Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

19-vuotias vuokralainen sai maksettavakseen jättikorvaukset kuvat paljastavat järkyttävät tuhot

Vierailija
11.08.2024 |

Pyörin kämpässäni noin kolme kertaa ympäri ennen lähtöäni, ja en oo varma, mutta ehkä jäi hana päälle, kun lähdin niin kovaa vauhtia juosten hakemaan niitä työvaatteita, mies kertoi esitutkinnassa.

Oli niin kiire, ettei pyörimiseltään huomannut hanan jääneen auki.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010599086.html

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on tosi kummallista, että oikeus on tulkinnut tuon tahalliseksi teoksi. Miksi ihmeessä kukaan tekisi tahallaan noin? 

Selitä sitten miten tuo voi olla vahinko?

No on söheltäessä unohtanut sen hanan auki ja ei ollut puhdistanut lavuaaria. 

Niin varmaan. Yhtä helposti jää sitten myös auto käyntiin avaimet virtalukossa marketin parkkipaikalle, kun menee kauppaan.

Oletko oikeasti noin tietämätön?

Yhäkin, mun exältä jäi viikottain hanaa auki, jääkaapin ovea auki, hellaa päälle, ulko-ovea auki jne. Nää on hieman helpompia unohduksia kuin auton jättäminen käyntiin, mutta eipä sekään ois enää hetkahduttanut.

Väitätkö sä siis, että mun ex teki aina tahallaan nuo? Et usko, että ihmisille voi käydä tuollaisia unohduksia? 

Vierailija
62/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on tosi kummallista, että oikeus on tulkinnut tuon tahalliseksi teoksi. Miksi ihmeessä kukaan tekisi tahallaan noin? 

Jätkällä oli puolen vuoden vuokratkin maksamatta. Varmaan tahallaan hana auki! 

Oli varmaan häätö tulossa ja halusi kostaa. Ei vaan v a j a k k i tajunnut, että joutuu siitä vastuuseen.

Kyllä nyt jokainen tajuaa, että vesivahingon aiheuttamisesta joutuu vastuuseen. 

Sen tyypin omat tavarat oli siellä kämpässä myös ja menivät pilalle. 

Pahvilaatikoita ja lehtiä lattialla.

Miten ne nyt tähän liittyy? Olihan siellä kaikki sen tyypin kalusteet ja elektroniikka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä erityistä selitystä sellainen tarvitsee, että vahingossa unohtuu jotain? 

Moni on vahingossa unohtanut omistavansa lemmikkieläimiäkin ja hommata niille hoitopaikka, ruokaa ja vettä, kun ollaan kuukausi lomalla.

Näytätkö mulle tapauksen, missä kukaan on väittänyt unohdukseksi tuollaista? Vähän eri asioista puhutaan nyt. 

Ehkä sillä oli sitten stressin aiheuttama unohdus. Niinhän Drag-artisti Aarni Mikkolakin oli unohtanut kissaansa hoitaa.

Vierailija
64/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöiset kauhu vuokralaiset joutaa sinne veneen alle, opiipahan kunnioittamaan toisen omaisuutta.

Vierailija
65/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin reppanan koko loppuelämä tulee menemään veronmaksajien taskusta. Surullista.

Vierailija
66/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavuaareissahan on yläreunassa toinen aukko joten luulisi että ei voi vuotaa yli. Mutta ehkä tässä on ollut poikkeuksellinen virtausnopeus.

Vierailija
67/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tiskialtaissa ole yläreunassa se ylivuotolävikkö? Vai oliko sekin tukittu?

Vierailija
68/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissas? 😂🤣

Tietenkin olen tosissani. Yhäkin, miksi joku tekisi tahallaan noin? Pilaisi oman elämänsä tuollaisilla korvausvaatimuksilla, ja tuhoaisi oman irtaimistonsa vesivahingolla.

Ja kun uutisessa oli todella hämäriä perusteita sille, miksi oikeus muka piti tekoa tahallisena. Ei mitään loogista ja vakuuttavaa. 

Miksi kukaan pilaisi elämänsä tekemällä rikoksia? Vankilat on täynnä noita tyyppejä

Yleensähän rikoksilla pyritään hyötyyn. On siis motiivi. Tai sitten rikoksia tehdään hetken päihtyneessä tunnekuohussa, miettimättä tai suunnittelematta. 

Vierailija
69/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan. Yhtä helposti jää sitten myös auto käyntiin avaimet virtalukossa marketin parkkipaikalle, kun menee kauppaan.

Yhäkin, mun exältä jäi viikottain hanaa auki, jääkaapin ovea auki, hellaa päälle, ulko-ovea auki jne. Nää on hieman helpompia unohduksia kuin auton jättäminen käyntiin, mutta eipä sekään ois enää hetkahduttanut.

normaali ihminen katsoo asunnostaan lähtiessä, ettei jää vaikka kahvinkeitin päälle tms. exällesi kannattaisi hakea holhousta, jos häneltä jää hellasta saakka päälle kaikki..

Vierailija
70/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? No siten, että jää vahingossa hana päälle? Simppeliä.

Mun exällä jäi vähintään viikottain hana auki, jääkaapin/pakastimen ovi auki, ulko-ovi auki jne. Varmaan ADHD, mutta mitään diagnoosia sillä ei ollut. 

En ymmärrä näitä miinuspeukkuja tähän viestiin. Ettekö te oikeasti tiedä, että tällaisia ihmisiä on? 

Vierailija
71/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissas? 😂🤣

Tietenkin olen tosissani. Yhäkin, miksi joku tekisi tahallaan noin? Pilaisi oman elämänsä tuollaisilla korvausvaatimuksilla, ja tuhoaisi oman irtaimistonsa vesivahingolla.

Ja kun uutisessa oli todella hämäriä perusteita sille, miksi oikeus muka piti tekoa tahallisena. Ei mitään loogista ja vakuuttavaa. 

Miksi kukaan pilaisi elämänsä tekemällä rikoksia? Vankilat on täynnä noita tyyppejä

Yleensähän rikoksilla pyritään hyötyyn. On siis motiivi. Tai sitten rikoksia tehdään hetken päihtynee

Suurin osa rikoksista tehdäänkin hetken tunnekuohussa sen enempää miettimättä. Harvinaisempia ovat tapaukset, jossa on edes vähän mietitty ennen ja jälkeen teon

Vierailija
72/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhäkin, mun exältä jäi viikottain hanaa auki, jääkaapin ovea auki, hellaa päälle, ulko-ovea auki jne. Nää on hieman helpompia unohduksia kuin auton jättäminen käyntiin,

normaali ihminen katsoo asunnostaan lähtiessä, ettei jää vaikka kahvinkeitin päälle tms. exällesi kannattaisi hakea holhousta, jos häneltä jää hellasta saakka päälle kaikki..

Tuleeko oikeasti yllätyksenä, että kaikki ihmiset eivät ole "normaaleja"?

Etkä sä hyvänen aika saa aikuista ihmistä holhouksen alaiseksi melkein millään. 

Vierailija
73/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somppu yms. olisi varmaan saanut anteeksi. Kulttuurin piikkiin olisi mennyt.

Vierailija
74/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somppu yms. olisi varmaan saanut anteeksi. Kulttuurin piikkiin olisi mennyt.

Epätoivoiset aasinsillat m m uuttoon. 🙄🤣

Vierailija
75/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tolta mitään saada

Vakuutusyhtiö kyllä kuppaa sen rahan.

Kyllä ne ulosoton kautta hoitelee vaikka loppuelämän näitäkin mätkyjä.

Miten jäännösvero liittyy tähän? 😂😂 

Vierailija
76/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mikä diagnoosi kellkin on, on henkilö kuitenkin itse vastuussa tekemisistään. Jos ei kykene elämään omatoimisesti, on sitä varten tuettua asumista tarjolla. Ei diagnoosien taakse voi mennä, että kun mä vähän unohtelen hellat päälle niin mun naapurit saa aina öisin jännittää 

Vierailija
77/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä ihmetellään mikseivät opiskelijat halua muuttaa soluasuntoihin! Jos kämppikset ovat tällaisia sähläreitä, niin siinä voi oma elämä muuttua täydelliseksi h.elvetiksi! Soluasunnoissa kun on nääs 'yhteisvastuu' asunnon kunnosta! Voi tulla vähän maksettavaa! 

Vierailija
78/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mikä diagnoosi kellkin on, on henkilö kuitenkin itse vastuussa tekemisistään. Jos ei kykene elämään omatoimisesti, on sitä varten tuettua asumista tarjolla. Ei diagnoosien taakse voi mennä, että kun mä vähän unohtelen hellat päälle niin mun naapurit saa aina öisin jännittää 

Luuletko sinä, että johonkin tuettuun asumiseen pääsee ihan noin vain sillä perusteella, että unohtelee asioita? 😃

Vierailija
79/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi voinut aiheuttaa koko talon tulipalon tuolla touhullaan,kaikki tietää ettei vesi ja sähkö oo yhdessä hyvä juttu

Vierailija
80/111 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule nyt. Tässä maassa jätetään esim. paranoidit skitsofreenikoita ihan heitteille. Ei niitä minnekään hoitoon tms. oteta vaikka eivät kykenisi lainkaan huolehtimaan itsestään.