tuomaan omat eväät pelikekkereihin. 😊🏇🏻
Yhdelle oon sanonut nätisti mutta katsoi kuin hullua ja antoi sitten kakskymppisen. Voi v*ttu. Ehkä oon liian pehmeä. En tosin nyt viittisi lopettaa ruoankaan ostamista. AP
Älä osta ruokaa ja muuta syötävää jääkaappiin valmiiksi, jos kerta puhe ei ole tehonnut. Hakekoon ja tehköön itse ruokansa. Yleensä jakavat näin myös kustannuksetkin. Tuon ikäiset syövät kerralla vaikka 500 g lihaa / naama, joten ymmärrän kyllä tuskan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos luit niin eivät usko ja en oo iltapäivisin kotona kyttäämässä. AP
No varaat kaappiin ruokaa vain yhdelle ja ostat lisäruuat kotiin tullessa.
Säännöt selviksi. Älä myöskään osta pullaa, keksiä tai herkkuja.
Ei se 130 kilon ruho syömättä pysy tikissä.
Osta kaappi täyteen kaurapuuroa, kauden halpoja vihanneksi ja vastaavaa...
Leipoo pullaa kunnon satsin pakastimeen jota poika saa tarjota kavereille mutta muita ruokia ei sitten aleta tarjoilemaan.
Olet surkea kasvattaja ja uhriutujaäiti. Ota se 17-vuotias vätys mukaasi ruokaostoksille ja pane kantamaan ne. Tai laitat hänet asialle. Et pidä enää varastoissa herkkuja.
Itse olet tämän kaiken mahdollistanut.
Vierailija kirjoitti:
Lisääntyminen ollut sun oma ja vapaaehtoinen valinta, koeta jaksaa valintasi kanssa! : )
Sinäkin olet jonkun vapaaehtoinen valinta, vai mitä mieltä äitisi on?
Meidän teini söi kerran osan huonekasveista, kun ei kuulemma ollut riittävästi salaattia
Alku oli ihan lupaava mutta pomppas tuossa "mä saan olla täällä ainaski kasiin". Ensi kerralla parempi yritys! 🙈
Sun koti, sinä määräät. Voisko poika muuttaa isälleen, jos sun säännöt ja määräykset ei miellytä?
Toisekseen, voisit nakittaa sen pullamössöpoikasi hommiin. Siivoaa kämpän ja laittaa ruokaa plus käy kaupassa. Jos ei tottele, niin pleikka pois.
No et osta sinne kaappiin mitään. Jos se teini syö koulussa, pärjää kyllä siihen asti että tulet töistä. Ostakoon itse välipalaa jos tarvitsee. Ruuan teet vain kahdelle ja itse otat ensin. Sanot että ei ole varaa ruokkia koko kylää.
No piilota ne ruoat ..helposti voi pullat ja keksit kätkeä vaikka omaan vaatekaappiin. Tai älä osta ollenkaan.
Kaappiin ja pakastimeen kaikkea halpaa ja pahaa, jonka valmistus vaatii jo vähän vaivaa esim. useampi pussi makaronia ja pastaa, halvinta Coop/Xtra ketsuppia, ei todellakaan mitään Heinzia, puurohiutaleita, hernekeittopurkkeja, näkkäriä, nuudelia, pakkaseen herne-maissi-paprikaa jne. Tuossa tilanteessa kaappeihin ei todellakaan mitään helppoja ja kalliita herkkuja. Kun tarjolla ei ole mitään herkkuja, korkeintaan jotain halpamerkin Coop/Xtra halpoja ja pahoja keksejä niin tilanne varmasti muuttuu.