Kuinka monta takkia on tarpeellista omistaa Suomessa?
Että olisi kohtuullinen määrä jota myös käyttäisi. Millaisia takkeja omistat ja tuleeko kaikki nämä käyttöön?
Kommentit (35)
Kaksi. Toinen syksyksi ja kevääksi, toinen talveksi.
Viisi. Kaksi talvitakkia, kaksi välikausitakkia ja yksi takki puvun päällystakiksi.
2 riittää. Yksi ohut ja yksi toppatakki. 35 v kokemuksella kerron teille nuoremmille, 2 riittää. Muuten tuhoatte maapallon ja ilmakehän ylikulutuksellanne.
Tapatte Afrikan ja tyynenmeren ihmisiä ylikulutuksella!
Kolme vähintään: kaksi talvitakkia ja välikausitakki. Tosikovalla pakkasella on pakko olla paksutakki ja sitä taas ei voi oikein käyttää lauhalla kelillä. Välikausitakkia taas tarvii kevät, kesä ja syksy keleillä,
Kaksi toppatakkia eri keleille, välikausitakki, farkkutakki, tuulta pitävä ulkoilutakki, villakangastakki, huppari. Kaikki käytössä.
Joka vuodenajan ja sään takkeja rekillinen .kiva vaihdella .
Riippuu onko millaisia töitä ja harrastuksia, esimerkiksi. Kaupassa ja navetassa ei käydä samoilla ja ympäri vuoden ei voi käyttää samoja.
8 lisää, että joutuu odottelemaan julkisia kulkuneuvoja ulkosalla.
Kevyt talvitakki, superlämmin (+ vedenpitävä) talvitakki, kevyt välikausitakki, vedenpitävä välikausitakki/sadetakki ja trenssi (jota voi käyttää myös bisnestapaamisissa ja tyylikkäämmissä iltamenoissa) riittävät minulle hyvin. Joku aktiivisempi retkeilijä, koiranulkoiluttaja tms. tarvitsee varmasti useamman, vähemmän aktiivinen taas pärjää kahdella - tähänkään ei ole vain yhtä vastausta :D
Arkikäyttöön riittää yksi. Tarkenemista säädellään alusvaatetuksella.
Huomasin juuri....Heiii, must on tuu ullut, takki huuu ullu. Mikä avuksi.
AP
Paksu talvitakki, ohuempi talvitakki, sadetakki, siistihkö välikausitakki, ohut takki (farkkutakki tms). Mulla on näiden lisäksi vielä villakangastakki ja urheiluun sopiva kuoritakki, mutta ehkä ilmankin pärjäisin.
ulkoiluun keväällä ja syksyllä softshell-takki, koville sadekeleille lisäksi sadetakki, talveksi pari eripaksuista takkia. Siistiin pukeutumiseen trenssi, lyhyt tikkitakki ja villakangastakki. Eli kuudella pärjää.
Viisi ulkoilutakkityyppistä, sit vanhoja mökillä. Ei yhtään pitkää takkia tai "hienoa takkia."
Vierailija kirjoitti:
Viisi ulkoilutakkityyppistä, sit vanhoja mökillä. Ei yhtään pitkää takkia tai "hienoa takkia."
Ai no, onhan mulla polven alle hautajaistakki. Joskus tuli ostettua niin ajaton malli että kehtaa pitää
Minulla on laskujeni mukaan 10 ulkotakkia
Viitisentoista, kaikkia käytetään