Hallituksen velkajuna puksuttaa mukavasti eteenpäin
Jo 25 miljardia uutta velkaa ensimmäisen kahden vuoden aikana, kun Riikka ja Petteri lapioivat hiiliä.
Junan seuraava pysähdyspaikka on Turku.
Kommentit (570)
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjoismaissa on perinteisesti ollut instituutio nimeltä talkoot ja niiden idea on ollut se, että yhteisön jäsenet tekevät kaikki työtä jonkun yhteisen päämäärän hyväksi tai kaikki auttavat vuorollaan toinen toisiaan.
Mihin on nyt kadonnut Suomesta tuo perinteinen talkoohenki, kun yhteisöämme koettelevat vaikeat ajat? Miksi kaikkien ei tarvitse osallistua talkoisiin, vaan hyvätuloiset ja suuryritykset on vapautettu velvoitteista?
Mä vähän luulen, että syy on polarisaatiossa ja eräänlaisessa "kuplautumisessa". Meillä ei ole enää mitään yhteistä päämäärää.
Ja Purra-pakkomielteiset persu-touretet tekevät tässäkin ketjussa parhaansa polarisaation lisäämiseksi.
Purra on osa koneistoa, mutta pitää olla harvinaisen tyhmä jos luulee että tämä on yksin Purran käsikirjoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka Purran twiitti, jossa hän vihjaili Oulun puukottajan taustasta, oli eräänlaista rasismia. Se ei perustunut tietoon, vaan Purran rasistisiin ennakkoluuloihin, joita hän yritti levittää valtakunnan kakkosministerin asemassa.
Tai sitten se oli vain valistunut arvaus, joka ei tällä kertaa osunut nappiin.
Purrahan yritti samaa uudestaan ihan vasta Englannin puukotustapauksessa, mutta sekään ei mennyt nappiin. Kaksi yritystä kertoo jo selvästi rasistisista ennakkoluuloista.
Orpo: En lähtisi tekemään tätä johtopäätöstä
Sun mielestä maa*hanmuutto ei ole aiheuttanut ongelmia koskaan missään? Sun puoluekanta on tosi vaikea arvata.
Oli ongelma mikä tahansa, persuille ratkaisu on aina maahan-muutto. Se on aika monomaanista.
Minä sitä paitsi annoin vain esimerkin Purran ja hallituksen rasismista, niin kuin oli pyydetty, mutta persu tulkitsee sen tahallaan väärin, jotta voi alkaa puhua maahan-muutosta.
Tai ne vasemmiston hyödylliset idiootit, jotka antoivat neljännesmiljoona ääntä EU:n putinistiblokille ja vasarahyökkääjille.
Vierailija kirjoitti:
Nykyhallitus edustaa talkoohengen sijasta minä-minä-henkeä. Sellaiset minä-minä-tyypit olisi ennen jätetty epäsosiaalisina yhteisön ulkopuolelle.
Nykyajan minä-minä-tyypit eivät edes tajua, kuinka paljon he hyötyvät ja ovat koko elämänsä ajan hyötyneet yhteisesti rahoitetuista palveluista, kuten koulutuksesta, terveydenhoidosta ja poliisista. Heille on maksettu lapsilisääkin ensimmäisestä rääkäisystä alkaen, mutta minä-minä-tyypit eivät halua antaa mitään yhteisölle takaisin, koska kuvittelevat kaiken olevan omaa ansiotaan.
Supercellin omistajat ovat kunnon suomalaisia, koska maksavat veronsa, eivätkä muiluta rahojaan veroparatiiseihin.
Maksakaa veronne! Miksei Purra huuda, että maksakaa veronne?!
Vierailija kirjoitti:
Miten Suomen hallitus voi olla vastuussa Italian fasistimelonin rempoista? Se on sitä persun logiikkaa.
Etkö ole lainkaan kärryillä Sannan kylvämistä miljardeista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuilla on pakkomielle Uniperista, kun muutakaan lyömäasetta ei entistä hallitusta vastaan ole.
Fortum sai kuitenkin 8 miljardia siitä Uniper-kaupasta, joten eihän se huonosti mennyt.
Tytti ja Sanna tekivät huippukaupat festaritekstareilla, uskokaa jo!!! Eikä bilehallitus ole vastuussa Italian miljardirempoista, sote-himmelistä ja koulutusuudistuksesta, tai julkisen sektorin palkankorotuksista!!! Ei, pelkkää iloa ja sateenkaaria!
Vaihda jo levyä. Olet ymmärtänyt kaiken väärin.
Tytti Tuppurainen oli Uniperin kokouksessa. Siellä oli Fortumin hallitus Suomesta ja ainoana poliitikkona omistajaohjausministeri.
Italian koronarahoista päätetään EU:ssa, ihan samalla tavalla kuin Suomenkin saamista elvytysrahoista. Siis summa ja mihin ne saa käyttää.
Sotea on tehty 23 vuotta, ennen kuin se saatiin päätökseen. Sipilän hallitus antoi itse itselleen potkut, kun ei saanut sotea tehdyksi.
Hallitus ei päätä palkankorotuksista, voiko aikuinen ihminen oikeasti olla noin tyhmä, että luulee niin? Luuletko, että Sanna ja Tytti päättivät sinun palkastasi, joka ilmiselvästi on mielestäsi liian korkea?
Nyt sitten Petteri ja Riikka laskevat liksaasi, minkä sinä hymyillen hyväksyt. Nope.
Katso vaikka wikipediasta, ketkä palkoista neuvottelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Suomen hallitus voi olla vastuussa Italian fasistimelonin rempoista? Se on sitä persun logiikkaa.
Ei se Sannakaan yksin toiminut. Typerää syyttää yhtä ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjoismaissa on perinteisesti ollut instituutio nimeltä talkoot ja niiden idea on ollut se, että yhteisön jäsenet tekevät kaikki työtä jonkun yhteisen päämäärän hyväksi tai kaikki auttavat vuorollaan toinen toisiaan.
Mihin on nyt kadonnut Suomesta tuo perinteinen talkoohenki, kun yhteisöämme koettelevat vaikeat ajat? Miksi kaikkien ei tarvitse osallistua talkoisiin, vaan hyvätuloiset ja suuryritykset on vapautettu velvoitteista?
Mä vähän luulen, että syy on polarisaatiossa ja eräänlaisessa "kuplautumisessa". Meillä ei ole enää mitään yhteistä päämäärää.
Ja Purra-pakkomielteiset persu-touretet tekevät tässäkin ketjussa parhaansa polarisaation lisäämiseksi.
Purra on osa koneistoa, mutt
Purra on soijapojille legitiimi kanava naisvihan purkamiseen. Soijapojut repivät pelihousunsa ja rääkyivät naisvihaa jostain sokoksenkassa-heitosta, mutta Purran kohdalla heillä itsellään ei ole mitään pidäkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persujankkaaja ja Sannajankkaaja taitavat olla yksi ja sama henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hallituksen kannattaja kyselee kakkuohjeita tällä palstalla, kun hallituksessa pitäisi olla taloudenhoidon ammattilaisia? Eikö hallituksen kannattaja luota Kokoomuksen ja Purran talousosaamiseen?
Yleensä kritiikin esittäjällä on antaa paremmat vaihtoehdot, ellet sitten vain rääy periaatteesta persu-touretten vallassa. Ja miksi Marinin hallitus ei noudattanut sun oppeja?
Yleensä ministereillä on asiantuntijat neuvonantajina, jotka kertovat, mitä kannattaa tehdä. Mitä jos vain luottaisimme siihen, että ministeri voi kuunnella asiantuntijoita, vaikka tämän hallituksen ministerit eivät kyllä ole niin aina tehneet?
Miksi sä et ollut osaamisesi kanssa Marinin hallituksen neuvonantajana tai peräti valtionvarainministerinä? Mistä se v
Samasta syystä kuin sinä et ole nyt asiantuntijana tai valtionvarainministerinä. Viisaampi meistä vain tunnistaa omat rajoitteensa.
Koronaelvytyspaketti on hyväksytty enemmistöpäätöksellä eduskunnassa. Jos se ei olisi saanut enemmistöä taakseen, ei Italiaan olisi mennyt killinkiäkään.
Katso eduskunnan sivulta, painoiko velka-Orpo silloin jaa-nappia?
Taisi painaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyli on ainakin samaa taattua idiotismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ja kohtuullinen periaate on se, että jokainen yhteisön jäsen maksaa kykynsä mukaan. Sehän on myös progressiivisen verotuksen idea, mitä Kokoomus kovasti vastustaa.
Mutta pottiin eniten maksavat eivät saisi vaikuttaa siihen, mihin potin rahoja käytetään, eikä nettomaksaja saisi hyötyä potista mitenkään?
Tuo juuri minua ihmetyttää rikkaitten veroitkussa eniten: ensin itketään, kun verot on niin korkeat
sitten itketään, jos joku kehtaa edes etäisesti vihjata, että esim. lapsilisät voisi ottaa rikkailta pois (rikkailla tarkoitan henkilöitä, jotka elävät enimmäkseen pääomatuloilla) tai että kotitalousvähennystä eivät tarvitse ihmiset, jotka tienaavat parikymmentä tonnia kuussa.
Ettekö te osaa laskea yksi plus yksi? Teidän veroprosenttin
Määrittele rikas Suomen mittakaavassa ja kuinka paljon heitä on? Myös pääomatulosta maksetaan veroa moneen kertaan. Miksi jo 4 000 euron ylittävästä palkkatulosta menee yli puolet veroa?
Tyrkkynen heilastelee Brysselissä ruotsidemokraattien eli Kremlin satelliittipuolueen kanssa ja kävi aiemmin Kremlin järjestämällä leirillä.
Se ei näytä olevan persuille ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuilla on pakkomielle Uniperista, kun muutakaan lyömäasetta ei entistä hallitusta vastaan ole.
Fortum sai kuitenkin 8 miljardia siitä Uniper-kaupasta, joten eihän se huonosti mennyt.
Tytti ja Sanna tekivät huippukaupat festaritekstareilla, uskokaa jo!!! Eikä bilehallitus ole vastuussa Italian miljardirempoista, sote-himmelistä ja koulutusuudistuksesta, tai julkisen sektorin palkankorotuksista!!! Ei, pelkkää iloa ja sateenkaaria!
Vaihda jo levyä. Olet ymmärtänyt kaiken väärin.
Tytti Tuppurainen oli Uniperin kokouksessa. Siellä oli Fortumin hallitus Suomesta ja ainoana poliitikkona omistajaohjausministeri.
Italian koronarahoista päätetään EU:ssa, ihan samalla tavalla kuin Suomenkin saamista elvytysrahoista. Siis summa ja mihin ne saa käyttää.
Sotea on tehty
Voi kultapieni. Hallitus on vastuussa sen valtakaudella tehdyistä päätöksistä. Myös vastuuministeri on vastuussa toimialallaan tehdyistä ratkaisuista. Sun logiikalla Marinin hallitus ei myöskään epäonnistunut metsien ennaltamisasetuksenkaan kanssa? Sanna-jumalatari ei olisi voinut toimia missään asiassa toisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syytättehän tekin Purraa ja Orpoa nimeltä mainiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Marinin hallitusta sitten kutsuttiin Marinin hallitukseksi? Johtaja johtaa edestä ja kantaa vastuun lafkansa epäonnistumisista. Toimitusjohtajakin saa kenkää huonosta tuloksesta, vaikka ei olisi henkilökohtaisesti typerehtinyt mitään, toisin kuin Sanna.
Esim. itse pidän itseäni hyvätuloisena. Meillä on perheessä kaksi tulonsaajaa, yhteenlaskettu bruttokuukausipalkka on jonkin verran alle parikymmentä tonttua.
Kaksi lasta, emme tarvitsisi lapsilisiä.
Itse en maksa pääomatuloistani veroa kuin kuin kerran. Silloin kun myyn osakkeita voitolla. Tappiot voin vähentää verotuksessa.
Jos rahalla ei tee mitään, miksi sitä pitäisi saada lisää?
Ja joo, turha sanoa, että anna hyväntekeväisyyteen. Sosiaaliturva ei saa perustua yksittäisen henkilön sääliin tai omantunnontuskiin. Se on ihmisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä keitä ovat Purrajankkaaja ja Orpojankkaaja, halpapensajankkaajan ja tunninjunajankkaajan pikkuserkkuja?
Työttömät pitäisi ulkoistaa ulkomaille töihin. Virossa on toimittu noin siitä lähtien kun maa itsenäistyi uudestaan NL:n hajoamisen jälkeen.