Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

19-vuotias vuokralainen sai maksettavakseen jättikorvaukset kuvat paljastavat järkyttävät tuhot

Vierailija
11.08.2024 |

Pyörin kämpässäni noin kolme kertaa ympäri ennen lähtöäni, ja en oo varma, mutta ehkä jäi hana päälle, kun lähdin niin kovaa vauhtia juosten hakemaan niitä työvaatteita, mies kertoi esitutkinnassa.

Oli niin kiire, ettei pyörimiseltään huomannut hanan jääneen auki.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010599086.html

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mikä diagnoosi kellkin on, on henkilö kuitenkin itse vastuussa tekemisistään. Jos ei kykene elämään omatoimisesti, on sitä varten tuettua asumista tarjolla. Ei diagnoosien taakse voi mennä, että kun mä vähän unohtelen hellat päälle niin mun naapurit saa aina öisin jännittää 

Luuletko sinä, että johonkin tuettuun asumiseen pääsee ihan noin vain sillä perusteella, että unohtelee asioita? 😃

luuletko, luuletko, luuletko luule vielä vähän lisää ja läsdytä vähemmän 

Sitten pysyy äidinhelmassa niin kauan, että saa sossun kanssa tarvittavat paperit kuntoon ja löytyy tuettu asuntola. 

Vierailija
82/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lavuaareissahan on yläreunassa toinen aukko joten luulisi että ei voi vuotaa yli. Mutta ehkä tässä on ollut poikkeuksellinen virtausnopeus.

tai itse putki tukossa tai ylivuotosuoja tukossa tai joku roska kellunut ja tukkinut sen kuvassa näyttäis olevan makaroonista lähtien lavuaarissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mikä diagnoosi kellkin on, on henkilö kuitenkin itse vastuussa tekemisistään. Jos ei kykene elämään omatoimisesti, on sitä varten tuettua asumista tarjolla. Ei diagnoosien taakse voi mennä, että kun mä vähän unohtelen hellat päälle niin mun naapurit saa aina öisin jännittää 

Luuletko sinä, että johonkin tuettuun asumiseen pääsee ihan noin vain sillä perusteella, että unohtelee asioita? 😃

luuletko, luuletko, luuletko luule vielä vähän lisää ja läsdytä vähemmän 

Sitten pysyy äidinhelmassa niin kauan, että saa sossun kanssa tarvittavat paperit kuntoon ja löytyy tuettu asuntola. 

You sweet summer child. Ehkä tuo naiiviutesi karisee iän myötä, ja ymmärrät, ettei tämä yhteiskunta tarjoa tuollaisia palveluita noin vain. Ja ettei ehdotuksesi niitä keski-ikäisiä unohtelijoita kauheasti auta. 

Vierailija
84/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule nyt. Tässä maassa jätetään esim. paranoidit skitsofreenikoita ihan heitteille. Ei niitä minnekään hoitoon tms. oteta vaikka eivät kykenisi lainkaan huolehtimaan itsestään. 

Ja dementoituneet vanhukset touhuaa yksin kodeissaan aivan mitä sattuu. 

Vierailija
85/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jotenkin epäilen, että 19v telkkarinkin päälle jättänyt töhöttäjä olis keksinyt, että tuhoanpa omaa ja toisten omaisuutta jonkin ketsuppipullon muovin avulla

No tämä. Minusta oikeuden tulkinta teon tahallisuudesta on kummallinen. 

Minustakin toi ketsuppipullon muovi viittaa siihen että teko ei ollut tahallinen. Ei se olisi keksinyt että laitanpa nyt tänne tämän tulpaksi ja laitan hanan auki. Se on joku adhd säätäjä joka käytti lavuaaria roskiksena ja kaikki kulminoitui tuohon tapaukseen ja paska lensi tuulettimeen. 

