Musta on hieno juttu, että kaikkia tukia leikataan isoilla saksilla. Ottaa päähän painaa hommia niska limassa
5 päivää viikossa ja kuskata pieniä lapsia päivähoitoon aamun pimeydessä loskan keskellä kun samaan aikaan joku kääntää kylkeä peiton alla kun on ensin tarkistanut verkkopankistaan, että tuet kilahtaneet tilille. Ehkä hyvällä tuurilla nousee ylös klo: 9 pintaan ja vie oman mukulansa virikehoitoon ilmaiseksi ja jatkaa loikoilua loppupäivän. Ei paljoa työstressi paina. Omasta palkasta lähtee kolmasosa näiden vetelysten kassaan. Voisin käyttää ne rahat itsekin ihan mielelläni.
Kommentit (238)
Nyt tästä asumistuen leikkaamisesta kärsivät pelkästään pienipalkkaiset duunarit, esimerkiksi lähihoitajat päiväkodeissa tai koulunkäynnin ohjaajat. Asumistuki lähtee, eikä mistään saa mitään tilalle. Toimeentulotuen asiakkaille asumistuen vähennys korvataan toimeentulotuen lisäyksenä.
Tämä pistää vihaksi. Työnteosta kirjaimellisesti rangaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä pelottaa että joutuu töihin.
Niin, köyhäly oja oleskelu on ollut mahdollista pitkään. Köyhyys on eräänlainen etu, jolloin yhteiskunta tarjoo luukulta sellaiset avut että et ole pian köyhä. Olet vain saamaton avustuksien vastaanottaja. Työmarkkinatuki+asuntotuki+harkinnanvarainen+omaishoitajan tuki. Ihan hyvin pärjää. Paremmin kuin kaupan kassalla.
On aika purkaa ylihyvinvointiyhteiskunta. Tai oleskeluyhteiskunta.
Toimeentulotukea ei leikata! Se säilyy ennallaan.
Pieksämäeltä saa 300 euroa kuukaudessa asuntoja.
Miksi veronmaksajan pitäisi maksaa ammattimaiselle jouteneläjälle Helsingin ydinkeskustaan 800€/kk? Esim. Kallio täynnä joutoväkeä, baarit täynnä joka ilta jokaisena vuodenpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa maksaisit. Hyvin harvalla olisi sellaisen varaa. Fantasiointihan se kivaa tietysti on.
Miten niin ei olisi varaa? Olen nettomaksaja yhteiskunnalle ja niitähän veroja kerätään tällä hetkellä eniten tulonsiirtoihin, lukuunottamatta infraa ja turvallisuutta. Julkista terveydenhoitoa en voi edes käyttää kun ei saa aikoja, joten maksan siitä tuplana vakuutuksen kautta.
Ap, olisit jättänyt kakarat tekemättä niin ei tarvitsisi täällä jatkuvasti vinkua. Minä olen vela ja pärjään hienosti palkallani vaikkei se nyt kovin suuri olekaan. Voin tehdä ihan mitä haluan, esim. lokakuussa olen lähdössä parksi viikoksi Espanjaan. käykö kateeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä pelottaa että joutuu töihin.
Niin, köyhäly oja oleskelu on ollut mahdollista pitkään. Köyhyys on eräänlainen etu, jolloin yhteiskunta tarjoo luukulta sellaiset avut että et ole pian köyhä. Olet vain saamaton avustuksien vastaanottaja. Työmarkkinatuki+asuntotuki+harkinnanvarainen+omaishoitajan tuki. Ihan hyvin pärjää. Paremmin kuin kaupan kassalla.
On aika palauttaa tuet sille tasolle mihin kykenemme.
Avustusta saava kun ei ikinä ymmärrä sitä, että otamme velkaa itsellemme ja lapsillemme jotta voimme elää yli varojen. Turha edes kuunnella valitusta.
Nyt osuu monilla paska omille kintuille, onko kivaa kun ootte hiki hatussa yrittäneet maksaa omaa asuntoa? Yleinen hintataso on noussut paljon lähivuosina, joudutte ehkä myymään asuntonne pilkkahintaan kun tällä korkotasolla harvalla on enää mihinkään varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, että ap ottaa tuet lasten päivähoidon muodossa.
Mites sit nämä tulien varassa kotona loisivat äidit ja isät, joiden lapset päivähoidossa? Ottavat tuplatuet?
Ap:han se tässä alkoi ulisemaan, kun maksetaan tukia. Miksi sitten itse ittaa hyödyn sieltä, mistä pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole mitään mukuloita, nukun kello 13 saakka.
Ei minun tukien leikkaamisesta kannata ilahtua, koska asun jo niin edullisessa kämpässä kuin mahdollista. Pärjään oikein hyvin toimeentulotuellani, kun olen tottunut pieniin menoihin jo töissä ollessani. Enää en töihin mene, mutta siitä on turha ärhennellä, koska olen sairas.
Jos olette kateellisia, niin mielelläni annan sairauteni teille, niin saatte tekin nukkua kello yhteen päivällä.
Minkä sairauden takia täytyy nukkua yli puolen päivän?
Vierailija kirjoitti:
Pieksämäeltä saa 300 euroa kuukaudessa asuntoja.
Miksi veronmaksajan pitäisi maksaa ammattimaiselle jouteneläjälle Helsingin ydinkeskustaan 800€/kk? Esim. Kallio täynnä joutoväkeä, baarit täynnä joka ilta jokaisena vuodenpäivänä.
Ihan kiva. Mutta montako avointa työpaikkaa on Pieksämäellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juurikin näin. Hyvätuloinen maksaa puolet veroa, siitä että itse opiskeli hyvän ammatin ja ansaitsi sillä hyvän palkan, kaiken maailman elämänkoululaisille tai elämäntapataiteilijoille/intiaaneille. Aivan sietämätöntä! Jo tätä vasurien unelmaa on riittävästi elelty. Vihdoin tulee joku roti tähän touhuun. 😊 Työkyvyttömät on asia erikseen, että kenenkään oikeasti työhön kykenemättömän ei nyt tarvitse vetää palkoa nenuun. 😇
Kannattaa olla aika tyytyväinen, että meneekin. Ilman niitä joutuisit maksamaan kaiken itse.
En ole tyytyväinen. Kunhan lapset on saatellut maailmalle, muutan Sveitsiin pitämään omat rahani.
Niin eli kunhan lapset on saatu kasvatettua niillä Suomen veroilla niin sitten otetaan ja lähde
En ole rikas. Saan käteen 4000 Suomessa ja kaikki menee elämiseen. Sveitsissä on toki kalliimpaa, mutta mielelläni maksaisin itse siitä palvelusta, mitä tarvitsen, jos saisin pitää palkastani edes 70% itselläni. Täällä kun saa pitää puolet ja toinen puoli menee muiden taskuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole mitään mukuloita, nukun kello 13 saakka.
Ei minun tukien leikkaamisesta kannata ilahtua, koska asun jo niin edullisessa kämpässä kuin mahdollista. Pärjään oikein hyvin toimeentulotuellani, kun olen tottunut pieniin menoihin jo töissä ollessani. Enää en töihin mene, mutta siitä on turha ärhennellä, koska olen sairas.
Jos olette kateellisia, niin mielelläni annan sairauteni teille, niin saatte tekin nukkua kello yhteen päivällä.
Minkä sairauden takia täytyy nukkua yli puolen päivän?
Ei kuulu sinulle minun sairaudet. Turha kenenkään tentata ja vaatia tilile. En ole selontekoa velkaa kenellekään lorvikatarin huutelijalle. Minun lääkäreiden, hoitajien ja minun välinen asia. Ei kenekään rajattoman typeryksen tarvitse tietää minun yksityisasioista. Jokaisella on oikeus pitää terveys asiansa itsellään. Useampi sairaus on ja useisen lääkäreiden toteama. Minulle ei diagnooseja tee netin idi00tit vaan oikeat lääkärit.
Joo ketuttaa nää tyypit jotka oikein laskeskelevat että ei kannata tehdä töitä kun sitten vähenee asumistuki sen ja sen verran. Tyypit jotka elelee laiskuuttaan yhteiskunnan rahoilla. Eikö työn tekeminen ja omillaan pärjääminen pitäisi olla se lähtökohta ja itseisarvo, eikä sen että kuinka paljon saa tekemättä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Joo ketuttaa nää tyypit jotka oikein laskeskelevat että ei kannata tehdä töitä kun sitten vähenee asumistuki sen ja sen verran. Tyypit jotka elelee laiskuuttaan yhteiskunnan rahoilla. Eikö työn tekeminen ja omillaan pärjääminen pitäisi olla se lähtökohta ja itseisarvo, eikä sen että kuinka paljon saa tekemättä yhtään mitään.
Sinä voit ilmaiseksi tehdä töitä niin paljon kuin sielu sietää. On kaikkien etu ettei kukaan suostuisi töihin, joista ei makseta kunnollista palkkaa. On kaikille haitaksi, kun jotkut tyhmät niihin orjapaikkoihin menee, saati että haalitaan ulkomailta orjia tekemään niitä töitä.
On oikeasti kaikille hyödyllisempää maksaa ne muutamat sataset työttömälle siitä että se makaa kotona, kuin että työtön menisi johonkin orjatyöhön kitupalkalla raatamaan itsensä sairaaksi, ja osoittamaan orjapiiskureille, että he voivat jatkossakin riistää ihmisiä 7 euron tuntipalkalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko niitä ketuttavia tyyppejä tällä hetkellä siellä huoneessasi? Taasko ne ketuttavat tyypit saapuivat luoksesi? Mitä he sulle sitten kuiskii ja juttelee?
Koita ottaa siitä yksi ketuttava tyyppi ja tarkastelepa onko se sittenkään todellinen, vai sinun mielikuvitusta.
Suuri osa EI OLE OMASTA TAHDOSTAAN avustusten varassa.
Se on muuten jännä, että jotkut kuvittelee että muilla ihmisillä on joku velvollisuus kertoa kaikki sairaudet muille, jotta muut voivat sitten arvioida jostain kammiostaan käsin, että onko sillä oikeasti muka tuollaisia sairauksia, ja onko niitä sairauksia edes olemassa. Yli ammatti-ihmisten ja lääkäreiden nämä netin ääliöt tekevät diagnooseja, kumoavat niitä ja laativat hoitosuunnitelmia.
Vetäkää kuule vattu päähänne!
Älkää ikinä kertoko teidän sairauksia tuollaisille tenttaajille, ei vaikka olisitte anonyymeja. Toisten sairaudet ei kuulu kenellekään törpölle räävittäviksi, vähäteltäviksi, mitätöitäviksi tai arvioitaviksi. Lääkärit arvioivat niitä, ei kukaan typerys jolla on vaikeuksia viedä omat pentunsa hoitoon työaamuina.
Olen tehnyt 8 vuotiaasta saakka töitä. Monenlaisia raskaita töitä, ja hyvin huonolla palkalla. Olen ollut monessa työpaikassa kiusattavana ja hyväksikäytettävänä. Olen nuorena jo polttanut itseni loppuun monta kertaa, ja aina itseäni vähän paranneltuani rientänyt uuteen huonoon työpaikkaan riistettäväksi.
Minut kasvatettiin siten, että minulla ei ole mitään oikeuksia, ja muut saavat käyttää hyväkseen ja kiusata miten haluavat.
Meni pitkään ennen kuin opin, että en ole riistettävä esine, vaan ihminen minäkin.
No joka tapauksessa se mitä haluan tässä sanoa, on se että en koskaan työelämässä äärirajoilla sinnitellessäni ajatellut työttömiä ja tukia saavia ihmisiä, tai ollut heille kateellinen. Minulle ei tullut mieleenkään.
En ymmärrä sitten mitenkään näitä nykyajan vinkujia, ketkä ei edes kakaroitaan jaksa viedä hoitoon aamulla, että mistä he on saaneet päähänsä kadehtia niitä ketkä on syrjäytetty töistä, sairastutettu työkyvyttömiksi tai jos joku on niin mielenterveydeltään rikki, ettei enää edes halua koskaan töihin.
Miten luuseri ja typerä pitää ihmisen olla että on kateellinen niille kenellä menee huonommin?
Raha on kaikille tärkeää, köyhätkin mussuttaa täällä. Elämä on valintoja täynnä