Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako tinkiä "vaatimuksista" parisuhteessa?

Vierailija
10.08.2024 |

Olen 34v korkeasti koulutettu nainen. Olen etsinyt miestä, joka

1. Kykenee ja on halukas syvälliseen, älylliseen, pohdiskelevaan keskusteluun - koska olen itse tällainen ja ajattelen, että syvälliset keskustelut yhdistävät

2. Omaa joko korkeahkon koulutuksen TAI muuten hyvän yleissivistyksen - koska nämä toteutuu itsessäni ja ajattelen, että sama sivistyksen taso yhdistää

3. Tuntuu itsestäni puoleensavetävältä. Minun kohdallani tarkoittaa, että mies on perinteisen miehekäs ja raavas - koska seksuaalinen kemia edellytys mm toimivalle seksielämälle

4. On jossain määrin nöyrä, ei k*sipäinen ja täynnä itseään, ymmärtää empaattisesti erilaisia ihmiskohtaloita - ei kaivanne selitystä

Ongelmahan on sitten se, että:

Miehet, joissa 1. toteutuu, ovat usein itselleni hieman liian herkkiä ja feminiinisiä - heissä 3. ei kohdallani toteudu. 

Miehet, joissa 2. toteutuu, ovat usein melko täynnä itseään: heissä 4. ei toteudu. Etenkin jos ovat korkeasti koulutettuja.

Jos 3. toteutuu, vähintään yksi 1., 2. ja 4:stä jää yleensä puuttumaan. Usein monikin noista.

Jos 4. toteutuu, jää 2. tai 3. yleensä puuttumaan. 

Eli kaikkia toiveitani täyttävää miestä ei tunnu löytyvän vuosien etsimisestä huolimatta. Ja kysymys kuuluu: pitäisikö osasta toiveista luopua?

Olen ajatellut, että loppujen lopuksi parisuhteessa 3. ja 4. ovat minulle tärkeimpiä. Ilman vetovoimaa (3) suhdetta ei kerta kaikkiaan voi syntyä, jää ystävyyden tasolle. K*sipään kanssa taas en alkaisi millekään, oli mikä oli (4). 

Olen nyt tavannut tällaisen miehen, jossa 3 ja 4 toteutuu: Miehekäs ja raavas, empaattinen ja nöyrä. 

Mutta miehellä ei juurikaan ole yleissivistystä, ei osaa kieliä, ei ole missään määrin kiinnostunut syvällisistä asioista. On miehisessä, suorittavassa ammatissa. 

Tällä hetkellä tuntuu, että nuo asiat ei yhtään haittaa. En halua jäädä yksin, ja olen valmis joustamaan näistä muutamista asioista. Olen valmis rakastamaan miestä sellaisena, kuin tämä on. 

Mitä sanotte, kuulostaako järkevältä, vai olenko tekemässä virheen? Alkaako 1. ja 2. puuttuminen myöhemmin risoa, vaikka tällä hetkellä tuntuu että ei ne nyt maata kaatavia asioita ole? Tunnenko itseni lopulta yksinäiseksi suhteessa? 

Kokemuksia?

Kommentit (383)

Vierailija
101/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua, joten tämä on jo varmaan sanottu. Mutta itse unohtaisin nuo henkevät ja syvälliset keskustelut. Ensinnäkin miehet ovat verbaalisesti vähemmän lahjakkaita kuin naiset. Miehillä on suppeampi sanavarasto, eivätkä miehet osaa ilmaista kaikkia tunnepuolen nyansseja verbaalisesti yhtä hyvin kuin naiset. Toisekseen edes älykkäät miehet eivät yleensä ole niin innokkaita käymään niitä syvällisiä keskusteluja tai parantamaan maailmaa naisystävän/vaimon kanssa, vaikka heillä sinänsä olisikin kyky analysoida asioita tai olisi paljon tietämystä. Voit lisäksi saada ihan suht älykkään miehen, vaikka mies ei olisikaan hankkinut maisterin papereita.

Kolmanneksi kannattaa tiedostaa, että edes älykkäät miehet eivät arvosta naisen älykkyyttä yhtä paljon kuin älykäs nainen arvostaa miehen älykkyyttä. Nainen kokee, että keskusteluilla luodaan yhteys kumppaniin, mies taas kokee, että fyysinen läheisyys on se, mikä lähe

Hyvä vastaus, kiitos. Tähän suuntaan alkaa omakin ajattelu kallistua. 

Ap

Vierailija
102/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmältä naiselta kuulostat, mutta ei hätää. Maailma on nykyään kylmä paikka ja varmasti löydät rinnallesi yhtä kylmän miehen, jonka kanssa voit perustaa projektin nimeltä perhe. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkauden suhteen pitäisi olla avoimin mielin. Nyt menet listasi kanssa treffeille. Varmasti juoksevat kaikki miehet karkuun, kun mitään yhteyttä et halua toiseen luoda. Katsot vain täyttääkö hän listasi kriteerit. Ei mitään romantiikkaa. 

