Kannattaako tinkiä "vaatimuksista" parisuhteessa?
Olen 34v korkeasti koulutettu nainen. Olen etsinyt miestä, joka
1. Kykenee ja on halukas syvälliseen, älylliseen, pohdiskelevaan keskusteluun - koska olen itse tällainen ja ajattelen, että syvälliset keskustelut yhdistävät
2. Omaa joko korkeahkon koulutuksen TAI muuten hyvän yleissivistyksen - koska nämä toteutuu itsessäni ja ajattelen, että sama sivistyksen taso yhdistää
3. Tuntuu itsestäni puoleensavetävältä. Minun kohdallani tarkoittaa, että mies on perinteisen miehekäs ja raavas - koska seksuaalinen kemia edellytys mm toimivalle seksielämälle
4. On jossain määrin nöyrä, ei k*sipäinen ja täynnä itseään, ymmärtää empaattisesti erilaisia ihmiskohtaloita - ei kaivanne selitystä
Ongelmahan on sitten se, että:
Miehet, joissa 1. toteutuu, ovat usein itselleni hieman liian herkkiä ja feminiinisiä - heissä 3. ei kohdallani toteudu.
Miehet, joissa 2. toteutuu, ovat usein melko täynnä itseään: heissä 4. ei toteudu. Etenkin jos ovat korkeasti koulutettuja.
Jos 3. toteutuu, vähintään yksi 1., 2. ja 4:stä jää yleensä puuttumaan. Usein monikin noista.
Jos 4. toteutuu, jää 2. tai 3. yleensä puuttumaan.
Eli kaikkia toiveitani täyttävää miestä ei tunnu löytyvän vuosien etsimisestä huolimatta. Ja kysymys kuuluu: pitäisikö osasta toiveista luopua?
Olen ajatellut, että loppujen lopuksi parisuhteessa 3. ja 4. ovat minulle tärkeimpiä. Ilman vetovoimaa (3) suhdetta ei kerta kaikkiaan voi syntyä, jää ystävyyden tasolle. K*sipään kanssa taas en alkaisi millekään, oli mikä oli (4).
Olen nyt tavannut tällaisen miehen, jossa 3 ja 4 toteutuu: Miehekäs ja raavas, empaattinen ja nöyrä.
Mutta miehellä ei juurikaan ole yleissivistystä, ei osaa kieliä, ei ole missään määrin kiinnostunut syvällisistä asioista. On miehisessä, suorittavassa ammatissa.
Tällä hetkellä tuntuu, että nuo asiat ei yhtään haittaa. En halua jäädä yksin, ja olen valmis joustamaan näistä muutamista asioista. Olen valmis rakastamaan miestä sellaisena, kuin tämä on.
Mitä sanotte, kuulostaako järkevältä, vai olenko tekemässä virheen? Alkaako 1. ja 2. puuttuminen myöhemmin risoa, vaikka tällä hetkellä tuntuu että ei ne nyt maata kaatavia asioita ole? Tunnenko itseni lopulta yksinäiseksi suhteessa?
Kokemuksia?
Kommentit (383)
Tässä paljon seurustelu suhteita sivusta seuranneena , työn puolesta. Ikävä sanoa mut siihen on syynsä jos +35v mies tai nainen on sinkku. Hyvin harvoissa tapauksissa syy on mitenkään positiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä paljon seurustelu suhteita sivusta seuranneena , työn puolesta. Ikävä sanoa mut siihen on syynsä jos +35v mies tai nainen on sinkku. Hyvin harvoissa tapauksissa syy on mitenkään positiivinen.
Mitä apua tällaisista kommenteista on? Pitääkö aloittajan nyt luovuttaa ja etsiä miehiä joita ei koe fyysisesti viehättäviksi?
Vierailija kirjoitti:
Ja liittyy tähän keskusteluun miten?
Ap
Vaadit liikaa ja jäät yksin jos pelkästään tuollainen mies kelpaa. Kyllähän niitä on, mutta ne menee syvällisille ja älykkäille missitason kaunottarille. Jos olisit sellainen olisit löytänyt puoliskosi 10 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
1 täyttyy amiskan käyneelläkin ei korkeakoulutetulla, joka on kiinnostunut samoista asioista kuin sinä tai kiinnostunut kaikesta. Itse luopuisin 2, jos 1 täyttyy. 3 ei kannata tinkiä, seksuaalinen vetovoima on tärkeä suhteessa ja 4 on aika itsestäänselvä tiettyyn pisteeseen. Sitä mieltä olen kuitenkin, että se rakastuminen ja se, että ajattelet viettäväsi loppuelämän ihmisen kanssa ja pidät ajatuksesta on tärkeintä pitkässä suhteessa. Lyhyttä suhdetta, jos haet niin 3 riittää.
Miten seksuaalinen vetovoima on tärkeämpää kuin korkeakoulutus tai sivistys? Ihan järjetön ajatus. Kumpikin on tärkeä sellaiselle, jolle sivistys on merkityksellinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vaadit liikaa ja jäät yksin jos pelkästään tuollainen mies kelpaa. Kyllähän niitä on, mutta ne menee syvällisille ja älykkäille missitason kaunottarille. Jos olisit sellainen olisit löytänyt puoliskosi 10 vuotta sitten.
En koskaan lakkaa ihmettelemästä, miksi ihmiset jaksavat kommentoida jos eivät ole jaksaneet lukea aloitusta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ehkä niin että jos sun vaatimuslista on ehdoton voit samantien lopettaa etsimisen. Kuvailemasi mies on harvinaisuus. Olisi lottovoitto jos tuollaisen löydät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kunhan yrittää ankeuttaa. Jatkuvastihan ihmiset löytävät puoliskonsa 30, 40, 50-vuotiaina. Se että itse meni yläasteihastuksen kanssa kimppaan ja hankki lapset ei tarkoita, että kaikki jotka eivät näin tehneet olisivat jotenkin viallisia. Sinkkuuden syyllä on merkitys, onko se vapaaehtoista vai onko sinkku jatkuvasta yrittämisestä huolimatta. Tunnen ihmisiä jotka ovat sinkkuja puhtaasti siksi, kun eivät suostu menemään näihin lihatiskisovelluksiin.
Tiedät kun rakastut koulutus ja nuo hassut vaatimukset aivan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ero/eroja takana. Jos on hyvä tyyppi ( mies) , niin ei kauan tule oleman sinkkuna. Naisilla se voi olla myös oma valinta. Tai jos nainen on ruma ( lihava, ruma naam jne). Meille rumille naisille pitäisi kuulemma kelvata mies, kuin mies, ja pitäisi olla onnelline, jos kelpaa panoseuraksi tai juopolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ehkä niin että jos sun vaatimuslista on ehdoton voit samantien lopettaa etsimisen. Kuvailemasi mies on harvinaisuus. Olisi lottovoitto jos tuollaisen löydät.
No tämä vastauksesi taas ei liity tuohon alkuperäiseen kommenttiin yhtään mitenkään.
Vastaustasi taas en jaksa edes kommentoida.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1 täyttyy amiskan käyneelläkin ei korkeakoulutetulla, joka on kiinnostunut samoista asioista kuin sinä tai kiinnostunut kaikesta. Itse luopuisin 2, jos 1 täyttyy. 3 ei kannata tinkiä, seksuaalinen vetovoima on tärkeä suhteessa ja 4 on aika itsestäänselvä tiettyyn pisteeseen. Sitä mieltä olen kuitenkin, että se rakastuminen ja se, että ajattelet viettäväsi loppuelämän ihmisen kanssa ja pidät ajatuksesta on tärkeintä pitkässä suhteessa. Lyhyttä suhdetta, jos haet niin 3 riittää.
