Minkälaiset ihmiset ajavat dieselautolla vielä vuonna 2024?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksut ihmiset
Diisselissä ei ole MITÄÄN fiksua
Nykyaikainen dieselmoottori polttaa sen polttoaineen puhtaammin, kuin bensakone. Eli päästöt ovat pienemmät.
Minusta ei ole MITÄÄN järkeä hävittää hyvin toimivaa, tarpeeseen vastaavaa autoa vain sen takia, että lobbarit tyrkyttää kaiken sähköistämistä valehtelemalla sähkön päästöttömäksi.
Vaikka mä ostaisin tänään uuden sähköauton, joku kuitenkin edelleen ajaisi sillä mun vanhalla dieselillä, eli sen päästöt ei häviäisi mihinkään. Tulisi vain uuden sähköauton verran (eli hurjasti) lisää päästöjä.
Kaikkein fiksuinta on käyttää se jo valmistettu, jo isoimmat päästönsä aikaansaanut täysin toimiva auto loppuun saakka. Sen päästöt ovat tässä vaiheessa enää minimaaliset.
SIKSI minä ajan vielä dieselillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikan Ladalla, eli Teslalla ajelevat ovat aina hupaisa näky. Aivopestyt sopulit ajavat valkoisilla saippuakoteloillaan.
Onhan toi Tesla aika mahtava laitos. Melkein harmittaa ettei ole järkeä ostaa. Aika harva noita ympäristön takia ostaa syy on se että ne on hiton mukavia autoja.
Uusi model 3 on kyllä huomattavasti parempi kuin vanha,,on siellä teslalla kerrankin kuunneltu asiakkaita kun ovat tehneet noin mukavan auton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksut ihmiset
Diisselissä ei ole MITÄÄN fiksua
Nykyaikainen dieselmoottori polttaa sen polttoaineen puhtaammin, kuin bensakone. Eli päästöt ovat pienemmät.
Minusta ei ole MITÄÄN järkeä hävittää hyvin toimivaa, tarpeeseen vastaavaa autoa vain sen takia, että lobbarit tyrkyttää kaiken sähköistämistä valehtelemalla sähkön päästöttömäksi.
Vaikka mä ostaisin tänään uuden sähköauton, joku kuitenkin edelleen ajaisi sillä mun vanhalla dieselillä, eli sen päästöt ei häviäisi mihinkään. Tulisi vain uuden sähköauton verran (eli hurjasti) lisää päästöjä.
Kaikkein fiksuinta on käyttää se jo valmistettu, jo isoimmat päästönsä aikaansaanut täysin toimiva auto loppuun saakka. Sen päästöt ovat tässä vaiheessa enää mini
Ihan oikeastikko luulet et ihmiset tekee ostopäätökseen päästöjen perusteella. Eiköhän se syy ole se että viimeisen 6000km polttoaine kulut itselläkin 26€.
Vierailija kirjoitti:
Minä piirimyyjä 70 000 km/v.
Minä pirimyyjä 70 000 gr/v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikan Ladalla, eli Teslalla ajelevat ovat aina hupaisa näky. Aivopestyt sopulit ajavat valkoisilla saippuakoteloillaan.
Onhan toi Tesla aika mahtava laitos. Melkein harmittaa ettei ole järkeä ostaa. Aika harva noita ympäristön takia ostaa syy on se että ne on hiton mukavia autoja.
Uusi model 3 on kyllä huomattavasti parempi kuin vanha,,on siellä teslalla kerrankin kuunneltu asiakkaita kun ovat tehneet noin mukavan auton.
Kyllä, laatu ja mukavuus on parantunut paljon.
Me maaseudun asukkaat. Pitkä matka joka paikkaan, eikä julkista liikennettä.
Aloitukset, jotka alkavat sanoilla "minkälaiset ihmiset" tai "minkälainen ihminen" voisi laittaa automaattisesti poistoon.
Vierailija kirjoitti:
Täällä keski euroopassa todella OUT
No, mitä sitten?
Ajan sillä, millä ajan. Jos joku ei tykkää, niin se on voi-voi. En elä muiden mielipiteitä varten.
Ihmiset jotka ajavat dieseliä 2024 ajavat samaa dieseliä 2044.
On ympäristöteko ajaa vanha auto loppuun, kuin hankkia uusi. Uusien autojen valmistamisesta ne pahimmat päästöt syntyvät, ei ajamisesta. Eli dieselillä ajaa ehkä fiksut ihmiset, jotka osaavat ajatella omilla aivoillaan, eivätkä lähde jokaiseen hössötykseen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee poikkeustila niin ne yksityishenkilöiden neliveto Diesel maasturit käydään takavarikoi massa ensimmäisenä
Ja? Onko sillä merkitystä enää siinä vaiheessa?
Vierailija kirjoitti:
Jos joku haluaa ajaa diisselillä niin ajakoon,fakta vaan on että sähköauto on paljon mukavampi ja miellyttävämpi ajaa.
Sähköautolla ei pääse sinne, minne haluan mennä. Sähköautoissa ei ole myöskään riittävästi tavaratilaa tai kattotilaa. Sähköautot ovat leimallisesti kaupunkiautoja eikä niillä tee mitään asfalttiteiden ulkopuolella.
Minä, tai no minun kohdalla kysymys on paremminkin miksi ajan dieselillä vasta vuonna 2024. Tähän mennessä aina bensalla. Viime kesänä tuli edellinen auto ajettua loppuun ja vietyä paalattavaksi ja seuraavaksi valikoitui sitten tuo mersu 15 vuoden takaa. Silloinhan mersussa oli se riisseli kone oltava melkeinpä niinkuin standardivarusteena, vaikka oli niitä bensakoneellakin.
Toki tuota katsoin silläkin silmällä, että polttoaineen kulutus kuitenkin tipahti puoleen minun ajoilla, verrattuna siihen edelliseen bensa-autoon. Eli pientä säästöäkin, vaikka raskas verotuskin otetaan huomioon.
Ja miksei sitten sähköautoa? Sillähän olisi säästänyt enemmän? No ei olisi. Kun ei niitä viidellä tonnilla saa. Tai jos saa niin se on jo ihan hajalla oleva romu joka vaatii ison remontin. Vanha riisselimersu on vielä ihan kopsakka peli.
No, sitten ajella ropatellaan tämä loppuun ja katsotaan sitten taas tilannetta uudestaan. Tai mikseipä ennemminkin jos tämä vielä niin monta vuotta laukkaa menemään, että alkaa jo kyllästyttää.
Diesel henkilöautot kannattaa -jos auton malli sen sallii ja matkustaja määrä on ok max. 2 hlö, muutos katsastaa pakettiautoksi. Diesel vero puolittuu. Ei ole mitään järkeä maksaa koko diesel veroa jos pienellä säädöllä saa säästöä auton ylläpito kustannuksissa ja takapenkeille ei yleensä käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku haluaa ajaa diisselillä niin ajakoon,fakta vaan on että sähköauto on paljon mukavampi ja miellyttävämpi ajaa.
Sähköautolla ei pääse sinne, minne haluan mennä. Sähköautoissa ei ole myöskään riittävästi tavaratilaa tai kattotilaa. Sähköautot ovat leimallisesti kaupunkiautoja eikä niillä tee mitään asfalttiteiden ulkopuolella.
Niin sinähän sen tiedät :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en vensahiluxia halunnut.
Ootko joku raksa reiska?
Mitä sitten vaikka olisikin? Ei ne talo itsestään rakennu.