Minkälaiset ihmiset ajavat dieselautolla vielä vuonna 2024?
Kommentit (150)
Sähköautoilijoiden suurin nautinto :Päivä ABClla
Vierailija kirjoitti:
Dieselissä on pienemmät hiilidioksidipäästöt kuin bensiinissä. Eikös se ole juuri se kasvihuonekaasu jota pyritään välttämmään?
Lisäksi kaikki muutkin hiukkaspäästöt poimitaan NOX ja ad blue-järjestelmillä
Minä ostin vuosi sitten diesel auton ja se oli tähän tilanteeseen käytettyjen autojen markkinoilla ehkä järkevin valinta minulle...tässä muutama syy..
- diesel auto on pieni kulutuksinen..matkaa jossa 4 l satasella ja keskikulutus4,5 litraa satasella
-diesel autoja saa markkinoita nyt edullisemmin kuin bensa autoja
-diesel tekniikka on käyttövarmempi ja luotettavampi kuin bensa
-diesel tekniikka kestää moottorissa enemmän kilometrejä
-vääntävä tehokas diesel moottori on erittäin miellyttävä ajaa kun teho ja vääntöön ei tarvi polkea autoa.
Mieheni ajaa pitkää ja hankalaa työmatkaa diesel maastoautolla.
Suomen olosuhteisiin tarvitsin vääntävät nelivedon jossa kulutus olisi kohtuullisen pieni ja autossa riittävä maavara suomen lumisiin talvisin huonoilla tiellä..
Sopivin yksilö oli diesel aasturi nelivedolla....sähköautojakin ehkä jo olisi mutta hinnat on yli 40000 euroa ja työttömänä ei ole rahkeita
ympäristö tietoinen mesellä ajettu 370000 toinen mokoma vielä edessä ainakin 3 teslaa menisi noilla km NIIDEN HIILI JÄLKI HUOMATTAVASTI SUUREMPI. hullureettakin siirtyi paasaamaan palestiinasta kun totesi että ilmasto voohotus ei enää kannata.
Karavaanari ajaa diiselillä ja kun sinulle tehdään ruokaa maatilalla, se tehdään diesel vetoisella traktorilla/puimurilla. Nyt puidaan sinulle viljaa, että saat kaljaa.
nehän maksaa veroja enemmän ku muut ja eikö disel ole päästöiltään ihan ok. miksei ajais
Minä ajan diesel-autolla ja seuraavakin tulee olemaan diesel. Sähköhimmeleihin en sekaannu,
Esimerkiksi tällaiset: 186 cm, 85 kg, mies, naimisissa, 3 lasta, maisteri, valtion virassa, työpaikalle pitkä matka ja työtehtävien hoito ei onnistu julkisilla.
Mitä muuta haluat tietää?
Vierailija kirjoitti:
Karavaanari ajaa diiselillä ja kun sinulle tehdään ruokaa maatilalla, se tehdään diesel vetoisella traktorilla/puimurilla. Nyt puidaan sinulle viljaa, että saat kaljaa.
2030 diesel litra tulee maksamaan Suomessa n.3,5 euroa litra tämän nykyisen hintatason vertsiluasrvosta..
EU päästökauppa nostaa hintaa 50"senttiä litralle ja jakelu velvoite 60 senttiä litralle ja loppu tulee ALV verosta
Sellaiset ihmiset jotka tietää mikä on paras energianlähde autoille,ainakin täällä pitkien välimatkojen ja huonokuntoisten teiden Suomessa..maasturi turbodiiseli sen olla pitää..ja iso..!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2030 diesel litra tulee maksamaan Suomessa n.3,5 euroa litra tämän nykyisen hintatason vertsiluasrvosta..
EU päästökauppa nostaa hintaa 50"senttiä litralle ja jakelu velvoite 60 senttiä litralle ja loppu tulee ALV verosta
Semmoista se on kun eu on säätämässä, oli se sitten pullonpalautus asiat tai se pullon korkki, miten se siinä pitää olla. Antaapa maksella, katsotaan sitten tilannetta vuonna -30 mikä se on, voi olla ihan erikin tilanne koko maailmassa.
Sähköautoillako pitäisi hörhöillä?!
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin vuosi sitten diesel auton ja se oli tähän tilanteeseen käytettyjen autojen markkinoilla ehkä järkevin valinta minulle...tässä muutama syy..
- diesel auto on pieni kulutuksinen..matkaa jossa 4 l satasella ja keskikulutus4,5 litraa satasella
-diesel autoja saa markkinoita nyt edullisemmin kuin bensa autoja
-diesel tekniikka on käyttövarmempi ja luotettavampi kuin bensa
-diesel tekniikka kestää moottorissa enemmän kilometrejä
- vääntävä tehokas diesel moottori on erittäin miellyttävä ajaa kun teho ja vääntöön ei tarvi polkea autoa.
Et ole sitten sähkäriä ajanut kun hehkutat jotain dieselin vääntöjä ja tehoja.
Sähköautolijat kiertävät veroja ja ovat muutenkin omituisia ja ylimielisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajan! Aivan älytöntä luopua täysin toimivasta ja hyvin huolletusta dieselistä, en usko että täällä landella ees pärjäisimme sähköautolla. Vie todella vähän polttoainetta auton kokoon nähden ja halvat kilsat muutenkin. Sitä paitsi akkukennojen materiaalit jne, melkoinen hiilijalanjälki niiden kaivamisestakin tulee.
Katsotaan sitten kun nykyiset autot ajettu loppuun.
Olet siis houmou
Olehan rehellinen, kumpi on enemmän homppelin näköinen, se dieselkuski vai se patteriautoilija.
Vierailija kirjoitti:
Minä en dieseliä käytä, Pontiacissa on 6.5 litrainen bensakone.
Tankkausasemalla kasvoillasi on varmaan samanlainen tuskallinen irvistys, kuin Putinilla?
Vierailija kirjoitti:
Suomen olosuhteisiin tarvitsin vääntävät nelivedon jossa kulutus olisi kohtuullisen pieni ja autossa riittävä maavara suomen lumisiin talvisin huonoilla tiellä..
Sopivin yksilö oli diesel aasturi nelivedolla....sähköautojakin ehkä jo olisi mutta hinnat on yli 40000 euroa ja työttömänä ei ole rahkeita
Jotain kertoo sekin että poliisi ja puolustusvoimat eivät ole sähköistämässä kalustoaan mitenkään nopeasti. Sähköautojen luotettavuus ei ole vielä sillä tasolla että kannattaisi ostaa puhumattakaan auton vaihtoarvon romahtamisesta parin vuoden jälkeen.
Yksityisautoilu on 7% maailman CO2 päästöistä.
https://ourworldindata.org/co2-emissions-from-transport