Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keille kaikille kiitoskortti?

Vierailija
11.08.2024 |

Lapsemme rippijuhlat oli pari viikkoa sitten ja nyt pitäisi tilata kiitoskortit. Itse olen sitä mieltä, että kiitoskortti laitetaan juhlissa olleille vieraille ja myös heille, jotka eivät juhliin päässeet, mutta jotka muuten muistivat lasta.

Mieheni suvun puolelta suurin osa kutsutuista jätti tulematta, eivätkä he muistaneet lasta mitenkään. Tämä on mulle ihan fine, mutta olen myös sitä mieltä että heille ei kiitoskorttia lähetetä, koska siksipä heitä kiitettäisiin. Puolisoni on kuitenkin sitä mieltä, että heillekin kortti on lähetettävä. Minusta on älytöntä kiittää ihmistä ei mistään. Eihän lapsemme juhlapäivä kiinnostanut heittäkää edes onnittelukortin vertaa. 

Kumpi tässä on oikeassa? 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muille kuin sotaveteraaneille

Vierailija
2/23 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet oikeassa. Lähettäisin sen kuvan kuitenkin isovanhemmille vaikkeivät olisi juhlaan tulleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoskortti lähetetään kaikille niille, jotka muistivat nuorta jotenkin. Siis tulemalla juhliin, tai jos ei tullut, ja lähetti kortin tai lahjan tms. 

Ei siitä kiitetä, että ei tehnyt mitään. 

Vierailija
4/23 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähetätte kiitoskortin niille, jotka eivät lasta muistaneet niin sehän on v-ttuilua. Eli sinä olet oikeassa.

Vierailija
5/23 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähetätte kiitoskortin niille, jotka eivät lasta muistaneet niin sehän on v-ttuilua. Eli sinä olet oikeassa.

Toisaalta täähän vois olla ihan hyvä vaihtoehto tämäkin 😂

Vierailija
6/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni myös ap:n kanta on tässä ns. oikea, eli kiitoskortilla muistetaan ja kiitetään juhlakalua tavalla tai muistaneita.

Mutta, en myöskään tekisi tästä periaatekysymystä, ja pitäisin mielessä vanhan klassikon *choose your battles* ja hyvän tahdon eleet ei koskaan mene hukkaan tai huonoksi. Ei se ole sinulta pois, vaikka muistamattomille sukulaisille lähettäisikin nuoren kuvan, edes muistoksi.

Vierailija
7/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoskortilla kiitetään kaikkia, jotka olivat paikalla tai muistivat jotenkin. Kortin ilman kiitosta lähetään niille läheisille, jotka eivät muistaneet. 

Vierailija
8/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on yhtä totta kuin Salatut elämät. 

Vierailija
9/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän, korttiin vaan "kiitos kumminkin"

Vierailija
10/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa saada jonkun sukulaisen lapsen kuvan? Ja mitä teette noilla kuvilla? 

Vierailija
11/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa saada jonkun sukulaisen lapsen kuvan? Ja mitä teette noilla kuvilla? 

Tunnustan, poltan takassa. 

Vierailija
12/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua ainakin kiinnostaa sisarusten lasten kasvu ja elämän etapit. Toki osallistun juhliinkin, mutta jos en pääsisi, niin toivoisin silti kuvia juhlista. Luulisin isovanhempiakin kiinnostavan.

Vierailija
13/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ikinä ymmärtänyt tuota kiitoskorttien lähettämistä. Omissa rippijuhlissani ainakin kiitin henkilökohtaisesti jokaista onnittelijaa. Luulisi saatanasoikoon sen nyt riittävän.

Vierailija
14/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei tarvitse lähettää mulle ollenkaan. En osallistunut mitenkään, koska lapset käy riparin vain rahan takia eli en arvosta millään mittarilla kyseistä rahastusjuhlaa. 

- miehesi sukulainen

Vierailija
15/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ikinä ymmärtänyt tuota kiitoskorttien lähettämistä. Omissa rippijuhlissani ainakin kiitin henkilökohtaisesti jokaista onnittelijaa. Luulisi saatanasoikoon sen nyt riittävän.

Nykyajan nuoret ei edes keskustele juhlavieraiden kanssa. Odottavat lahjat ja setelit, ja sen jälkeen näpräävät kännykkää omissa oloissaan.

Eli voisi se kortti olla vähintä, millä kiittää.

Vierailija
16/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan nuoret ei edes keskustele juhlavieraiden kanssa. Odottavat lahjat ja setelit, ja sen jälkeen näpräävät kännykkää omissa oloissaan.

Eli voisi se kortti olla vähintä, millä kiittää.

Ja senkin kiitoksen lähettää vanhempi. 

Vierailija
17/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan samaa mieltä kanssasi. En ymmärrä lainkaan logiikkaa miehesi ajattelun takana?

Vierailija
18/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin kortti, jossa luki kiitäen.😂 Ihan itsekö nuori sen kirjoitti? Melkein teki mieli se säästää, mutta roskiin meni. 

Vierailija
19/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua ainakin kiinnostaa sisarusten lasten kasvu ja elämän etapit. Toki osallistun juhliinkin, mutta jos en pääsisi, niin toivoisin silti kuvia juhlista. Luulisin isovanhempiakin kiinnostavan.

Sosiaalinenmedia.

On ihanaa, että omat lapsemme voivat jälkikäteen katsoa täydellisiä mainostoimistotason kuvia lapsuudestaan ja uskotella itselleen, että se kurkkuun nouseva pala täytyy vain huuhtoa alas yhtä matkaa Xanaxin kanssa, eikä sillä ole mitään tekemistä välttelevän kiintymyssuhteen kanssa.

Vierailija
20/23 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinenmedia, hyvä nosto. Minusta nykyään riittää kiitos kaikille osallistuneille jako somessa. Ja henkilökohtaiset kiitokset isovanhemmille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi