Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako tinkiä "vaatimuksista" parisuhteessa?

Vierailija
10.08.2024 |

Olen 34v korkeasti koulutettu nainen. Olen etsinyt miestä, joka

1. Kykenee ja on halukas syvälliseen, älylliseen, pohdiskelevaan keskusteluun - koska olen itse tällainen ja ajattelen, että syvälliset keskustelut yhdistävät

2. Omaa joko korkeahkon koulutuksen TAI muuten hyvän yleissivistyksen - koska nämä toteutuu itsessäni ja ajattelen, että sama sivistyksen taso yhdistää

3. Tuntuu itsestäni puoleensavetävältä. Minun kohdallani tarkoittaa, että mies on perinteisen miehekäs ja raavas - koska seksuaalinen kemia edellytys mm toimivalle seksielämälle

4. On jossain määrin nöyrä, ei k*sipäinen ja täynnä itseään, ymmärtää empaattisesti erilaisia ihmiskohtaloita - ei kaivanne selitystä

Ongelmahan on sitten se, että:

Miehet, joissa 1. toteutuu, ovat usein itselleni hieman liian herkkiä ja feminiinisiä - heissä 3. ei kohdallani toteudu. 

Miehet, joissa 2. toteutuu, ovat usein melko täynnä itseään: heissä 4. ei toteudu. Etenkin jos ovat korkeasti koulutettuja.

Jos 3. toteutuu, vähintään yksi 1., 2. ja 4:stä jää yleensä puuttumaan. Usein monikin noista.

Jos 4. toteutuu, jää 2. tai 3. yleensä puuttumaan. 

Eli kaikkia toiveitani täyttävää miestä ei tunnu löytyvän vuosien etsimisestä huolimatta. Ja kysymys kuuluu: pitäisikö osasta toiveista luopua?

Olen ajatellut, että loppujen lopuksi parisuhteessa 3. ja 4. ovat minulle tärkeimpiä. Ilman vetovoimaa (3) suhdetta ei kerta kaikkiaan voi syntyä, jää ystävyyden tasolle. K*sipään kanssa taas en alkaisi millekään, oli mikä oli (4). 

Olen nyt tavannut tällaisen miehen, jossa 3 ja 4 toteutuu: Miehekäs ja raavas, empaattinen ja nöyrä. 

Mutta miehellä ei juurikaan ole yleissivistystä, ei osaa kieliä, ei ole missään määrin kiinnostunut syvällisistä asioista. On miehisessä, suorittavassa ammatissa. 

Tällä hetkellä tuntuu, että nuo asiat ei yhtään haittaa. En halua jäädä yksin, ja olen valmis joustamaan näistä muutamista asioista. Olen valmis rakastamaan miestä sellaisena, kuin tämä on. 

Mitä sanotte, kuulostaako järkevältä, vai olenko tekemässä virheen? Alkaako 1. ja 2. puuttuminen myöhemmin risoa, vaikka tällä hetkellä tuntuu että ei ne nyt maata kaatavia asioita ole? Tunnenko itseni lopulta yksinäiseksi suhteessa? 

Kokemuksia?

Kommentit (383)

Vierailija
21/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, hyvä sivistynyt neiti, että jäät vanhaksipiiaksi kriteereinesi. Normaali ihminen tapaa toisen ihmisen eikä kulje tsekkilista taskussa. Toimivaan parisuhteeseen KUULUU se, ettei toinen ole täydellisesti omia kriteerejä vastaava ja toisaalta se on myös läjä kompromisseja puolin ja toisin.

M57

Vierailija
22/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muuta yhteen miehen kanssa. Tapaile sen aikaa kun tapailet ja kun teette lapset, suoraan eri osoitteet. Sopikaa etukäteen, että lapsi on sinun kanssasi vähintään 2 vuotta, ja sen jälkeen katsotaan miten tulee isän kanssa toimeen ja onko mies sopivaa seuraa pienelle lapselle ylipäätään

t kokemus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä parisuhdetta voi etsiä rennommin ilman listoja ja vaatimuksia? Rima oikealle korkeudelle ja ennakkoluulottomasti tutustut miehiin. Saatat yllättyä positiivisesti

Mistä sen riman osaa sille oikealle korkeudelle laittaa, jos ei yhtään mieti mitä haluaa? Koko ikä menee treffeillä käydessä jos ei yhtään rajauksia tee. -eri

Vierailija
24/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sitä parisuhdetta voi etsiä rennommin ilman listoja ja vaatimuksia? Rima oikealle korkeudelle ja ennakkoluulottomasti tutustut miehiin. Saatat yllättyä positiivisesti

Listat ja vaatimukset ei lakkaa olemasta kieltämällä niiden olemassaolo. 

Sitä oikeaa riman korkeuttahan tässä juuri etsitään. 

Ap

Vierailija
25/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, hyvä sivistynyt neiti, että jäät vanhaksipiiaksi kriteereinesi. Normaali ihminen tapaa toisen ihmisen eikä kulje tsekkilista taskussa. Toimivaan parisuhteeseen KUULUU se, ettei toinen ole täydellisesti omia kriteerejä vastaava ja toisaalta se on myös läjä kompromisseja puolin ja toisin.

M57

Nuo on tosi matalat kriteerit

Vierailija
26/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla miehellä on nelonen vähän siinä ja siinä, eläimiä ja lapsia kohtaan on empaattinen mutta ei esim. työttömiä tai päihdeongelmaisia kohtaan. Itsellä samankaltaiset toiveet kuin sinulla, mutta eihän noita ihan kauheasti ole. Tosin ihan vaan se että tuntisin vetoa johonkuhun, on maailman suurin ihme, niin olen tyytyväinen että omassa nykyisessä täyttyy noista jo 3 ja puoli :D

Ja lisään vielä että 1, 2 ja 3 on sellaisia joista en joustaisi enää, olen todella älykäs nainen ja edellisissä suhteissa tullut kyllä todella yksinäinen olo, kun mies ei ole kyennyt syvällisesti keskustelemaan. Tietynlaista kusipäisyyttä ja epänöyryyttä vielä kestän, jos ei kusipäisyys kohdistu minuun ja ei kohtele ketään huonosti sen takia. Oma mies hyvin kasvatettu, niin märisköön välillä ylimielisiä juttuja, kun ei niin kuitenkaan käyttäydy ihmisten ilmoilla. 

Vierailija
27/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimo sano että hän tuntee tasan yhden tollasen miehen ja se olen minä. Eli vaikeeta voi olla löytää.

Huono tuttavapiiri vaimollasi. Eihän teitä joka oksalla kasva, mutta löytyy sentään useampi kuin yksi. 

Taitaa tollaset miehet seurustella jo.

Vierailija
28/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatimuksista suuri osa menee ulos ikkunasta kun rakkaus astuu kuvaan.  

Joskus teininä ja parikymppisenä joo. Mutta ei enää tällä iällä. 

Ap

Vierailija
29/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tinkaisisin raavaudesta, mutta tämähän ei sinulle käynyt, joten ehkä pidät kivaluonteisen ja miehekkään miehen, mutta hoidat keskusteluntarpeesi muualla.

Olen yrittänyt tinkiä juuri näistä fyysisistä asioista. Mutta valitettavasti se ei toimi niin. Vaikka miten _haluaisin_ syttyä ei-perinteisellä tavalla miehisestä miehestä, niin sitä ei tapahdu. Ei vain tapahdu. Eikä kehoa voi vain käskeä..

Ap

Niinhän se menee. On kaikkia kohtaan väärin sitoutua ihmiseen jota ei pidä alun alkaenkaan viehättävänä

Vierailija
30/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M57

Nuo on tosi matalat kriteerit

Niin ovat. Ikisinkuksi jäävälle.

M57

Vierailija
31/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimo sano että hän tuntee tasan yhden tollasen miehen ja se olen minä. Eli vaikeeta voi olla löytää.

Huono tuttavapiiri vaimollasi. Eihän teitä joka oksalla kasva, mutta löytyy sentään useampi kuin yksi. 

Taitaa tollaset miehet seurustella jo.

Totta, mutta ovat siis olemassa ja ovat joskus olleet sinkkuja

Vierailija
32/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelutaidot ovat ainakin meillä pitäneet suhteen koossa jo yli 16 vuotta. Itse tinkisin raavaudesta, mutta taisi olla sinulle tärkeä kriteeri.

Jos olet tavannut hyvän tyypin, johon tunnet vetoa niin jatkaisin tapailua. Ehkä sieltä niitä keskustelutaitojakin alkaisi ilmentyä? Ehkä

N34

Vierailija
33/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M57

Kiitos mielipiteestä.

Ap

Vierailija
34/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minusta vaatimuksista kannattaa pitää kiinni. Muuten käy niin että haaskaa aikaa vääriin miehiin ja ne sopivammat ehtivät pariutua

Vierailija
35/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyt myös jatkossa arvostamaan miehen omia erikoistaitoja, etkä ala väheksyä häntä, koska hän ei keskustele kuten sinä haluaisit, kannattaa jatkaa tämän miehen kanssa. Tunnet itse itsesi parhaiten ja tietänet miten ajatuksesi kulkee.

Keskusteluseuraa saat vaikka älykkäistä naiskavereistasi. On liikaa odottaa, että kukaan mies voisi täyttää nuo kaikki kohdat. Vain nainen voi olla noin monipuolinen ja kokonainen ihminen. Miehen suhteen on melkein aina pakko tehdä kompromisseja.

Vain nainen voi olla raavas, miehekäs mies, joka kykenee empatiaan ja syvälliseen keskusteluun? 

Vierailija
36/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M57

Setien mielipiteitä ei kannata kuunnella koskaan ja naiselle se että jää ilman miestä on etu. Vain nainen, jolla ei ole kokemusta miehistä, fantasioi toisin

Vierailija
37/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tingi

Terveisin lähdin ulos säästä huolimatta, koska en enää kestä olla samassa asunnossa ku si pään kanssa räjähtämäträ 

Vierailija
38/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minusta vaatimuksista kannattaa pitää kiinni. Muuten käy niin että haaskaa aikaa vääriin miehiin ja ne sopivammat ehtivät pariutua

Voi se mennä toisinpäin: Etsii sen tiukan kriteerilistan kanssa sitä yksisarvista ja aika juoksee.  

Vierailija
39/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP taitaa tulla vielä monesti ruikuttamaan, kun ei löydy sopivaa miestä. Tulee paljon pettymyksiä. Edelleen ilman ennakkoluuloja tutustumaan miehiin ilman listoja. Voipi olla positiivinen yllätys,kun vastaan tuleekin mies, joka on hyvä ja keskusteleva. Jonka kanssa on elämä hyvää. Hyväksy toinen sellaisena kuin hän on. Älä tuhlaa elämääsi tuommoisiin kriteerilistoihin. 

Vierailija
40/383 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos vaatimukset on realistiset. Totuus on kuitenkin se et kun alkaa olla ikää +30v ne oikeasti hyvät miehet on parisuhteessa..

Ja jos sattuisi joku tälläinen oikeasti hyvä mies olemaan sinkku hetken hänellä on valinnanvaraa ja paljon.