Joo tuo minustakin viittaa nimenomaan vahinkoon. Eiköhän sitä vähän paremman tulpan keksis, jos tahallaan haluais tukkia lavuaarin. 

vaikka vahingossa jäisi hana päälle (sen näkee ja myös kuulee!), niin vahinkona ei kai voi pitää, että allas on täynnä roskaa eiköhän siksi oikeuskin tullut siihen tulokseen, että henkilön on täytynyt ymmärtää, mitä tapahtuu 

Vierailija
86/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykynuoret!

Niimpä! Ei niitä kasvateta enää. Isäni ajoi vuokralaisensa ulos maksamattomien vuokrien takia niin eikös tää killi viimesenä toimenpiteenä katkassu sähkösopparin eli isäni piti avata se uudelleen ja maksaa tietty avausmaksu. Älkää ikinä ottako nuoria vuokralle!

Tottakai asukas tekee ja irtsanoo sähkösopimuksen. Vai oletitko, että vuokralainen jatkaa sähkösopimusta, vaikka ei edes asunnossa asu?

Vierailija
87/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykynuoret!

Niimpä! Ei niitä kasvateta enää. Isäni ajoi vuokralaisensa ulos maksamattomien vuokrien takia niin eikös tää killi viimesenä toimenpiteenä katkassu sähkösopparin eli isäni piti avata se uudelleen ja maksaa tietty avausmaksu. Älkää ikinä ottako nuoria vuokralle!

on itselläkin niin pitkät työpäivät 10-11 ja työmatkat siihen päälle, niin illalla on kotona vasta. Lapset on ihan itsekseen täysin vailla kasvatusta. Ruokaa etsivät kaapista. Työnantaja ei päästä nor,aaliin aikaan töistä pois. Vaimolla sama juttu ja käy toisella puolea Suomea töissä ja tulee yöksi nukkumaan kotiin ja lähtee aikaisin viideltä.

Lapset on täysin vapaalla kasvatuksella. Eikä viikonloppuisinkaan jaksa kuin levätä tässä sohvalla. Huomenna se alkaa taas. Lapset on jossain pihalla jengien kanssa leikkimässä katujuttujaan.

Ei antanut oikeisto mahdollisuutta kasvattaa demarimallilla lapsia. Se oli 8h työtä, 8 h perheaikaa tai vapaa-aikaa ja 8h unta.

mutta eii, niin ei ei ei.

Vierailija
88/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommosia ne luottotiedolliset miehet yleensä ovat. Aina menemässä ja tulemassa ja kämppä noin epäsiisti. 

Vierailija
89/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on tosi kummallista, että oikeus on tulkinnut tuon tahalliseksi teoksi. Miksi ihmeessä kukaan tekisi tahallaan noin? 

Selitä sitten miten tuo voi olla vahinko?

Häh? No siten, että jää vahingossa hana päälle? Simppeliä.

Mun exällä jäi vähintään viikottain hana auki, jääkaapin/pakastimen ovi auki, ulko-ovi auki jne. Varmaan ADHD, mutta mitään diagnoosia sillä ei ollut. 

Siis ihan niin isolle auki, että toi lavuaarin kupeessa oleva ylivuodon estinkään ei sitä pelasta?? En oikein jaksa uskoa.

Vierailija
90/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykynuoret!

on itselläkin niin pitkät työpäivät 10-11 ja työmatkat siihen päälle, niin illalla on kotona vasta. Lapset on ihan itsekseen täysin vailla kasvatusta. Ruokaa etsivät kaapista. Työnantaja ei päästä nor,aaliin aikaan töistä pois. Vaimolla sama juttu ja käy toisella puolea Suomea töissä ja tulee yöksi nukkumaan kotiin ja lähtee aikaisin viideltä.

Lapset on täysin vapaalla kasvatuksella. Eikä viikonloppuisinkaan jaksa kuin levätä tässä sohvalla. Huomenna se alkaa taas. Lapset on jossain pihalla jengien kanssa lei

Selkeästi oikeistolaisen mallilla kasvatettu: tupakkaa, kaljaa, raksakeikkatöitä, lihaa, kämppä sekaisin ja likainen. 

Vierailija
91/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykynuoret!

Lapset on täysin vapaalla kasvatuksella. Eikä viikonloppuisinkaan jaksa kuin levätä tässä sohvalla. Huomenna se alka

Yksilönvapaudet

Vierailija
92/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on tosi kummallista, että oikeus on tulkinnut tuon tahalliseksi teoksi. Miksi ihmeessä kukaan tekisi tahallaan noin? 

Mun exällä jäi vähintään viikottain hana auki, jääkaapin/pakastimen ovi auki, ulko-ovi auki jne. Varmaan ADHD, mutta mitään diagnoosia sillä ei ollut. 

Siis ihan niin isolle auki, että toi lavuaarin kupeessa oleva ylivuodon estinkään ei sitä pelasta?? En oikein jaksa uskoa.

Sinäkö et usko että tuollaisia hajamielisiä ihmisiä on olemassa? Maailmassa on paljon ihmeellisempiäkin asioita mun mielestä. 

Vierailija
93/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän armeijsta vapautettu poika ei jaksa välttämättä sulkea vesihanaakaan jos se jää auki, niin mikromuovit kuulema väsyttää ja hän saattaa lojua sohvalla puolipäivää että saa voimia sulkea hanan. Monesti kännykästä akun loppuminen saa aikaan että jaksaa lähteä etsimään laturia ja samalla sulkee päällä olevan imurin ja vesihanan.

Mikromuovi ja saasteet tekee sen että nuoret on ihan retuperällä.

Vierailija
94/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitkytluvun Kellopeliappelsiini elokuva yritti varoittaa meitä näistä nykynuorista.

On meidän vanhempien vika että olemme saastuttaneet ympäristön ja saasteiden vaikutuksesta nuoret ovat muuttuneet ihan mahdottomiksi.

Voimme vain maksaa heille tai he lyövät meitä ja ottavat rahamme. Jokatapauksessa olemme velkaa heille.

Vierailija
95/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yleensä lavuaarissa ei ole tulppaa paikallaan, niin se vesihän valuu viemäriin vaikka olis hana täysillä. 

Vierailija
96/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ollut tuon ikäisenä valmis asumaan yksin. Vanhemmat heitti ulos.

Vasta kolmekymppisenä tai päälle kolmekymppisenä mies on valmis kokeilemaan yksin elämistä. Vanhempien pitäisi ottaa tiukempi vastuu lapsistaan.

Vierailija
97/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissas? 😂🤣

Olen eri, mutta kyllä, ihan tosissani ihmettelen minäkin tätä. Miksi joku haluaa tahallaan itselleen valtavan korvausvelvoitteen? Kertokaa tyhmälle.

Vierailija
98/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskialtaan puhdistus ruoanlaiton jälkeen on rutiini.  Hanat suljetaan ja valot pois ulos lähtiessä.

Vierailija
99/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissas? 😂🤣

Olen eri, mutta kyllä, ihan tosissani ihmettelen minäkin tätä. Miksi joku haluaa tahallaan itselleen valtavan korvausvelvoitteen? Kertokaa tyhmälle.

Tahallaan ja itse aiheutettu on eri asioita,mutta eihän kukaan nyt vahingossa jätä hanaa täysille... Se on vuokralaisen vastuulla jos jotain tälläistä käy. Vahinko tai ei,niin lavuaarin puhtaanapidolla olisi säästynyt 150 000

Vierailija
100/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissas? 😂🤣

Tahallaan ja itse aiheutettu on eri asioita,mutta eihän kukaan nyt vahingossa jätä hanaa täysille... Se on vuokralaisen vastuulla jos jotain tälläistä käy. Vahinko tai ei,niin lavuaarin puhtaanapidolla olisi säästynyt 150 000

Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että "EIhän kukaan nyt vahingossa jätä hanaa täysille"? Kun aivan varmasti sellaista tapahtuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi