Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako tinkiä "vaatimuksista" parisuhteessa?

Vierailija
10.08.2024 |

Olen 34v korkeasti koulutettu nainen. Olen etsinyt miestä, joka

1. Kykenee ja on halukas syvälliseen, älylliseen, pohdiskelevaan keskusteluun - koska olen itse tällainen ja ajattelen, että syvälliset keskustelut yhdistävät

2. Omaa joko korkeahkon koulutuksen TAI muuten hyvän yleissivistyksen - koska nämä toteutuu itsessäni ja ajattelen, että sama sivistyksen taso yhdistää

3. Tuntuu itsestäni puoleensavetävältä. Minun kohdallani tarkoittaa, että mies on perinteisen miehekäs ja raavas - koska seksuaalinen kemia edellytys mm toimivalle seksielämälle

4. On jossain määrin nöyrä, ei k*sipäinen ja täynnä itseään, ymmärtää empaattisesti erilaisia ihmiskohtaloita - ei kaivanne selitystä

Ongelmahan on sitten se, että:

Miehet, joissa 1. toteutuu, ovat usein itselleni hieman liian herkkiä ja feminiinisiä - heissä 3. ei kohdallani toteudu. 

Miehet, joissa 2. toteutuu, ovat usein melko täynnä itseään: heissä 4. ei toteudu. Etenkin jos ovat korkeasti koulutettuja.

Jos 3. toteutuu, vähintään yksi 1., 2. ja 4:stä jää yleensä puuttumaan. Usein monikin noista.

Jos 4. toteutuu, jää 2. tai 3. yleensä puuttumaan. 

Eli kaikkia toiveitani täyttävää miestä ei tunnu löytyvän vuosien etsimisestä huolimatta. Ja kysymys kuuluu: pitäisikö osasta toiveista luopua?

Olen ajatellut, että loppujen lopuksi parisuhteessa 3. ja 4. ovat minulle tärkeimpiä. Ilman vetovoimaa (3) suhdetta ei kerta kaikkiaan voi syntyä, jää ystävyyden tasolle. K*sipään kanssa taas en alkaisi millekään, oli mikä oli (4). 

Olen nyt tavannut tällaisen miehen, jossa 3 ja 4 toteutuu: Miehekäs ja raavas, empaattinen ja nöyrä. 

Mutta miehellä ei juurikaan ole yleissivistystä, ei osaa kieliä, ei ole missään määrin kiinnostunut syvällisistä asioista. On miehisessä, suorittavassa ammatissa. 

Tällä hetkellä tuntuu, että nuo asiat ei yhtään haittaa. En halua jäädä yksin, ja olen valmis joustamaan näistä muutamista asioista. Olen valmis rakastamaan miestä sellaisena, kuin tämä on. 

Mitä sanotte, kuulostaako järkevältä, vai olenko tekemässä virheen? Alkaako 1. ja 2. puuttuminen myöhemmin risoa, vaikka tällä hetkellä tuntuu että ei ne nyt maata kaatavia asioita ole? Tunnenko itseni lopulta yksinäiseksi suhteessa? 

Kokemuksia?

Kommentit (383)

Vierailija
201/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä eläessä parisuhteessa ja perheessä (samanikäinen kuin ap) ei ole kyllä tullut vastaan yhtäkään miestä, kuka olisi mielestäni "täydellinen". Ja en siis ole ollut haku päällä, kunhan olen analysoinut muiden parien dynamiikkaa ja miehiä noin yleisesti.

Kriteereitä toki saa olla, pitää vaan osata priorisoida. Mielestäni on aika suuri kriteeri laittaa esim. keskustelu yhden ihmisen varaan. On hyvin harvinaista, että saa ammennettua yhden ihmisen kanssa keskustelun tarpeensa, jos on hyvin ajatteluun ja runsaaseen keskusteluun taipuvainen.

Vierailija
202/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä sinusta tuntuisi, jos miehesi pitäisi sinua tyhmänä ja olisi kanssasi ainoastaan siksi, että olet muodokas ja nöyrä?

