Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsymys ja mielenterveysongelmat voivat johtua kasvissyönnistä

Vierailija
11.08.2024 |

Olen ex-vegaani nainen, joka palautti lihan ja eläinkunnan tuotteet ruokavalioonsa ja sitä myötä mielenterveyteni ja jaksamiseni kasvoi ties kuinka monenteen potenssiin! Huomasin että vastaavia kertomuksia löytyy YouTubesta vaikka kuinka monta! Arvostan kyllä kasviksia ja varsinkin tuoreita sellaisia valtavasti edelleen, mutta aion nyt kyllä pitää eläinkunnan tuotteet jossain määrin mukana ruokavaliostani, vaikka lihan suurkuluttajaksi en olekaan ryhtymässä. Mielestäni aiheesta kaivattaisiin enemmän keskustelua koska uskon, että monella muullakin mielenterveysongelmat ja väsymys voivat johtua ruokavaliosta, johon kuuluu liian vähän eläinkunnan tuotteita. Oikeasti ihmiset eivät tiedä näistä asioista, koska kasvipainotteisten ruokien mahtavuutta ylistetään niin paljon ja punaista lihaa parjataan niin paljon. Punainen liha voi silti olla monelle juuri se, mitä hän tarvitsee. Siinä on esim. jaksamiselle ja mielialalle välttämättömiä rautaa ja B12 vitamiinia, jotka imeytyvät juuri lihan kautta hyvin. Olen uusi ihminen :) 

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin siis vegaanina luisua masennukseen jonka syytä ihmettelin enkä löytänyt vastausta pitkään aikaan. Päätin sitten kokeilla eläinkunnan tuotteita pääasiassa painonhallinnallisista syistä, koska kasvisruoat eivät pitäneet nälkää riittävän hyvin pois. Pavut ja tofu ovat tässä kyllä hyviä, mutta liha on vielä parempi. Mutta huomasin sitten myöskin mielenterveyteni kohentuvan siinä samalla valtavasti! 

Vierailija
2/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin siis vegaanina luisua masennukseen jonka syytä ihmettelin enkä löytänyt vastausta pitkään aikaan. Päätin sitten kokeilla eläinkunnan tuotteita pääasiassa painonhallinnallisista syistä, koska kasvisruoat eivät pitäneet nälkää riittävän hyvin pois. Pavut ja tofu ovat tässä kyllä hyviä, mutta liha on vielä parempi. Mutta huomasin sitten myöskin mielenterveyteni kohentuvan siinä samalla valtavasti! 

Onneksi olen tofulta säästynyt.  Tiettävästi en ole edes maistanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki alkoholisti-makkaransyöjämiehet ovat turvassa masennukselta... eikun.

Vierailija
4/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

foliohattu taitaa taas kiristää

Vierailija
5/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi juuri toisinpäin. Kun aloin syödä kasvisruokaa, järkyttävä ruoanjälkeinen väsymys ja raskas olo vähenivät huomattavasti, ja muutenkin seurasi yleinen piristyminen. Tietysti ravintoaineiden saannista täytyy pitää huolta.

Vierailija
6/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää löytää se itselle sopiva ruokavalio. Youtubessa on kokemuksia joka lähtöön, kiinnostuneena olen seurannut. Kaikkia vaivoja ei jotkut saa pois millään ruokavaliolla, oli se sitten lihadieetti, kasvisruokavalio tai mikä tahansa. Ääridieeteillä tulee ongelmia monelle, jotkut taas pärjäävät ihan hyvin niilläkin. Joskus tarkemmat verikokeet voivat osoittaa ettei ollutkaan hyvä valinta, vaikka olo oli hyvä.

Vierailija
7/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki alkoholisti-makkaransyöjämiehet ovat turvassa masennukselta... eikun.

Noh, syystä tai toisesta naisilla kyllä on enemmän masennusta ja ahdistusta kuin miehillä... 

Vierailija
8/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kolme vuosikymmentä olen syönyt kerran viikossa punaista lihaa ja kaksi kertaa kalaa, Muina päivinä kasviksia ja juureksia, kananmunia. Kanaa myös syön. Eineksiä en syö koskaan enkä pikaruokia minkäänlaisia kun ovat niin pahoja. Mitään lisäravinteita en ole koskaan syönyt. Veriarvot kaikki hyvät joka kerta joten jatkan samaa linjaa. En aio ikinä maistella tofua ja noita outoja vuustoja ja ties mitä on vegaaneille tehty. Inhottaa kaikki kun näkeekin. Ihmiset syövät itsensä sairaaksi nykyisin. 

Vierailija
9/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmisille sopii eri jutut ja kohtuus on suurimmalle osalle hyväksi. 

Kun on sinut itsensä kanssa ei tarvitse vahtia tai neuvoa muita. 

Vierailija
10/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta tarvitaan silti enemmän keskustelua, koska esim. itse en tajunnut masennukseni syytä. Eikä moni muukaan. 

Vierailija
11/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Ihminen on sekasyöjä, ja varsinkin tässä ilmastossa liha on ollut välttämättömyys selviytymiselle. 40 asteen lämpötiloissa energiaa tarvitsee vähemmän, kun sitä saa enemmän auringosta

Paras ruokavalio koostuu kasviksista, vihanneksista ja ruohonsyöjälihasta

Vierailija
12/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta huomionarvoista myös se, että liiallinen liharuokavalio muuttaa kehon balanssin päin vastaiseen suuntaan. On apaattisen sijaan aggressiivinen ja hyökkäävä. Tasapaino kaikessa

Vierailija
13/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi juuri toisinpäin. Kun aloin syödä kasvisruokaa, järkyttävä ruoanjälkeinen väsymys ja raskas olo vähenivät huomattavasti, ja muutenkin seurasi yleinen piristyminen. Tietysti ravintoaineiden saannista täytyy pitää huolta.

Ruuan jälkeinen väsymys johtuu hiilariyliannostuksesta. Veri valahtaa ruuansulatukseen ja aivot menevät offlineen. Kohtuulliset annoskoot pitävät huolen siitä, ettei keho päädy tällaiseen tilaan

Vierailija
14/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen syököön makunsa ja näkemyksensä mukaan.

Minun ruokavaliooni sisältyy päivittäinen annos suklaata.

Vierailija
15/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-12 vitamiinia on vain eläinperäisissä elintarvikkeissa (esim. liha, maito, munat). Kasviperäisestä ruoasta sitä ei saa ollenkaan.

B-12 vitamiinin puutos voi johtaa hermoston rappeumasairauksiin, dementiaan, ahdistuneisuuteen, masennukseen, älylliseen kehitysvammaisuuteen ja muihin psykiatrisiin sairauksiin, anemiaan, sydän- ja verisuonisairauksiin, voimattomuuteen, huimaukseen, kouristuksiin, tasapainohäiriöihin, kaatumistapaturmiin, näköhäiriöihin sekä immuunijärjestelmän toimintavajaukseen ja ennenaikaiseen kuolemaan.

Vierailija
16/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta tarvitaan silti enemmän keskustelua, koska esim. itse en tajunnut masennukseni syytä. Eikä moni muukaan. 

Mitä itse asiassa väität? Että kasvikset aiheuttavat masennusta? Sulla on ollut jokin puutos, siitä korkeintaan voi johtua.

Vierailija
17/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta huomionarvoista myös se, että liiallinen liharuokavalio muuttaa kehon balanssin päin vastaiseen suuntaan. On apaattisen sijaan aggressiivinen ja hyökkäävä. Tasapaino kaikessa

Kyllä, tasapaino on juuri oikea sana. 

Vierailija
18/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse asiassa väität? Että kasvikset aiheuttavat masennusta? Sulla on ollut jokin puutos, siitä korkeintaan voi johtua.

Öö, ei vaan että täydellinen eläinkunnan tuotteiden puute voi aiheuttaa. 

Vierailija
19/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen syököön makunsa ja näkemyksensä mukaan.

Minun ruokavaliooni sisältyy päivittäinen annos suklaata.

Nam!

Vierailija
20/94 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkiukko ja non sequitur.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme