Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei ole maksanut kotimme tavaroista kuin suunnilleen telkkarin ja pelikoneen. Miten teillä?

Vierailija
13.08.2024 |

Jossain vaiheessa täällä oli keskustelua avioeroista ja siitä, miten kumpikin ottaa mukaan maksamansa asiat. Rupesin laskeskelemaan maksamiani asioita ja tajusin hankkineeni esimerkiksi lähes kaikki huonekalut ja 90% kodintekstiileistä. Loput 10% on tullut lahjoina jomman kumman suvulta. Astiat ovat häälahjoja, joten ne omistamme puoliksi. Pelikoneensa ja tv:n on maksanut mieheni. Autosta olen maksanut reilusti yli puolet.

Miehellä oli kilpaurheiluharrastus kodintarpeiden hankkimisen aikaan. Se selittää epätasaista jakoa.

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on. Mies hommaa talon,autot,huonekalut ja naisen ja lapset ja..kaiken. Kyllä naisilla on oikeasti helppo elämä. Kaiken saa aina valmiina eteensä syntymästä asti. Pikku prinsessan kuuluu saada. Tui tui 💋

Ei ainakaan minun (ex-)mieheni. Muutti suunnilleen yhden naisen hoivista minun hoiviini. Hälytyskellojen olisi pitänyt soida. 

Vierailija
62/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on maksanut aina kaiken. Hyvin on mennyt ja molemmat tyytyväisiä.

Ja ettei tartte kysyä niin joka reikää annan ja tykkään siitäkin. Tykkään myös ruuanlaitosta ja olen neuroottinen siivooja.

Yäk.

Annan myös ajaa päin punaisia mitä muut naiset eivät koskaan anna.

Minkä pikkupojan haaveita nuo nyt on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut 100% kaiken itse. Asun yksin.

- Mies

Vierailija
64/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oleellisin kysymys ap:n ostamista: kuka ko. tuotteet on valinnut ja onko kaikki oikeasti tarpeellista?

Yhdessä valitut ja tarpeelliset tietysti puoliksi.

Vain toisen hormonaalista kotkotus ja pesänpöyhintätarvetta tyydyttömään hankitun voi maksaa se joka haluaa.

Huonekalut, lakanat, pyyhkeet, valaisimet, pimennysverhot, imuri jne. ovat yleensä tarpeellisia. Harvalla on nykyään sen kokoisia kämppiä, että ns. sisustuskrääsälle on tilaa.

Miesten logiikalla imuri on tarpeeton. Jos on imuri, niin sillä joutuisi imuroimaan. Kun ei ole, imuroidakaan ei tarvitse.

Naiset kyllä imuroivat tehokkaasti..miesten rahat.

Vierailija
65/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut 100% kaiken itse. Asun yksin.

- Mies

Minä olen saanut yhden huonekalun äidiltäni lahjaksi ja pari kodinkonetta isältäni. Muuten olen itse hommannut kodintavarat. 

- sinkkunainen

Vierailija
66/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 20 senttiä lahkeessa. Sillä makselen. Jos tulee kitinää, vaihdan osoitetta.

Vierailija
67/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 20 senttiä lahkeessa. Sillä makselen. Jos tulee kitinää, vaihdan osoitetta.

Miten sillä maksetaan?

Vierailija
68/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on. Mies hommaa talon,autot,huonekalut ja naisen ja lapset ja..kaiken. Kyllä naisilla on oikeasti helppo elämä. Kaiken saa aina valmiina eteensä syntymästä asti. Pikku prinsessan kuuluu saada. Tui tui 💋

Oon aina miettinyt sitä, että jos perheessä on tyttö ja poika niin poika laitetaan vaikka tukkimetsään töihin jo kolmevuotiaana, mutta tyttö saa leikkiä prinsessa leikkejä koko ikänsä. Kai se sitten on sitä tasa-arvoisuutta. Naisten elämä on niin Kristuksen helppoa kun ainoat murheet on jos parturi leikkaa liikaa hiuksista tai kynsilakka lohkeilee.

Vierailija
69/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että pääosin on kaikki yhteisesti ostettuja, aterimia ei ole tarvittu uusia, joten ne on kummamkin omasta kodista tuotu. Ihan satunnaisia asioita, kuten miehen isän tekemät huonekalut, eivät ole yhteisiä. Minulla on jonkin verran vähän hienompia astioita. Mutta aika 50/50 sanoisin.

Vierailija
70/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sillä maksetaan?

No viimeksi annoin autokorjaajan ottaa poskeen kun hän vaihtoi autosta öljyt.

Vierailija
71/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon aina miettinyt sitä, että jos perheessä on tyttö ja poika niin poika laitetaan vaikka tukkimetsään töihin jo kolmevuotiaana, mutta tyttö saa leikkiä prinsessa leikkejä koko ikänsä. Kai se sitten on sitä tasa-arvoisuutta. Naisten elämä on niin Kristuksen helppoa kun ainoat murheet on jos parturi leikkaa liikaa hiuksista tai kynsilakka lohkeilee.

Perheen äiti ei tasan ehdi leikkiä mitään prinsessaleikkejä, ennen kuin lapset ovat aikuistuneet. 

Vierailija
72/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sillä maksetaan?

No viimeksi annoin autokorjaajan ottaa poskeen kun hän vaihtoi autosta öljyt.

Ihanaa.

Vierailija
73/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole väliä, kunhan kokonaisuus on tasapainossa. Jos toisen rahat menee ruokaan ja toisen huonekaluihin, niin yhteistähän kaikki silti ovat. Paitsi jos on avioehto.

Vierailija
74/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ostanut kaiken.

Muistuttaa kuinka kaikki on HÄNEN.

Vierailija
75/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheen äiti ei tasan ehdi leikkiä mitään prinsessaleikkejä, ennen kuin lapset ovat aikuistuneet. 

Paitsi jos tekee sen pojan ensin niin pojan voi orjuuttaa palvelemaan äitiään jo varhaisessa vaiheessa.

Vierailija
76/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viileä tarina, systeri.

Vierailija
77/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksetaan kalliimmat hankinnat puoliksi. Jotain pientä hankintaa tehdään taloustililtä jonne laitetaan rahaa tulojen suhteessa eli niistä mies on maksanut vähän enemmän. Mies on myös maksanut itse tietokoneensa ja pelaamiseen liittyvät jutut, koska ne ovat hänen omia juttujaan, joita muut eivät käytä. Hän myös haluaa itse maksaa ne koska silloin minulla ei ole mitään sanomista siihen mitä hän ostaa ja mitä ne maksaa. Jos meillä tulisi ero niin en usko että meillä tavarasta tulisi riitaa. Ainakin itse haluaisin ostaa omaan uuteen asuntoon sinne sopivan sisustuksen enkä raahata sinne mitään keräilyerää. Minulla olisi kuitenkin siihen hyvin varaa.

Vierailija
78/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ostanut kaiken.

Muistuttaa kuinka kaikki on HÄNEN.

Ja totuus ärsyttää sinua etkä uhraa kolikkoakaan tilanteen muuttamiseksi.

Älä siis uhriudu siinä kun olet itse tilanteen luonut.

Vierailija
79/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä ei ole kuin LP-levynsä, puhelimensa ja vaatteensa, ja autotallissa monenmoista sälää. Vähän pihi ja estetiikasta kiinnostumaton värisokea mies :)

No, on sillä puolet yhteisestä kiinteistöstä.

Vierailija
80/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kelaelättejä. Yhteiset rahat. Joskus ärsyttää jos toinen polttaa enemmän tupakkaa tai juo enemmän kahvia, kuin toinen.