Minkälaiset ihmiset ajavat dieselautolla vielä vuonna 2024?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka ajavat dieseliä 2024 ajavat samaa dieseliä 2044.
Tuolla välin sähkövispilään on pitänyt vaihtaa jo todella kallis akku tai pitänyt vaihtaa kokonaan autoa.
Dieselautoja saa niin halvalla, että kunhan nykyinen dieselautoni tulee tiensä päähän, ei kannattane muuta harkitakaan kuin "uusi", siis vähän käytetty dieselauto.
Koska dieselautoista ei saa nykyään vaihdossa paljon paskaakaan, niin on kannattavaa ajaa sellainen loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Mikä dieselistä tekee pahan? Niitähän tässä takavuosina mainostettiin ympäristöystävällisempänä kuin bensa-autoja. Ei mun tietääkseni meidän 6 vuotta vanha diesel pahemmin saastuta. Toki, joku hybridi menisi pienemmällä, mutta ei ole varaa nyt vaihtaa.
Kertokaa nyt ihmeessä, mikä on dieselin ongelma. Väitteeksi ei riitä se, ettei tykkää tai "saastuttaa", koska mikään minun tiedoissani ei kerro dieselin saastuttavuudesta sen kummemmin kuin muidenkaan autojen.
Diesel on sähkön pahin kilpailija ja siksi siitä pitää päästä eroon. Bensa kuluttaa jo aivan liian paljon
Pitkä työmatka, eikä latausmahdollisuutta. En rupea joka päivä kökkimään jossain Prisman pihassa, että saan auton ladattua. Isolla autolla, kun ajaa niin tankkikin on iso. Riittää että tankkaa kerran viikossa. Ja autolla ajettu vasta 200 tuhatta, joten menee helposti vielä 400 tuhatta, kunhan muistaa huoltaa ja korjata välillä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka ajavat dieseliä 2024 ajavat samaa dieseliä 2044.
Niin, nehän kestää. Kestääkö akkuautot? Kukaan ei tiedä.
"Ihan oikeastikko luulet et ihmiset tekee ostopäätökseen päästöjen perusteella. Eiköhän se syy ole se että viimeisen 6000km polttoaine kulut itselläkin 26€."
Minulle se tarpeeseen vastaava sähköauto maksaa alkaen jotain 70tuhatta.
Mun autoilu sisältäen ihan kaiken (paitsi mitään isoja remontteja) maksaa 200e/kk. Eli 2400e vuodessa. Eli 20 vuodessa 48tuhatta euroa.
Paljonko säästän rahaa, jos nyt ostan vaikka 65tonnia maksavan auton??
Aivan. Myös SIKSI ajan edelleen dieselillä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä keski euroopassa todella OUT
Mitä väliä? Mut me kyllä ostetaan halvalla niiden dieselit jos haluavat hyvesignaloida...
Vierailija kirjoitti:
Tämä rahamies ajelee kallimmalla Biodieselillä,järkevää ajaa auto loppuun.
Miks biodieselillä? Luuletko pelastavasi maailman?
Li ällersoni ajaa ja vielä jollakin euro 3 ilman dpf
Vierailija kirjoitti:
Mikä dieselistä tekee pahan? Niitähän tässä takavuosina mainostettiin ympäristöystävällisempänä kuin bensa-autoja. Ei mun tietääkseni meidän 6 vuotta vanha diesel pahemmin saastuta. Toki, joku hybridi menisi pienemmällä, mutta ei ole varaa nyt vaihtaa.
Kertokaa nyt ihmeessä, mikä on dieselin ongelma. Väitteeksi ei riitä se, ettei tykkää tai "saastuttaa", koska mikään minun tiedoissani ei kerro dieselin saastuttavuudesta sen kummemmin kuin muidenkaan autojen.
Itse asiassa, minulla oli sijaisautonaviikon verran uusi Toyota Corolla hybrid. Se vei minun ajossa 6.5 litraa bensaa sataselle. Oma Mondeo vie dieseliä samassa ajossa 5.5 litraa dieseliä ja se liikahtaa kun pyydetään. Corollassa kaasupolkimesta sai lähinnä erilaisia moottoriääniä. En oikein ymmärrä tuon Toyotan ideaa, hirvittävän monimutkaista tekniikkaa eikä edes mitään säästöä kulutuksessa. Varmaan se näyttää jossain testipenkissä paremmalta.
Li Andersson saastuttaa isolla dieselillä
Sähköautolla pitäisi ajaa vähintään 40 000 kilometriä vuodessa, että kaikki polttoainesäästö ei hukkuisi auton rajuun arvonlaskuun. Ja tämäkin sillä edellytyksellä, että pystyy lataamaan halvalla kotona.
Tältä osin en ihmettele, jos joku haluaa vielä ajaa vanhalla luotettavalla dieselillä. Näitä uusia adblue-dieseleitä ei kannata kenenkään omistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa, minulla oli sijaisautonaviikon verran uusi Toyota Corolla hybrid. Se vei minun ajossa 6.5 litraa bensaa sataselle. Oma Mondeo vie dieseliä samassa ajossa 5.5 litraa dieseliä ja se liikahtaa kun pyydetään. Corollassa kaasupolkimesta sai lähinnä erilaisia moottoriääniä. En oikein ymmärrä tuon Toyotan ideaa, hirvittävän monimutkaista tekniikkaa eikä edes mitään säästöä kulutuksessa.
Unohdit varmaan käsijarrun päälle, Spritmonitor.de:n keskikulutus Corollalle on jotain 4,7 l/100 km
Saksalainen premium turbodiesel on makea peli edelleen. Moottorioptimoinnilla helposti 100 heppaa lisää moottoriin ja aijai kun mukava ajella 😎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikan Ladalla, eli Teslalla ajelevat ovat aina hupaisa näky. Aivopestyt sopulit ajavat valkoisilla saippuakoteloillaan.
Onhan toi Tesla aika mahtava laitos. Melkein harmittaa ettei ole järkeä ostaa. Aika harva noita ympäristön takia ostaa syy on se että ne on hiton mukavia autoja.
Uusi model 3 on kyllä huomattavasti parempi kuin vanha,,on siellä teslalla kerrankin kuunneltu asiakkaita kun ovat tehneet noin mukavan auton.
Kyllä, laatu ja mukavuus on parantunut paljon.
Onko Teslaan saatu viimein jopa verhoilu, johon ei sula reikiä aurinkorasvasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dieselissä on pienemmät hiilidioksidipäästöt kuin bensiinissä. Eikös se ole juuri se kasvihuonekaasu jota pyritään välttämmään?
Yksityisautoilu on 7% maailman CO2 päästöistä.
https://ourworldindata.org/co2-emissions-from-transport
Eli ilmastovaikutus on selvästi pienempi kuin lentomatkustelulla, joka on sentään täysin turhaa. Autolla käydään töissä ja kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka ei ole menneet aivopesuun mukaan vaa osaa ajatella omilla aivoillaan.
On pelottavaa että tämmöisillä viesteillä on paljon ylänuolia.
Sellainen jota ei häiritse että autolla on 6 vuotta elinikää Euroopassa.Auto joko romutetaan,tai sen voi myydä Afrikkaan,mutta meidän teillä sillä ei ajeta 2030 jälkeen.
Tämä rahamies ajelee kallimmalla Biodieselillä,järkevää ajaa auto loppuun.