Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisitteko auttaa asuntoasiassa? Olisin kiitollinen!

Vierailija
11.08.2024 |

Olen vähän hassussa tilanteessa, arvostan jos jaksat lukea ja antaa mielipiteesi!

Eli, minulla on vanha talo lähiössä joka jäi minulle erossa 10v sitten. Pakko myöntää että talossa on liikaa työtä ja monet asiat on jääneet jo vuosia tekemättä sillä en vaan yksin raskaan työn + terveysongelmien takia. Esim 3 viimeistä talvea en ole enää jaksanut tehdä lumitöitä oikeastaan ollenkaan ja se vaikeuttaa kulkua sisälle ja ulos. Naapurit valittaa yms. Rännit on tukossa, piha hoitamatta. Olen jaksanut kerran tänä kesänä leikata nurmikon. Eli talo menettää arvoaan kun en jaksa tehdä edes minimijuttuja. Olen masentunut ja minulla on fyysisiä sairauksia jotka pahenee stressistä. Ajattelin 10v sitten että saan varmasti pian uuden kumppanin joka voisi auttaa esim leikkaamalla nurmikon. Näin ei ole käynyt, en ole löytänyt ketään. Rahat ei myöskään riitä. Tässä pitäisi pian tehdä putkiremppaa yms mihin ei mulla resurssit yhtään riitä.

No, nyt kävi niin että sukulaiseni kuoli tänä kesänä ja jätti minulle kesämökkinsä! Se on hyvin vaatimaton nk piilopirtti. Olen tänä kesänä käynyt siellä useamman kerran ja ollut ensimmäistä kertaa 10 vuoteen, tai ehkä koskaan, onnellinen. Saunominen ja uiminen rentouttaa eikä siellä todella tarvitse tehdä yhtään mitään.

Olen nyt harkinnut talon myymistä jotta voisin muuttaa kerrostalokaksioon ja viettää kaiken mahdollisen vapaa-aikani mökillä. Uskoisin saavani talosta sen verran rahaa että saisin jopa uudehkon kaksion ja rahaa jäisi ehkä yli mökkiin laitettavaksi.

Nyt kuitenkin ongelmaksi on noussut lapseni. Kotona asuu kanssani 17v poika joka kieltäytyy jyrkästi edes harkitsemasta muuttoa. Ymmärrän sinänsä sillä tämä on hänen lapsuudenkoti. Olen pyytänyt sitten edes auttamaan esim lumitöissä, kieltäytyy näistäkin. Toinen lapseni asuu omillaan, hänkin haukkui minut lyttyyn kun kerroin muuttohaaveista. Olen kuulemma itsekäs enkä ajattele lasteni tunteita ollenkaan.

Myös vanhempani ja ystäväni pitävät minua hulluna kun haluan muuttaa sillä taloni on kuulemma ihana. Onhan se, mutta olen ihan lopussa. 

Ajatuksia? Mitä tekisit tilanteessani?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun asiasi, tee mitä haluat.

Vierailija
2/48 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille pojalle, että hoitaa jatkossa lumityöt ja muutakin, tai tulee lähtö kerrostaloon. Poikahan varmaan muuttaa parin vuoden päästä omilleen, jolloin voit myydä talon joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään että olen katsellut kaksiota keskustasta, työpaikkani lähistöltä. Tämä myös lyhentäisi mökkimatkaa sekä minulla olisi lyhyt matka uimaan, salille, harrastuksiin, hyvän ystävän luokse jne. Voisin käydä lähikaupassa kotimatkalla töistä Prisman sijaan joka sekin vähentäisi stressiä. Ja tietysti olisi 100 neliötä vähemmän siivottavaa.

Ap

Vierailija
4/48 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsesi ei halua muuttaa, laita hänet leikkaamaan se nurmikko, puhdistamaan rännit sekä huoltamaan talo kuntoon sekä tekemään talvella lumityöt. Jos on 17 -vuotias osaa jo nuo hommat tehdä. Mikäli ei halua tehdä, muutatte. Yksinkertaista.

Vierailija
5/48 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja pojan kouluun olisi nykyisen 10+ kilsan sijaan vain pari kilsaa että voisi vaikka pyöräillä joskus. Samoin hänen harrastukseen sekä toisen vanhemman luokse.

Minulla menee nykyisin  paljon aikaa kuskaamiseen Sillä busseja menee huonosti. Sekin stressaa.

Ap

Vierailija
6/48 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Yllä oli jo monta hyvää neuvoa.

Vierailija
7/48 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteat pojallesi, että hänellä on kaksi vaihtoehtia:

1. Hän hoitaa talonne lumityöt, nurmikonleikkuun ym. hommat.

2. Muutatte kaksioon.

Poikasi saa ihan itse valita. Jos hän valitsee ykkösen, mutta työt eivät lähde sujumaan, laitat talon myyntiin.

Vierailija
8/48 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*mitä tekisit tilanteessani *

L O L 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
9/48 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohh hohh hoijaa 🥱

Vierailija
10/48 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän sinä kuuntelet lastesi tai KENENKÄÄN muun mielipiteitä OMAN omaisuutesi suhteen ja vieläpä terveytesi kustannuksella? Aivan törkeää ettei noin iso poika "jaksa" auttaa edes pihan hoidossa. Minä käskisin pojan pakata kampsut kun 18 tulee täyteen ja laittaisin talon myyntiin jo tänään. Toivottavasti kuuntelet omia tarpeitasi,etkä oikuttelevan teinin pompottelua. Hän muuttaa pois ja hankkii oman kotinsa perheineen, ei hän perinnöksi mitään homeista röttelöä enää kymmenen vuoden päästä halua,vaikka ehkä nyt vielä niin tietämättömyyttään luuleekin. Ole onnellinen ja nauti mökkeilystä,onnea asuntokauppoihin.

Vierailija
11/48 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo..... 

Vierailija
12/48 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva satu

Vierailija
13/48 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä odottaisin, että 17-vuotias muuttaa pois kotoa. Voisin teettää ostopalveluna  lumien aurauksen ja pari kertaa kesässä ruohonleikkurin. Ota joku ammattilainen tarkastamaan putkien kuntoa. 

Vierailija
14/48 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnenarpaa vain pelaamaan. 

Vierailija
15/48 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin edelliset kommentoijat, mutta lisään vielä, että tuli jotenkin tosi hyvä mieli kun kerroit kuinka onnellinen olet mökillä. Mene sitä onnea kohti, olet sen ansainnut! Jos poikasi olisi vielä lapsi, tilanne olisi hankalampil mutta hän on ihan kohta aikuinen ja sinulla on oikeus itsekkyyteen. Tai ei se edes ole itsekkyyttä vaan järkeä sinun tapauksessasi, kun nykyisellään et selvästi voi hyvin ja saatat romahta ja menettää työkykysi.

Vierailija
16/48 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä odottaisin, että 17-vuotias muuttaa pois kotoa. Voisin teettää ostopalveluna  lumien aurauksen ja pari kertaa kesässä ruohonleikkurin. Ota joku ammattilainen tarkastamaan putkien kuntoa. 

Tätä ehdottaisin minäkin. Eli parin vuoden päästä sitten.

Vierailija
17/48 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo myyntiin. Helposti menee kuukausia tai vuosikin myynnissä, etenkin jos on hoitamaton talo ja piha niin ei heti houkuttele monia. 

Vierailija
18/48 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun elämä. Valitset sen elämän, joka tuo sulle mielihyvää. Et ole mitään velkaa lapsillesi. Toinen jo omillaan ja toinen kohta perässä.

Äläkä mene siihen halpaan, jos nyt alkaa kuulua, että kyllä sua autetaan, jos vaan et luovu talosta. Olisi autettu jo aiemmin, jos oikeasti olisi ollut kiinnostusta taloa kohtaan. Ja sua kohtaan.

Tsemppiä siihen, että menet kohti omaa hyvinvointiasi.

Vierailija
19/48 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laittaisi 17-vuotiasta valitsemaan, tekeekö talon töitä vai muuttaako. Hän on vielä niin nuori, ettei tajua sellaista päätöstä ja eikä se sitäpaitsi hänen talonsa ole. Talo on sinun, sinä teet päätökset sen suhteen.

tilaa nyt ensimmäisenä joku huoltofirma hoitamaan nuo rännit yms huoltotyöt. Sitten mietit asioita kaikessa rauhassa. Paremmin saat talon kaupaksi kun asiat on kunnossa. On hyvä pointti, että mökkielämä rauhoittaa ja rentouttaa, mutta ei sekään ikuisesti huoltovapaa ole.

Vierailija
20/48 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se omilleen muuttanut lapsikaan auttanut talonpidossa kotona asuessaan? Eikö hän nytkin voisi äidin luona käydessään autella? Vai onko niin, että olet kasvattanut kaksi vässykkää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi