Milloin maalaismummot tajuaa ettå peruna ei ole mikään terveystuote
Kommentit (257)
Syön mieluummin perunaa kuin makaronia vaikka nimittäisitkin sitä pastaksi.
Miksi heidän pitäisi se tajuta. Naurahtavat ja keittävät potut kalan kylkeen.
Maalaismummot ei roiku vauva palstalla.
Kirjoita lehteen tai soita radioon.
Vierailija kirjoitti:
Ap hourailee ja näkee harhoja joistain maalaismummoista.
Mikä ongelma se on jos minä Maalaismummo syön Perunaa ?
Olen syönyt sitä jo 80 vuotta, ja aion syödä jatkossakin. Syön myös Vaaleaa Leipää ja Voita. Suolaakin käytän...
Mikä ongelma ?
Vierailija kirjoitti:
No mikä se sitten kuuluu siihen "terveelliseen" ruokavalioon? 150 euron kilohintapähkinät, thaikuutiot ja sushi vai?
Taisit paljastaa tyhmyytesi .
Keitetty peruna ja kala on ollut todella monta kertaa viikossa ruokana. Eikä siihen kastiketta ole ollut lisänä. Näin meidän mummoloissa.
Vierailija kirjoitti:
tyhmän persun tyhmä aloitus
Olet ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö vaan pastaa perunoiden sijasta, siinä sulle terveystuote.
Italialaisten elinikä 76 v
Suomalaisten elinikä 73 v
Japanilaisten tutkimusten mukaan peruna on terveellistä, etenkin naisille. https://www.is.fi/terveys/art-2000009681188.html
Ja japanilaisten elinikäodote on 84 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Makaroni on pastaa, mutta kaikki pasta ei ole makaronia. Makaroni on tietyn muotoisen pastan nimi (se sarvimianen, ontto putki).
Vierailija kirjoitti:
Taatusti on terveellisempi vaihtoehto kuin pasta tai riisi.
Millä perusteella?
Kumppanini, vanhempieni, isovanhempieni ja naapureideni kodissa kasvatettiin itse perunaa. Perunat säilytettiin kellarissa. Maalla matkat on pitkät lähimpään kauppaan. Siksi perunaa on hyvä saada omasta takaa. Syrjimmäisellä kylällä mummo osti sillitynnyrin. Ruokana oli päivästä toiseen perunaa ja silliä. Hänen puoliso nukkui pois 94- vuotiaana. Mummo nukkui pois 86- vuotiaana.
Olisipa ollut urakka viljellä riisiä(eikä se täällä edes kasva) tai vehnää. Hyvä kun heinät sai kasvatettua lehmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella?
Kvg
Meidän mummo laittaa perunapuuroa tämän tästä. Siihen kuuluu ruisjauhoakin.
Perunasta saa suolistoon tärkkelyksestä hyviä bakteereja, jos haluaa lisätä suoliston hyvinbointia ja parantaa immuniteettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makaroni on pastaa, mutta kaikki pasta ei ole makaronia. Makaroni on tietyn muotoisen pastan nimi (se sarvimianen, ontto putki).
Samaa sontaa sisällöltään silti
Imelletty perunalaatikko parasta ikinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella?
Ravinnekoostumukseltaan
Vierailija kirjoitti:
peruna on vähäkalorinen, johtuen sen vesi määrästä .sisältää mg,c,b, sinkki, kalium,kupari ,rautaa..ja täysin kolesteroliton...superruokaa..paljon terveellisempi kuin riisi ja pasta.
totta. ja ohra-riisi seos on toooodella terveellistä ja hyvääää, Myllyn paras esim, yhtenä myy
Peruna on lähiruokaa,riisi ei vielä toistaiseksi,mutta kun ilmastonmuutos...........
Vierailija kirjoitti:
Imelletty perunalaatikko parasta ikinä
Nyt alkoi kuola valumaan minulla. Olen samaa mieltä. Joka jouluksi osta valmiina sitä. Ihan must.
Mikä onkaan parempi hiukopala, kuin varhaisperunat pestyinä, kuorineen keitettynä, jääkaappikylminä kaapista suoraan suuhun ja sillipurkista sillipala perään. Ei kaipaa lämmitystä eikä kastiketta saatikka lisättyä rasvaa.