Musta on hieno juttu, että kaikkia tukia leikataan isoilla saksilla. Ottaa päähän painaa hommia niska limassa
5 päivää viikossa ja kuskata pieniä lapsia päivähoitoon aamun pimeydessä loskan keskellä kun samaan aikaan joku kääntää kylkeä peiton alla kun on ensin tarkistanut verkkopankistaan, että tuet kilahtaneet tilille. Ehkä hyvällä tuurilla nousee ylös klo: 9 pintaan ja vie oman mukulansa virikehoitoon ilmaiseksi ja jatkaa loikoilua loppupäivän. Ei paljoa työstressi paina. Omasta palkasta lähtee kolmasosa näiden vetelysten kassaan. Voisin käyttää ne rahat itsekin ihan mielelläni.
Kommentit (238)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on ihan selvä, ettei nykyisiin tulonsiirtoihin ole varaa. Ei ole rikkaita eikä edes keskiluokkaa maksamaan tarpeeksi verokertymiä. Ja jos olisi vassarihallitus, niin julkisista palveluista ei ainakaan leikattaisi ideologian takia
Kaikki pitäisi varmaan työllistää valtiolle, niin työttömyys ratkeaisi.
Nyt vain odotetaan, että vAlTiollE TöiHin-hullu löytää tämän viestin. Katsotaan, nappaako kala.
Ammutaan kaikki köyhät, niin AP saa rauhan sielulleen.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on ihan selvä, ettei nykyisiin tulonsiirtoihin ole varaa. Ei ole rikkaita eikä edes keskiluokkaa maksamaan tarpeeksi verokertymiä. Ja jos olisi vassarihallitus, niin julkisista palveluista ei ainakaan leikattaisi ideologian takia
Onko yhteiskunta nykyään joku "ideologia" kokkareanarkistin pienessä päässä?
Mihin veroeurot teikäläisen mielestä sitten kuuluu, ellei yhteiskunnan ylläpitoon??????
Verojahan kerätään nimenomaan julkisia palveluita, eli yhteiskunnan peruspilareja varten!
Jos et tämän vertaa ymmärrä, niin ei helv#tti sentään.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että nyt pitäisi ottaa isoimmat sakset mitä löytyy ja leikata oikeen kunnolla!
95% vähintään!
Aloitetaan riikan ja petterin päistä, säästyy heti monta miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää, että ihmiset kehtaavat hakea tukia. Itse kun olin siinä tilanteessa tein epämukavia asioita etten joutunut valtiota elämiselläni rasittamaan.
Minua ihmetyttää ihmiset jotka valittavat kun ovat töissä, ei tämä työttömyys herkkua ole, eikä nämä tuet ole järin suuria. Joksinen normaali ihminen mielummin rahan työllä tienaa. Muuten tiedoksi että päivärahasta menee 20% veroja.
Vierailija kirjoitti:
Ammutaan kaikki köyhät, niin AP saa rauhan sielulleen.
Jäähän sille vielä ne lapset riesaksi. Pitää kai ampua nekin.
Vierailija kirjoitti:
Mikset itse tee samoin jos noin kadehdit. Luovu lapsistasi, eroa kumppanistasi, lopeta kaikki ihmissuhteesi, lopeta harrastuksesi, irtisano itsesi, lopeta kassan jäsenyys ja ala ihmeessä itsekin nostaa Kelan tukia. Oma vika jos et näin tee.
Itse en ainakaan olekaan miespuolisille työttömille kateellinen, heidän elämänsä on umpipaskaa.
Olen yh-äideille siitä, että ovat saaneet tehdä perheen jonkun paskiaisen kanssa tai jopa useamman, ja sen jälkeen saavat isot summat rahaa, ja elävät lastensa kanssa paremmin kuin minä, koulutettu ja keskituloinen mies. Minun ja muiden vastaavien miesten verorahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on varaa pitää heikoimmassa asemassa olevista huolta. Se mihin meillä ei ole varaa on eliitin veroketkuilut ja tuet, joista joka ikinen tulisi repiä maantasalle. 10 miljardia löytyy heti kun tuon loislauman hyysääminen lopetetaan kaikenmaailman järjestelyin.
On se kumma, että ap ottaa tuet lasten päivähoidon muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap olet katkera siitä, että 61v työtön nainen elää köyhästi? Takana 40v työuraa, eri paikoissa, nyt en saa mistään töitä. Mielelläni tekisin vaikka osa- aikatöitä, mutta en kelpaa mihinkään. Olen soittanut suoraan päiväkoteihin, vanhusten hoivapaikkohin, mutta kaikissa paikoissa on sanottu, että ei voida palkata, koska tulossa on niin suuret säästöt.
Keikkalaiseksi päiväksi tai pariksi pääsee kyllä tarhaan. Siit voi tulla pitempi keikka, viikko pari jos jollakin tulee vaikka pitempi Saikku.
Keikkatyöllä ei leipää hyvin osteta eikä laskuja makseta. Sinäkin hoida omat kakarasi, niin minäkin tein ja toisten mukulat siihen vielä päälle. On jo ikää sen verran etten kestä niiden pentujen huutoa. Ihme nillitystä, ole tyytyväinen jos sulla on se matalapalkkainen paska työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset itse tee samoin jos noin kadehdit. Luovu lapsistasi, eroa kumppanistasi, lopeta kaikki ihmissuhteesi, lopeta harrastuksesi, irtisano itsesi, lopeta kassan jäsenyys ja ala ihmeessä itsekin nostaa Kelan tukia. Oma vika jos et näin tee.
Itse en ainakaan olekaan miespuolisille työttömille kateellinen, heidän elämänsä on umpipaskaa.
Olen yh-äideille siitä, että ovat saaneet tehdä perheen jonkun paskiaisen kanssa tai jopa useamman, ja sen jälkeen saavat isot summat rahaa, ja elävät lastensa kanssa paremmin kuin minä, koulutettu ja keskituloinen mies. Minun ja muiden vastaavien miesten verorahoilla.
Niin kai ne rahat sitten pitää edes veroina nyhtää pois, jos kerran miehet eivät lapsiaan suostu elättämään?
saattaapa tuo kopsahtaa omaan nilkkaan vielä
Kyllä töitä maailmassa ja Suomessa riittää. Nytkin marjanpoimijoita lennätetään jostain thaimaasta. Tuet niin alhaisiksi, että työn teko maittaa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä töitä maailmassa ja Suomessa riittää. Nytkin marjanpoimijoita lennätetään jostain thaimaasta. Tuet niin alhaisiksi, että työn teko maittaa
Marjanpoiminta katsotaan sivutuloksi
Vierailija kirjoitti:
Riittää kyllä. Se mikä puuttuu on palkanmaksajat. Pelkkä työ ei ole itseisarvo.
Ihan samaa tehty, käyty töissä ja viety lapset päiväkotiin. On maksettu veroja.
Ja nyt kun ei duunia ole. Lapset vähän isompia. Herään edelleen kello 6. Selkä ei kestä marjanpoimintaa. Olisin kiljuen ilosta käynyt poimimassa muillekin kuin omaan pakkaseen.
Mut juu oli lämmin kesä ja pulloja on kerätty nyt sen verran mitä leikattiin. Talvella haetaan ruoka avusta, jollei jostain sitä lyhyttä duunipätkää tipahda.
Kun on vuosia töitä tehnyt ja veroja maksanut. Ei vituttanut silloin, eikä nyt mitkään tuella eläjät. Musta on kiva tehdä kroppa sökönäkin välillä töitä ja maksaa veroja. Niitä samoja joita maksoin joka kk palkastani 3 vuotta sitten 2 vuosikymmentä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sun naurettavilla pennosilla ei elätetä ketään.
En ole ap mutta kannatan myös että tukia leikataan. En ole koskaan saannut rahaa pankkitililleni yhteiskunnalta joten siksi haluan että tukia leikataan. Sairaalapalveluita käytän erittäin harvoin ja jos käytän niitä niin työterveyteen menen.
Tämä nykyinen hallitus on just hyvä. Kerrankin meillä on hallitus joka ajaa keskiluokan asioita eikä tukien nyhtäjien asioita. Samalla laitamme suomen talouden kuntoon vassarien jäljiltä. Vassarit ajoi meidät taantumaan ja talouskriisiin.
Tämä hallitus ei aja kuin eliitin asiaa. Toki saat pari prosenttia pois veroista, ja nekin otetaan sinulta pois arvonlisissä ja hinnannousuissa. Et sinäkään voita yhtään mitään.
Jokainen pumminainen, joka pakotetaan leikkauksilla töihin ja myös miettimään miessuhteitaan muultakin kantilta kuin panetuksen, on voitto minulle. Jokainen nainen, joka joutuu leikkausten seurauksena miettimään tekosiaan ja nöyrtymään edes ripauksen, on minulle voitto siinä mielessä, että elän paremmassa yhteiskunnassa kuin aiemmin.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Jokainen pumminainen, joka pakotetaan leikkauksilla töihin ja myös miettimään miessuhteitaan muultakin kantilta kuin panetuksen, on voitto minulle. Jokainen nainen, joka joutuu leikkausten seurauksena miettimään tekosiaan ja nöyrtymään edes ripauksen, on minulle voitto siinä mielessä, että elän paremmassa yhteiskunnassa kuin aiemmin.
t. eri
Että sellainen misogynia motiivi siellä, yllätyys.
Se on juurikin näin. Hyvätuloinen maksaa puolet veroa, siitä että itse opiskeli hyvän ammatin ja ansaitsi sillä hyvän palkan, kaiken maailman elämänkoululaisille tai elämäntapataiteilijoille/intiaaneille. Aivan sietämätöntä! Jo tätä vasurien unelmaa on riittävästi elelty. Vihdoin tulee joku roti tähän touhuun. 😊 Työkyvyttömät on asia erikseen, että kenenkään oikeasti työhön kykenemättömän ei nyt tarvitse vetää palkoa nenuun. 😇
Tuskin se missään oikeissa töissä on ikinä ollut. Joku työharjoittelupaikka isin firmassa. Ei huolta huomisesta, voi soitella suutaan kun pappa betalar. Eikä tietenkään tule mieleen, että se isinkin firma voi kaatua.