Mitä sinulla on toiselle annettavana. Empatiaa en ainakaan usko, koska esineellistät aika rankasti ihmisiä. 

Se, että naisella on mielessään jotkin kriteerit, ei tietenkään ole este avoimelle mielelle ja tutustumiselle. Tietenkään sitä listaa ei esitellä kenellekään muulle kuin joulupukille

Vierailija
104/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmältä naiselta kuulostat, mutta ei hätää. Maailma on nykyään kylmä paikka ja varmasti löydät rinnallesi yhtä kylmän miehen, jonka kanssa voit perustaa projektin nimeltä perhe. 

Nainen: löytäisinpä keskustelutaitoisen, sivistyneen, komean ja empaattisen miehen

random netissä: oletpa kylmä

Vierailija
105/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen voi pitää itseään sivistyneenä, empaattisena ja älykkäänä. Mutta onko hän sitä todellisuudessa. Mielipidehän on vain hänen omansa ja yleensä ihmiset tuppaavat yliarvioimaan omia kykyjään. 

Harva tässä keskustelussakaan pitää itseään tai kavereitaan sivistyneenä tai hyvänä keskustelijana, ovat sitä mieltä että aloittajan pitäisi löysätä

Tunnen joitakin ihmisiä, jotka pitävät itseään todella sivistyneinä ja tiedostavina. He usein työskentelevät tai ainakin harrastavat kulttuurialalla. Valitettavasti he ovat ihmisinä hyvin rasittavia ja vakuuttuneita omasta erinomaisuudestaan. Mielipiteitäkin keskusteluissa saa tosiasiassa olla vain yksi : samaa mieltä. Näiden tällaisten kanssa ei edes kannata keskustella vaan on parempi välttää seuraa.

Yleensäkin oman sivistyneisyyden korostaminen tai esilletuominen on minusta aika moukkamaista. Silloin puuttuu sydämen sivistys. 

Vierailija
106/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kaksoisstandardi tässäkin, että jos mies ei ole 30+ ikäisenä varattu, hän on viallinen... Vastaava nainen taas ei vaan ole löytänyt sitä oikeaa tai sitten on eronnut paskasta miehestä... Eikö tämä paska mies sitten ollut tuollainen "täyden paketin mies", kun kerran oli varattu? 

Vähän sama kuin lihavuuteen liittyvässä keskustelussa. Miehen lihavuus on aina miehen omista valinnoista ja tyhmyydestä johtuvaa. 

Vierailija
107/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tyytyjät, jotka sitten jossain vaiheessa törmäävät kaikki kriteerit täyttävään ihanuuteen, ovat painajaista sille jäljelle jääneelle perheelle.

Tai katkerina vanhuksia nämä "isääs en koskaan rakastanut" tyypit jäävät myös lapsilleen etäisiksi. Älkää tyytykö, jos tyydytte älkää hankkiko lapsi kärvistelemään huonoon suhteeseen. 

Vierailija
108/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä tyytyjät, jotka sitten jossain vaiheessa törmäävät kaikki kriteerit täyttävään ihanuuteen, ovat painajaista sille jäljelle jääneelle perheelle.

Tai katkerina vanhuksia nämä "isääs en koskaan rakastanut" tyypit jäävät myös lapsilleen etäisiksi. Älkää tyytykö, jos tyydytte älkää hankkiko lapsi kärvistelemään huonoon suhteeseen. 

Hyvin harvoin tyytymään joutunut on ominaisuuksiltaan sellainen, että joskus keski-ikäisenä löytäisivät jonkun ulkonäöltään ja luonteeltaan täydellisen paketin, jonka yleensä moni muukin haluaa.

Sitten taas on eri asia vaatia hyvin selvästi liikaa, kuin tyytyä. 

Vierailija
109/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ainakaan aio luopua omista kriteereistäni. En ymmärrä miksi pitäisi. Mielummin kuolen yksin kuin tyytyisin yhtään vähempään parinvalinnassa.

Vierailija
110/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen: löytäisinpä keskustelutaitoisen, sivistyneen, komean ja empaattisen miehen

Aloittajalla oli kyllä hieman enemmän kriteerejä. Esimerkiksi miehen suorittava työ oli ehdoton ei, mutta silti miehen piti näyttää raamikkaalta. 

Vierailija
111/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyt myös jatkossa arvostamaan miehen omia erikoistaitoja, etkä ala väheksyä häntä, koska hän ei keskustele kuten sinä haluaisit, kannattaa jatkaa tämän miehen kanssa. Tunnet itse itsesi parhaiten ja tietänet miten ajatuksesi kulkee.

Keskusteluseuraa saat vaikka älykkäistä naiskavereistasi. On liikaa odottaa, että kukaan mies voisi täyttää nuo kaikki kohdat. Vain nainen voi olla noin monipuolinen ja kokonainen ihminen. Miehen suhteen on melkein aina pakko tehdä kompromisseja.

Kyllä miehet osaavat keskustella. Olen ollut koko ikäni miesvaltaisilla työpaikoilla ja yksi hauskuus/mielenkiintoisuus ovat hyvät keskustelut, joissa aiheeseen tulee hyvinkin monia näkökulmia. 

Ja mitä ihmettä... "Vain nainen voi olla noin monipuolinen ja kokonainen ihminen" ... kirjoittaja on todella kuplassaan 🤣

Vierailija
112/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimo sano että hän tuntee tasan yhden tollasen miehen ja se olen minä. Eli vaikeeta voi olla löytää.

Ni tämäpä:) Itsekin olen yhden tällaisen miehen tavannut. Hänelle en valitettavasti vain kelvannut. 

Enkä kyllä sinänsä ihmettele, tällainen mies voi varmasti valita ihan kenet vain. 

Ap

Voi kyllä joo...mutta oletko ajatellut korkeakouluteussa päässäsi, että olet ilmeisen ärsyttävä nipo ja naamaväkkisi muistuttaa erehdyttävästi petolinnun "keittiöosastoa"

Ehkä silläkin voi olla pieni osuus tämän alfauroksen valintaan.

No olenko muuta väittänytkään?:D

Menehän johonkin muualle purkamaan pahaa mieltäsi. 

Ap

Paha mielihän tässä on juurikin sinulla.

Senhän näkee jo sokeakin kepillään, että olet seinähullu käsittämättömine vaatimuksinesi.

Vierailija
113/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä oli provo.

Vierailija
114/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla oli kyllä hieman enemmän kriteerejä. Esimerkiksi miehen suorittava työ oli ehdoton ei, mutta silti miehen piti näyttää raamikkaalta. 

Vai että suorittava työ ehdoton ei?:D

Ap

Vierailija
115/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyt myös jatkossa arvostamaan miehen omia erikoistaitoja, etkä ala väheksyä häntä, koska hän ei keskustele kuten sinä haluaisit, kannattaa jatkaa tämän miehen kanssa. Tunnet itse itsesi parhaiten ja tietänet miten ajatuksesi kulkee.

Keskusteluseuraa saat vaikka älykkäistä naiskavereistasi. On liikaa odottaa, että kukaan mies voisi täyttää nuo kaikki kohdat. Vain nainen voi olla noin monipuolinen ja kokonainen ihminen. Miehen suhteen on melkein aina pakko tehdä kompromisseja.

Kyllä miehet osaavat keskustella. Olen ollut koko ikäni miesvaltaisilla työpaikoilla ja yksi hauskuus/mielenkiintoisuus ovat hyvät keskustelut, joissa aiheeseen tulee hyvinkin monia näkökulmia. 

Ja mitä ihmettä... "Vain nainen voi olla noin monipuolinen ja kokonainen ihminen" ... kirjoittaja on todella kuplassaan 🤣

Yllätyt, että palstalla on yhtä paljon miehiä halveksuvia ja vähätteleviä, heille katkeria femcelejä, kuin inceleitä? 

Vierailija
116/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä en ainakaan aio luopua omista kriteereistäni. En ymmärrä miksi pitäisi. Mielummin kuolen yksin kuin tyytyisin yhtään vähempään parinvalinnassa.

No, monihan toki kuolee yksin vaikka olisi perhekin tms, mutta ne yksinäiset vuosikymmenet ennen sitä on useimmille se tuskallisin kokemus. Siksi monet laskee kriteereitään viim kolmikymppisenä, jos ei ole sitä ennen pariutunut, mikä on järkevää. 

Vierailija
117/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paha mielihän tässä on juurikin sinulla.

Senhän näkee jo sokeakin kepillään, että olet seinähullu käsittämättömine vaatimuksinesi."

Ok. 

Ap

Vierailija
118/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan ok, että ihmiset pitävät kriteerinsä. Mutta ei kannata sitten valittaa, jos kumppania ei löydy. 

Vierailija
119/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvoin tyytymään joutunut on ominaisuuksiltaan sellainen, että joskus keski-ikäisenä löytäisivät jonkun ulkonäöltään ja luonteeltaan täydellisen paketin, jonka yleensä moni muukin haluaa.

Sitten taas on eri asia vaatia hyvin selvästi liikaa, kuin tyytyä. 

Se kaikkien haluama ihanuus voi olla juuri leskeksi jäänyt tai eronnut. Sitten vain tähtien ollessa silleen sopivasti törmäät häneen... millekään ei voi mitään ja perhe jää ihmettelemään katoavia perävaloja.

Tai sitten ei tosiaan löydykään ja ei täydellisen puolison puutteet raastaa hermoja yhä enemmän. Sellaisen äidin lapsena ei ole kiva olla.  

Vierailija
120/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllätyn lähinnä siitä, että palsta tuntuu olevan täynnä omissa poteroissaan jumittavia, jotka eivät edes tapaa irl ihmisiä.