En ole niin naiivi että kuvittelisin itse olevani miehelle täydellinen päiväunien kohde. Esim on tutkitusti totta että useimmat miehet haluaisivat mieluiten parikymmpisen naisen. Minähän en sellainen ole. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitkä sun vaatimukset on, jos oot veemäinen kontrollifriikki harakka.

Miehet haluu mukavaa ja kivannäköistä nuorta seuraa. Sun koulutuksella tai uralla ei ole mitään merkitystä miehille.

Vierailija
204/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä sinusta tuntuisi, jos miehesi pitäisi sinua tyhmänä ja olisi kanssasi ainoastaan siksi, että olet muodokas ja nöyrä?

En ole niin naiivi että kuvittelisin itse olevani miehelle täydellinen päiväunien kohde. Esim on tutkitusti totta että useimmat miehet haluaisivat mieluiten parikymmpisen naisen. Minähän en sellainen ole. 

Ap

Et todellakaan ole.

Vierailija
205/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä mitä aloittajalla on tarjottavanaan parisuhteelle?

Johan se kertoi itsestään heti aloituksessa 

Vierailija
206/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et todellakaan ole.

:D

Ap

Vierailija
207/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitkä sun vaatimukset on, jos oot veemäinen kontrollifriikki harakka.

Miehet haluu mukavaa ja kivannäköistä nuorta seuraa. Sun koulutuksella tai uralla ei ole mitään merkitystä miehille.

Ok. 

Ap

Vierailija
208/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minua kiinnostaa mitä sinä ja ap näette älyllisinä keskusteluina joihin nämä mainitsemanne miehet eivät ole pystyneet? Siis ihan esimerkkejä ja aihealueita jos saan pyytää. En kysy pahalla, kiinnostaa näin ei-korkeakoulutettuna."

Kiitos fiksusta viestistä!

Omalla kohdallani ei ole välttämättä kyse siitä, etteikö mies _kykenisi_ syvälliseen keskusteluun. Syvälliset aiheet eivät lähtökohtaisesti kiinnosta häntä, enemmän kiinnostavat konkreettiset asiat, ja kenties siksi hänellä ei ole paljoa sanottavaa jos alan puhumaan syvällisiä. 

Aiheita voisi olla vaikka:

Psykologia, ihmisen psyyke, mielen toiminta

Uskonnot, filosofiat, elämänkatsomus

Etiikka ja moraali

Elämän tarkoitus

Ap

Voi mies silti pystyä keskustelemaan noista aiheista. Mutta jos hän ei ole noita ehtinyt itse ajatella, niin vaikea se on tosta vaan alkaa keskustellakaan.

Vierailija
209/383 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin vaikea on saada kaikkea. Yleensä joutuu jostain joustamaan. Joudut määrittämään mikä sinulle on kaikkein tärkeintä. Minä valitsin älykkyyden, keskustelukyvyn, kielitaidon ja varakkuuden maskuliinisuuden ja seksikkyyden edelle. Olen saanut suhteessa paljon hyviä asioita, mutta olen myös kärsinyt. Jokainen tekee oman valintansa.

Voi ei, tämähän voisi olla kuin suoraan vaimoni kynästä 😕 Saako kysyä miten teillä on avioelämä kehittynyt vuosien saatossa, onko teilläkin fyysisyys (halaamista ja lähekkäin oloa lukuunottamatta) kuollut pois? Jos ei, miten olet saanut pidettyä kipinää yllä?

Vierailija
210/383 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko millanen toi kroppapuoli sulla? Onko mahaa?

Vierailija
211/383 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se elämä on. Ikävuodet 18-35v haaveillaan jostain pörssijohtajasta, joka on miesmalli ja kun biologinen kello sanoo nyt, niin pitää ottaa ensimmäinen mies tai olla ilman. Hahahah aivan oikein teille.

Nyt ymmärrän miksi av-mammat ovat niin katkeria. Nelikymppisenä ei enää pelatakaan ihmisillä, kuten nuorena :^).

Vierailija
212/383 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minua kiinnostaa mitä sinä ja ap näette älyllisinä keskusteluina joihin nämä mainitsemanne miehet eivät ole pystyneet? Siis ihan esimerkkejä ja aihealueita jos saan pyytää. En kysy pahalla, kiinnostaa näin ei-korkeakoulutettuna."

Omalla kohdallani ei ole välttämättä kyse siitä, etteikö mies _kykenisi_ syvälliseen keskusteluun. Syvälliset aiheet eivät lähtökohtaisesti kiinnosta häntä, enemmän kiinnostavat konkreettiset asiat, ja kenties siksi hänellä ei ole paljoa sanottavaa jos alan puhumaan syvällisiä. 

Etiikka ja moraali

Elämän tarkoitus

Ap

Voisiko syvällisten keskusteluiden aihelistaan lisätä myös kvanttilaskennan, säieteorian ja koneoppimisen?

Vierailija
213/383 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etiikka ja moraali

Elämän tarkoitus

Ap

Voisiko syvällisten keskusteluiden aihelistaan lisätä myös kvanttilaskennan, säieteorian ja k

Hyvä pointti. Näköjään ap:n mielestä humanistihaihattelu on jotain syvällistä. 

Vierailija
214/383 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että tuo koulutus ja sivistyneisyys on toisarvoisia asioita. Sitä sydämen hyvyyttä ja syvyyttä ja avarakatseisuutta ja suvaitsevaisuutta voi olla ihan kenellä tahansa, ja niistä en itse haluaisi tinkiä.

Itsellä on ollut aikalailla samanlaiset toiveet kumppanille. Tällä hetkellä on tapailu yhden tehdastyötä tekevän miehen kanssa. Aivan valtavan hyvää seuraa! Hän on todella skarppi, ja arvot niin samoja kuin itsellä. Tuo samanlainen arvomaailma on itselleni tärkeämpää kuin sivistyneisyys.

Mut kyllä jotain muutakin pitäisi pystyä keskustelemaan kuin että mitä tänään laitetaan ruuaksi. On iso skaala sen ja syvällisten keskusteluiden välillä. Olin aiemmin suhteessa todella älykkään korkeakoulutetun miehen kanssa, mutta hän ei todellakaan kyennyt syvällisiin keskusteluihin. Ei oikeastaan edes ymmärtänyt mitä sillä tarkoitetaan. Hänen älykkyys oli matemaattista ja loogista, tunnepuolella aika lailla tyhjä.

Keskity fiilistelemään, minkälaiseksi tunnet itsesi hänen kanssaan. Jos hän saa sut tuntemaan itsesi aivan ihanaksi, etkä löydä itseäsi ikinä miettimästä että voi ei, tuo on niin sivistymätön niin anna palaa. Mut jos sulle nousee toistuvasti hänen kanssaan tunne, että miten se ei tuotakaan tajua, niin anna olla ja jatka matkaa.

Itsellä akateeminen tutkinto ja oikeastaan useammin olen ikäviä miehiä kohdannut samasta koulutuspohjasta. Heissä kun useammin on sellaista ihmisten arvottamista koulutuksen ym pinnallisten seikkojen perusteella, siis oman kokemukseni perusteella. 

Vierailija
215/383 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä mitä aloittajalla on tarjottavanaan parisuhteelle?

Tämä on erittäin relevantti pointti. Toiselta vaaditaan Tinder-maailmassa vaikka mitä. Itse sen sijaan....

Vierailija
216/383 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaa että yli viisikymppisenä minun pitäisi haluta parikymppisiä naisia? Oma tytärkin on jo lähempänä kolmeakymppi kuin kahtakymppiä, joten 2-kymppiset sorry, meikä skippaa. Aikuiset naiset sen sijaan, tervetuloa juttusille!

Vierailija
217/383 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti mielipiteeni on se että kannattaa jatkaa jos olet rakastumassa. Kiinnittäisin kuitenkin pariin asiaan huomiota. Onko tullut riitoja ja miten mies käyttäytyy niissä? Hälyyttävää on, jos riitoja ei ole tullut mistään, tai mies vetäytyy ristiriitatilanteissa. Silloin mies saattaa miellyttää sinua liikaa, kokea joko alemmuutta tai ei osaa riidellä rakentavasti/turvallisesti. Myöhemmin voi tulla ikäviä yllätyksiä (ei tietenkään välttämättä). Kiinnittäisin myös huomiota älykkyyteen, koska liiallinen eroavaisuus tässä tulee todennäköisesti häiritsemään sinua myöhemmin. Se vaikuttaa mm. siihen mistä riidellään ja miten, ja mitä ratkaisuja pystytte elämässä tekemään hyvällä menestyksellä. Myös mahdollisten lasten kanssa tällä on paljon merkitystä. Koulutus ja kiinnostus samoihin aihepiireihin ei vielä kerro älykkyydestä, ja rakastuneena toista katsoo vaaleanpunasilla laseilla. Sen takia tarkkaile häntä vuorovaikutuksessa muiden kuin itsesi kanssa ja luota havaintoihisi: pystyykö kehittämään keskustelua joustavasti ja avoimesti eteenpäin vai juuttuuko omaan näkökulmaan/konkretiaan/valmiiksi opittuun/myötäileekö vain toista, onko omaperäisiä näkemyksiä. Aiheen syvällisyydellä ei ole väliä vaan sillä miten siihen tarttuu. Kiinnitä myös huomiota siihen miten hän ratkaisee ongelmia ihan vaikka kotitöitä tehdessä. Juuttuuko toistamiseen ja yksityiskohtiin vai pystyykö näkemään laajemmin ja löytämään yllättäviä näkökulmia, irroittautumaan totutusta; hermostuuko ongelmista vai ottaako ne haasteena ja löytääkö ratkaisuja. Jos huomaat näissä ongelmia niin mieti miten paljon sinua häiritsee että mies ei ehkä ole kovin älykäs (tai on jotain nepsyhäikkää) ja yhteiselämä tulee takkuamaan sen takia. Jos taas näissä ei ole ongelmia, mies voi olla sinulle oikein sopiva, käytännöllinen, älykäs ja tasapainoinen. Täydellinenhän ei ole kukaan.

Vierailija
218/383 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vähemmän koulutetuilla voi olla paloa keskustella laajemminkin eri aiheista, kun taas korkeasti koulutetuilla ns. arkisemmista asioista keskustelu voi olla hankalampaa, ns. turhan simppeliä. Esim. erään fyysikko-professorin kanssa meinasin kuolla tylsyyteen. Toki jos on täysi juntti, keskustelemisesta ei myöskään tule yhtään mitään.

Oma mieheni on duunari mutta aivan todella seksikäs sellainen. Työssä kroppa pysyy hyvässä kunnossa ja hän osaa kyllä korjata/rakentaa myös ihan mitä vaan, mitä arvostan oikeastaan enemmän kuin sitä, että hän olisi koulutuksensa puolesta niin sivistynyt että voisimme keskustella vaikkapa Afganistanin tilanteesta.

En lukenut koko pitkää keskusteluketjua mutta ap:lle sanoisin että tärkeimmät asiat SUHTEESSA ovat puoleensavetävyys (3.), tietty elämänkatsomus/luonne eli että toisen periaatteet ja arvomaailma vastaavat omaa (eli 4.) ja kaikista tärkeintä on yhteinen aaltopituus. Meillä mieheni kanssa intressit ovat melko erilaiset (mies viihtyy metsässä, minä kulttuurin parissa) mutta koska aaltopituus on sama ja meillä on hauskaa yhdessä, kumpikin pystyy hyvillä mielin osallistumaan myös toisen juttuihin.

Vierailija
219/383 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli oikeasti hyvä mieli :). Muista, että sinulla ei ole loputtomasti aikaa.

Yksitoista sivua lässytystä, kun ei löydy tarpeen kovan statuksen ja hienon koulutuksen omaavaa miestä.

Vierailija
220/383 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimo sano että hän tuntee tasan yhden tollasen miehen ja se olen minä. Eli vaikeeta voi olla löytää.

Ni tämäpä:) Itsekin olen yhden tällaisen miehen tavannut. Hänelle en valitettavasti vain kelvannut. 

Enkä kyllä sinänsä ihmettele, tällainen mies voi varmasti valita ihan kenet vain. 

Ap

Tyypillinen koulutetun naisen ongelma, varsinkin vähän vanhemman. Hyvät on viety ja huonot eivät kelpaa. Mut ku mä haluun ja minulla on oikeus. Tämä nyt ei päde suoraan ap:hen.