Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako tinkiä "vaatimuksista" parisuhteessa?

Vierailija
10.08.2024 |

Olen 34v korkeasti koulutettu nainen. Olen etsinyt miestä, joka

1. Kykenee ja on halukas syvälliseen, älylliseen, pohdiskelevaan keskusteluun - koska olen itse tällainen ja ajattelen, että syvälliset keskustelut yhdistävät

2. Omaa joko korkeahkon koulutuksen TAI muuten hyvän yleissivistyksen - koska nämä toteutuu itsessäni ja ajattelen, että sama sivistyksen taso yhdistää

3. Tuntuu itsestäni puoleensavetävältä. Minun kohdallani tarkoittaa, että mies on perinteisen miehekäs ja raavas - koska seksuaalinen kemia edellytys mm toimivalle seksielämälle

4. On jossain määrin nöyrä, ei k*sipäinen ja täynnä itseään, ymmärtää empaattisesti erilaisia ihmiskohtaloita - ei kaivanne selitystä

Ongelmahan on sitten se, että:

Miehet, joissa 1. toteutuu, ovat usein itselleni hieman liian herkkiä ja feminiinisiä - heissä 3. ei kohdallani toteudu. 

Miehet, joissa 2. toteutuu, ovat usein melko täynnä itseään: heissä 4. ei toteudu. Etenkin jos ovat korkeasti koulutettuja.

Jos 3. toteutuu, vähintään yksi 1., 2. ja 4:stä jää yleensä puuttumaan. Usein monikin noista.

Jos 4. toteutuu, jää 2. tai 3. yleensä puuttumaan. 

Eli kaikkia toiveitani täyttävää miestä ei tunnu löytyvän vuosien etsimisestä huolimatta. Ja kysymys kuuluu: pitäisikö osasta toiveista luopua?

Olen ajatellut, että loppujen lopuksi parisuhteessa 3. ja 4. ovat minulle tärkeimpiä. Ilman vetovoimaa (3) suhdetta ei kerta kaikkiaan voi syntyä, jää ystävyyden tasolle. K*sipään kanssa taas en alkaisi millekään, oli mikä oli (4). 

Olen nyt tavannut tällaisen miehen, jossa 3 ja 4 toteutuu: Miehekäs ja raavas, empaattinen ja nöyrä. 

Mutta miehellä ei juurikaan ole yleissivistystä, ei osaa kieliä, ei ole missään määrin kiinnostunut syvällisistä asioista. On miehisessä, suorittavassa ammatissa. 

Tällä hetkellä tuntuu, että nuo asiat ei yhtään haittaa. En halua jäädä yksin, ja olen valmis joustamaan näistä muutamista asioista. Olen valmis rakastamaan miestä sellaisena, kuin tämä on. 

Mitä sanotte, kuulostaako järkevältä, vai olenko tekemässä virheen? Alkaako 1. ja 2. puuttuminen myöhemmin risoa, vaikka tällä hetkellä tuntuu että ei ne nyt maata kaatavia asioita ole? Tunnenko itseni lopulta yksinäiseksi suhteessa? 

Kokemuksia?

Kommentit (383)

Vierailija
161/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ylianalysoi kaiken ja laatii jotain ihme listoja. Ei toimi oikeassa elämässä. Ja jos just sellaisen miehen löydät joka 100% täyttää vaatimukset niin se on ihme. Ja sitten se onkin jo varattu tai ei huoli sinua Koska et täytä tämän miehen vaatimuksia. Elämässä joutuu aina vähän joustamaan ja tekemään kompromissejä. Etsi paras mahdollinen ja panosta suhteeseen ja hyväksy ettei kumpikaan ole täydellinen. 

Vierailija
162/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli olet epähaluttava. En keulisi sillä."

Rakas ystävä, mitään "keulimista" ei viestissäni kyllä ollut. Jos asian tosiaan kuitenkin näet niin, kehoitan miettimään mikä omassa itsetunnossa on niin heikolla pohjalla että tuosta täysin neutraalista asioiden toteamisesta voi henkinen tasapaino niin järkkyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ihmetyttää tuo nöyryys. Miksi ihmisen pitäisi olla nöyrä? Eikö aikuisen ihmisen tule tietää, mitä haluaa eikä nöyristellä jossain nurkassa. 

En ole ap, mutta minulle nöyryys tarkoittaa ymmärrystä siitä, että ei ole täydellinen eikä paras kaikessa, ja on valmis kehittymään ja oppimaan itseä paremmilta. Nöyryyden vastakohta olisi ylimielisyys, mikä on varsin vastenmielistä. Nöyristely on aivan eri asia, kuin nöyryys. 

Vierailija
164/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin miettisin, haluanko lapsia ja onko siksi olemassa aikaraja kumppanin löytämiseen. Ei tästä paljoa puhuta mutta monet tekevät kriteereihinsä kompromissin, kun biologinen kello tikittää.

Vierailija
165/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ihmetyttää tuo nöyryys. Miksi ihmisen pitäisi olla nöyrä? Eikö aikuisen ihmisen tule tietää, mitä haluaa eikä nöyristellä jossain nurkassa. 

No katso vähän kontekstia. Nöyryydellä viitataan tässä tietenkin siihen, ettei ole kovin paisunut ego. Esim ymmärtää sattuman, perhetaustan, geenien, toisten avun jne jne vaikutuksen omaan mahdolliseen menestykseen jossain asiassa. 

Ei mihinkään nöyristelyyn nurkassa:D

Ap

Vierailija
166/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta parisuhdekumppanin ei tarvitse täyttää kaikki rooleja. Oma miehenikään ei ole filosofinen keskustelija, vaikka fiksu onkin, joten harrastan syvällisempiä pohdintoja ystävieni kanssa. Tarvitsen tiettyjä asioita elämääni, mutta mieheni ei tarvitse olla se yksi täydellisesti räätälöity ihminen, joka ne kaikki minulle tarjoaa. Arvostan hänessä suuresti muita vahvuuksia, kuten esimerkiksi rauhallisuutta ja luotettavuutta, avarakatseisuutta, vastuunkantoa, eläinrakkautta, kädentaitoja, kykyä osoittaa välittämistä ja rakkautta, uteliaisuutta opetella kaikkea uutta, ruuanlaittotaitoa, rotevaa olemusta ja sitä, että hän on hyvä sängyssä. 

Fiksu mies kuitenkin kelvannut sinullekin. 

Vierailija
167/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten tuollainen harvinainen mies olisi yli 30-vuotiaana vapaana? Jos näin olisi, mitä tarjottavaa sinulla olisi verrattuna niihin muihin tuhansiin naisiin, joilla on täysin samanlainen miesmaku?

Vierailija
168/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miten tuollainen harvinainen mies olisi yli 30-vuotiaana vapaana? Jos näin olisi, mitä tarjottavaa sinulla olisi verrattuna niihin muihin tuhansiin naisiin, joilla on täysin samanlainen miesmaku?

Lue aloitukseni ja kokeile sitten uusiksi. 

Ap

Vierailija
169/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin yksi ihminen voi täyttää kaikki toiveet ja tarpeet, etenkään mies. Sanon samaa mitä moni muu, eli kunhan mies ei ole tyhmä kun saapas, niin syvälliset keskusteluntarpeet saa tyydytettyä naispuolisten ystävien kanssa. Rajansa tälläkin toki, omalla miehellä päättelykyky on aika puutteellinen, mikä on joskus aika rassaavaa. 

Vierailija
170/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Opettele saamaan seksuaalista kemiaa myös niistä miehistä, jotka eivät ole raavaita. Pässinpää ei muutu miksikään mutta vähemmän raavaan voi viedä salille.

Vierailija
171/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kukaan täysin täyttää toisen toiveita? Joku sinun? Sinä jonkun? Entä jos löytäisit unelmamiehesi, mutta et olisi hänelle unelmanainen? Olisitko sinä jollekulle sopiva ihan omana itsenäsi? Kuka sopisi sinulle omana itsenään? Voiko mies koskaan olla naiselle kaikkea, mukaan lukien naispuolinen ystävä?

Vierailija
172/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laskin rimaa. Ei löytyny isotissistä blondia ig-typykkää vaan ylipainoinen nättinaama joka hoitaa kodin ja tekee ruoat sekä nauraa mun tyhmille jutuille ja antaa kiskoa kaljaa. Ai niin, seksiäkin saa kerran-pari viikossa. 

En valita, 18v tätä jo takana 😊

Vierailija
173/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks elämä, laske rimaa = paska elämä

Vierailija
174/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Opettele saamaan seksuaalista kemiaa myös niistä miehistä, jotka eivät ole raavaita. Pässinpää ei muutu miksikään mutta vähemmän raavaan voi viedä salille.

Ei, seksuaalista kemiaa ei todellakaan voi "opetella". Uskomatonta, että joku voi edes sanoa noin.

Salille menemisistä taas päättäköön jokainen aivan itse. 

Vielä sivuhuomautuksena että mielestäni mies, joka ei tunnu miehekkäältä ja raavaalta, ei sellaiseksi muutu salilla käymällä. 

Ap

Vierailija
175/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuna ihmisinä varmaan ymmärrät, ettei täydellisiä ihmisiä ole olemassakaan.

Vierailija
176/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei, seksuaalista kemiaa ei todellakaan voi "opetella". Uskomatonta, että joku voi edes sanoa noin.

Salille menemisistä taas päättäköön jokainen aivan itse. 

Vielä sivuhuomautuksena että mielestäni mies, joka ei tunnu miehekkäältä ja raavaalta, ei sellaiseksi muutu salilla käymällä. 

Se ettet osaa nyt jotain ei tarkoita sitä etteikö asiaa voisi oppia. Korkeakouluopinnoissasi olet varmasti joutunut reflektoimaan, suosittelen samaa tämänkin aiheen tiimoilta. Salilla käyminen lisää todistetusti testosteronitasoja, millä lienee vaikutusta miehekkyyden kokemiseen. Testotasojen lisäksi salitreeni lisää sisukkuutta ja muita positiivisena pidettyjä ominaisuuksia.

Vierailija
177/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on jo riittävän hyvä mies, älä haikaile mahdottomia. Et ole itsekään täydellinen. 

Vierailija
178/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan, haluatko miestä lainkaan? Nyt kuulostaa, että olet jumittunut johonkin teini-ikään, jossa haaveilet jostain mielikuvitusolennosta. 

Vierailija
179/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkii tai ei kriteereistä, siinä voi silti lopulta käydä huonosti.

- Linnan Ulla

Vierailija
180/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edes teet tällaisen avauksen jatka etsintää. Jos perheen saaminen on tärkein asia niin sitten on ok kunhan et anna toisenkaan ymmärtää, että kyseessä olisi elämää suurempi rakkaus.