Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vttu vaivaa ihmisiä, jotka kävelevät työkavereiden ohi tervehtimättä tai mitenkään noteeraamatta??

Vierailija
14.08.2024 |

Ihan kuin ei olisi olemassakaan. Ei ole vissiin kotona tai koulussakaan opetettu yhtään mitään?

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ainakin autismi

Niin mullakin ja osaan silti moikata ihmisiä.

Vierailija
82/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei ole mistään muusta kuin peruskäytöstavoista: hei, kiitos, anteeksi, ole hyvä yms. joita kuuluu sanoa kaikkialla. 

Millaiselle ihmiselle nämä ovat niin helvetin vaikeita asioita? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat niin omissa ajatuksissaan, että eivät huomaa sinua, ap!

Ovatko kuurojakin myös?

Vierailija
84/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys ei ole mistään muusta kuin peruskäytöstavoista: hei, kiitos, anteeksi, ole hyvä yms. joita kuuluu sanoa kaikkialla. 

Millaiselle ihmiselle nämä ovat niin helvetin vaikeita asioita? 

Vajaaälyiselle.

Vierailija
85/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entisellä työpaikalla oli rouvia, jotka käveli ohi sanomatta mitään ja sitten meni välittömästi juoruamaan nurkan taakse: Tuo tyttö ei sanonut huomenta. En tiedä miksi eivät itse voineet sanoa ensin. Olisin toki vastannut. Itse olen kai vähän Aspergeri, tervehtiminen ei välttämättä aina tule mieleen. 

Vierailija
86/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoiset hyypiöt ovat persuja jotka tervehtivät vain toisia persuja H E I L-huudahduksin

Vierailija
87/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tätä erikoista psykososiaalista jälkeenjääneisyyttä joskus paljonkin.  

Vierailija
88/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin tai nyökkään mutta siinä se onkin. Jos asia ei koske työtä niin älä tule lätisemään serkunkaimantyttäresi ripulista minulle missään vaiheessa kesken työpäivän. Minulla ei ole sinulle mitään asiaa mikä ei koske työtä. Minä en halua vastailla sinun typeriin kysymyksiisi tai kuulla kuinka lomallasi uitit sorsaa kylpyammeessasi enkä olla missään tekemisissä kanssasi muutoin kuin pakollisten asioiden vuoksi. Pidä siis turpasi kiinni. Mutta voin toki tekohymyillä ja tervehtiä jotta sinä olet tyytyväinen mutta muuten sinä et ole minulle mitään muuta kuin pakollinen haitake.

Vierailija
89/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen. Rasitun ihmisistä todella paljon. Tuntuu vaan raskaalta minkäänlainen kanssakäyminen.

Vierailija
90/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tajunnut näitä, vaikka itsekin olen sosiaalisesti tumpelo ja hiljainen. Miten joillekin voi olla niin vaikeaa sanoa moi tai huomenta? Ei siinä tarvi sen enempää alkaa juoruilemaan. Kun jotkut eivät ihan oikeasti edes vastaa ollenkaan vaikka heitä tervehtisi ensin. Katsovat vain kuin halpaa makkaraa. 

Vierailija
91/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä tervehdi juuri kukaan, paitsi jotkut tietyt tyypit jotka on erityisen hyviä kavereita keskenään ja käyvät yhdessä lounaillakin. Eikä kyllä tänne avokonttoriin, jossa tehdään äärimmäisen keskittymistä vaativaa työtä, kaivata turhaa häiriötä tervehtimisistä tai turhista höpinöistä muutenkaan. Samassa tilassa on meitä nelisenkymmentä, eikä ole mitään sermejä edes välissä, kyllä ne tervehtimisetkin häiritsisivät aika vahvasti.

Miksi ihmeessä noin vaativassa ja keskittymistä vaativassa työssä on avokonttori? 

Vierailija
92/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupaan, että jos joka aamu systemaattisesti tervehdit jokaista työkaveria iloisesti kuuluvalla äänellä ja kunnolla silmiin katsomalla, LÄHES jokainen alkaa automaattisesti tervehtimään sinua, kun oppii että tämä on se hyvä tyyppi, joka aina tervehtii.

Hyvä tyyppi. Tuo kuulostaa jokseenkin dominoivalta käytökseltä. 

Vierailija
93/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia eri osastojen välillä, tai jos olet "alemmalla tasolla". Joskus töissä moikkasin vanhempaa, toisella osastolla työskentelevää, joka varmasti tiesi että olemme samassa firmassa töissä... Käveli ohi, kuin en olisi ollut olemassakaan. 

Vierailija
94/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vaikka on jo tervehditty aamulla ja hämmentyy, kun työkaveri myöhemmin päivällä tervehtii kuin ei muistaisi, että ollaan jo työskennelty samassa tilassa muutaman tunnin ajan. Toisena, jos kollegalla on juuri samalla hetkellä menossa keskustelu asiakkaan kanssa niin tervehdin sitten, kun hän on saanut asiakaspalvelutilanteen hoidettua.

Vierailija
95/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvosokea, en tunnista jos vaatteet vaihtuu työkavereilla tiuhaan tai kampaus, meikki jne.

Sekä lievää autismia.

Etkä osaa sanoa hei, jos joku tervehtii?

T. autisti

Öö totta kai!?

Ei ole ongelma sanoa takaisin. Kyse oli lähinnä siitä että tunnistaako tuttua tai muistaako sanoa nähdessä,sekä jos on jokin tilanne päällä hoksaako.

Vierailija
96/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1978 syntyneet vielä tervehtii, mutta noin 1980 eteen päin ei hirveästi. Syynä muutto töiden perässä ja pätkätöiden yleistyminen. Kehenkään ei kerkeä tutustumaan. Aika luontaista että tervehdyksistä luovutaan. Yksi tervehdys vie työajasta sekunnin ja nykyään kun vessataukojakaan ei kerkeä pitämään niin ei kauheesti kiinnosta moikkailut

Vierailija
97/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua vaivaa se vīttu että olen siellä ansaitsenassa rahat laskujen maksamiseksi, en mielistelemässä ketään, en hankkimassa ystäviä. Opettele erottamaan työelämä ja seuraelämäsi. 

Mistä lähtien tervehtiminen on ollut mielistelyä?

Kellään ei ole oikeutta vaatia minulta mitään. Se on oikeastaan henkinen pahoinpitely, raiskaus. 

Vierailija
98/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1978 syntyneet vielä tervehtii, mutta noin 1980 eteen päin ei hirveästi. Syynä muutto töiden perässä ja pätkätöiden yleistyminen. Kehenkään ei kerkeä tutustumaan. Aika luontaista että tervehdyksistä luovutaan. Yksi tervehdys vie työajasta sekunnin ja nykyään kun vessataukojakaan ei kerkeä pitämään niin ei kauheesti kiinnosta moikkailut

Juuri näin. Vain tuttuja tervehditään. Tuttuja ei nykyään muodostu. Tarvitaan vuosia samalla paikalla oloa.

Vierailija
99/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko sotealalla

Vierailija
100/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku itseään täynnä oleva kouluavustaja? 😦 mulla on niin vaikeaaaaaaaa .....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme