Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vttu vaivaa ihmisiä, jotka kävelevät työkavereiden ohi tervehtimättä tai mitenkään noteeraamatta??

Vierailija
14.08.2024 |

Ihan kuin ei olisi olemassakaan. Ei ole vissiin kotona tai koulussakaan opetettu yhtään mitään?

Kommentit (159)

Vierailija
101/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan (viimeiset 30 vuotta) vapaa kasvatus ja sitä kautta yleistynyt narsismi.

Vierailija
102/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sanatonta viestintää aiheesta "olen täysin wittuuntunut tähän työpaikkaan ja lähden kohta nostelemaan, mulkut".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistymättömiä moukkia ne on, unohda.

Vierailija
104/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan (viimeiset 30 vuotta) vapaa kasvatus ja sitä kautta yleistynyt narsismi.

Vanhempien ylipitkät työpäivät tekee sen automaattisesti.

Vierailija
105/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät kykene tervehtimään, koska kotikasvatus on ollut puutteellista. Ihminen on jäänyt jotenkin lapsen tasolle, jos ei kykene vastaamaan tervehdykseen. Tosin hyvin kasvatetut lapsetkin tervehtivät reippaasti. 

Vierailija
106/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on juurettomia. Tuntemattomia ja pätkätyöläisiä on turha tervehtiä. Ei kukaan aidosti tarkoita sitä, vaan tavan vuoksi robottimaisesti ääntelevät. Töiden perässä muutetaan ja muutenkin. Tavatut ihmiset menevät sekaisin muistoissa. Enemmistö tervehtii vain aidosti tuttuja.

Vierailija
107/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö käytävällä ja sisääntulossa voida kävellä myös ilman jatkuvaa tervehtimistä, ihan omissa ajatuksissaan, ellei kaveri halua jutella joskus. Pokkurointia. Niska tulee kipeäksi jos nyökitään koko ajan? Bussikuskien asento hirvittää myös, ellei penkki käänny.

Vierailija
108/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1978 syntyneet vielä tervehtii, mutta noin 1980 eteen päin ei hirveästi. Syynä muutto töiden perässä ja pätkätöiden yleistyminen. Kehenkään ei kerkeä tutustumaan. Aika luontaista että tervehdyksistä luovutaan. Yksi tervehdys vie työajasta sekunnin ja nykyään kun vessataukojakaan ei kerkeä pitämään niin ei kauheesti kiinnosta moikkailut

Miten se vie enemmän aikaa, jos ohikulkiessa päästää suustaan yhden lyhyen sanan?

Vierailija
109/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö käytävällä ja sisääntulossa voida kävellä myös ilman jatkuvaa tervehtimistä, ihan omissa ajatuksissaan, ellei kaveri halua jutella joskus. Pokkurointia. Niska tulee kipeäksi jos nyökitään koko ajan? Bussikuskien asento hirvittää myös, ellei penkki käänny.

Mikäs ihmisvirta sun työpaikalla kuleksii, eikö ne tee töitä? 

Vierailija
110/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa tehtaassa samassa hallissa jotain 80 ihmistä, niin ihan kaikkia ei tule moikattua.

Jotenkin aina yhtä vaivaannuttavaa, kun tullaan jonkun työkaverin kanssa samalla pitkällä käytävällä vastaan ja 30 metriä tulee katseltua tiukasti eteenpäin tai tsekkailtua vähän sivuille ja vasta siinä viiden metrin päässä otetaan katsekontakti ja nyökätään.

Vierailija
111/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joillekin tuollainen koska eivät itse vastanneet minulle kun yritin useana aamuna tervehtiä. Sitten lopetin. Sinuna lopettaisin myös, säästät energiaasi.

Niille sanon jotka sanovat takaisin. 

Vierailija
112/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työpaikalla ei moikkaa? Koska mä hyvin usein en huomaa omia kavereitakaan kaupoissa tms, en vaan kiinnitä huomiota muihin tai olen niin ajatuksissani. Moni on luullut että olen suuttunut, kun en moikkaa, mut ei, en vaan tosiaan huomaa. Duunissa eri juttu tietysti.

Vierailija
113/159 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tervehdi pomot eikä päälliköt. Me suorittavan tason tekijät tervehdimme. 

Kirjaimellisesti kahden kerroksen väkeä. 

Vierailija
114/159 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis työpaikalla ei moikkaa? Koska mä hyvin usein en huomaa omia kavereitakaan kaupoissa tms, en vaan kiinnitä huomiota muihin tai olen niin ajatuksissani. Moni on luullut että olen suuttunut, kun en moikkaa, mut ei, en vaan tosiaan huomaa. Duunissa eri juttu tietysti.

Työpaikalla nimenomaan ja porttien sisäpuolella ei ole muita kuin työntekijöitä, joten ei tarvitse edes erikseen tunnistaa tai huomata kuka on kyseessä.

Ap

Vierailija
115/159 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikä vaivaa sitä joka kilahtaa siitä tervehtiikö vai ei. Tervehtiminen kyllä kuuluu hyviin tapoihin. Ei maailma johonkin tervehtimisen kaadu

Vierailija
116/159 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä vaivaa sitä joka kilahtaa siitä tervehtiikö vai ei. Tervehtiminen kyllä kuuluu hyviin tapoihin. Ei maailma johonkin tervehtimisen kaadu

Ei kaadu, mutta hämmästyttää tuollainen moukkamaisuus.

Ap

Vierailija
117/159 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämmöiseen työpaikkaan pitäis vaihtaa toisesta työstä?

Vierailija
118/159 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupaan, että jos joka aamu systemaattisesti tervehdit jokaista työkaveria iloisesti kuuluvalla äänellä ja kunnolla silmiin katsomalla, LÄHES jokainen alkaa automaattisesti tervehtimään sinua, kun oppii että tämä on se hyvä tyyppi, joka aina tervehtii.

Tein näin nykyisessä työpaikassani. Useimmat alkoivat vastata parissa päivässä - viikossa, yhden kanssa meni useampi kuukausi. Nyt sit hänen kanssaan jutellaan välillä muutakin, ei puhu kenenkään muun kanssa koskaan.

Vierailija
119/159 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehdin tai nyökkään mutta siinä se onkin. Jos asia ei koske työtä niin älä tule lätisemään serkunkaimantyttäresi ripulista minulle missään vaiheessa kesken työpäivän. Minulla ei ole sinulle mitään asiaa mikä ei koske työtä. Minä en halua vastailla sinun typeriin kysymyksiisi tai kuulla kuinka lomallasi uitit sorsaa kylpyammeessasi enkä olla missään tekemisissä kanssasi muutoin kuin pakollisten asioiden vuoksi. Pidä siis turpasi kiinni. Mutta voin toki tekohymyillä ja tervehtiä jotta sinä olet tyytyväinen mutta muuten sinä et ole minulle mitään muuta kuin pakollinen haitake.

Huh. Kauhistuttavan pelottava ihminen olet puheinesi.

Vierailija
120/159 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta, että toimarikaan ei sano mitään, vaikka tulee samaan hissiin.

Mulla oli alussa työkaveri, joka tervehti nimeltä toista työkaveria. Tuntui tosi ikävälle, kun olet siinä vieressä etkä ole tervehtimisen arvoinen.

Tässä yksi esimerkki,  miksi itse en myöskään vaivaudu sanomaan mitään. Näitä tilanteita vuodesta toiseen...Ennen tervehdin kaikkia,  nyt ei pääsääntöisesti ketään enää.