Musta on hieno juttu, että kaikkia tukia leikataan isoilla saksilla. Ottaa päähän painaa hommia niska limassa
5 päivää viikossa ja kuskata pieniä lapsia päivähoitoon aamun pimeydessä loskan keskellä kun samaan aikaan joku kääntää kylkeä peiton alla kun on ensin tarkistanut verkkopankistaan, että tuet kilahtaneet tilille. Ehkä hyvällä tuurilla nousee ylös klo: 9 pintaan ja vie oman mukulansa virikehoitoon ilmaiseksi ja jatkaa loikoilua loppupäivän. Ei paljoa työstressi paina. Omasta palkasta lähtee kolmasosa näiden vetelysten kassaan. Voisin käyttää ne rahat itsekin ihan mielelläni.
Kommentit (238)
Kaikki ei saa kuin esim osa-aikatyötä. Ja toivoisivat, että saisivat kokoaikatyön kuten ap. Että kannattaa miettiä, mitä suustaan päästää. Se ihminen, joka on kirjoituksesi mukaan kääntämässä kylkeä, kun sinä ajat töihin, ei välttämättä ole tai ei ole sitä omasta tahdostaan.
Vierailija kirjoitti:
Töihin e kannata mennä jos joutuu hakee tukia samalla kun palkka on huono.
Tulee olemaan hankalaa saada sitä seuraavaa, paremmin palkattua työtä, jos ei ole edellisissäkään ollut. Eläkekertymäkin jää pieneksi
Vierailija kirjoitti:
Tuet kokonaan pois niin oppii laiskakin kuntoilemaan!
Miksi vasu pois? :(
Olen sitä mieltä, että nyt pitäisi ottaa isoimmat sakset mitä löytyy ja leikata oikeen kunnolla!
95% vähintään!
Tässä kun firmoja tieten ajetaan konkurssiin saattaa ap ja kaltaisensa yllätyksekseen löytää itsensäkin työttömänä! Saa sitten itse kokea sen, miten tuet eivät riitä elämiseen ja töitä ei saa, vaikka miten hakee. Ja hän ja kaltaisensa ansaitsevat sen ihan täysin!
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että nyt pitäisi ottaa isoimmat sakset mitä löytyy ja leikata oikeen kunnolla!
95% vähintään!
Mitä jos työpaikaltasi vähennetään ihmisiä sinut mukaan lukien, etkä pääse uuteen työhön? Tuet ovat minimaalisia ja joudut käyttämään säästösi ja myymään veneesi ja kesämökkisi. Samaa mieltä edelleen?
Vierailija kirjoitti:
95% vähintään!
Aloitetaan yrityksistä ja kaiken maailman lämmitysmuodon vaihdon tuista. Ja yksityisen sairaanhoidon tuet pois. Ahvenanmaata voisi tukea vähän vähemmän.
Suurimmat pummit ja yhteiskunnan loiset on sitä porukkaa joka nyt istuu hallituksessa ryöstämässö meudön verorahoja omaan pussiin, omille hyvävelikerhoille. Ei suinkaan työttömät ja pienipalkkaiset. Vähän vois aivojakin pikkuhiljaa käyttää, ja katsoa missä jamassa tämä maa on. Sinä et ole sen parempi veronmaksaja kuin kukaan muukaan. Reppana ja tyhmä olet, kun et tajua mihin hallitus meiän veroeuroja tuhlaa, toisinsanoen ryöstää ne omaan käyttöön, Suomen asemesta.
Verot on tarkoitettu tämän yhteiskunnan ylläpitoon kaikkien meidän turvaksi, ei yksityisille firmoille ja kaverijunille, eikä varsinkaan ulkomaille ja caymansaarten pankkitileille. Onko liian vaikea ymmärtää tämä asia, herätys pahvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole mitään mukuloita, nukun kello 13 saakka.
Ei minun tukien leikkaamisesta kannata ilahtua, koska asun jo niin edullisessa kämpässä kuin mahdollista. Pärjään oikein hyvin toimeentulotuellani, kun olen tottunut pieniin menoihin jo töissä ollessani. Enää en töihin mene, mutta siitä on turha ärhennellä, koska olen sairas.
Jos olette kateellisia, niin mielelläni annan sairauteni teille, niin saatte tekin nukkua kello yhteen päivällä.
Mikä sairaus sulla on? Että et pysty elättämään itseäsi?
Ei kuulu sinulle.
Sulla on luulotauti tai lorvikatarri
No se lopeta ulina ja irtisanoudu. Ongelma ratkaistu, ei tarvitse enää kadehtia. Ai niin, ja ne kakaratkin olisi voinut vapaasti jättää tekemättä, mutta eihän teillä lampailla ole ajattelukykyä ;)
ANTAKAA ILMI TÄMÄ VALEKETJU!
"Omasta palkasta lähtee kolmasosa näiden vetelysten kassaan. Voisin käyttää ne rahat itsekin ihan mielelläni."
Verot eivät rahoita julkista taloutta. Tämän pitäisi olla kaikille selvää! Katsokaa esim:
https://intokustannus.fi/kirja/alijaamamyytti/
Bernie Sandersin taloudellinen neuvonantaja!
Vetelyksiä ja toisten kuppaajia löytyy eniten kokoomuksesta, että sinne ne sun niskalimasi valuu. Työttömät ei paljon vetelehdi, heidän pitää tehdä orjatöitä, sinä sentään saat työstäsi jonkunlaisen palkan, työtön ei saa. Turha kadehtia.
Mitä luulette, että tukien leikkaaminen/ poistaminen auttaisi? Siis mitä ja ketä se hyödyttäisi? Sen verran mitä sieltä leikattaisiin tulisi lisäongelmia, joiden ratkominen maksaisi taas rahaa.
Kaikki sellaiset ihmiset, jotka minä tiedän tällaisiksi tahallaan "loisijoiksi" ovat sellaisia ettei kukaan heitä töihin edes huolisi eivätkä siellä pysyisi, vaikka yrittäisivätkin mennä. Yleensä näillä on jotain mielenterveydellisiä tai neurologisia ongelmia yms. muita rajoitteita, tai päihderiippuvaisia. Täysin tukien katkaisun myötä h u umeet ja rikollisuus olisi luultavasti se keino, joilla he rahoittaisivat elämänsä. Kukaan ei heitä edelleenkään töihin huolisi, mutta jotenkin hekin eläisivät.
Muilla taas on jokin ihan oikea syy miksi ei ole töissä (niitä ei ole lol) mutta haluja kyllä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun tukien leikkaamisesta kannata ilahtua, koska asun jo niin edullisessa kämpässä kuin mahdollista. Pärjään oikein hyvin toimeentulotuellani, kun olen tottunut pieniin menoihin jo töissä ollessani. Enää en töihin mene, mutta siitä on turha ärhennellä, koska olen sairas.
Jos olette kateellisia, niin mielelläni annan sairauteni teille, niin saatte tekin nukkua kello yhteen päivällä.
Ei kuulu sinulle.
Sinulla taas on aivovamma.
-eri
Riikka on kova tyttö. Se laittaa vielä syksyn päälle sakset heilumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu sinulle.
Joo, eihän mitään sairauksia ole oikeasti olemassa. Kukaan ei kuolekaan koskaan. Ihan propagandaa väittää sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on ihan selvä, ettei nykyisiin tulonsiirtoihin ole varaa. Ei ole rikkaita eikä edes keskiluokkaa maksamaan tarpeeksi verokertymiä. Ja jos olisi vassarihallitus, niin julkisista palveluista ei ainakaan leikattaisi ideologian takia
Kaikki pitäisi varmaan työllistää valtiolle, niin työttömyys ratkeaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on ihan selvä, ettei nykyisiin tulonsiirtoihin ole varaa. Ei ole rikkaita eikä edes keskiluokkaa maksamaan tarpeeksi verokertymiä. Ja jos olisi vassarihallitus, niin julkisista palveluista ei ainakaan leikattaisi ideologian takia
Kaikki pitäisi varmaan työllistää valtiolle, niin työttömyys ratkeaisi.
Sekin on vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Riikka on kova tyttö. Se laittaa vielä syksyn päälle sakset heilumaan.
Turha sitten ihmetellä, kun ääniä ei enää tule.