Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaminen ei ole Rosalle mahdollista, vaikka vuokrankorotukset tekevät elämästä selviytymistä

Vierailija
14.08.2024 |

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010615916.html

Mitä mieltä? Minusta vaikea ymmärtää, jos lääkäri on autismin perusteella kieltänyt muuttamasta kohtuuhintaiseen asuntoon. 

Kommentit (1661)

Vierailija
1521/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja avovaimo saadaan puhtaana käteen palkkaa 2k ja 3k. Asutaan pikkukaupungissa vuokralla 46 neliön kerrostalossa, vuokrakulut 700e kuussa. 60-luvun asunto, ei saunaa. Ihan mukavaa ja tilavaa elämää, vaikka on meilläkin paljon kirjoja ym. keräilytavaraa.

Vierailija
1522/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei te jotka kirjoitatte 'sosiaalidemokraattinen' niin mihin te oikein viittaatte?

Jos tarkoitatte puoluetta, niin se on kyllä sosialidemokraattinen ja sillä alkuosalla viitataan sosialismiin. Yhdellä a-kirjaimella siis.

Puolue ei ole mikään sosiaalinen laitos.

Pitäkäähän nämä kaksi erillään.

Puolue edistää sosiaalidemokraattista politiikkaa eli on sosiaalidemokraattinen. Puolueen nimi on eri asia. Organisaatioiden nimet eivät aina noudata suomen kielen sääntöjä. Lisätietoa https://www.kotus.fi/nyt/kysymyksia_ja_vastauksia/nykysanastosta/sosiaa…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työkaveri, jolla on taipumusta masennukseen, on adhd, persoonallisuushäiriö, biseksuaali, jotain muutakin kremppaa on. On silti saanut valmiiksi korkeakoulututkinnon ja käy töissä, maksaa elämisensä ihan itse. Ei syytä ongelmistaan ketään, vaan on hyväksynyt omat ominaisuutensa ja keksinyt itselleen sopivat toimia. 

Vaikka joillakin on vähän haastavammat lähtökohdat kuin toisilla, niin silti niiden kanssa voi oppia elämään. Ei ole yhteiskunnan tehtävä kääriä pumpuliin ja syöttää kotiin kaikkia, joilla on vaikeuksia. Sekin on fakta, että harvalla meistä on täysin ehjä elämä ilman sairauksia tai muita vaikeuksia.

Sekin on fakta, että monella meistä on täysin rikkonainen elämä sairauksineen ja vaikeuksineen. Toisten syyttäminen ongelmistaan, tai syyttämättä jättäminen, ei asi

Kyyyyl. Mutta jos päättää käyttää sairauksiaan tekosyynä kaikkeen ja pitää niistä kaikin voimin kiinni kun on niin rakastunut oman identiteettiinsä sairastavana yksulönä, niin ikinä ei voi parantua.

Pyydän, että kerrot, mihin nuo tietosi perustuvat. Kuulutko moniammatilliseen hoitotiimiin, jolla on käytettävissä kuvailemasi aineisto Rosan tilanteesta? Kirjoituksesi on niin asiantunteva. että hipoo jo salassapitovelvollisuuden rikkomista.

Vierailija
1524/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän Rosan tuskan. Kyllä sitä itselläkin mielenterveys järkkyisi, jos yli kymmenen vuotta olisin pyrkinyt työkyvyttömyyseläkkeelle ja hylsyjä tulee yritys toisensa jälkeen.

https://www.biltema.fi/tyokalut/kasityokalut/hylsytyokalut/hylsyt/hylsy…;

Tätäkö tarkoittaa hylsysarja. 

Tiedätkö, mitä tarkoittaa puujalkavitsi?

Vierailija
1525/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikkumisesteisen pysäköintunnus (ent. vammaisen pysäköintilupa) ei liity millään tavalla siihen, onko liikkumisesteisellä itsellään ajokorttia.

