Muuttaminen ei ole Rosalle mahdollista, vaikka vuokrankorotukset tekevät elämästä selviytymistä
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010615916.html
Mitä mieltä? Minusta vaikea ymmärtää, jos lääkäri on autismin perusteella kieltänyt muuttamasta kohtuuhintaiseen asuntoon.
Kommentit (1661)
Näitä uutisia tehdään juuri siksi että tulisi tällaisia ketjuja. Huudatusta/mielipidemuokkausta kiertäen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kysymys jaksamisesta, vaan ihan puhtaasti ajallisista resursseista. Tällainen valitusautomaatti syö aivan mielettömästi jonkin yksikön resursseja valituksineen ja uusintahakemuksineen sekä toimisto/poliklinikkakäynteineen. Ei ole ollenkaan epätyypillistä, että on helpompaa vain kirjoittaa mitä hän tahtoo. Kelan valvontajärjestelmät ei taida tähän enää antaa siimaa ja siksi yhteydenotto Hesariin, josta on aina helppoa löytää hallitusvastainen toimittaja.
Tästä päästäisiin hyvin helposti eroon sillä, että jokaisen valituksen tekeminen maksaisi 30 euroa ja se vähentäisi toimeentulotuen perusosaa. Luonnollisesti rahan saisi takaisin, mikäli valitus oli aiheellinen.
Sitten sen korvaisi harkinnanvarainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan todella ihmettelen jutun kirjoittaneen toimittaja Pauliina Grönholmin työmoraalia. Eikö hän edes googlannut haastateltavaa ennen haastattelua vai onko hänelle vaan ihan ok tahallaan johtaa lukijoita harhaan?
Mihinkään muuhun ei riitä voimat, kuin tästä muuttoasiasta murehtimiseen. Eipä.
Viime aikoina Yle ja Hesari ovat olleet täynnä täysin kritiikittömiä henkilökuvia hyvistä ihmisistä. Haastatteluissa on aina sama kaava:
Viivi huomasi 12-vuotiaana, että koko maailma ei rakastakaan häntä. Nyt hän vaatii ilmastonmuutoksen ja patriarkaatin poistamista, translakia, perustuloa, sitä että kaikki hyväksyisivät ja puhuisivat vain kivoja, lisää rahaa, rahasta luopumista, sosiaalista oikeudenmukaisuutta, kiintiöitä eri pigmenteille ja kromosomiyhdistelmille sekä verorahoin kustannettavaa anaalivalkaisua sitä haluaville.
Aivan kuin aikuisuus olisi pai
Lapsuudessani Yleisradiosta tuli Urheiluruutu. Nyt Ylestä on tullut Uhreiluruutu. 80-luvulla kilpailtiin, kuka heittää keihästä pisimmälle. Uhreiluruudussa kilpaillaan, kuka heittää keihästä kaikkein lyhimmälle. Sen jälkeen etsitään syyllinen. Syyllinen on aina joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan todella ihmettelen jutun kirjoittaneen toimittaja Pauliina Grönholmin työmoraalia. Eikö hän edes googlannut haastateltavaa ennen haastattelua vai onko hänelle vaan ihan ok tahallaan johtaa lukijoita harhaan?
Viime aikoina Yle ja Hesari ovat olleet täynnä täysin kritiikittömiä henkilökuvia hyvistä ihmisistä. Haastatteluissa on aina sama kaava:
Viivi huomasi 12-vuotiaana, että koko maailma ei rakastakaan häntä. Nyt hän vaatii ilmastonmuutoksen ja patriarkaatin poistamista, translakia, perustuloa, sitä että kaikki hyväksyisivät ja puhuisivat vain kivoja, lisää rahaa, rahasta luopumista, sosiaalista oikeudenmukaisuutta, kiintiöitä eri pigmenteille ja kromosomiyhdistelmille sekä verorahoin kustannettavaa anaalivalkaisua sitä haluaville.
Kiitos tästä, siellä on sana hallussa. 🤣👍🏻
Ei kiinnosta, en sympatisoi. Itsekään en jaksa tehdä yhtään mitään juuri koskaan. Hän on jaksanu sukupuoltakin vaihtaa.
Ihmetyttää miten saanut toimittajat kotiinsa kuin ei tuki papereita jaksa täyttää
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää miten saanut toimittajat kotiinsa kuin ei tuki papereita jaksa täyttää
Jos se tukipaperi olisikin hs.fi:n kommentti niin kyllä sitten varmasti jaksaisi kirjoittaa pitkänkin tarinan?
Minä en jaksa palauttaa tilaamiani vaatteita jotka olivat epäsopivia. Saan kaikenlaista muuta aikaiseksi: siivoan, teen polttopuita, hoidan lasta, työt 40h vko, järjestän matkalippuja syyslomalle jne jne. Mutta palautus seisoo vaan makkarin lattialla viikosta toiseen. Olen menettämässä reilun satasen tämän vuoksi. Kuka voi auttaa? Mikä diagnoosi?
KENEN VIKA?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset näyttelevät mediassa uhreja, koska siitä on hyötyä. Menestyvät naisjulkkikset ovat onnistuneet kaupallistamaan surkean elämänsä. Itse he eivät tiehenkään tee pienintäkään virhettä. Heitä kohdellaan huonosti synnytysosastolta Terhokotiin. Vielä vanhainkodissa he tulevat kokemaan sovinistista, yms syrjintää, vaikkei koko paikassa olisi yhtään naista eikä miestä. Kiitos tosiaan Ylen, Hesarin, jne...muutkin naiset ovat lähteneet näyteltyyn itsesääliin, koska siinä oleminen on helvetin helppoa
Vierailija kirjoitti:
Toimittajat ovat niin yli-innokkaita, soittelevat ihmisille ja kysyvät haastatteluun, seuraavat kaduilla perässä jne. Eli ei todellakaan tarvitse tyrkyttää itseään toimittajille vaan toimittajat tyrkyttävät itseään haastateltaville ja sitten vielä loukkaantuvat jos ei suostu haastateltavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en jaksa palauttaa tilaamiani vaatteita jotka olivat epäsopivia. Saan kaikenlaista muuta aikaiseksi: siivoan, teen polttopuita, hoidan lasta, työt 40h vko, järjestän matkalippuja syyslomalle jne jne. Mutta palautus seisoo vaan makkarin lattialla viikosta toiseen. Olen menettämässä reilun satasen tämän vuoksi. Kuka voi auttaa? Mikä diagnoosi?
KENEN VIKA?
Selkeä autismipiirrehän tuo on. Ehkä joku henkilökohtainen avustaja ja taksisetelit?
Vierailija kirjoitti:
KENEN VIKA?
Viimeiseen kysymykseesi on helppo vastata. Jos olet vasemmiston kannattaja niin vika on aina jonkun muun.
Vierailija kirjoitti:
KENEN VIKA?
Kun Freud oli vielä muotia, sai sentään syyttää kaikesta äitiään. Nykyään syyllinen ovat rakenteet tai piilorakenteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viivi huomasi 12-vuotiaana, että koko maailma ei rakastakaan häntä. Nyt hän vaatii ilmastonmuutoksen ja patriarkaatin poistamista, translakia, perustuloa, sitä että kaikki hyväksyisivät ja puhuisivat vain kivoja, lisää rahaa, rahasta luopumista, sosiaalista oikeudenmukaisuutta, kiintiöitä eri pigmenteille ja kromosomiyhdistelmille sekä verorahoin kustannettavaa anaalivalkaisua sitä
"Naiset näyttelevät mediassa uhreja, koska siitä on hyötyä"
Ei ole sukupuolisidonnaista. Tämäkin on biologisesti mies ja on nähty ideologista työtöntä miestä ja neuroepätyypillistä miestä, joka ei kykene kuin pelaamaan ja syömään pizzaa ja tarvitsee siksi työkyvyttömyyseläkepäätöksen. Tuli muuten mieleen, että useamman takana näyttäytyy holhoavat vanhemmat, hmmm..
Vierailija kirjoitti:
KENEN VIKA?
Hallitus on syyllinen ongelmiisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KENEN VIKA?
Kun Freud oli vielä muotia, sai sentään syyttää kaikesta äitiään. Nykyään syyllinen ovat rakenteet tai piilorakenteet.
Syyllinen olet tietysti oikeasti sinä itse, mutta sen sanominen ääneen olisi henkilökohtainen loukkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakia tulee noudattaa ja siinä on säädetty, että korkeammat asumismenot tulee ottaa huomioon toimeentulotuessa silloin kun niihin on terveydellinen syy. En tietenkään tiedä, täyttyykö kriteerit Rosan kohdalla, mutta toivon että oikeus toteutuu - mitä se ikinä onkaan.
Jatkoa varten olisi suotavaa, että tukien varassa elävät asutettaisiin mahdollisuuksien mukaan pieniin yksiöihin. Suomi menee vararikkoon, jos kaikille halukkaille maksetaan isot kaksiot.
Rosalla ei ole terveydellistä syytä.
Mistä sinä sen tiedät? Jutun mukaan Rosalla on psykiatrin lausunto muuton mahdottomuudesta.
Eli psykiatri on kirjannut, että: "Asiakas kokee, että muuttaminen on mahdotont
Siis jos psykiatri on kirjoittanut "asiakas kokee, että muuttaminen on mahdotonta", niin ei se sitä tarkoita että lääkärin mielestä asia on näin. Lääkäri kirjoittaa lusmun tuntemukset asiasta.
Vierailija kirjoitti:
*Warski voisi sosiaalityöntekijän mukaan hakea vammaistukea, henkilökohtaista avustajaa ja vammaisen liikunta-avustusta. Hakemukset ovat lähettämistä vaille valmiita ja niistä puuttuu vain tarvittavat lausunnot, mutta Warski ei ole saanut niitä haettua. Tähän on mennyt neljä kuukautta. Sekin on osa hänen psyykkistä sairauttaan. Asiat jäävät.*
Olisi oikeutettu tukiin, vaan miksi ihmeessä sossu ei toimita näitä hakemuksia instansseihin, jos potilas ei siihen itse pysty? 😳
En puutu nyt tämän kyseisen henkilön tapaukseen vaan yleisesti, mutta veikkaampa, että nuo "tarvittavat lausunnot" ovat lääkärintodistuksia. Ei sossu voi varata aikaa lääkärin vastaanotolle ja pyytää lääkäriä kirjoittamaan tarvittavat lausunnot sossun asiakkaasta. Se kun ei onnistu edes alaikäisen lapsen kohdalla niin, että vanhempi menee sinne lääkäriin ja sitten lääkäri kirjoittaisi lapsesta tarvittavat lausunnot vaan kyllä se lapsi pitää olla siellä lääkärin vastaanotolla mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KENEN VIKA?
Nyt kun mietin, niin voin syyttää molempia: äitini köyhän kodin lapsena on tartuttanut minuun vaikeuden laskea materiasta irti. Yhteiskunta on taas istuttanut minuun tyhjyyden tunteen, jota täytän nettiostoilla. Ja paras onkin, hallitus vie kohta senkin mahdollisuuden. En tiedä miten, mutta vie ihan varmasti jotenkin vie.
Kyllä tähän kuuluisi saada ainakin ilmaista terapiaa! Viis siitä, ettei oikeasti vaikeasti sairaat saa tarvitsemiaan palveluja, eikä kouluissa ole nähty psykologia tai kuraattoria sitten vuosituhannen alun, mutta kun MINÄ, ainutkertaisen arvokas, ja niin kovin kourin koeteltu MINÄ!
1990-luku pilasi suomalaiset lapset. Silloin alettiin puhua itsetunnosta. Lasta piti kannustaa, vaikkei tämä osaisikaan hommaan. Ei pidä! Se johtaa harhaiseen itsekuvaan, jossa lapsi haluaakin muuttaa itsensä sijaan kaikkia ympärillään olevia ihmisiä. Ja lapsena tämä tyyppi pysyy vielä nelikymppisenäkin.