Miten seksuaalinen vetovoima on tärkeämpää kuin korkeakoulutus tai sivistys? Ihan järjetön ajatus. Kumpikin on tärkeä sellaiselle, jolle sivistys on merkityksellinen asia.
Ja jos ap:lla on lapsihaave, niin tuollaiset asiat vaikuttavat myös lapsen tulevaisuuteen. Toki auttaa, että edes äiti on sivistynyt ja keskustelutaitoinen, mutta etenkin poikalapsiin tarttuu isän piirteet herkästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ero/eroja takana. Jos on hyvä tyyppi ( mies) , niin ei kauan tule oleman sinkkuna. Naisilla se voi olla myös oma valinta. Tai jos nainen on ruma ( lihava, ruma naam jne). Meille rumille naisille pitäisi kuulemma kelvata mies, kuin mies, ja pitäisi olla onnelline, jos kelpaa panoseuraksi tai juopolle.
Niinpä. Nämä hyvät miehet tiedetään jo kaveriporukasta/ työ/ harrastus porukoita. He ovat rengastettuja ennenkuin ehtii kissaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan lakkaa ihmettelemästä, miksi ihmiset jaksavat kommentoida jos eivät ole jaksaneet lukea aloitusta.
Ap
Luin aloituksen. Lisäksi sanoit itse että löysit tuollaisen miehen muttet kelvannut hänelle.
Kannattaa nyt tiukasti pitää kiinni tästä nykyisestä miehestä, ei se miehen löytäminen iän mukana ainakaan helpotu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei voi valita olla sinkku? Kuka on sanonut että pitäisi kelvata, saathan sinä vaatia vaikka Brad Pittin, muttei se tarkoita että tulet hänenlaistaan koskaan saamaan.
ns. ikisinkkuja jotka yrityksistä huolimatta pysyvät sinkkuina yhdistää lähes aina se, että heidän vaatimukset on täydellisessä epäsuhdassa sen kanssa, mitä heillä on "tarjota".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Luin aloituksen. Lisäksi sanoit itse että löysit tuollaisen miehen muttet kelvannut hänelle.
Kannattaa nyt tiukasti pitää kiinni tästä nykyisestä miehestä, ei se miehen löytäminen iän mukana ainakaan helpotu.
Miksi siitä miehestä pitäisi pitää kiinni, jos on nyt sitä mieltä ettei oikein huvittaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Nämä hyvät miehet tiedetään jo kaveriporukasta/ työ/ harrastus porukoita. He ovat rengastettuja ennenkuin ehtii kissaa sanoa.
Ne hyvätkin miehet useimmiten joutuvat itse tekemään aloitteet ja jos ei koskaan ole kohdannut riittävän kiinnostavaa, niin ei kai sitä jotain kädenlämpöistä rengasteta.
On kyllä todella masentavaa lukea, kuinka niin monen mielestä sivistyneisyys, keskustelutaito ja empaattisuus ovat korkeita ja liiallisia kriteerejä. Tiedostan kyllä, että minulla kävi tuuri kun löysin omani niin nuorena, mutta eivät kai aloittajan vaatimukset sentään kohtuuttomia ole?
Ihminen voi pitää itseään sivistyneenä, empaattisena ja älykkäänä. Mutta onko hän sitä todellisuudessa. Mielipidehän on vain hänen omansa ja yleensä ihmiset tuppaavat yliarvioimaan omia kykyjään.
Tulit sitten omaa erinomaisuuttasi mainostamaan tähän ketjuun?
Ymmärtänet, että jonkun toisen mielestä taas nuo sinun vaatimuksesi saattavat olla kohtuuttomia. Että ihan seksuaalista kemiaakin pitäisi olla???
Ei kannata hirvesti lähteä nostamaan itseään toisten yläpuolelle näissä asioissa. Oli sinulla mitkä kriteerit tahansa, et ole sen parempi ihminen kuin minäkään. Samoin se, että pystyt kokemaan vetovoimaa erinäköisiin ihmisiin, ei tee sinusta millään tavalla parempaa ihmistä.
Ap