"Liikkumisesteisen pysäköintitunnus on henkilökohtainen. Tunnusta voidaan käyttää vain siinä ajoneuvossa, jossa luvanhaltija on kuljettajana tai kuljetettavana."

Käsittääkseni kriteerit luvan saamiseen ovat aika korkeat. Mutta käytetään tuota lupaa härskisti väärin. Esim parkkeeraraan invapaikalle, vaikka se, jonka vuoksi lupa on, ei ole kyydissä.

Aiemmissa kirjoituksissa ehdotettiin Rosalle työtä, johon ei tarvitse mitään koulutusta, kuten siivoojan tai taksikuskin hommia. Viite siihen jäi kommentistani pois, ajokortista kirjoittaessani. Sori siitä. Kokemuksesta tiedän, ettei ajokortti ole luvan saamisen edellytys, eikä luvan saaneen itse tarvitse sitä autoa ajaa. Meillä oli perheessä tilanne, jossa invaluvallista kuljetin hänen autollaan, jota ei itse pystynyt ajamaan. Vein hänet kerran syöpähoitoja saamaan.  Huonon kuntonsa vuoksi hain pyörätuolin jolla työnsin hänet sairaalaan. Koska hoidot kestävät kauan, lähdin hoitamaan hänen muita asioitaan sillä aikaa. En ehtinyt auton ovea avata, kun "kunnon kansalainen" sylki roiskuen tuli huutamaan, kuinka *** olen. Jos ei olisi itkettänyt niin paljon omaiseni sairaus ja oma pelkoni ja väsymykseni, olisin vetänyt turpaan, jos olisi ollut voimia. Menin autoon ja itkin. 

Vierailija
1526/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työkaveri, jolla on taipumusta masennukseen, on adhd, persoonallisuushäiriö, biseksuaali, jotain muutakin kremppaa on. On silti saanut valmiiksi korkeakoulututkinnon ja käy töissä, maksaa elämisensä ihan itse. Ei syytä ongelmistaan ketään, vaan on hyväksynyt omat ominaisuutensa ja keksinyt itselleen sopivat toimia. 

Vaikka joillakin on vähän haastavammat lähtökohdat kuin toisilla, niin silti niiden kanssa voi oppia elämään. Ei ole yhteiskunnan tehtävä kääriä pumpuliin ja syöttää kotiin kaikkia, joilla on vaikeuksia. Sekin on fakta, että harvalla meistä on täysin ehjä elämä ilman sairauksia tai muita vaikeuksia.

Sekin on fakta, että monella meistä on täysin rikkonainen elämä sairauksineen ja vaikeuksineen. Toisten syyttäminen o

Pitäisikö psyyk. sairaita ja/tai masentuneita sylkeä teidän mielestänne? Oikeasti?

Vierailija
1527/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän Rosan tuskan. Kyllä sitä itselläkin mielenterveys järkkyisi, jos yli kymmenen vuotta olisin pyrkinyt työkyvyttömyyseläkkeelle ja hylsyjä tulee yritys toisensa jälkeen.

https://www.biltema.fi/tyokalut/kasityokalut/hylsytyokalut/hylsyt/hylsy…;

Tätäkö tarkoittaa hylsysarja. 

Tiedätkö, mitä tarkoittaa puujalkavitsi?

Kavitsi on sukunimi, mutta mikä on puujal?

Vierailija
1528/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on fakta, että monella meistä on täysin rikkonainen elämä sairauksineen ja vaikeuksineen. Toisten syyttäminen o

Kommentti on yleisellä tasolla. Näitä kaikkeen mahdolliseen sairastuneita ja niitä tekosyynä jokaiseen elämän vastoinkäymiseen käyttäviä on muitakin.  

Vierailija
1529/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikkumisesteisen pysäköintunnus (ent. vammaisen pysäköintilupa) ei liity millään tavalla siihen, onko liikkumisesteisellä itsellään ajokorttia.

"Liikkumisesteisen pysäköintitunnus on henkilökohtainen. Tunnusta voidaan käyttää vain siinä ajoneuvossa, jossa luvanhaltija on kuljettajana tai kuljetettavana."

Käsittääkseni kriteerit luvan saamiseen ovat aika korkeat. Mutta käytetään tuota lupaa härskisti väärin. Esim parkkeeraraan invapaikalle, vaikka se, jonka vuoksi lupa on, ei ole kyydissä.

Aiemmissa kirjoituksissa ehdotettiin Rosalle työtä, johon ei tarvitse mitään koulutusta, kuten siivoojan tai taksikuskin hommia. Viite siihen jäi kommentistani pois, ajokortista kirjoittaessani. Sori siitä. Kokemuksesta tiedän, ettei ajokortti ole luvan saamisen edellytys, eikä luvan saaneen itse tarvit

Mä ihmettelen näitä kunnon kansalaisia. Mulla ainakin on esim kaupan parkkiksella muutakin tekemistä kuin kyylätä, että kuka parkkeeraa ja minkälaisella luvalla invapaikalle. Ehkä kiinnostaisi, jos joskus kyseinen lupa tulee tarpeelliseksi. Yleinen harhaluulo näyttää olevan, että sen saa vain vammainen kuski. 

Vierailija
1530/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljon sairaampia ihmisiä (kuten minä) on yhä sitkeästi työelämässä. Siksi sylettää järjestelmän väärinkäyttäjät, tyypit joilla on energiaa vaikka mihin. Paitsi töihin, tai edes muuttamiseen.

Näille käy huonosti:åååå

kuka ei tajua että tukien alasajo on vasta alkanut. Mitä noi tekee nelikymppisenä, kun yhteiskunta ei maksa enää sitä yksiötäkään, eikä kukaan palkkaa?

Vierailija
1531/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin pitää olla tavaroille oma paikka ja siksi en omista paljon tavaraa. Ihan vitsillä mietin, olenkohan autisti, mutta en taida olla. Lapsenakin mun kaikilla tavaroilla oli oma paikkansa ja jos joku siirsi mun tavaroita ilman lupaa, meni hermot. Minulla ei ole koskaan ollut paljon tavaraa, kun olisi mahdotonta löytää isolle määrää tavaraa oma paikkansa, olisi vaikeaa siivota ja ne tavarat vyöryisi päälle. Mietin vaan, johtuuko osa tuon naisen ongelmista sittenkin siitä, että tavaraa on liikaa. On se hankalaa siivota, jos tavaraa on paljon. 

On ihan normaalia ajatella että tavaroille tulee olla paikka. 

Vierailija
1532/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin pitää olla tavaroille oma paikka ja siksi en omista paljon tavaraa. Ihan vitsillä mietin, olenkohan autisti, mutta en taida olla. Lapsenakin mun kaikilla tavaroilla oli oma paikkansa ja jos joku siirsi mun tavaroita ilman lupaa, meni hermot. Minulla ei ole koskaan ollut paljon tavaraa, kun olisi mahdotonta löytää isolle määrää tavaraa oma paikkansa, olisi vaikeaa siivota ja ne tavarat vyöryisi päälle. Mietin vaan, johtuuko osa tuon naisen ongelmista sittenkin siitä, että tavaraa on liikaa. On se hankalaa siivota, jos tavaraa on paljon. 

On ihan normaalia ajatella että tavaroille tulee olla paikka. 

Helpompi järjestelläkin, kun kaikella on paikka.

Vierailija
1533/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nämä asiat missään tyhjiössä tapahdu. Pitäisin mahdollisena ja jopa todennäköisenä, että Rosan vanhemmat on tässä leikissä mukana. Todennäköisesti vanhemmat toimivat omaishoitajana tai nostavat jotain muita etuuksia siitä, että päivittäin avustavat monivammaista tytärtään.

Kenties jopa vanhemmat ovat keksineet, että tällä konstilla aikoinaan pääsivät ikävistä työelämän velvoitteista eroon? Rosallahan on omien sanojensa mukaan erittäin vahva epävakaa persoonallisuus eli sen perusteella voisi olla puhuttavissa mukaan vähän mihin höpsötykseen vaan.

Ja yleensä vanhemmat ovat aiheuttanut epävakaan persoonahäiriön kasvatuksella. Epävakaa ei nimittäin ole synnynnäistä ja siitä voi parantua viidessä vuodessa jos haluaa

Vierailija
1534/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaat olla kristillisesti nöyrä? Siis pitääkö sairaan olla kristillisesti nöyrä, että saa hoitoa?

Samaan tapaan kuin Rosa vääntelet kaikki ihan sairaaseen muotoon. 😆

Eikö olisi taas korkea aika sinun esittää Rosaa täällä ja haukkua ihmisiä persuiksi ja mitä kaikkea mielesi keksiikään täällä kertaa?

Vierailija
1535/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja paljon sairaampia ihmisiä (kuten minä) on yhä sitkeästi työelämässä. Siksi sylettää järjestelmän väärinkäyttäjät, tyypit joilla on energiaa vaikka mihin. Paitsi töihin, tai edes muuttamiseen.

kuka ei tajua että tukien alasajo on vasta alkanut. Mitä noi tekee nelikymppisenä, kun yhteiskunta ei maksa enää sitä yksiötäkään, eikä kukaan palkkaa?

Fakta on se, että et tunne Rosaa etkä tiedä ttuakaan hänen sairauksien tasosta.

Olet yhä työelämässä, ja ihan "sitkeästi". No hienoa. Pidä siitä kiinni, älä tule tänne ulisemaan väärinkäyttäjistä kun et henkilöitä ja heidän tilannetta tunne.

"Mitä noi tekee nelikymppisenä", no Rosa on 44 vuotias, joten tätä se tekee.

Vierailija
1536/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet yhä työelämässä, ja ihan "sitkeästi". No hienoa. Pidä siitä kiinni, älä tule tänne ulisemaan väärinkäyttäjistä kun et henkilöitä ja heidän tilannetta tunne.

Kyllä se aika paljon kertoo jo ihmisestä jos energiaa riittää tekemään jatkuvasti tikusta asiaa, oli asia mikä tahansa, sekä kaiken maailman kissanristiäisissä juoksemiseen, aktivismiin yms, hommaan, mutta heti jos pitäisi ottaa vastuu itsestä, edes pienesti, niin se on heti pois suljettu juttu tai mukamas uhka mielenterveydelle.

Vierailija
1537/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se aika paljon kertoo jo ihmisestä jos ene

Deal with it. Tuollaisia ihmisiä on suomi pullollaan. Samoin alkoholisteja, narkkareita, eläkeläisiä. Lihoiksi vaan kaikki tai sitten yritetään jotenkin selvitä tässä kaikki yhdessä..

Vierailija
1538/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se aika paljon kertoo jo ihmisestä jos ene

Tämä valikoiva jaksaminen kertoo paljon. Samoin muiden syyttely kertoo kyvyttömyydestä ottaa vastuuta itsestään. 

Vierailija
1539/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Päästäisivät vaan sairaseläkkeelle sitten niin loppuisi tuo veivaus ja tappelu ja byrokratian kautta resurssien tuhlaus. Ei tuo työtä tule koskaan tekemään. Ja paskalla palkalla työtä tekevät duunarit itkemässä asiasta täällä vauva-forumilla ei sitä muuta.

Vierailija
1540/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

SIksi nämä jotka vaativat isompaa osaa kuin mitä muille suodaan ovat [sensuroitu]. Ihan kuin joku voisi pitää liian kalliin kämpän veronmaksajien piikkiin, kun voi tulla mt-oireita ja on paljon kirjoja. Ihan varmasti jokainen keksii tekosyyn olla muuttamatta, jos tuollaiset naurettavuudet menee kelassa läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi