Kuinka monta takkia on tarpeellista omistaa Suomessa?
Että olisi kohtuullinen määrä jota myös käyttäisi. Millaisia takkeja omistat ja tuleeko kaikki nämä käyttöön?
Kommentit (35)
Olen sellaisiin super nuukiin vanhempiinkin törmännyt joiden lapsilla on ollut talvellakin vain yksi ainoa talvitakki koko talvena.
Tuollaisilla ei pitäisi olla lapsia lainkaan vaan ne pitäisi ottaa välittömästi huostaan!
Hm, lapsi pitää yhtä toppatakkia läpi talven.. montako takkia pitäisi just talveksi olla?
- Ulkoilutakki metsään, lenkille.
- Syys/kevättakki töihin, kaupoille, muuhun vähän parempaan aktiviteettiin
- Puolipitkä untuvatakki pakkasille
- Pitkä villakangastakki talven juhliin/muihin tilaisuuksiin. Tätä ilman pärjäisin, tulee kätettyä tosi harvoin.
- Pari sellaista kevyttä kesätakkia/jakkua
Vierailija kirjoitti:
Kaksi. Toinen syksyksi ja kevääksi, toinen talveksi.
Selvästi minimalistit täällä päivystämässä peukutusten määrästä päätellen. Mitä eemmän takkeja = huono, mitä vähemmän takkeja = hyvä.
8 takkia. ..ja se on minimimäärä..
1 pakollinen puvun takki musta
1 kuoritakki yleistakki
1 työtakki talvivaryst
1 toppatakki
1 tuulitakki
1 lämmin huppari
1 nahkatakki
1 sade yrekkintakki syysilmoille
Vierailija kirjoitti:
Riippuu onko millaisia töitä ja harrastuksia, esimerkiksi. Kaupassa ja navetassa ei käydä samoilla ja ympäri vuoden ei voi käyttää samoja.
Siivoojaksi kelpaa, vaikka olisi valkoinen jakku, mutta toimistosihteeriksi ei.
Mulla on toppatakki ja verkkatakki.
Minulla on neljätoista takkia. Liikun paljon säästä riippumatta. Muutamaa noista takeista käytän tosi vähän, ja olen miettinyt, pitäisikö niistä luopua.
Jännä kysymys ja itsekin yllätyin, kun aloin laskea. Jos kaikki vapaa-ajan takitkin lasketaan, tulee varmaan pitkälle toistakymmentä.
2 bleiseriä, 3 kevytuntuvatakkia, kaupunkisadetakki, sadetta pitävä ulkoilutakki, keinoturkistakki, untuvatoppis, 3 urheilutakkia, 1 rento pitkä takki ja 1 hienompi, pitkä villakangastakki. Nämä käytössä. Kaapissa vielä jotain ihan hyviä vanhoja, pitäisi viedä kierrätykseen.
Huomaa kyllä, että meidän ilmasto vaatii rahallisestikin enemmän satsausta ulkovaatteisiin, kuin jossain eteläisimmissä maissa. Entäs kengät vielä!
Vähintään 5, talvi, kevät, kesälle,syksylle sekä parempi takki kyläilyyn
Kyllä Suomen keleissä erilaisia takkeja tarvitaan. Yleensä töistä tullessa takki on sateesta märkä ja pitää jättää kuivumaan väljästi. Sitten lenkille oma kevyempi takki. Pakko olla paksu untuvatakki kylmillä keleillä ja siisti villakangastakki erilaisiin tilaisuuksiin, joka kannattaa ostaa ajatonta mallia. Minulla on kaksi niitä toinen musta ja toinen punaruskea niin ja ovat hieman eri pituisia. Lenkillekin yksi tai kaksi vedenpitävää takkia ja pari muuten vaan lämmintä. Ostelen niitä alennusmyynneistä, kun muodista en niin välitä, että pitäisi olla just eikä melkein muodin mukainen. Kertyyhän niitä. Harvemmin raaskii luopua vanhasta, jos joskus kumminkin tarvitsee. Siinäpä niitä kertyy,
Jos mukaan lasketaan pikkutakit sekä puvuntakit, että ajotakit,verkkatakit,maastotakit,talvi,kesä,kevät ja syystakit + välitakit,kuoritakit, kansitakit,erätakit,sadetakit ym niin sanoisin, että noin 25-30 takkia..niin ja tietysti villatakit, flees takit ja kylpytakit, nahkatakit, työtakit, sekä farkkutakit. Reilut 35 lienee ehkä likimain oikea määrä yhdelle miehelle. Nippa nappa osapuilleen.
Olen sellaisiin super nuukiin vanhempiinkin törmännyt joiden lapsilla on ollut talvellakin vain yksi ainoa talvitakki koko talvena.