Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ADHD-lääkkeet vaikuttaa, jos ei ole ADHD:ta?

Vierailija
11.09.2024 |

Saan pian lääkkeet testiin, epäilys ADHD:sta. Olen nyt kuullut kaksijakoista kommenttia, että auttaisi ihan kaikkia keskittymään, vaikka ei olisikaan ADHD:ta mutta myös, että jos ei ole ADHD niin menisi kuulemma ihan sekaisin ja "känniin".

Kumpi on oikein?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripuli ja ylienerginen olo.

Vierailija
2/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin olisi piriä vetänyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuin olisi piriä vetänyt

En ole piriä vetänyt. Sekava? t. Ap

Vierailija
4/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sait lääkkeet ennen diagnoosia?

Vierailija
5/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ne auttaa ihan kaikkia keskittymään. Mun exällä oli niitä IT-alan pahemmista työrupeamista selviämiseen. Kokeilin joskus itsekin, erinomaisesti toimi vaikkei mulla ole koskaan ollut epäilystäkään ADHD:sta. Erityisesti tuntuivat auttamaan, jos oli väsynyt ja sen takia keskittyminen pätki.

Vierailija
6/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No concertaa ja jotain toista minkä merkkiä en muista vetelin välillä kun en ollut vielä saanut papereita ulos. Auttoi keskittymään eikä väsyttänyt niin paljon, jaksoi paremmin hullut pänttäysrupeamat. Sivuvaikutuksina tuli mm. päänsärkyä. Sain noi siis kaverilta kun sillä kesti löytää sopiva lääke itselleen.

Vierailija
7/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri, mutta tietyiltä yksityisiltä psykiatreilta voi saada. Ja jotkut toki hankkii katu/nettikaupasta laittomasti. Noilla on esim. it-alalla monet burnoutit vedetty vielä enemmän pohjan kautta kuin muuten, kun siinä vaiheessa kun jo pää meinaa tiltata liiasta ylityöstä ja ryynäämisestä, pakotetaan se vielä keskittymään lääkkeillä. Suomessa käyttö ei ole niin valtavan yleistä, mutta kyllä sitä tapahtuu, jenkeissa ja briteissä todella yleistä, kuten muutkin kemialliset "aivoboosterit".

Vierailija
8/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut muutamaakin laatua, vaikka minulla ei ole keskittymishäiriötä. Ne piristävät ja kohentavat hieman mielialaa ja vähentävät ruokahalua. Mitään päihtymystä ei normaaliannostuksella tule.

Vierailija
9/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne auttaa "normoa"kin keskittymään mutta varmasti on kuin pirivieteri jos vetäisee ison annoksen ilman toleranssia. Riippuu kyllä merkistäkin

Vierailija
10/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ei oo amfetamiinia vaan johdannaisia ja annokset ovat sen verran pieniä jos ohjeiden mukaan syö että ei tuu mitään oloja. Antaa energiaa jos ei ole ADHD, rauhoittaa jos on.

Vierailija
11/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttavat peräsuolen laskeumaa.

Vierailija
12/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen kuullut, että amfetamiini piristää normaalia ihmistä, mutta ADHD ihmistä rauhoittaa/väsyttää. Samoin myös kofeiini. Ehkä nuo lääkkeet toimii samoin.

Vierailija
13/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nistien touhua.

Vierailija
14/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo jolta kysyit, mutta mä olen saanut työterveydestä ihan elämäntilanteen aiheuttamiin keskittymisvaikeuksiin. Psykiatri vaan totesi, että voithan sinä koittaa jos näistä olisi sinulle apua vaikka. Hän kertoi, ettei ole sitä koulukuntaa, että aina olisi kyse synnynnäisestä neurologisesta poikkeavuudesta, ja että joskus oireita voi puhjeta myöhemminkin kuormitustekijöistä johtuen. Vaikka siis virallista diagnoosia ei voi nykyään antaa, jos ei ole lapsuudessa  jo oireillut. Kyllä ne lääkkeet mua auttoi valtavasti, siihen ettei työpäivän aikana ajatukset pomppinut niihin elämän vaikeisiin juttuihin koko ajan. Olisin varmasti saanut kenkää ilman lääkkeitä. Sairauslomaan ei ollut varaa. Mulla tarve oli tilapäinen, en käyttänyt edes koko reseptiä loppuun.

Vierailija
15/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittavasti. Sen takia esimerkiksi levottomille ja kurittomille lapsille pyritään yleensä saamaan adhd-diagnoosi.

Vierailija
16/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri, mutta tietyiltä yksityisiltä psykiatreilta voi saada. Ja jotkut toki hankkii katu/nettikaupasta laittomasti. Noilla on esim. it-alalla monet burnoutit vedetty vielä enemmän pohjan kautta kuin muuten, kun siinä vaiheessa kun jo pää meinaa tiltata liiasta ylityöstä ja ryynäämisestä, pakotetaan se vielä keskittymään lääkkeillä. Suomessa käyttö ei ole niin valtavan yleistä, mutta kyllä sitä tapahtuu, jenkeissa ja briteissä todella yleistä, kuten muutkin kemialliset "aivoboosterit".

Kiinnostais ne tiettyjen psykiatrien nimet...

Vierailija
17/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nistien touhua.

Ja valtion piikkiin.

Vierailija
18/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen olen kuullut, että amfetamiini piristää normaalia ihmistä, mutta ADHD ihmistä rauhoittaa/väsyttää. Samoin myös kofeiini. Ehkä nuo lääkkeet toimii samoin.

Mäkin olen kuullut tämän, mutta ei se varmaan mikään aukoton juttu ole. Minä esimerkiksi olen aina rauhoittunut / väsähtänyt kofeiinista ja muista piristeistä, mutta ei ole koskaan ollut mitään tarkkaavaisuus- tai keskittymishäiriöihin liittyvää oireilua. 

Vierailija
19/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI HUOLTA VANHEMPASI TAI HOLHOOJASI MYY NUA HUUMEET OMAAN PIIKKIINSÄ. JOS KÄYTÄT JÄÄT KOUKKUUN.

Vierailija
20/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää ei oo amfetamiinia vaan johdannaisia ja annokset ovat sen verran pieniä jos ohjeiden mukaan syö että ei tuu mitään oloja. Antaa energiaa jos ei ole ADHD, rauhoittaa jos on.

Niitä ei ole tarkoitettu kuin ADHD hoitoon ja silloinkin tarvittaessa. Katukaupassa suosittu tuote. Enkä todellakaan ymmärrä minkälainen lääkäri niitä kirjoittaa ilman diagnoosia kun ei diagnoosillakaan tahdo saada.