Minkälaiset ihmiset ajavat dieselautolla vielä vuonna 2024?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ympäristö tietoinen mesellä ajettu 370000 toinen mokoma vielä edessä ainakin 3 teslaa menisi noilla km NIIDEN HIILI JÄLKI HUOMATTAVASTI SUUREMPI. hullureettakin siirtyi paasaamaan palestiinasta kun totesi että ilmasto voohotus ei enää kannata.
Yhdyssanat!!! Tuossakin ainakin kolme virheellistä sanaa
äikän ope tuli viilailee pilkkua tänne.ketä vittuuu kiinostaa sun pilkut?
Kyllähän nyt pil...ai se olikin pilkut. Sori...ei mitään.
Jos on vähän aikaa sitten ostanut tieselin ja tili on tyhjä sekä autolle tarvis, ei kai heti lähdetä velaksi vaihtamaan tai päikseen todennäköisesti huonompaan kotteroon.
Hohhoijaa..yksi syy suomessa dieseleihin on että autokanta muuhun eurooppaan nähden toooodella vanha 😳
Diesel on ainoa järkevä vaihtoehto.
Mulla dieselauto. Sain lahjaksi. Olen tyytyväinen, että minulla on toimiva auto. Kiitos hänelle, joka sen antoi minulle,.
Sellaiset, jotka asuvat alueella, jossa voi olla pakkasta -20...-30 C. Ajavat talvellakin satoja kilometrien matkoja.
Minä koska sähkäri ei kauas asuntovaunua vedä.
Mikä dieselistä tekee pahan? Niitähän tässä takavuosina mainostettiin ympäristöystävällisempänä kuin bensa-autoja. Ei mun tietääkseni meidän 6 vuotta vanha diesel pahemmin saastuta. Toki, joku hybridi menisi pienemmällä, mutta ei ole varaa nyt vaihtaa.
Kertokaa nyt ihmeessä, mikä on dieselin ongelma. Väitteeksi ei riitä se, ettei tykkää tai "saastuttaa", koska mikään minun tiedoissani ei kerro dieselin saastuttavuudesta sen kummemmin kuin muidenkaan autojen.
Kun ihminen on tarpeeksi tyhmä, niin silloin voi yrittää päteä täällä. Näin kävi ap:lle.
minä, koska pakettiautoni on diesel
ja 2 moottoripyörää ajan niilläkin, 98 bensalla, ei moottoripyörää voi ajaa sähköllä
viisaat ihmiset. diisseliautolla ajelee +1000km yhellä tankkauksella. bensavehkeellä pääsee noin 800km tankillisella. ja kun kasvit tarvitsevat hiilidioksiidia, on ekoteko ajaa polttomoottoriautolla. sähköautoilu on vain naurettava yritys leikkiä luonnonsuojelijaa, ja jotkut idiootit meni tähän ansaan. ja miksi sähköauton omistaneet vaihtaa takaisin diisseliin ja bensaan? koska sähköautoilija haluaa yhtäkkiä haistella miesten polkupyörän satuloita. teslakuskit ovat sukupuolivähemmistöä.
Käytännöllinen?
Kummasti meidän pakettiauto kyllä kelpaisi jatkuvasti lainaksi sukulais- ja tuttavapiirille, ihan viikottain oltaisiin kyselemässä tai ehdotellaan puoli-ovelasti yhteisiä Ikea-reissuja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksut ihmiset
Diisselissä ei ole MITÄÄN fiksua
Ostaa dieseliä, joka on saman hintaista kuin bensa ja maksaa siitä sitten vielä diesel- eli käyttövoimaveroa lisäksi. Senkin veron voisi poistaa perusteettomana, sillä sitä veroa on jo siirretty siihen polttoaineen hintaan. Maksetaan polttoaineesta verot kahteen kertaan, kahtena eri verona. Dieselillä en ajelisi, vaikka saisin kuukaudessa saman verran palkkaa mitä kaikki ministerit tienaa vuodessa yhteensä.
Ei kai kukaan pakota sinua ajaamaan diesel autolla? Makselet vaan sen Teslan lainanlyhennystä ja keräät rahaa akuston uusimiseen tai siihen kun se sinun kottero pitää vaihtaa uuteen ja jälleenmyyntiarvo on olematon.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku haluaa ajaa diisselillä niin ajakoon,fakta vaan on että sähköauto on paljon mukavampi ja miellyttävämpi ajaa.
Onko edelleenkin niin tyhmiä ihmisiä, että ei tajuta, ettei muutaman tonnin autobudjetilla osteta sähköautoa? Vaikka se olisi kuinka paljon miellyttävämpi ajaa.
Fiksut. Ostin dieselin vuosi sitten kun kuulemma kohta jäte metallia sain sen puoli ilmaiseksi.
Olen ajanut 30 tkm. Diesel kulut ja verot n3000€. Tuosta tulee 0.10s per km.
Hankinta hinta 3900€ nyt arvo 3500€.
ostin kesällä 1000 eurolla huutokaupasta diesel transitin siitä on ollut paljon apua kuljettamisessa ja olen sitä saanut vuokrattuakin 60 e päivä
ihanaa
ja vaikka diesel vero on 500 e vuosi, niin vakuutus on vain 111 e vuosi
Diesel on energiatehokasta. Oletko koskaan miettinyt, miksi taloissa on öljykattila, mutta ei bensakattilaa?
Amerikan Ladalla, eli Teslalla ajelevat ovat aina hupaisa näky. Aivopestyt sopulit ajavat valkoisilla saippuakoteloillaan.
Maalla asuvat töissäkäyvät ihmiset. Talvilomalla ajamme Lappiin, olisi hankalaa (tai mahdotonta) pysähtyä lataamaan pakkasilla 100km välein, latauspisteitäkin vielä vähän.