Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako Egyptissä juoda muuta kuin pullotettua vettä?

Vierailija
09.08.2024 |

Kokemuksia&tietoa kellään?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Muutenkin siellä on aika heikko hygienia.

Vierailija
2/19 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, on oikeastaan aika harvoja maita jossa joisin hanavettä lomalla. Riski sairastua on liian korkea ja lyhyt loma pilalla. Jos asuisin maissa pidemmän aikaa, tilanne olisi eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptissä saa AINA mahataudin. Onneksi heillä on hyvät ja nopeasti toimivat lääkkeet niihin pöpöihin.

Vierailija
4/19 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamelinpissaa, sitähän ne juo

Vierailija
5/19 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joisi siellä muuta kuin pullovettä. Ja lihojen säilytystä sivusta seuranneena päätin olla matkan ajan kasvissyöjä. Ei tullut turisti ripulia.

Vierailija
6/19 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, on oikeastaan aika harvoja maita jossa joisin hanavettä lomalla. Riski sairastua on liian korkea ja lyhyt loma pilalla. Jos asuisin maissa pidemmän aikaa, tilanne olisi eri.

Millä lailla se muuttuisi jos asuisit pidemmän aikaa jossain maassa? Minä en juo missään maassa, en edes Suomessa hanavettä. Pitää olla mineraalivettä pullossa. Niin ja olen ulkosuomalainen jo pirun kauan. 

Vierailija
7/19 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä lailla se muuttuisi jos asuisit pidemmän aikaa jossain maassa? Minä en juo missään maassa, en edes Suomessa hanavettä. Pitää olla mineraalivettä pullossa. Niin ja olen ulkosuomalainen jo pirun kauan. 

Jos olet ulkosuomalainen, niin sinun pitäisi tietää. -eri

Vierailija
8/19 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinne nyt ikinä meniskään? Ei ainakaan kukaan tervejärkinen, joten en tiedä. Mutta epäilen, että ei kannata

Vierailija
9/19 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bakteerikantaan kestää tottua. Usein sitä voi juoda, jos paikallisetkin juovat.

Itsekkin juon eräreissuissa alkuun pienet määrät puhdistamatonta joki/järvivettä. Myöhemmin kestää jo isoja määriä.

Vierailija
10/19 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan toista kertaa.

Vierailija
11/19 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinne nyt ikinä meniskään? Ei ainakaan kukaan tervejärkinen, joten en tiedä. Mutta epäilen, että ei kannata

Sinä et siis osaa kirjoittaa otsikon aiheesta, joten painu pavíaaní w**ttuun.

Vierailija
12/19 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on hirveän huono hygienia, vain pullovettä ja katso muutenkin tarkasti mitä syöt ja missä

Vierailija
13/19 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei! Varaudu että tulee varma mahatauti. 

Vierailija
14/19 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et siis osaa kirjoittaa otsikon aiheesta, joten painu pavíaaní w**ttuun.

Kirjoitinhan loooool

Vierailija
15/19 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaisin ottaa rennommin, sillä esim parin päivän vatsatauti ei haittaa yhtä paljon arjessa vs lyhyellä lomalla.

Olen itse asunut ympäri maailmaa ja monessa maassa juonut hanavettä siellä asuessani. Esim Norjassa, Japanissa ja Italiassa on kaikissa ollut erinomaista hanavettä. Toisaalta taas Meksikossa ja Guatemalassa asuessani en koskaan juonut hanavettä, vaan vesi tuotiin kanisterissa kotipvelle tilattuna, myös paikallisille. 

Vierailija
16/19 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittää tyhmää..

Vierailija
17/19 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa juoda vain olutta, kokemusta on.

Vierailija
18/19 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptiläiset uskovat että kylmä tai kuuma ruoka sulavat huonosti, ja tarjoavat siksi kaiken sellaisena vähän haaleana. Kuvitelkaa sellaiset taskulämpimät ranskanperunat. Jep. Sellaista voi kokea vain Egyptissä. 

Siksi sieltä saa aina mahataudin. No, Niilinristeilyltä ei tullut, koska suomalainen opas oli jo vuosia teroittanut aluksen henkilökunnalle että kuuma ruoka tarjoillaan niin kuumana että sihisee, ja kylmä jäähileiden peitossa.

Vierailija
19/19 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, pullovettä ja lasijuomat ilman jäitä, tosin hotelleissa, ainakin hyvissä, jääpalat tehdään pullovedestä.

Yksi parhaista reissuista joilla oltu, oltiin reilut 2vkoa ja ainoa miinus oli tosiaan lievä mahapöpö 3 perheenjäsenellä 4:stä, mutta se meni 1pv ohi ja samantien hotellin lääkäriltä lääkkeet siihen. Oli aivan mieletön kokemus nähdä Gizan pyramidit, sfinksi, Tutankhamon kultaisine kuolinnaamioineen ym muumiot, jopa Kairon kakofoninen liikenne oli tavallaan elämys sekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi