Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaminen ei ole Rosalle mahdollista, vaikka vuokrankorotukset tekevät elämästä selviytymistä

Vierailija
14.08.2024 |

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010615916.html

Mitä mieltä? Minusta vaikea ymmärtää, jos lääkäri on autismin perusteella kieltänyt muuttamasta kohtuuhintaiseen asuntoon. 

Kommentit (1661)

Vierailija
1501/1661 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työkaveri, jolla on taipumusta masennukseen, on adhd, persoonallisuushäiriö, biseksuaali, jotain muutakin kremppaa on. On silti saanut valmiiksi korkeakoulututkinnon ja käy töissä, maksaa elämisensä ihan itse. Ei syytä ongelmistaan ketään, vaan on hyväksynyt omat ominaisuutensa ja keksinyt itselleen sopivat toimia. 

Vaikka joillakin on vähän haastavammat lähtökohdat kuin toisilla, niin silti niiden kanssa voi oppia elämään. Ei ole yhteiskunnan tehtävä kääriä pumpuliin ja syöttää kotiin kaikkia, joilla on vaikeuksia. Sekin on fakta, että harvalla meistä on täysin ehjä elämä ilman sairauksia tai muita vaikeuksia.

Sekin on fakta, että monella meistä on täysin rikkonainen elämä sairauksineen ja vaikeuksineen. Toisten syyttäminen ongelmistaan, tai syyttämättä jättäminen, ei asiaa muuksi muuta. Ei paranna eikä pahenna.  Ei

Minä kärsin vakavasta masennuksesta ja ahdistuksesta. Käyn töissä ja maksan asumiseni ihan itse. Sylettää tämmöiset roosat.

Vierailija
1502/1661 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli myös juttu toisesta yhteiskunnan vähäosaisista eli henkilöstä, jolla oli mielenterveyden ongelmien tähden vaikeuksia arjen hallinnassa. Tämä henkilö ei kuitenkaan syyttänyt yhteiskuntaa rajoitteistaan. Joku verkossa kommentoija totesikin sitten, että asenne on kohdallaan eikä henkilö nuku Ruususen Wunta. Selvä viittaus Roosaan ja aiempaan artikkeliin, jossa ei kriittisiä kommentteja julkaistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1503/1661 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työkaveri, jolla on taipumusta masennukseen, on adhd, persoonallisuushäiriö, biseksuaali, jotain muutakin kremppaa on. On silti saanut valmiiksi korkeakoulututkinnon ja käy töissä, maksaa elämisensä ihan itse. Ei syytä ongelmistaan ketään, vaan on hyväksynyt omat ominaisuutensa ja keksinyt itselleen sopivat toimia. 

Vaikka joillakin on vähän haastavammat lähtökohdat kuin toisilla, niin silti niiden kanssa voi oppia elämään. Ei ole yhteiskunnan tehtävä kääriä pumpuliin ja syöttää kotiin kaikkia, joilla on vaikeuksia. Sekin on fakta, että harvalla meistä on täysin ehjä elämä ilman sairauksia tai muita vaikeuksia.

Sekin on fakta, että monella meistä on täysin rikkonainen elämä sairauksineen ja vaikeuksineen. Toisten syyttäminen ongelmistaan, tai syyttämättä jättäminen, ei asiaa muuksi muuta. Ei paranna eikä pahenna.  Ei

Kyyyyl. Mutta jos päättää käyttää sairauksiaan tekosyynä kaikkeen ja pitää niistä kaikin voimin kiinni kun on niin rakastunut omaan identiteettiinsä sairastavana yksilönä, niin ikinä ei voi parantua. 

Vierailija
1504/1661 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarissa oli myös juttu toisesta yhteiskunnan vähäosaisista eli henkilöstä, jolla oli mielenterveyden ongelmien tähden vaikeuksia arjen hallinnassa. Tämä henkilö ei kuitenkaan syyttänyt yhteiskuntaa rajoitteistaan. Joku verkossa kommentoija totesikin sitten, että asenne on kohdallaan eikä henkilö nuku Ruususen Wunta. Selvä viittaus Roosaan ja aiempaan artikkeliin, jossa ei kriittisiä kommentteja julkaistu.

Asenne ei korjaa kaikkea, mutta siitä on paljon apua.

Vierailija
1505/1661 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rosalla ukkokaveri? Mutta vauvan expertithän tiesi kertoa faktaa että Rosalla on munat ja menee naisten Oodin vessaan vaan kyyläämään naisia koska on kuitenkin heteromies.

Mitäköhän muitakin "faktoja" nämä sankarit täällä levittelevät ilman minkäänlaista tietämystä tai kosketusta realiteetteihin?

Totta kai Rosa pitää miehistä. Ihan varmasti olisi kuuluttanut joka paikassa jos olisi sukupuolivähemmistön lisäksi myös seksuaalivähemmistöä. 🤣

Rosa on ihan ehta heteronainen, siinä missä av-mammatkin!

Mutta vain Rosa voi heistä olla varma, ettei mies ole kiinnostunut hänestä pimssin vuoksi. 🤣

Sinulla on sitten kokemusta asiasta vai mistä tiedät?

Vierailija
1506/1661 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvasti heität ilmoille täysin naurettavia hypoteeseja ja väittämitä, vailla mitään totuuspohjaa. Sitten hoet niitä joka viestissäsi niinku ne olisivat jo faktoja, ja sitten kun ilmenee että olit tapasi mukaan väärässä ja projisoit vaan omia fantasioitasi/pelkojasi/provojasi, ignoroit ja ohitat tämän täysin ja alat jauhaa taas jotain uutta harhaasi.

Eikö sinua oikeasti hävetä yhtään? Ota vastuu puheistasi ja toimistasi kun niin kovasti sitä Rosaltakin rummutat.

Humalassa jotkut tuppaavat keksimään satuja ja liioittelemaan asioita.

Vierailija
1507/1661 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäinkin sen suhteen, miten muut asennoituu sinuun.

Minä olen työkyvytön itsekin ja kaikenlaisilla romukoppadiagnooseilla, eli olen työttömänä työnhakijana sitten väärin perustein. 

Kukaan ei koskaan Kohtele minua muuta kuin arvostavasti ja myötätunnolla. 

Koska minä en huuda ja räyhää ja vaadi, vaan olen kohtelias ja ystävällinen ja teen aina esim työvoimaviranomaisille selväksi että ymmärrän kyllä miten hankalassa välikädessä hekin ovat. 

Ja tietysti kohdallani ilmeisesti näkee jo naamasta, että teen kyllä kaikkeni itse kohentaakseni tilannettani, vaikkei se vielä ole mihinkään johtanutkaan. 

Olen muuten itsekin autisti, ja jos minun psykologinen pelisilmäni riittää sen ymmärtämiseen, että kristillinen nöyryys vie pidemmälle kuin rähjääminen, luulisi sen olevan selvää kaikille? 

Toki minulla on suunnaton kilpailuetu: hyvä parisuhde. Koska en itse voi tehdä juuri mitään, keskityn mieheeni ja sen hyvinvointiin ja yritän olla sille kannustaja. Pysyn siten välillisesti kiinni normaalissa elämässä kun kuuntelen sen työ- ja harrastusjuttuja, ja tämä estää minua käpertymästä itseeni ja muuttumasta itsekkäästi. 

Minäkin olen sairastanut vakavaa masennusta toistuvasti. Kyllä siitäkin eroon pääsee. Valitettavasti kukaan muu ei tee sitä työtä puolestasi, kun uudelleenohjelmoit aivosi. 

Vierailija
1508/1661 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen työkyvytön itsekin ja kaikenlaisilla romukoppadiagnooseilla, eli olen työttömänä työnhakijana sitten väärin perustein. 

Koska minä en huuda ja räyhää ja vaadi, vaan

Tämä niin miljoona kertaa. Tsemppiä sinulle!

Vierailija
1509/1661 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei asenne mitään diagnooseja korjaa eikä esimerkiksi sitä, että nykyään ei täysin terveetkään välttämättä työllisty. Mutta jos kaikki mitä elämässä on pielessä, on jonkun muun kuin omaa syytä eikä huomiota kiinnitetä siihen, mihin voi itse vaikuttaa, niin asenteessa on vikaa. 

Vierailija
1510/1661 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla autismi ja tans samassa henkilössä? Eikö tanshenkiset juuri ole erittäin huomionkipeitä jaa tekevät transitiosta suuren numeron? Kuinka siis voisi olla autistinen itseensäkäpertyvä surkea olento?

Voi. Eivät.

Vierailija
1511/1661 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei asenne mitään diagnooseja korjaa eikä esimerkiksi sitä, että nykyään ei täysin terveetkään välttämättä työllisty. Mutta jos kaikki mitä elämässä on pielessä, on jonkun muun kuin omaa syytä eikä huomiota kiinnitetä siihen, mihin voi itse vaikuttaa, niin asenteessa on vikaa. 

Ihmettelen, että niin moni täällä  osaa tehdä diagnooseja ja sanoa, että Rosa on terve. Onko teillä joku yliaistillinen kyky? Käyttäkää ihmeessä sitä julkisen jonojen purkuun.

Vierailija
1512/1661 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on fakta, että monella meistä on täysin rikkonainen elämä sairauksineen ja vaikeuksineen. Toisten syyttäminen ongelmistaan, tai syyttämättä jättäminen, ei asi

Käyn töissä ja maksan asumisen ihan itse. Sylettää tämmöset Rosat.

Masennuksesi ja ahdistuksesi ovat hyvässä hoitotasapainossa, kun pystyt käymään töissä. Toivottavasti jatkossakin. Jos kuitenkin tulee huonompia kausia, etkä masennuksen takia pysty nousemaan sängystä ja haluat vain kaiken loppuvan, toivon sinun saavan apua ja hoitoa. En missään tapauksessa ajattele, että sylettäisit  minua.

Vierailija
1513/1661 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on fakta, että monella meistä on täysin rikkonainen elämä sairauksineen ja vaikeuksineen. Toisten syyttäminen o

Ei nämä "minä minä minä"-tyypit osaa pistää itseään muiden saappaisiin. Koska heillä ei ole mitään ongelmia asian X kanssa, ei pitäisi muillakaan olla, tai jos on niin se on vaan laiskuuden syytä.

Vierailija
1514/1661 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minä en huuda ja räyhää ja vaadi, vaan

Osaat olla kristillisesti nöyrä? Siis pitääkö sairaan olla kristillisesti nöyrä, että saa hoitoa?

Vierailija
1515/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on fakta, että monella meistä on täysin rikkonainen elämä sairauksineen ja vaikeuksineen. Toisten syyttäminen ongelmistaan, tai syyttämättä jättäminen, ei asi

Itsesääli on yhdenlainen addiktio. Rasittavaa ympäristölle. Elävät ihan omissa kuvitelmissaan jossa ovat suuria sankareita.

Maailma muuttuu painajaiseksi jos ympäristöä vaaditaan kumartamaan näiden harhoja. Eikö mediassa ole mitään vastuuta nykyään ja mitä siellä tapahtuu? Eivätkö he tosiaan tajua mitä tekevät?

Vierailija
1516/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienituloista pätkätyöläistä mietityttää tämmöisistä rosatyypeistä lukiessaan että onko mitään järkeä yrittää kitua mukana työelämässä kun saman ellei jopa paremmankin elintason saa työttömänäkin. Rosa vissiin tuumii ettei hintojen ja vuokrien nousut koske ketään muuta kuin häntä. Ite asun 30 neliön yksiössä ja joudun alkaan katteleen edullisempaa asumista kun tulot ei tahdo riittää. Samaan aikaan Rosa vinkuu tuplasti isommassa asunnossa josta ei vissiin tartte maksaa itse mitään, nukkuu milloin huvittaa ja saa tähän kuvioon vielä ihmisoikeusrikkomuksenkin ympättyä. Voisi olla tälle rosalle pikkuinen elämysmatka normi ihmisten arkeen paikallaan tai sitten me muut ollaan vaan tyhmiä kun ei tajuta heittäytyä eläteiksi. t: osa-aikainen kaupan työntekijä

Rosalla ei taida olla kykyä eikä halua nähdä eikä ymmärtää, että muillakin ihmisillä on ihan samanl

Ei hätää, eiköhän saa vielä jonkun realityn itsestään ja taisteluistaan neuvoteltua. On tämä niin tärkeää.

Vierailija
1517/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiallinen käytös on suotavaa. Oikeasti, jos Kela pyytää selvitystä esim ylenpalttisesta veden käytöstä, niin ei se ole mikään ajojahti saati kidutusta, eikä siitä tarvitse uhriutua väittämällä, että köyhä ei saa käyttää vettä. 

Vierailija
1518/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienituloista pätkätyöläistä mietityttää tämmöisistä rosatyypeistä lukiessaan että onko mitään järkeä yrittää kitua mukana työelämässä kun saman ellei jopa paremmankin elintason saa työttömänäkin. Rosa vissiin tuumii ettei hintojen ja vuokrien nousut koske ketään muuta kuin häntä. Ite asun 30 neliön yksiössä ja joudun alkaan katteleen edullisempaa asumista kun tulot ei tahdo riittää. Samaan aikaan Rosa vinkuu tuplasti isommassa asunnossa josta ei vissiin tartte maksaa itse mitään, nukkuu milloin huvittaa ja saa tähän kuvioon vielä ihmisoikeusrikkomuksenkin ympättyä. Voisi olla tälle rosalle pikkuinen elämysmatka normi ihmisten arkeen paikallaan tai sitten me muut ollaan vaan tyhmiä kun ei tajuta heittäytyä eläteiksi. t: osa-aikainen kaupan työntekijä

Rosalla ei taida olla kykyä eikä halua nähdä eikä ym

Hahaha. Siinä pyörii puhelin kädessä ja suu vaahdossa selittää kaikki epäkohdat oodin vessasta.

Vierailija
1519/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaat olla kristillisesti nöyrä? Siis pitääkö sairaan olla kristillisesti nöyrä, että saa hoitoa?

Samaan tapaan kuin Rosa vääntelet kaikki ihan sairaaseen muotoon. 😆

Vierailija
1520/1661 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te jotka kirjoitatte 'sosiaalidemokraattinen' niin mihin te oikein viittaatte?

Jos tarkoitatte puoluetta, niin se on kyllä sosialidemokraattinen ja sillä alkuosalla viitataan sosialismiin. Yhdellä a-kirjaimella siis.

Puolue ei ole mikään sosiaalinen laitos.

Pitäkäähän nämä kaksi erillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi