Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako tinkiä "vaatimuksista" parisuhteessa?

Vierailija
10.08.2024 |

Olen 34v korkeasti koulutettu nainen. Olen etsinyt miestä, joka

1. Kykenee ja on halukas syvälliseen, älylliseen, pohdiskelevaan keskusteluun - koska olen itse tällainen ja ajattelen, että syvälliset keskustelut yhdistävät

2. Omaa joko korkeahkon koulutuksen TAI muuten hyvän yleissivistyksen - koska nämä toteutuu itsessäni ja ajattelen, että sama sivistyksen taso yhdistää

3. Tuntuu itsestäni puoleensavetävältä. Minun kohdallani tarkoittaa, että mies on perinteisen miehekäs ja raavas - koska seksuaalinen kemia edellytys mm toimivalle seksielämälle

4. On jossain määrin nöyrä, ei k*sipäinen ja täynnä itseään, ymmärtää empaattisesti erilaisia ihmiskohtaloita - ei kaivanne selitystä

Ongelmahan on sitten se, että:

Miehet, joissa 1. toteutuu, ovat usein itselleni hieman liian herkkiä ja feminiinisiä - heissä 3. ei kohdallani toteudu. 

Miehet, joissa 2. toteutuu, ovat usein melko täynnä itseään: heissä 4. ei toteudu. Etenkin jos ovat korkeasti koulutettuja.

Jos 3. toteutuu, vähintään yksi 1., 2. ja 4:stä jää yleensä puuttumaan. Usein monikin noista.

Jos 4. toteutuu, jää 2. tai 3. yleensä puuttumaan. 

Eli kaikkia toiveitani täyttävää miestä ei tunnu löytyvän vuosien etsimisestä huolimatta. Ja kysymys kuuluu: pitäisikö osasta toiveista luopua?

Olen ajatellut, että loppujen lopuksi parisuhteessa 3. ja 4. ovat minulle tärkeimpiä. Ilman vetovoimaa (3) suhdetta ei kerta kaikkiaan voi syntyä, jää ystävyyden tasolle. K*sipään kanssa taas en alkaisi millekään, oli mikä oli (4). 

Olen nyt tavannut tällaisen miehen, jossa 3 ja 4 toteutuu: Miehekäs ja raavas, empaattinen ja nöyrä. 

Mutta miehellä ei juurikaan ole yleissivistystä, ei osaa kieliä, ei ole missään määrin kiinnostunut syvällisistä asioista. On miehisessä, suorittavassa ammatissa. 

Tällä hetkellä tuntuu, että nuo asiat ei yhtään haittaa. En halua jäädä yksin, ja olen valmis joustamaan näistä muutamista asioista. Olen valmis rakastamaan miestä sellaisena, kuin tämä on. 

Mitä sanotte, kuulostaako järkevältä, vai olenko tekemässä virheen? Alkaako 1. ja 2. puuttuminen myöhemmin risoa, vaikka tällä hetkellä tuntuu että ei ne nyt maata kaatavia asioita ole? Tunnenko itseni lopulta yksinäiseksi suhteessa? 

Kokemuksia?

Kommentit (383)

Vierailija
121/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjäpäisyys alkaa rasittaa jossain vaiheessa ja pahasti. Viimeistään 2 vuoden kuluttua. Sen jälkeen sinusta tulee tiuskiva kuspää.

Vierailija
122/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimukset on ehkä vähän epätyypillisesti yhteensopivat (keskusteleva ja fiksu mutta ulkoisesti raavas ukkeli), mutta eivät mielestäni mitenkään kohtuuttomat. Näitäkin näkee että pitää olla alan x koulutus, pituus 192-195cm, ruskeat silmät, hiukset blondit ja ikäero max 2 vuotta jne. 

Itse lähtisin joustamaan ajatuksesta koulutuksesta, vaikka et laittanutkaan sitä suoraksi kriteeriksi mutta oletan että se vaikuttaa. Joo, korkeasti koulutettu voi olla todennäköisemmin sitä keskustelevaa ja fiksua tyyppiä kuin rakennusmies, mutta ei välttämättä. Tunnen monia fiksuja, maailman tapahtumia seuraavia ja sivistyneitä ihmisiä, jotka eivät ole korkeasti koulutettuja. Se voi myös tuoda oikeasti kiinnostavia näkökulmia keskusteluihin ja muutenkin sopivaa jännitettä kun molempien tausta ei ole liian samanlainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä yhdistää tuon raamikkaan ja nöyrän + empaattisen miehen kanssa? Toivottavasti kuitenkin muukin kuin seksi.

Ehdottomasti kannattaa katsoa, mitä tuosta tulee. 

Mitä teette yhdessä?

Vierailija
124/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella masentavaa lukea, kuinka niin monen mielestä sivistyneisyys, keskustelutaito ja empaattisuus ovat korkeita ja liiallisia kriteerejä. Tiedostan kyllä, että minulla kävi tuuri kun löysin omani niin nuorena, mutta eivät kai aloittajan vaatimukset sentään kohtuuttomia ole?

Minä taas ihastun ja se on siinä. Mitään kriteerejä en ole koskaan miettinyt. 

Yleensä ihastun mukaviin, fiksuihin ja kivannäköisiin ihmisiin. Kaikenlainen kusipäisyys ja ylimielisyys inhottaa. 

Vierailija
125/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komeita raavaita miehiä ei muutenkaan ole kovin paljon, joten siihen vielä perus hyvän luonteen lisäksi vaatimus erityisestä syvällisyydestä ja keskustelutaidoista pätee ehkä kahteen prosenttiin miehistä. Tiedän itse yhden joka on komea, raavas ja syvällinen keskustelija erittäin hyvässä ammatissa (jonka vaimo rikkaasta perheestä tuleva kaunotar), mutta on myös todella täynnä itseään. 

Vierailija
126/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap koskaan rakastunut? 

Vierailija
127/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella masentavaa lukea, kuinka niin monen mielestä sivistyneisyys, keskustelutaito ja empaattisuus ovat korkeita ja liiallisia kriteerejä. Tiedostan kyllä, että minulla kävi tuuri kun löysin omani niin nuorena, mutta eivät kai aloittajan vaatimukset sentään kohtuuttomia ole?

Yleensä ihastun mukaviin, fiksuihin ja kivannäköisiin ihmisiin. Kaikenlainen kusipäisyys ja ylimielisyys inhottaa. 

Eli kriteerisi on mukava, fiksu ja kivannäköinen, joka ei ole kusipäinen eikä ylimielinen. 

Vierailija
128/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa aloittaja ottaisi sen, kehen rakastuu.

Vierailija
129/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rakastuminen ole parisuhteen aloittamiseksi välttämätöntä, etenkin jos vuosia on jo kertynyt ja haluaa jo parisuhteen sekä perheen. 

Vierailija
130/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sun kriteerit on ainakin, ettei saa olla kusipäinen ja ylimielinen. 

Kaikilla on kriteerit, oli niistä tietoinen tai ei. 

Vierailija
131/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs on AP:n BMI ja ÄO? Onko iho kunnossa, rinnat kiinteät ja lantio kapea? Mitä on saavuttanut elämässä, jos ammattia ei lasketa? Osaako maalata, laulaa, soittaa? Entä onko pidetty henkilö? Se kertoo sosiaalisesta älystä ja empatiasta. 

Voisiko olla niin, ettei vika ole korkeissa kriteereissä, vaan siinä etteivät miehet halua aloittajaa?

Vierailija
132/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tulevaisuudentoiveenne menevät yksiin? Onko yhteneväinen käsitys siitä, millaista on hyvä elämä (lapsia? lemmikkejä? mihin rahat käytetään?)?

Vierailija
133/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella fiksu ja samaistuttava aloitus. Kiitos tästä. 

Vierailija
134/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei rakastuminen ole parisuhteen aloittamiseksi välttämätöntä, etenkin jos vuosia on jo kertynyt ja haluaa jo parisuhteen sekä perheen. 

Kyllä se on. Jopa rakastava suhde vaatii välillä hermoja. On tyhmä lähteä niin vaativaan operaatioon kuin parisuhde, ilman kunnon rakastumista.

Vierailija
135/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on tavis-Tiina, joka ei erotu harmaasta massasta, mutta vaatii itselleen kuuta taivaalta. 

Vierailija
136/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on. Jopa rakastava suhde vaatii välillä hermoja. On tyhmä lähteä niin vaativaan operaatioon kuin parisuhde, ilman kunnon rakastumista.

Kaverini on ollut 20 v parisuhteessa, johon on tehty lapsia, jossa ainakaan mies ei ole lähtenyt suhteeseen rakastumisen takia eikä kai ole vieläkään rakkauttaan tunnustanutkaan. Ihastunut toki on ollut, mutta miehen puolelta suhde enempi järkisuhde ja ihan hyvin heillä menee. 

Vierailija
137/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs on AP:n BMI ja ÄO? Onko iho kunnossa, rinnat kiinteät ja lantio kapea? Mitä on saavuttanut elämässä, jos ammattia ei lasketa? Osaako maalata, laulaa, soittaa? Entä onko pidetty henkilö? Se kertoo sosiaalisesta älystä ja empatiasta. 

Voisiko olla niin, ettei vika ole korkeissa kriteereissä, vaan siinä etteivät miehet halua aloittajaa?

Juu on aivan varmasti siinäkin. Aiemmassa kommentissa sanoinkin että olen yhden kaikki kriteerit täyttävän miehen tavannut, mutta tämä ei halunnut minua. 

Asia on aloitukseni kannalta kuitenkin aika epärelevantti. Kysymyshän kuului, kannattaisiko niitä kriteerejä laskea vai ei. Kysymys ei ollut, miksi en kriteerejä vastaavaa miestä löydä. 

Ap

Vierailija
138/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin 3 & 4, ja uhraisin asiat 1 & 2. Olen tavannut todella fiksuja oman tiensä kulkijoita, joilla ei ole korkeakoulututkintoa. Suurempi asia musta on poliittinen näkemys - itse en haluaisi mitään vasemmiston ja oikeiston vastakkainasettelua, sitten ollaan jo liian kaukana arvomaailmassa.

Vierailija
139/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap koskaan rakastunut? 

Kerran. Siihen ainoaan tapaamaani mieheen joka täytti kaikki nämä kriteerit. Hän jätti minut erään tekosyyn varjolla, empaattinen ja kiva kun oli, mutta todellinen syy taisi olla etten lopulta  ihan vastannut hänen tasoaan. 

Reilu vuosi seurusteltiin. Oli elämäni ehkä parasta aikaa.

Ap

Vierailija
140/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmältä naiselta kuulostat, mutta ei hätää. Maailma on nykyään kylmä paikka ja varmasti löydät rinnallesi yhtä kylmän miehen, jonka kanssa voit perustaa projektin nimeltä perhe. 

Nainen: löytäisinpä keskustelutaitoisen, sivistyneen, komean ja empaattisen miehen

random netissä: oletpa kylmä

Aloittajalla oli kyllä hieman enemmän kriteerejä. Esimerkiksi miehen suorittava työ oli ehdoton ei, mutta silti miehen piti näyttää raamikkaalta. 

Vai että suorittava työ ehdoton ei?:D

Ap

Ystävä hyvä. Kysymys on lähinnä siitä, että nuo vaatiuksesi esimerkiksi suorittavasta työstä eivät peilaudu mitenkään siihen, että itse päätoimenasi myyt itseäsi paikallisessa räkälässä.

Kutsumanimesihän on tuhannenmulkunmaija...eikös vain.