Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hallituksen velkajuna puksuttaa mukavasti eteenpäin

Vierailija
10.08.2024 |

Jo 25 miljardia uutta velkaa ensimmäisen kahden vuoden aikana, kun Riikka ja Petteri lapioivat hiiliä.

Junan seuraava pysähdyspaikka on Turku.

Kommentit (570)

Vierailija
481/570 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjoismaissa on perinteisesti ollut instituutio nimeltä talkoot ja niiden idea on ollut se, että yhteisön jäsenet tekevät kaikki työtä jonkun yhteisen päämäärän hyväksi tai kaikki auttavat vuorollaan toinen toisiaan.

Mihin on nyt kadonnut Suomesta tuo perinteinen talkoohenki, kun yhteisöämme koettelevat vaikeat ajat? Miksi kaikkien ei tarvitse osallistua talkoisiin, vaan hyvätuloiset ja suuryritykset on vapautettu velvoitteista?

Eikö siihen kuullu ihmisen vastuu elämästään ja valinnoistaan ja oman toimijuuden korostaminen, eikä totuttaminen valtion nisälle vastikkeetonta rahaa imuroimaan? Suomen ylipöhöttyneessä julkisessa sektorissa on vielä paljon läskiä leikattavaksi.

Vierailija
482/570 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomen hallituksen pitää veronmaksajien rahalla vaurastuttaa sijoittajia? Eikö sen pitäisi mennä toisinpäin, että sijoittajat vaurastuttavat meitä?

Ei silloin, kun hallituksessa on puolueet, joiden tarkoitus on ajaa äänestäjiensä eli tässä tapauksessa hyvätuloisten etuja. Se, miksi niin moni, joka ei ole hyvätuloinen, äänesti nitä puolueita, onkin sitten hyvä kysymys. Kun hallituksessa on puolueet, jotka ajavat pienituloisten  etuja, silloin tehdyt toimenpiteet ovat tietenkin  erilaisia. 

Kansantalouden tasapainottaminen on nimenomaan pienituloisten etu. Jos sä tilaat koko ajan pikavipeillä volttiruokaa, niin laskun hetki on karu. Kun potissa on aina vain vähemmän jaettavaa, niin miten pienituloisen silloin käy, pikavippifirma pistää saatavat lunastukseen?

Tämä hallitus ei tasapainota kansantaloutta vaan on tuhonnut kaiken kasvun ja luottamuksen. Leikkaamalla tämä ei muutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/570 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö persujen nyt keskittyä lähinnä Tavion ja Rydmanin erottamiseen, että saisimme tilalle vähän tehokkaamman kaksikon edistämään Suomen vientiä?

Tämän hallituksen helmasynti on ollut, että eletään kuin pellossa, eikä väärintekijöitä rangaista. Sellainen malli ei pitemmän päälle vetele, jos ministerien käytös leviää laajemmalle yhteiskuntaan.

Vierailija
484/570 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa, jippii

Vierailija
485/570 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ja kohtuullinen periaate on se, että jokainen yhteisön jäsen maksaa kykynsä mukaan. Sehän on myös progressiivisen verotuksen idea, mitä Kokoomus kovasti vastustaa.

Mutta pottiin eniten maksavat eivät saisi vaikuttaa siihen, mihin potin rahoja käytetään, eikä nettomaksaja saisi hyötyä potista mitenkään?

Hyväksyt siis progressiivisen verotuksen? Etkö tiedä, että hallitus päättää, mihin verotuloja käytetään?

Etkös sinä itse juuri kiukutellut siitä, mihin oikeistohallitus käyttää verovaroja. Eihän sun pakka pysy lainkaan kasassa.

Vierailija
486/570 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikka Purran twiitti, jossa hän vihjaili Oulun puukottajan taustasta, oli eräänlaista rasismia. Se ei perustunut tietoon, vaan Purran rasistisiin ennakkoluuloihin, joita hän yritti levittää valtakunnan kakkosministerin asemassa.

Tai sitten se oli vain valistunut arvaus, joka ei tällä kertaa osunut nappiin.

Purrahan yritti samaa uudestaan ihan vasta Englannin puukotustapauksessa, mutta sekään ei mennyt nappiin. Kaksi yritystä kertoo jo selvästi rasistisista ennakkoluuloista.

https://yle.fi/a/74-20103327

Orpo: En lähtisi tekemään tätä johtopäätöstä

Sun mielestä maa*hanmuutto ei ole aiheuttanut ongelmia koskaan missään? Sun puoluekanta on tosi vaikea arvata.

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 477: "Hallituspuolueiden äänestäminen antaa ainakin äänestyspäiväksi herraskaisemman olon? Puolueita brändätään nykyään kuten muitakin kulutushyödykkeitä. Niitä puolueita, jotka eivät hanki brändimarkkina-analyysia vaalivuotta varten, pidetään kotikutoisia ja vanhanaikaisina imagoltaan politiikkaa seuraamattomien ihmisten silmissä."

Tuokin aivan varmasti vaikuttaa. Ja sitten on asetelma, että on "me" ja sitten "ne muut", jotka on eri mieltä meidän kanssa. Eli luo jonkinlaista yhteishenkeä. Uskoisin, että yksi keskeinen syy on myös se, että kansalaiset äänestävät ihmistä ja katsovat sen vaalilupauksia, mutta eivät perehdy lainkaan ehdokkaansa edustaman puolueen agendaan. Vain sitoutumattomien listoilla olevat voivat äänestää asioista päätettäessä ihan oman mielensä mukaan, muut joutuvat äänestämään sen mukaan, mitä puolue päättää. Nk puoluekuri. Vaalien alla kaikki ehdokkaat pyrkivät kalastelemaan ääniä eikä sillä ole niin väliä, millä tavalla kalastelevat. Huvittavinta musta oli aluevaalien alla, kun erään ehdokkaan vaalimainoksessa luki "Bensan hinta alas!". Ihan kuin hyvinvointialueet päättäisivät bensan hinnasta. 

Vierailija
488/570 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjoismaissa on perinteisesti ollut instituutio nimeltä talkoot ja niiden idea on ollut se, että yhteisön jäsenet tekevät kaikki työtä jonkun yhteisen päämäärän hyväksi tai kaikki auttavat vuorollaan toinen toisiaan.

Mihin on nyt kadonnut Suomesta tuo perinteinen talkoohenki, kun yhteisöämme koettelevat vaikeat ajat? Miksi kaikkien ei tarvitse osallistua talkoisiin, vaan hyvätuloiset ja suuryritykset on vapautettu velvoitteista?

Mä vähän luulen, että syy on polarisaatiossa ja eräänlaisessa "kuplautumisessa". Meillä ei ole enää mitään yhteistä päämäärää. 

Ja Purra-pakkomielteiset persu-touretet tekevät tässäkin ketjussa parhaansa polarisaation lisäämiseksi.

Vierailija
489/570 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyhallitus edustaa talkoohengen sijasta minä-minä-henkeä. Sellaiset minä-minä-tyypit olisi ennen jätetty epäsosiaalisina yhteisön ulkopuolelle.

Nykyajan minä-minä-tyypit eivät edes tajua, kuinka paljon he hyötyvät ja ovat koko elämänsä ajan hyötyneet yhteisesti rahoitetuista palveluista, kuten koulutuksesta, terveydenhoidosta ja poliisista. Heille on maksettu lapsilisääkin ensimmäisestä rääkäisystä alkaen, mutta minä-minä-tyypit eivät halua antaa mitään yhteisölle takaisin, koska kuvittelevat kaiken olevan omaa ansiotaan.

Supercellin omistajat ovat kunnon suomalaisia, koska maksavat veronsa, eivätkä muiluta rahojaan veroparatiiseihin.

Vierailija
490/570 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kouluissakin aivan ilmaiseksi opetetaan ruotsia, että voi halutessaan lähteä muihin Pohjoismaihin töihin, mutta persut eivät halua oppia.

Onko sun päässä yhtään persuvapaata ajatusta? Vieläkö heilaavat pesukarhut marssivat ikkunasi alla?

Vierailija
491/570 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ja kohtuullinen periaate on se, että jokainen yhteisön jäsen maksaa kykynsä mukaan. Sehän on myös progressiivisen verotuksen idea, mitä Kokoomus kovasti vastustaa.

Mutta pottiin eniten maksavat eivät saisi vaikuttaa siihen, mihin potin rahoja käytetään, eikä nettomaksaja saisi hyötyä potista mitenkään?

Hyväksyt siis progressiivisen verotuksen? Etkö tiedä, että hallitus päättää, mihin verotuloja käytetään?

Etkös sinä itse juuri kiukutellut siitä, mihin oikeistohallitus käyttää verovaroja. Eihän sun pakka pysy lainkaan kasassa.

No en kiukutellut. Sinulla vain on densob muisti tai tahallaan vääristelet muiden sanomisia.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyhallitus edustaa talkoohengen sijasta minä-minä-henkeä. Sellaiset minä-minä-tyypit olisi ennen jätetty epäsosiaalisina yhteisön ulkopuolelle.

Nykyajan minä-minä-tyypit eivät edes tajua, kuinka paljon he hyötyvät ja ovat koko elämänsä ajan hyötyneet yhteisesti rahoitetuista palveluista, kuten koulutuksesta, terveydenhoidosta ja poliisista. Heille on maksettu lapsilisääkin ensimmäisestä rääkäisystä alkaen, mutta minä-minä-tyypit eivät halua antaa mitään yhteisölle takaisin, koska kuvittelevat kaiken olevan omaa ansiotaan.

Supercellin omistajat ovat kunnon suomalaisia, koska maksavat veronsa, eivätkä muiluta rahojaan veroparatiiseihin.

Supercellistäkin 80% on jo kiinalaisten omistuksessa. 

Vierailija
493/570 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kouluissakin aivan ilmaiseksi opetetaan ruotsia, että voi halutessaan lähteä muihin Pohjoismaihin töihin, mutta persut eivät halua oppia.

Onneksi opetetaan! Minäkin kävin 1990-luvulla kesätöissä ruotsalaisessa sairaalassa. Asuin kimppakämpässä. Silloin Suomessa ei päässyt kesätöihin, vaikka kokemusta oli aikaisemmilta vuosilta. Valmistuttuani menin täysiaikaisesti Ruotsiin töihin.

Vierailija
494/570 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuilla on pakkomielle Uniperista, kun muutakaan lyömäasetta ei entistä hallitusta vastaan ole.

Fortum sai kuitenkin 8 miljardia siitä Uniper-kaupasta, joten eihän se huonosti mennyt.

Tytti ja Sanna tekivät huippukaupat festaritekstareilla, uskokaa jo!!! Eikä bilehallitus ole vastuussa Italian miljardirempoista, sote-himmelistä ja koulutusuudistuksesta, tai julkisen sektorin palkankorotuksista!!! Ei, pelkkää iloa ja sateenkaaria!

Vierailija
495/570 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä progressiivisesta verotuksesta tasaveroon siirtyminen vaatisi käytännössä?

Vierailija
496/570 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Suomen hallitus voi olla vastuussa Italian fasistimelonin rempoista? Se on sitä persun logiikkaa.

Vierailija
497/570 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hallituksen kannattaja kyselee kakkuohjeita tällä palstalla, kun hallituksessa pitäisi olla taloudenhoidon ammattilaisia? Eikö hallituksen kannattaja luota Kokoomuksen ja Purran talousosaamiseen?

Yleensä kritiikin esittäjällä on antaa paremmat vaihtoehdot, ellet sitten vain rääy periaatteesta persu-touretten vallassa. Ja miksi Marinin hallitus ei noudattanut sun oppeja?

Yleensä ministereillä on asiantuntijat neuvonantajina, jotka kertovat, mitä kannattaa tehdä. Mitä jos vain luottaisimme siihen, että ministeri voi kuunnella asiantuntijoita, vaikka tämän hallituksen ministerit eivät kyllä ole niin aina tehneet?

Miksi sä et ollut osaamisesi kanssa Marinin hallituksen neuvonantajana tai peräti valtionvarainministerinä? Mistä se voisi johtua, ettet jo silloin jo halunnut kertoa talouden korjaavaa salaisuutta jumalattarellesi?

Vierailija
498/570 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö persujen nyt keskittyä lähinnä Tavion ja Rydmanin erottamiseen, että saisimme tilalle vähän tehokkaamman kaksikon edistämään Suomen vientiä?

Tämän hallituksen helmasynti on ollut, että eletään kuin pellossa, eikä väärintekijöitä rangaista. Sellainen malli ei pitemmän päälle vetele, jos ministerien käytös leviää laajemmalle yhteiskuntaan.

Viime hallituksessa se vasta tehokaksikko olikin ;D

Vierailija
499/570 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun laskeminen aloitetaan jo ajalta ennen syntymää äitiysneuvolasta, on erikoislääkäri nettomaksaja vasta noin 40-vuotiaana. Sitä ennen hänkin on ollut vielä saamapuolella kun ajatellaan koko paketin yhteishintaa maanpuolustuskulutkin huomioiden. Siksi jotkut yliopistosta valmistuneet, jotka väittävät heti ensimmäisen vakituisen työpaikkansa perusteella olevansa nettomaksajia, ovat joko ymmärtämättömiä tai he yrittävät jymäyttää ymmärtämättömiä uskomaan heidän toteamuksiaan.

Vierailija
500/570 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo juuri minua ihmetyttää rikkaitten veroitkussa eniten: ensin itketään, kun verot on niin korkeat

sitten itketään, jos joku kehtaa edes etäisesti vihjata, että esim. lapsilisät voisi ottaa rikkailta pois (rikkailla tarkoitan henkilöitä, jotka elävät enimmäkseen pääomatuloilla) tai että kotitalousvähennystä eivät tarvitse ihmiset, jotka tienaavat parikymmentä tonnia kuussa. 

Ettekö te osaa laskea yksi plus yksi? Teidän veroprosenttinne olisi paljon pienempi, jos yhteiskunta tukisi ainoastaan niitä, jotka oikeasti tarvitsevat rahaa. 

Mutta ei, nettomaksajan täytyy hyötyä potista. Joten tästä syystä nettomaksaja sponssaa myös itseään varakkaammille kaikenlaista.