Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei ole maksanut kotimme tavaroista kuin suunnilleen telkkarin ja pelikoneen. Miten teillä?

Vierailija
13.08.2024 |

Jossain vaiheessa täällä oli keskustelua avioeroista ja siitä, miten kumpikin ottaa mukaan maksamansa asiat. Rupesin laskeskelemaan maksamiani asioita ja tajusin hankkineeni esimerkiksi lähes kaikki huonekalut ja 90% kodintekstiileistä. Loput 10% on tullut lahjoina jomman kumman suvulta. Astiat ovat häälahjoja, joten ne omistamme puoliksi. Pelikoneensa ja tv:n on maksanut mieheni. Autosta olen maksanut reilusti yli puolet.

Miehellä oli kilpaurheiluharrastus kodintarpeiden hankkimisen aikaan. Se selittää epätasaista jakoa.

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee noin myös. Asunto ostettiin suurimmaksi osaksi mun säästämillä rahoilla, huonekalut on joko mun suvulta tai mun ostamia, samoin irtain. Jopa se pelikonsoli ja auto vakuutuksineen (kuten kotivakuutuskin) on mun. Mä maksan myös lasten harrastukset kokonaan. Mies on ostanut tv:n ja pesukoneen. 

Mulla tämä sopii, koska mies mukisematta tankkaa ja maksaa ruokakaupassa (ihan sama mitä kärryyn pistän). Eikä olla koskaan laskettu kumpi oikeasti käyttää enemmän rahaa. Ei koeta sitä tärkeäksi. Joskus mies pohtii, että eihän sille jäisi erossa edes kalsareita (koska olen ostanut nekin).

Vierailija
2/144 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää vielä, että kumpikin maksaa omat ruokakulunsa ja kodin käyttökustannukset menevät puoliksi. Suurin osa irtaimistosta on minun ostaamaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on maksanut lähes kaiken, minä olen perinyt huonekaluja. 

Vierailija
4/144 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan, että jos omaisuutesi (ne ostamasi asiat) on arvoltaan suurempi kuin miehen omaisuus (harrastevälineet), niin maksat miehelle tasinkoa. jos hän sitä vaatii.

Vierailija
5/144 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tv kalliimpi kuin ostamasi Ikea roinat yhteensä.

Vierailija
6/144 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistathan, että jos omaisuutesi (ne ostamasi asiat) on arvoltaan suurempi kuin miehen omaisuus (harrastevälineet), niin maksat miehelle tasinkoa. jos hän sitä vaatii.

Olen tiedostanut tämän. Omaisuuteni on ainakin 15 X suurempi, kuin mieheni. 80% omaisuudestani ei ole avio-oikeuden alaista ja lopuista pitää sitten maksaa tasinkoa.

Vierailija
7/144 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tv kalliimpi kuin ostamasi Ikea roinat yhteensä.

Meillä on Ikean kalusteita tasan 2 yöpöytää. Kaikki muu on täyspuuta ja osa kalusteista on itselle teetätettyjä ja osa antiikkia.

Kukaan järkevä ihminen ei käytä rahojaan lastulevyyn.

Vierailija
8/144 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on maksanut aina kaiken. Hyvin on mennyt ja molemmat tyytyväisiä.

Ja ettei tartte kysyä niin joka reikää annan ja tykkään siitäkin. Tykkään myös ruuanlaitosta ja olen neuroottinen siivooja.

Vierailija
9/144 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa mun omistaman talon remontin. Huonekaluista ym en todellakaan muista kumpi on maksanut mitäkin.

Vierailija
10/144 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan menty yhteen nuorina, kun elettiin kädestä suuhun. Ehkä minä konkreettisesti ostin niitä huonekaluja ja muita hankintoja enemmän, mutta yhtälailla yhteiseen elämiseen meni mieheni rahat. Lapsiakin saatiin nuorena ja vuorotellen opiskeltiin. Vuorotellen siis myös elätettiin koko perhettä. Suunnilleen tasan rahallinen panostus on siis aina mennyt. Säästöjä mulla on paljon enemmän, miehellä taas on tapana käyttää aikalailla kaikki, mitä tulee.

Vierailija
11/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä parisuhde ja elämä on yhtrinrn joten samasta pussista maksettu kaikki. 

Ystävillä on kyllä mun sohvaa ja grilliä mitä en ymmärtä ollenkasn. Kuitenkin 30v yhdessä

Vierailija
12/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisesti maksettu. Vaikka toisella olis kiire just silloin kun jotain tarttee uusia,lasku silti maksetaan puoliksi vaikka toinen sen hommaa.

Vierailija
13/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on varautunut helppoon eroon.

Vierailija
14/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ukolla helppo lähtö sitten. En minäkään hankkinut mitään avioliiton aikana, kun en halunnut että on mitään mihin kiinnyn. Kyllä ihmisen pitää ulos päästä suhteesta vaikka heti sillä sekunnilla jos on tarvetta.

Vierailija
15/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ukolla helppo lähtö sitten. En minäkään hankkinut mitään avioliiton aikana, kun en halunnut että on mitään mihin kiinnyn. Kyllä ihmisen pitää ulos päästä suhteesta vaikka heti sillä sekunnilla jos on tarvetta.

Kannattaako mennä avioon, jos pyrkimys on päästä kiintymättä pois? 

Vierailija
16/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko avioliitossa? Jaatteko materiaaliakin arvokkaammat asiat?

Vierailija
17/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä ero tulisi niin ei kyllä olisi pätkääkään väliä kumpi on maksanut mitäkin, ei sellaisia edes muisteta. Jako menisi sen mukaan että molemmilla on huonekalut, telkkarit, astiat ym aloittaa oma elämä. Esimerkiksi mä en halua isoa tv:tä joten mies saisi sen ilomielin, mies taas ei tarvitse kirjahyllyjä joten ne jäisi mulle jne.

Vierailija
18/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut jo 30 vuotta yhteiset rahat ja tilit. Ei ole ongelmia eikä riidellä ikinä rahasta.

Vierailija
19/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiseltä tililtä on  kaikki maksettu joten en osaa sanoa kenen rahaa siihen on käytetty.

Vierailija
20/144 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako mennä avioon, jos pyrkimys on päästä kiintymättä pois? 

Avioliitto ei sovi heille joille raha on ykkönen muu on kakkonen. Joskus naiset puhui sellaisesta asiasta kuin "rakkaus".